Лохвицька Любов Василівна

Любов Лохвицька

Лохвицька
Любов Василівна 

кандидат педагогічних наук, професор

Посада: професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти, заступник завідувача кафедри з наукової роботи, заступник декана соціально-психологічного факультету з наукової роботи

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

понеділок, вівторок: 1200-1400

кабінет № 210
(корпус № 1, поверх № 2)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

+ 38 (04567) 5-87-92
kafedra_phdpu@ukr.net
Liubov.Lokhvytska@uhsp.edu.ua

ID НАУКОВЦЯ:
ScopusAuthorID: 57226162352
Researcher ID: B-4177-2019

Біографічні відомості. Народилася 26 січня 1967 року на Полтавщині в м. Лубни.

Навчання. Після закінчення Лубенської школи № 7 (1974-1982 рр. навчання, з похвальною грамотою), навчалася у Переяслав-Хмельницькому педагогічному училищі за спеціальністю «Дошкільне виховання», яке закінчила у 1986 р. з відзнакою.

У 1992 р. завершила навчання в Київському державному педагогічному інституті ім. М.П.Драгоманова за спеціальністю «Педагогіка і психологія» (дошкільна) (диплом з відзнакою). З 1996 р. до 1999 р. навчалася в цільовій стаціонарній аспірантурі Українського державного університету ім. М.П.Драгоманова (нині Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова). У 2000 р. захистила кандидатську дисертацію «Формування пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку в навчально-ігровому середовищі» (спеціальність 13.00.08 – дошкільна педагогіка). У 2002 році присвоєно вчене звання доцента кафедри дошкільної педагогіки і психології. З 2013 р. по 2016 р навчалася в стаціонарній (цільовій) докторантурі Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова за спеціальністю 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія». У 2017 р. закінчила магістратуру в ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» за спеціальністю «Психологія» (диплом з відзнакою). У 2024 році присвоєно вчене звання професора кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти.

Робота. Педагогічну діяльність розпочала в серпні 1986 р.: працювала на посадах вихователя і музичного керівника в дошкільних закладах № 3, 16 (м. Лубни Полтавської обл.). З вересня 1992 р. – викладач, згодом старший викладач Переяслав-Хмельницького державного педагогічного інституту ім. Григорія Сковороди. За сумісництвом методист, психолог дошкільного закладу № 16 (м. Переяслав-Хмельницький). З 2000 р. до 2017 р. – доцент ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». З вересня 2017 р. і дотепер – на посаді професора кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

Вона є керівником робочої групи ОПП для другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності А2 Дошкільна освіта і членом робочої групи ОНП для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти зі спеціальності А2 Дошкільна освіта.

Підвищення кваліфікації. У 2015 р. проходила стажування для викладачів ВНЗ «Сучасний університет – проектний підхід до організації роботи відповідно до положень європейських кваліфікаційних рамок» (Lifelong Learning Programme) в м. Лодзь (Польща). У 2017 р. – стажування «Проєктний підхід в організації навчального процесу в навчальних закладах Фінляндії» в м. Гуйттінен (Фінляндія), організоване ІМАНС. У 2020 р. – курси «Інструменти фасилітації для проведення ефективних навчальних заходів в онлайн-форматі», що зорганізовані Центрально-Європейською Академією навчань та сертифікації. У 2022 р. – стажування в Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка. У 2023 р. – Міжнародне стажування Польща–Україна «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід». 2023 – online course «Trends in teacher education (new approches, internationalisation and academic writing) within the framework of project Strengthening the capacities of pedagogical higher education institutions in Ukraine» (Masaryk University, Czech Pepublic). У 2024 р. – закінчила курс «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів». У 2025 р. – пройшла курс підвищення кваліфікації «Освітні інструменти критичного мислення».

Суспільно-громадська діяльність. Л.В. Лохвицька з 1999 р. на громадських засадах виконує обов’язки заступника декана з наукової роботи, у межах якого була з 2009 по 2014 рр. відповідальним секретарем Всеукраїнських конкурсів наукових студентських робіт у галузі педагогічні науки та вікова й педагогічна психологія і з 2016 р. по 2019 р. – відповідальним секретарем Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Психологія».

З 2010 р. член EAS (Європейської Асоціації наук про Безпеки, Краків, Poland), секретар Наукової ради Правління EAS.

Член APNME – Aзійсько-Тихоокеанської мережі з моральної освіти (Китай).

Член Української спілки психотерапевтів.

Науковий керівник експериментальних майданчиків закладів дошкільної освіти в містах Києві («Маленька Європа»), Лубни (№ 3 «Смородинка»), Переяслав (№ 7 «Берізка», № 8 «Золотий ключик»), Черкаси (№ 29 «Ластівка», № 87 «Дельфін», № 33 «Супутник») з теми: «Психолого-педагогічний супровід морального виховання дошкільників».

З 2017 р. ініціатор проведення заходів у рамках реалізації Всеукраїнського проєкту «Діти за примноження добра в усьому світі».

З 2018 р. – член оргкомітету щорічної Міжнародної науково-практичної інтернет-конференцій «Інноваційні технології в дошкільній освіті» та інших наукових заходів.

З 2019 р. – член науково-методичної ради університету.

З 2023 р. – член навчально-методичної ради університету.

З 2021 р. – член експертної групи з дошкільної педагогіки та психології (Наказ МОН України №95 від 22.01.2021, Наказ МОН України №700 від 05.08.2022).

З 2024 р. – у складі експертів акредитації освітніх програм НАЗЯВО (спец. 012 Дошкільна освіта, 053 Психологія) (протокол від 27.02.2024 р.)

З 2024 р. – консультант дослідно-експериментальної роботи з реалізації проєкту «Сприяння освіті» в межах Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundation, зокрема, з впровадження парціальної програми «Творці майбутнього» та робочої програми освітнього компонента «Гра у закладах дошкільної освіти: цілісний погляд, системний підхід» (заклади дошкільної освіти № 7 «Берізка», № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава).

Володіння іноземними мовами: англійська (сертифікат В2), польська (початковий рівень).

Коло наукових інтересів: виховання дітей дошкільного віку: становлення моральної самосвідомості, формування пізнавальних інтересів, вплив середовища на особистість дошкільника, культивування у дітей навичок безпечного і здоров’язбережувального стилю поведінки; історія дошкільної педагогіки; підготовка кадрів для системи дошкільної освіти. За ініціативи Л.В. Лохвицької з 2016 р. започатковано проведення Всеукраїнських науково-методичних семінарів з питань морального виховання дітей дошкільного віку на базі ЗДО різних регіонів і з 2018 р. за цією тематикою зорганізовано Всеукраїнський проєкт «Діти за примноження добра у всьому світі».

З 2023 р. є учасником Міжнародного проєкту LEGO-Foundation в Україні.

Дисертація: Формування пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку в навчально-ігровому середовищі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук, спец. 13.00.08 – дошкільна педагогіка. Київ, 2000. 20 с.

Психологічні закономірності морального виховання дошкільників (у процесі підготовки).

Наукове керівництво: забезпечує керівництво аспірантами, зокрема, підготувала 2 кандидатів педагогічних наук спеціальності 13.00.08 – дошкільна педагогіка: Андрющенко Тетяна Костянтинівна – тема «Формування ціннісного ставлення до власного здоров’я в дітей старшого дошкільного віку» (2007 р.), Семенова Наталія Іванівна – тема «Формування здорової особистості дитини 6-го року життя у процесі взаємодії дошкільного навчального закладу і сім’ї» (2012 р.), і 1 доктора філософії –  галузь знань 01 Освіта/Педагогіка зі спеціальності 011 Освітні, Педагогічні науки: Азман Ханна – тема «Формування моральних цінностей в шкільній освіті Ізраїлю»» (2024 р.).

Членство в редколегіях журналів:

Член редколегії Міжнародного наукового журналу «Psychology & Psychological Research International Journal» (PPRIJ).

З 2021 р. – член редакційної колегії наукового фахового видання «Scientia et societus» (категорія Б).

З 2022 р. – відповідальний секретар редакційної колегії міжнародного рецензованого журналу «Preschool Education: Global Trends» (категорія Б).

Науково-дослідна робота за останні роки:

Виконавець ініціативних тема кафедри: з 2016 р по 2021 р. – Трансформаційні процеси в дошкільній освіті ХХІ ст. (№0118U003904); з 2021 р. – Модернізація дошкільної освіти в 3-му десятилітті ХХІ ст. (№0121U109085)

Основні наукові праці: У науковому доробку Л.В. Лохвицької більше 350 наукових публікацій, опублікованих у вітчизняних та зарубіжних виданнях, з-поміж яких розділи монографій, посібники, програми з грифом МОН України, методичні розробки, статті, що входять до наукометричних баз, зокрема Web of Science, SCOPUS, та видань, що включені до категорії «А» і «Б», фахові тощо.

Інформація про діяльність науково-педагогічного працівника Лохвицької Л.В. за 2020-2024 рр. 

НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ:

Викладає дисципліни:

ОСВІТНІ КОМПОНЕНТИ, які викладає

на освітніх програмах різних рівнів спеціальності А2 Дошкільна освіта (бакалаврат, магістратура, PhD):

  1. Дошкільна педагогіка.
  2. Історія педагогіки.
  3. Основи психолого-педагогічних досліджень.
  4. Організація дошкільної освіти.
  5. Методологія наукового дослідження з дошкільної освіти.
  6. Гра у закладах дошкільної освіти: цілісний погляд, системний підхід.
  7. Психодіагностика і психокорекція в закладах дошкільної освіти.
  8. Психолінгвістична діагностика і психолінгвістична корекція в закладах дошкільної освіти.
  9. Психолого-педагогічний супровід морального виховання дошкільників (варіативна складова – дисципліна за вибором здобувачів освіти).
  10. Виховання і розвиток дітей раннього віку (варіативна складова – дисципліна за вибором здобувачів освіти).
  11. Світова практика дошкільної освіти (варіативна складова – дисципліна за вибором здобувачів освіти).
  12. Формування здоров’язбережувальної компетентності у суб’єктів освітнього процесу (варіативна складова – дисципліна за вибором здобувачів освіти).
  13. Інноваційна діяльність в закладах дошкільної освіти (варіативна складова – дисципліна за вибором здобувачів освіти).

Навчально-методичні комплекси до ОК розміщені у Moodle.

Урядові нагороди та відзнаки Міністерства освіти і науки України:

Почесна грамота відомчого міністерства (2007 р.),

Нагрудний знак «Відмінник освіти України» (2009 р.),

Медаль «За наукові та освітні досягнення» (2014 р.)

Грамота Верховної ради України (2022 р.)

Подяка ІМЗО МОН України (2022 р.)

Відзнаки Національної академії наук України:

Почесні дипломи четвертої та п’ятої виставок «Освіта України: інноваційні технології навчання» (2007, 2008 рр.)

Відзнаки виконавчих органів місцевого самоврядування:

Почесна грамота від міської ради (2008 р.),

Грамота обласного управління освіти і науки Київської облдержадміністрації (2010 р.)

Нагороди за участь в галузевих Конкурсах і Фестивалях:

Грамоти за перемогу в Конкурсі освітніх технологій журналу «Дошкільне виховання» (2006, 2015, 2017 рр.),

Дипломи переможця Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій (номінація «Інновації в дошкільній освіті») (2011-2019 рр.),

Медаль «Міжнародний форум освітян-новаторів» (2018 р.)

Нагороди закладів вищої освіти України:

Грамоти ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» (2007-2019 рр.),

Подяки ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» (2010-2018 рр., 2024 р.),

Медаль «Григорій Сковорода» (2017 р.).

Нагороди громадських організацій та неурядових організацій:

Диплом і статуетка «Переможець відкритого Всеукраїнського конкурсу «Краща робота з безпеки життєдіяльності та основ здоров’я» Міжнародної академії безпеки життєдіяльності і охорони здоров’я (2010 р.),

Відзнака EAS (Європейської Асоціації з Безпеки, Poland) (2012 р.),

Диплом Всеукраїнської благодійної організації «Добро» (2017 р.).

Перейти до вмісту