Калмикова
Лариса Олександрівна
доктор психологічних наук, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти
Калмикова
Лариса Олександрівна
доктор психологічних наук, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти
ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:
середа: 12:00-15:00
кабінет № 207
(корпус № 1, поверх № 2)
КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:
Телефон: +380679076030
E‒mail: klo377@ukr.net
Біографічні відомості. Народилася 28 травня 1952 р. в м. Слов’янську, Донецької області.
Навчання. Після закінчення Слов’янської ЗОШ №12 (1959–1969) навчалася у Слов’янському державному педагогічному інституті(1969–1973 рр.) і отримала кваліфікацію: «Викладач дошкільної педагогіки і психології у педучилищах, методист по дошкільному вихованню».
З 1979 по 1982 рр. навчалася в цільовій стаціонарній аспірантурі інституту змісту і методів навчання АПН СРСР. У 1982 р. захистила кандидатську дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (спеціальність 13.00.02 – методика мов). У 1990 році присвоєно вчене звання доцента кафедри мовознавства і методики викладання мов.
У 2007 року отримала вчене звання професора кафедри дошкільної педагогіки і психології. 21 вересня 2011 року в спеціалізованій вченій раді Д 27.053.04 Інституту психології Г. С. Костюка НАПН України захистила докторську дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
Науковий ступінь: доктор психологічних наук
Вчене звання: професор
Робота. З 1973 по 1979 рр. працювала викладачем психології, дошкільної педагогіки і методик Шахтарського педагогічного училища. (У №886592 від 26.06.1973). В цей же період виконувала обов’язки відповідального секретаря міської громадської організації товариства «Знання».
З 1979 до 1982 рр. навчалася в очній цільовій аспірантурі АПН СРСР.
1982 р. – кандидат педагогічних наук (ПД №005457 від 02.12.1982), спеціальність 13.00.02 – методика мов, МДОІ ім. Н.К. Крупської, тема: «Наступність у навчанні рідної мови дошкільників і молодших школярів»
З 1982 до 1987 рр. – асистент, старший викладач кафедри дошкільної педагогіки Київського державного педагогічного інституту ім. О.М. Горького.
З 1987 р. – старший викладач кафедри педагогіки і психології Переяслав-Хмельницької філії КДПУ ім. О.М. Горького.
З 1987 – 1990 рр. – декан педагогічного факультету.
З 1988 по 1992 рр. – доцент кафедри педагогіки і психології Переяслав-Хмельницької філії КДПУ ім. О.М. Горького.
З 1992 – 1996 рр. – доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології Переяслав-Хмельницької філії КДПУ ім. О.М. Горького.
З 1996 р. – професор кафедри дошкільної педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
З 1998 до 2005 рр. – проректор з навчально-виховної роботи, завідувач кафедри дошкільної педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
З 2005 р. – професор кафедри дошкільної педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
2007 р. – професор кафедри дошкільної педагогіки і психології (12 ПР №004732 від 22.02.2007)
З 2005 – 2015 рр. – завідувач лабораторії «Психолінгвістика розвитку дитини» Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
01.09.2010 – 01.09.2015 – професор кафедри педагогіки і методики дошкільної освіти, факультет педагогіки та психології, Університет Григорія Сковороди в Переяславі.
З 2015 р. – по даний час – завідувач кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі, доктор психологічних наук, професор. З 2017 – академік Національної академії вищої освіти України.
Головний науковий співробітник відділу інноваційних технологій в освіті обдарованих Інституту обдарованої дитини НАПН України (за сумісництвом)
Суспільно-громадська діяльність
Лариса Олександрівна Калмикова є:
Володіння іноземними мовами:
Спеціалізовані вчені ради
Членство в редколегіях журналів:
Зарубіжні стажування: стажування в Rzeszow University of Technology (Сертифікат №RZH-WSG 04-05- 15, Rzeszow, 2019-02-17; Сертифікат № 000001749, Rzeszow, 2021-01-17).
Коло наукових інтересів: психолінгвістика розвитку, рефлексивна психолінгвістика, лінгвопедагогічна психологія, психологія розвитку, психологія і психолінгвістика вищої освіти, методологія психології, мовленнєве спілкування й комунікація.
Наукове керівництво: науковий консультант та керівник здобувачів, аспірантів і докторантів. Під її керівництвом підготовлено: доктора психологічних наук, кандидата психологічних наук, 5 кандидатів педагогічних наук, доктора філософії зі спеціальності 053 Психологія.
Основні наукові праці: понад 250 публікацій, серед яких: дві одноосібні монографії; розділи у восьми колективних монографіях (дві з яких видано у видавництвах Німеччини та Польщі); 2 одноосібних навчальних посібники монографічного характеру під грифом МОН України; розділи у семи колективних навчальних посібниках; багаточисельні статті у вітчизняних і зарубіжних наукових виданнях (з них 9 – у виданнях, що входять до Web of Science, Scopus).
Інформація про діяльність науково-педагогічного працівника Калмикової Л.О. за 2020-2025 рр.
Науково–дослідна робота за останні 3 роки: Учасник міжнародного проекту «Literacy Problems of Roma Children from Poland and Ukraine in the German Schools». Проект реалізується в Силезійському університеті (м. Катовіце, Польща). https://hristokyuchukov.de/literacy-problems-of-roma-children-from-poland-in-the-german-schools/ Наявна спільна з учасниками цього проекту публікація: Калмикова, Л.О., Харченко, Н.В., Кючуков, Х.С., Мисан, І.В. (2022). Вплив мовленнєво-мовної компетентності дошкільників на успішність подальшого оволодіння L1 і розвитку мовлення в школа: результати порівняльного 3 психолінгвістичного аналізу. Preschool Education: Global Trends, 2. https://preschool-journal.com/index.php/journal/issue/view/2
Основні наукові праці з 2018 по 2022 р.
Статті, що індексуються у наукометричних базах Scopus та/або Web of Science
Журнали, що входять у категорію Б.
Участь у міжнародних конференціях
Розділи в монографіях
Навчально-методичні посібники
Л.О. Калмикова викладає такі навчальні дисципліни: «Методика викладання психологічних дисциплін у закладах вищої освіти», «Методологія та методика психолого-педагогічних досліджень», «Науково-методична робота в системі дошкільної освіти», «Наступність і перспективність у роботі ЗДО і початкової школи». «Психолінгвістика вищої освіти». Автор навчальних і навчально-методичних посібників для ЗВО і ЗДО під грифом МОН.
Наукові премії, нагороди, інші досягнення: