З 2 по 5 вересня 2025 року в конференц-залі імені Василя Сухомлинського Університету Григорія Сковороди в Переяславі спеціалізовані разові вчені ради за спеціальностями 015 «Професійна освіта», 017 «Фізична культура і спорт» та 053 «Психологія» прийняли до захисту три дисертації на здобуття ступеня доктора філософії.
2 вересня 2025 року
У цей день до захисту було прийнято роботу за спеціалністю 015 «Професійна освіта» Мельника Тараса Андрійовича на тему «Формування готовності майбутніх педагогів професійного навчання до застосування Smart-засобів у професійній діяльності». Науковою керівницею виступила доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри професійної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі Доброскок Ірина Іванівна.
Актуальність дослідження Тараса Андрійовича зумовлена потребою модернізації професійної освіти в умовах цифровізації суспільства та недостатньою готовністю майбутніх педагогів до ефективного застосування Smart-засобів у професійній діяльності. Сучасні тенденції розвитку освіти потребують від викладачів уміння інтегрувати цифрові інструменти (смартфони, планшети, хмарні сервіси, інтерактивні платформи) у навчальний процес для забезпечення індивідуалізації та підвищення якості освітніх результатів. Здобувачі вищої освіти мають оволодіти не лише базовими технічними навичками, а й сформувати критичне мислення щодо використання освітніх технологій, уміння добирати оптимальні Smart-засоби відповідно до змісту занять, аналізувати їх ефективність і забезпечувати безперервний професійний розвиток. Наявність таких компетентностей дозволить майбутнім педагогам не тільки підвищити власний рівень професійної майстерності, а й створювати сучасне освітнє середовище, що відповідає викликам глобалізованого інформаційного простору.
4 вересня 2025 року
Четвер збагатив наукову спільноту захистом дисертаційного дослідження зі спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» Рижика Романа Олександровича на тему «Організаційно-методичні засади занять пляжним футболом з дітьми 12-13 років в умовах літніх оздоровчих таборів». Науковою керівницею роботи стала доктор наук з фізичного виховання та спорту, професор, завідувач кафедрою теорії та методики фізичного виховання і спорту Університету Григорія Сковороди в Переяславі Пангелова Наталія Євгенівна.
У роботі Романа Олександровича обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено ефективність програми оздоровчо-рекреаційних занять пляжним футболом з хлопчиками 12–13 років «Майстри піску» в умовах літніх оздоровчих таборів. Визначено вікові особливості фізичного та психоемоційного розвитку підлітків, встановлено взаємозв’язки між морфофункціональним станом, фізичною підготовленістю, соматичним здоров’ям і рівнем психоемоційного благополуччя. Розроблено організаційно-методичні умови реалізації програми, яка включає традиційні вправи, елементи пляжного футболу, засоби гартування та психологічний супровід. Експериментальні результати підтвердили позитивний вплив запропонованої програми на фізичну підготовленість, функціональний стан та психоемоційне здоров’я підлітків, що доводить її практичну значущість для системи оздоровчо-виховної роботи літніх таборів.
5 вересня 2025 року
Цього дня в стінах УГСП відбувся захист дисертації за спеціальністю 053 «Психологія» Гранде Катерини Леонідівни на тему «Психологічні фактори розвитку асертивності підлітків в умовах інокультурного середовища». Науковий керівник – кандидат психологічних наук, доцент, Університет Григорія Сковороди в Переяславі Ніколаєв Леонід Олегович.
У дисертаційному дослідженні Катерини Леонідівни представлено комплексне теоретико-емпіричне вивчення проблеми розвитку асертивності підлітків в умовах інокультурного середовища. Уточнено сутність понять «асертивність», «інокультурне середовище», «адаптація» та розроблено концептуальну модель розвитку асертивності, що включає афективний, когнітивно-поведінковий і соціально-культурний компоненти. Емпірично доведено, що асертивність є важливим чинником успішної адаптації підлітків у новому соціокультурному просторі. Експериментально підтверджено ефективність спеціально розробленої тренінгової програми, яка сприяє підвищенню рівня емоційного інтелекту, самоконтролю, оптимізму, довіри та соціальної адаптованості. Практична значущість дослідження полягає у створенні рекомендацій для психологів, педагогів і батьків, спрямованих на підтримку розвитку асертивної поведінки підлітків у процесі вимушеного переселення та інтеграції в інокультурне середовище.
Шановні доктори філософії PhD та їх наукові керівники!
Щиро вітаємо Вас із успішним захистом дисертацій та отриманням ступеня доктора філософії! Ваші знання, наполегливість і відданість науковій праці дозволили досягти цього значимого результату та підтвердили високий професійний рівень.
Нехай цей успіх стане поштовхом для нових досліджень, наукових відкриттів і реалізації амбітних проєктів у сфері освіти, науки та суспільного розвитку. Бажаємо впевненості у власних силах, творчого натхнення та нових вершин