Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Засідання ректорату від 09.02.21: про підсумки виробничих нарад, другий семестр, гуртожитки, заборгованості і плани

У вівторок, 9 лютого 2021 року о 11:00 у конференц-залі імені Василя Сухомлинського відбулося засідання ректорату. Зважаючи на змішаність формату проведення, певна кількість членів долучилася до зібрання шляхом підключення на платформі Microsoft Teams, ті ж хто був очно використовували засоби індивідуального захисту та дотримувалося дистанції. Говорили про результати проведених виробничих нарад адміністрації університету з керівництвом та членами вчених рад факультетів¸ нормативно-правове та організаційно-методичне забезпечення  освітнього процесу у ІІ семестрі 2020/2021 навчального року, підготовку до заїзду здобувачів до гуртожитків у сегменті дотримання  санітарно-гігієнічних норм та профілактичної роботи, підсумовували проведену роботу з ліквідації заборгованості за надані освітні  послуги та планували основні заходи на поточний місяць.

Так повелося, що чи не кожен з ректоратів є прекрасною нагодою привітати з ювілейними датами певних науково-педагогічних працівників та співробітників університету та побажати їм міцного здоров’я і професійних успіхів, родинної злагоди і тепла. Не стало виключенням і це засідання, адже ректор університету привітав нещодавніх ювілярок – заступницю завідувача кафедри політології факультету гуманітарно-природничої освіти та соціальних технологій з навчальної роботи, кандидата політичних наук, доцента Віру Дем’яненко та вченого секретаря спеціалізованої вченої ради Д 27.053.03, заступницю завідувачки кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи з навчально-виховної роботи, доктора педагогічних наук, доцента кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва Наталію Онищенко.

Порядок денний відкрило питання щодо результатів проведених виробничих нарад адміністрації університету з керівництвом та членами вчених рад факультетів. Доктор історичних наук, професор, академік, ректор університету Віктор Коцур зазначив, що за результатами проведених, з 1 лютого по 4 лютого 2021 року, вищезазначених нарад, які було спрямовано на налагодження відкритої комунікації, аналіз результатів діяльності, здобутків, викликів та визначення ключових цілей розвитку структурних підрозділів університету видано наказ №27 від 09.02.2021 р. «Про план заходів за результатами проведених виробничих нарад на факультетах». Відтак, деканам факультетів, завідувачам кафедр, науково-педагогічним працівникам слід забезпечити формування контингенту здобувачів вищої освіти та активізувати позиціювання в інформаційному просторі: посилити роботу з формування контингенту здобувачів, шляхом вдосконалення профорієнтаційної роботи та позиціювання в інформаційному просторі; сформувати та подати до відділу PR-технологій та зав’язків з громадськістю плани та наявні результати профорієнтаційної роботи; систематично висвітлювати інформацію про освітній процес і діяльність структурних підрозділів; оновити буклети спеціальностей на сайті університету та офіційних сторінках у соціальних мережах; посилити роботу зі здобувачами освітнього рівня бакалавр щодо їх підготовки до проходження ЄВІ з іноземної мови (запровадження курсів мовної підготовки); розглянути можливість започаткування та реалізації перспективних освітніх програм відповідно до вимог ринку праці (у межах наявних ліцензійних обсягів за освітніми рівнями); забезпечити прозорість та доступність інформації структурних підрозділів на веб-ресурсах.

Поміж тим, їм необхідно проаналізувати наявний кадровий потенціал та розробити заходи з його удосконалення, зокрема: посилити групи забезпечення освітніх програм; неухильно дотримуватися кадрових вимог ліцензування та акредитації; посилити публікаційну активність і співставити відповідність викладачів закріпленим освітнім компонентам; зосередити увагу на результатах професійного росту, неформальної освіти та підвищення кваліфікації; проаналізувати виконання договірних зобов’язань і функціональних завдань викладачами структурних підрозділів; провести роботу спрямовану на ліквідацію дисбалансу в показниках рейтингу науково-педагогічних працівників; залучити представників роботодавців до формування змісту освітніх програм та участі в освітньому процесі (проведенні аудиторних занять).

Згідно наказу, в університеті має активізуватися робота із забезпечення якості освітнього процесу та удосконалення навчально-методичного забезпечення: використання комплексної системи синхронної та асинхронної взаємодії зі здобувачами вищої освіти, сучасні технології дистанційного навчання та оновлення відповідних навчально-методичних комплексів (в тому числі на платформі Moodle); зростання активності здобувачів та викладачів у системі Moodle; робота з удосконалення робочих програм навчальних дисциплін; збільшення ролі дослідницької та інтернаціональної компоненти в освітньому процесі; посилення роботи на обраних платформах задля забезпечення дистанційного навчання; поліпшення стану відвідування занять здобувачами протягом ІІ семестру 2020-2021н.р.; посилення роботи з дотримання академічної доброчесності в організації освітнього процесу (зокрема при виконанні здобувачами кваліфікаційних та інших письмових робіт); активізація залучення роботодавців/практиків до проведення аудиторних занять; посилення роботи щодо запровадження інформаційних освітніх технологій у освітній процес; розширення участі стейкхолдерів у опитуваннях з подальшим розглядом їх результатів на засіданнях кафедр, вчених рад факультетів, з метою імплементації в освітній процес та активізація роботи з розвитку дуальної освіти та розширення співпраці з роботодавцями.

Удосконалити слід й наукову роботу: підвищити публікаційну активність у наукометричних базах Web of Science та Scopus; забезпечити започаткування наукових періодичних видань, входження наявних до категорій «А» та «Б»;  посилити співпрацю наукових керівників/консультантів з аспірантами/докторантами, сприяти їх публікаціям у фахових виданнях, науково-метричних базах, участі у міжнародних та всеукраїнських наукових конференціях; забезпечити активну участь у міжнародних та всеукраїнських конкурсах і олімпіадах, конкурсах МОН України з держбюджетної тематики; активізувати діяльність наукових шкіл і проблемних груп; провести роботу по залученню коштів до спеціального фонду за результатами наукових і науково-технічних робіт за проєктами міжнародного співробтництва, за результатами наукових і науково-технічних робіт, за господарськими договорами та за результатами надання наукових послуг.

Водночас, наказ нагадує про те, що нам слід інтенсифікувати міжнародну діяльність: активізувати участь у грантових програмах і проєктах; запровадити обміни за програмами викладацької та студентської мобільності (внутрішньої та міжнародної); розширити співпрацю із закладами вищої освіти зарубіжних країн (для впровадження та розвитку міжнародної, проєктної, освітньої, дослідницької, волонтерської та іншої діяльності), а також підготувати та подати заявки на участь у міжнародних проєктах, освітянських виставках.

«Ми зробили чернетку за якою надалі вам потрібно працювати, відмежувавши основне від другорядного. Нині йдуть акредитації, і ми бачимо які питання цікавлять експертів – вони демонструють нам новий рівень спілкування з закладами освіти. Слід зосередити роботу і працювати над тим, аби оновити всі заплановані речі, відповідати всім вимогам, демонструвати такі показники які впливатимуть на їх позитивні висновки про нас» – зазначив Віктор Петрович, додавши, що контроль за виконанням наказу ректор лишив за собою.

Позаяк другий семестр вже на порозі, то у наступному питанні порядку денного кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник доповів про нормативно-правове та організаційно-методичне забезпечення освітнього процесу у ІІ семестрі 2020/2021 навчального року.

«Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 р. № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»  з метою безпечної організації освітнього процесу у II семестрі 2020/2021 навчального року було підготовлено наказ по університету від 08.02.2021 року № 24 «Про особливості організації освітнього процесу у II семестрі 2020/2021 навчального року», яким визначено модель змішаного навчання (очне, дистанційне) на основі урахування комплектації академічних груп, епідеміологічної ситуації та з дотриманням протиепідемічних заходів» – зазначив проректор з навчальної-методичної роботи та нагадав присутнім про раніше презентований графік освітнього процесу (наказ по університету від 04.01.2021 №1 «Про організацію та структуру освітнього процесу у ІІ семестрі 2020-2021 навчального року).

Зокрема, початок другого семестру заплановано на 15 лютого 2021 року, а організація та проведення теоретичного навчання (начитка лекційних курсів) для здобувачів освітніх рівнів бакалавр та магістр денної форми навчання планується включно до 26 лютого 2021 року. З 1 березня 2021 р. розпочнеться організація та проведення теоретичного і практичного навчання для здобувачів денної форми навчання. Стосовно графіку навчального процесу для здобувачів заочної форми навчання, то організація освітнього процесу запланована у період з лютого по червень 2021 року згідно графіків факультетів.

Крім того, Вячеслав Володимирович акцентував увагу присутніх на особливості організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень. Зокрема, освітній процес для здобувачів усіх курсів та рівнів вищої освіти, денної та заочної форм навчання заплановано реалізувати з використанням змішаних форм навчання (очна, дистанційна) на основі урахування комплектації академічних груп, епідеміологічної ситуації та відповідно до затверджених розкладів занять у II семестрі 2020/2021 навчального року. Відтак, заняття можливі у очній формі за умови дотримання вимоги одночасного перебування в аудиторії груп здобувачів з чисельністю не більше 20 осіб. Усі заняття в групах з чисельністю більше 20 осіб повинні проводитися у дистанційному режимі.

«Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 р. № 1236 на період дії карантину заборонено відвідування університету здобувачами вищої освіти групами кількістю більш як 20 осіб; проведення масових заходів (вистав, свят, концертів) за участю здобувачів з більш ніж однієї групи та за присутності глядачів (відвідувачів); проведення культурних (у тому числі концертів, спортивних, соціальних, рекламних тощо) заходів за участю більш як 20 осіб (у разі проведення заходів за участю до 20 осіб організатор забезпечує дотримання між учасниками фізичної дистанції не менш як 1,5 метра)» – сказав проректор, та наголосив на потребі передбачити можливість для здобувачів вищої освіти обирати форму навчання (очна, дистанційна) в залежності від епідеміологічної ситуації та власних можливостей навчання (на період дії карантину).

«Організацію освітнього процесу будувати з урахуванням вимог відповідних наказів по університету, датованих серпнем-жовтнем 2020 року у частині особливостей організації освітнього процесу з використанням змішаних форм навчання. При цьому забезпечити контроль за виконанням освітніх програм та індивідуальних навчальних планів здобувачами вищої освіти з освітніх компонентів, які закріплені за кафедрами, проводити постійний моніторинг якості освітнього процесу та дотримання академічної доброчесності» визвучило свою позицію керівництво університету.

Нині в університеті триває підготовка до заїзду здобувачів до гуртожитків, дотримання  санітарно-гігієнічних норм, профілактична робота з їх мешканцями. Заступник голови профспілкового комітету, кандидат історичних наук, викладач кафедри професійної освіти Михайло Бойко у своєму виступі з цього приводу зазначив:

«Нині в гуртожитках проживає 87 студентів які залишалися на зимовий канікулярний період та студенти, що приїхали на практику. Загалом, гуртожитки готові до заїзду студентів, який заплановано з п’ятниці: на коридорах та міжповерхових клітках проводиться антисептична обробка, а при вході в гуртожитки стоять автоматичні дозатори обробки рук, які повністю заправлено відповідною рідиною. Прошу деканів нагадати здобувачам, які оплачують проживання посеместрово, про необхідність оплати за другий семестр. Також нагадую, що у зв’язку з епідемілогічною ситуацією в країні гуртожитки працюють в закритому режимі – відвідування заборонені, а в гуртожитках мають право перебувати лише їх мешканці».

Про проведену роботу з ліквідації заборгованості за надані освітні  послуги доповіли декани факультетів. Без перебільшень, усіма структурними підрозділами було пророблено великий масив роботи, і, загалом, прогалини в цій роботі було ліквідовано – майже на всіх факультетах заборгованості погашено, дехто написав заяви про відтермінування чи, у меншій кількості, на відрахування. Проте, за рахунок додаткових наборів, на жодному з факультетів контингент студентів від цього не зменшився. Головний бухгалтер університету Ольга Яременко підсумувала виступи деканів, засвідчивши відповідність інформації наданої ними з тим, якими цифрами нині володіє бухгалтерська служба.

Напередодні прийдешнього навчального семестру сковородинівський соціум сповнений планами – кожен структурний підрозділ щиро намагається наповнити коридори альма-матер довгоочікуваним звичним життям. Відтак, фахівець соціально-гуманітарного відділу Владислав Міранович озвучив присутнім план основних заходів на поточний місяць. Не можемо ним не поділитися і ми. На першу декаду соціально-гуманітарний відділ університету планує здійснення контролю заїздів студентів у гуртожитки та набір студентів до гуртків і клубів, а студентська рада факультету педагогічної освіти, менеджменту та мистецтва – он-лайн конкурс «Містер та Міс Валентин 2021». На День усіх закоханих університет готує багато сюрпризів, з-поміж яких варто виділити відеопривітання та тематичні публікації на сайті та у спільнотах університету у всесвітній павутині. Серед планів є й благодійна акція до Дня спонтанного прояву доброти та збір корму для тварин собачого притулку, й показ документального фільму, круглий стіл та акція «Запали свічку пам’яті» до Дня Героїв Небесної Сотні. Принагідно, бібліотека до цього дня запланувала виставку «За незалежність, волю і соборність».

Поміж іншого, на означений період часу, заплановано  вечір поезії до Дня рідної мови, тренінг «Майстерність фото- та відеозйомки», VІIІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція  «Сучасна українська освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих», гра «Таємний друг», онлайн-форум «Молодіжна політика: аналіз стану та перспективи розвитку, онлайн-курси «Enqlish club», інформаційно-просвітницька акція у соціальних мережах «Люди. Події». Багато планів і у Відділу PR-технологій та зв’язків з громадськістю та Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених, проте поки вони воліють потримати їх у секреті, позаяк більшість із цих заходів залежатиме від епідеміологічної ситуації та карантинних обмежень. Певно, з усього переліченого ви вже зрозуміли, що сумувати цього місяця нікому не доведеться.

Раніше ми вже розповідали вам про те, що Студентська рада розпочала реєстрацію на IX Міжнародну студентську конференцію «Домінанти студентського самоврядування: захист прав студентів та сприяння якості освіти» та конкурс «Королева ПХДПУ 2021» усім охочим радимо поспішати, адже дедлайни кожної можливості вже наближаються.

У блоці обговорення «Різне» було проговорено низку робочих питань стосовно початку другого семестру та прийдешньої вступної кампанії, а також проанонсовано засідання стипендіальної комісії, яке, попередньо, планується 15 лютого о 12:00.

Видається, життя повертається в стіни нашого храму освіти та науки – усе частіше в околицях альма-матер можна помітити гомінких студентів, усе більше анонсів з’являється на прийдешні кілька тижнів, усе більше радості з’являється в душі з кожним новим днем до початку навчання. Головне – дбати про своє здоров’я, і робити все для того, аби моніторинг за дотриманням протиепідеміологічних заходів у корпусах та гуртожитках університету, який, до слова, вже відновлено, завжди показував негативно-позитивні результати вашого самопочуття.

Будьте активні та відповідальні – рік лише у розпалі, й ми рухаємось далі!

Перейти до вмісту