«Слово «ГЕР» геть не страшне»: Володимир Носаченко розповів про досвід роботи в галузевій експертній раді 01 «Освіта» НАЗЯВО

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Колонки > «Слово «ГЕР» геть не страшне»: Володимир Носаченко розповів про досвід роботи в галузевій експертній раді 01 «Освіта» НАЗЯВО

Нині Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти є тим органом, на який покладено функції формування вимог до системи забезпечення якості вищої освіти, аналізу якості освітньої діяльності закладів вищої освіти, проведення акредитації освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти.

З 2019 року кандидат педагогічних наук, докторант, доцент кафедри географії, екології та методики навчання, заступник завідувача з міжнародної та інноваційної діяльності, керівник Навчально-наукового центру екологічної освіти та неоекології Володимир Носаченко працював в галузевій експертній раді 01 «Освіта» НАЗЯВО. Про свій досвід розповів пресслужбі університету:

Моя безпосередня співпраця з Національним агентством із забезпечення якості освіти почалася восени 2019 року, коли було оголошено набір експертів. Після проходження онлайн курсу на платформі Prometheus, офлайн тренінгів, які були в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, відповідного тестування мене було обрано експертом Нацагентства. Після цього було кілька акредитацій освітніх програм, в яких брав участь як в якості члена експертної групи, так і голови ЕГ.

Восени 2020 року Національним агентством було прийнято рішення про розділення галузевої експертної ради 01 «Освіта/Педагогіка» на дві, оскільки кількість освітніх програм за цією галуззю була значною. Перша ГЕР 01 «Педагогіка» включала спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки, 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), 016 Спеціальна освіта й 017 Фізична культура і спорт, друга – 01 «Освіта» – спеціальності 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта та 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями). Відтак, було оголошено конкурс по добору членів в новостворені галузеві експертні ради і я вирішив взяти в ньому участь. Конкурсна комісія з членів Нацагентства оцінювала академічний і професійний досвід, резюме та мотиваційні листи конкурсантів. За результатами конкурсу помітив себе в списку тих, хто подолав пороговий бал, тобто відібраних.

Пригадую свою перше засідання ГЕР, це було 25 грудня 2020 року. На цьому засіданні однією з освітніх програм розглядалася «Середня освіта (Географія)» другого (магістерського) рівня вищої освіти Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, до акредитаційної експертизи якої я був залучений як керівник експертної групи.

Процедура розгляду справ галузевою радою передбачає вивчення матеріалів акредитаційної справи: освітньої програми з навчальними планами, відомостей про самооцінювання ОП, звіту експертної групи та додаткових матеріалів; підготовку проєкту висновку ГЕР доповідачем; аналіз матеріалів членами ради та попереднє голосування за проєкт висновку. Після оприлюднення проєкту висновку для закладу вищої освіти та експертної групи вони мають можливість надати аргументи, додаткові матеріали. Після цього відбувається власне засідання галузевої експертної ради, до якої долучаються представники закладу вищої освіти та експерти та мають можливість донести свої аргументи щодо освітнього процесу за ОП, яка розглядаються. Голосування відбувається в закритій частині засідання.

За два роки роботи в галузевій експертній раді 01 Освіта взяв участь у понад 30 засіданнях на яких було розглянуто 5 стандартів вищої освіти та більше 300 освітніх програм першого (бакалаврського), другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти. Особисто підготував 24 проєкти експертних висновків галузевої експертної ради щодо можливості акредитації освітньої програми.

Варто зазначити, що політика Нацагентства побудована на постійному підвищенні кваліфікації як експертів так і членів ГЕР. Наприклад, в січні-лютому 2022 року відбувся тренінг «Галузевий аспект акредитації: міжнародний досвід», організований спільно з Британським агентством QAA за підтримки British Council Україна. За добросовісне виконання обов’язків експертів галузевої ради Національне агентство нагороджує подяками.

Підсумовуючи, хочу наголосити, що сьогодні важливо не просто сповідувати та упроваджувати тенденції розвитку спеціальностей та вищої освіти в університетах, упроваджувати кращі практики західних систем освіти, а й генерувати нові унікальні елементи в освітніх програмах.

Принагідно Володимир Миколайович висловлює слова вдячності голові та колегам-членам галузевої експертної ради 01 «Освіта», членам Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, членам експертних груп і представникам закладів вищої освіти, які долучалися до засідань ГЕР, за неймовірний досвід роботи та роботою над спільною метою – підвищенні якості вищої освіти України. Також він дякує керівниці і методистам навчально-наукового центру забезпечення якості освіти за тісну і продуктивну співпрацю задля покращення якості освітнього процесу в стінах Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

ОПУБЛІКОВАНО

Пресслужба Університету Григорія Сковороди в Переяславі 

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на порталі, дозволяється за умови посилання на uhsp.edu.ua. При копіюванні матеріалів порталу для інтернет-видань обов’язковим є пряме та відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці на цитовану статтю або новину.

Перейти до вмісту