«Навчання в Польщі – це незабутні враження»: сковородинівка Світлана Марчукевич про навчання в Гданському університеті за програмою Erasmus+

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > «Навчання в Польщі – це незабутні враження»: сковородинівка Світлана Марчукевич про навчання в Гданському університеті за програмою Erasmus+

СТУДЕНТКА УНІВЕРСИТЕТУ ПРОХОДИЛА НАВЧАННЯ У ГДАНСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ЗА ПРОГРАМОЮ ЕРАЗМУС+

Студентка IV курсу факультету педагогіки та психології ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» Світлана Марчукевич із 2 жовтня 2017 по 11 лютого 2018 року перебувала на навчанні у Гданському університеті (Польща) за програмою Еразмус+. Сьогодні вона розповідає про свої враження сковородинівцям:

–  Світлано, як дізналися про навчальну програму Еразмус+?

– Перш за все хочу сказати, що поїхати на навчання кудись за кордон – це була моя мрія. Ходила в Міжнародний відділ, дізнавалася про існуючі програми, але здійснити свою мрію довго не вдавалося. Одного разу побачила на сайті університету інформацію про те, що ректорат нашого вишу підписав угоду «Inter-institution 2016-2017 & 2017-2018 between institutions from Programmeand Partner Countries (connected with the UG’sagreement with the National Agencyno.2016-1-PL01-KA107-023880)» з Гданським університетом (Польща) з мобільності студентів Еразмус+ і оголосив конкурс по відбору студентів на навчання за цією програмою. Я взяла участь у конкурсі. Конкурсна комісія перевірила знання претендентів з фахових дисциплін та англійської мови. Після досить складних тестових випробувань і співбесід члени конкурсної комісії прийняли рішення рекомендувати на навчання мою кандидатуру. Опісля оформлення та відправлення певних документів і рекомендацій я отримала виклик-запрошення на навчання на факультет соціальних наук у Гданський університет.

– Як проходить навчання в Польщі? Які дисципліни вивчали?

– Навчання в Польщі багато в чому відрізняється від навчання в Україні. Перш за все – відсутністю журналів обліку відвідування занять студентами. Кожен сам вирішує чи відвідувати лекції та практичні заняття. Викладачі висококваліфіковані та вимогливі, із розумінням ставляться до студентів, допомагають і всіляко їх підтримують. У кожного викладача індивідуальна манера викладання. Усі лекційні заняття проходять у вигляді презентацій, що сприяє кращому і більш ефективному запам’ятовуванню матеріалу. Якщо уважно слухати викладача, то зрозуміло абсолютно все, а якщо треба щось уточнити, то варто тільки про це сказати і лектор з неприхованим захватом повторить, чи роз’яснить ситуацію.

Під час лекції неможливо просто сидіти і мовчати. Лектор, викладаючи тему, починає наводити різні приклади і одразу долучає студентів, хоче чути їхню думку, розуміння тієї чи іншої ситуації. Кожен, хто хоче, висловлює свою думку, і може сміливо дискутувати із викладачем, якщо думки не сходяться. У кінці заняття викладач акцентує увагу на висновках і підводить підсумки всієї дискусії.

Я вивчала такі дисципліни як: Мистецтво та допомога дітям в розвитку артистичної креативності; Польська мова; Дитинство в сучасному світі; Методологія ранньої англійської освіти; Англійська з елементами фонетики; Допомога розвитку дитини в ранній освіті; Англійська для вчителів; Моделі ранньої освіти; Англійська граматика; Організація класної роботи.

На одному із занять викладач ділив групу на команди, на малі підгрупи, ставив проблеми, з якими може стикнутися вчитель на уроці. Студенти повинні були розкрити всі проблеми, які можуть виникнути і знайти шляхи їх вирішення. На заняттях ми розглядали всі елементарні ситуації, які можуть бути в дитячому садочку чи в школі. Як такої дошкільної освіти в Польщі немає, вона поєднана із початковою освітою і називається ранньою освітою.

Група у мене була змішана – до неї входили студенти із Польщі та з інших країн, зокрема: Іспанії, Італії, Німеччини, Чехії, Франції, Словаччини.

– Що найбільше вразило, запам’яталося?

– Навчання в Польщі – це незабутні враження. Я дізналася багато нового, побачила старовинні архітектурні пам’ятки і просто насолоджувалася атмосферою країни. Найбільше вразило розуміння та допомога викладачів у всіх питаннях. Запам’яталися заняття із польської мови. Викладачі проводять заняття дуже цікаво, в розмовному стилі, навіть, не дивлячись на те, що багато студентів можуть не досконало знати польську мову. І те, що ми постійно розмовляли, давало можливість краще запам’ятовувати нові слова. Доволі часто проводили вечори, під час яких знайомили всіх із культурою наших рідних країн, готували традиційні страви, показували презентації та слухали пісні.

– Де Ви проживали?

– Проживала в гуртожитку, який розташований недалеко від Балтійського моря, буквально за 300 метрів. Краса просто неймовірна: спокійне, інколи хвилююче море, шалені чайки, дикі качки та гордовиті лебеді – це все оточувало мене під час навчання у Гданську. Зазвичай, у кімнаті проживає по два студенти. Створено комфортабельні умови для проживання, навчання і відпочинку. Життя в Польщі дуже комфортне, навколишнє середовище та мова дуже схожі з українськими. Навіть повністю не володіючи мовою, можна доволі комфортно себе почувати, люди привітні та готові прийти на допомогу.

– Під час поїздки знайшли багато друзів?

– Звісно, під час поїздки знайшла дуже багато друзів, з якими тримаю по сьогоднішній день контакт, переписуємося, зідзвонюємося. І я дуже щаслива, що мені випала можливість побувати в Гданському університеті, здобути нові знання та знайти нових друзів. Хочеться подякувати всім, хто сприяв і допоміг мені здійснити таку чудову і пізнавальну поїздку.

Записала Ольга Науменко

Перейти до вмісту