Університет у проєкті IREX: сковородинівські викладачі підвищили свою інфо-медійну грамотність

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Університет у проєкті IREX: сковородинівські викладачі підвищили свою інфо-медійну грамотність

У зв’язку з реалізацією проекту Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», який виконується у партнерстві  з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси за підтримки посольств Великої Британії та США, спрямованого на впровадження інноваційних методик викладання з формування навичок інфо-медійної грамотності, була створена адміністративна група проекту ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» на чолі з ректором університету, професором, доктором історичних наук Віктором Петровичем Коцуром, головою академічної групи – кандидатом педагогічних наук, професором, деканом педагогічного факультету –  Ігнатенко Наталія Вікторівна, та менеджеркою проєкту – кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти – Ковтун Оксана Анатоліївна.

У період з 7 по 9 жовтня 2019 року академічна група проєкту взяла участь у першій робочій зустрічі в рамках освітнього симпозіуму, яка проходила у місті Києві.

До складу академічної групи увійшли: Васенко Олександр Васильович – кандидат історичних наук, доцент кафедри математики, інформатики та методики навчання, старший викладач кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти; Дудар Василь Леонідович – кандидат історичних наук, доцент кафедри історії та культури України; Черненко Галина Миколаївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти; Зленко Алла Миколаївна – кандидат історичних наук, доцент кафедри документознавства; Ісайкіна Олена Дмитрівна – кандидат історичних наук, доцент кафедри документознавства; Коцур Леся Михайлівна – кандидат історичних наук, старший викладач кафедри історії та культури України, старша викладачка кафедри політології; Коцур Роман Володимирович – викладач кафедри загальної історії, правознавства і методик навчання; Красюк Людмила Василівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти; Мартинюк Тетяна Володимирівна – доктор мистецтвознавства, завідувачка кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання, професор; Носаченко Тетяна Борисівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання; Мельниченко Людмила Ігорівна – викладачка кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти; Різник В’ячеслав Володимирович – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти, заступник декана фінансово-гуманітарного факультету з наукової роботи; Ставицька Анастасія Володимирівна – кандидат історичних наук, викладачка кафедри історії та культури України; Ткаченко Лариса Василівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки; Шпитальова Олена Вадимівна – викладачка кафедри мистецьких дисциплін; Карпенко Антоніна Петрівна – старша викладачка кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання; Хрін Ірина Віталіївна – кандидат педагогічних наук, старша викладачка кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання та Крикун Валентина Сергіївна – викладачка кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти.

Відтак, протягом трьох днів, тренери IREX провели навчання в малих групах, а організаторами було розроблено індивідуальний курс для першого початкового етапу проекту. Останній включав розгляд певних блоків: медіа; цензура, самоцензура, джинса, реклама (соціальна, комерційна, PR); види медіа; стилі та жанри журналістських повідомлень.

У свою чергу, блок «інформаційна грамотність» був покликаний формувати навички ефективного пошуку інформації; навчити знаходити та працювати з джерелами й першоджерелами; розрізняти авторські права й плагіат, здійснювати факт-чекінг, тобто перевірку фактів.

До блоку «критичне мислення» було включено кейси: сформувати вміння надавати оцінку та інтерпретувати події, проводити паралелі з теперішнім часом; здійснювати аналіз передумов та причин події; проводити аналіз контексту повідомлень (хто, що, коли, як, навіщо, де); навчити систематизувати інформацію, висувати гіпотези та оцінювати альтернативи; обґрунтовувати власну позицію й приймати свідоме рішення; навчити правильно ставити запитання.

Блок навчальних кейсів присвячений цифровій безпеці полягав у тому, щоб формувати уявлення про безпеку в соціальних мережах та інтернеті; кібер-безпеку; етику спілкування в інтернеті; формування навичок виявляти цифровий слід (сукупність інформації про відвідини та внесок користувача під час перебування у мережі). У свою чергу, блок «соціальна толерантність» передбачав аналіз кейсів мови ворожнечі, стереотипів, дискримінації, упередження та булінгу.

«Стійкість до впливів» – блок, що покликаний сформувати уявлення про пропаганду та її види; фейки та інструменти маніпуляції; уявлення про те, як працюють боти та тролі.

Проєкт (IREX) «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» розрахований на два роки. Проект спрямовано на здобуття учасниками навичок критичного сприйняття інформації, а також інтеграцію медійної грамотності у програму вищої школи. План заходів щодо реалізації проекту включає проведення навчальних семінарів-тренінгів, підготовку методичних матеріалів з інтегрованого викладання медіаграмотності, підсумкові тренінги по завершенню проєкту. IREX – це глобальна організація розвитку та освіти. Важливо, що IREX діє у більш ніж 120 країнах світу, де вона співпрацює з урядовими й неурядовими організаціями, засобами масової інформації та освітніми установами.

Без сумніву, у інформаційному суспільстві важливу роль відіграє медіаграмотність, яка є сукупністю знань, навичок та умінь, які дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати та створювати повідомлення різних жанрів і форм для різних типів медіа, а також розуміти й аналізувати складні процеси функціонування медіа в суспільстві, та їхній вплив. Саме критичне мислення й медійна освіченість допомагають вижити в епоху інформаційних технологій, глобалізаційних і цивілізаційних змін та «гібридних» війн. Відомо, що незабаром планується друга робоча зустріч за участі фахівців із-за кордону.

А про враження від участі в цьому проєкті однієї з учасниць читайте тут .

[mpc_quote preset=”mpc_preset_24″ layout=”style_2″ background_color=”#ffffff” author_font_preset=”mpc_preset_38″ author_font_color=”#003366″ author_font_size=”20″ author_font_transform=”none” author_font_align=”left” author=”Прес-служба університету” quote_font_preset=”mpc_preset_1″ quote_font_color=”#888888″ quote_font_size=”16″ quote_font_line_height=”1.2″ quote_font_align=”left” icon_type=”image” icon_image_size=”150×150″ icon_image=”15372″ icon_border_css=”border-radius:75px;” icon_padding_divider=”true” icon_padding_css=”padding-left:15px;” padding_divider=”true” padding_css=”padding-top:40px;padding-right:40px;padding-bottom:40px;padding-left:0px;” mpc_ribbon__preset=”mpc_preset_8″ mpc_ribbon__style=”corner” mpc_ribbon__alignment=”top-right” mpc_ribbon__corners_color=”#353535″ mpc_ribbon__font_color=”#ffffff” mpc_ribbon__font_size=”16″ mpc_ribbon__font_line_height=”1.7″ mpc_ribbon__font_transform=”uppercase” mpc_ribbon__font_align=”center” mpc_ribbon__text=”ОПУБЛІКОВАНО” mpc_ribbon__background_color=”#003366″]

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на порталі, дозволяється за умови посилання на uhsp.edu.ua. При копіюванні матеріалів порталу для інтернет-видань обов’язковим є пряме та відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці на цитовану статтю або новину.

[/mpc_quote]

ФОТОГАЛЕРЕЯ

Перейти до вмісту