Днями в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі відбувся День відкритих дверей для випусників освітніх закладів Черкащини. Школярі отримали унікальну нагоду ближче познайомитися з можливостями, які відкриває перед ними навчання в одному з провідних закладів вищої освіти регіону.
Зустріч розпочалася зі вступного слова керівниці відділу профорієнтації та працевлаштування, докторки філософії (PhD) Ольги Костюкевич. У супроводі фахівчинь відділу Діани Сентіщевої та Каріни Худенко, вона надала учням детальну інформацію про структуру університету, спеціальності, особливості вступної кампанії, можливості міжнародної академічної мобільності та програми підтримки студентів.
«Наш університет забезпечує не лише навчальний процес, а й створює умови для розвитку особистості, професійного зростання та подальшого працевлаштування. Ми працюємо над тим, аби кожен студент мав усі необхідні ресурси для реалізації власного потенціалу», – зазначила Ольга Костюкевич.
Після загальної інформаційної частини учні взяли участь в ознайомчій екскурсії, яка розпочалася в молодіжному просторі «ТВіСТ». Тут гостей зустрів голова Студентської Ради УГСП Петро Жила, який надав інформацію про діяльність студентського самоврядування, напрями позанавчальної активності та роль студентських ініціатив у житті університету.
«Студентське самоврядування – це не лише представницький орган, а реальний інструмент впливу на життя університету. Ми беремо участь у розв’язанні важливих питань, організовуємо культурні, освітні та благодійні заходи, формуємо простір для самореалізації молоді», – зазначив Петро Жила.
Особливим моментом стала інтерактивна гра «Музичний крокодил», яку провели самоврядуванці. Гра викликала щиру радість, захоплення і багато емоцій у присутніх.
Наступними етапами екскурсії стали огляд студентського гуртожитку та ознайомлення з умовами проживання, відвідування пункту незламності – спеціально облаштованого укриття, що відповідає вимогам безпеки в умовах воєнного стану.
Окрему частину програми становив психологічний тренінг, який провела старший викладач кафедри практичної психології, голова Переяславського осередку КФ Української Спілки Психотерапевтів Тетяна Кузьменко. Під час тренінгу було розглянуто аспекти самопізнання, адаптації до нових соціальних умов, подолання стресових ситуацій. За словами учасників, захід був змістовним і мав практичне значення для подальшого професійного та особистісного розвитку.
У межах подальшої екскурсії учні мали змогу оглянути низку важливих локацій, що є невід’ємною частиною освітнього середовища університету. Зокрема, вони відвідали бібліотечні зали, де ознайомилися з ресурсами науково-освітньої літератури, електронними сервісами та можливостями самостійної роботи студентів у комфортних умовах. Також школярам було продемонстровано сучасні спортивні зали, де студенти мають змогу займатися фізичним вихованням, брати участь у спортивних секціях і заходах.
Окрему увагу було приділено навчальним аудиторіям та лабораторіям різних факультетів. Учасники екскурсії побачили умови, в яких проходять заняття, ознайомилися з технічним забезпеченням аудиторій, інноваційними навчальними засобами та специфікою роботи викладачів зі студентами.
У процесі знайомства з університетом свої можливості також представили факультети:
- Факультет української та іноземної філології: представники факультету – кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Борисова та викладач кафедри української лінгвістики і методики навчання Людмила Савенко – ознайомили учнів із напрямами підготовки, мовними практиками, особливостями філологічної освіти, а також перспективами участі у міжнародних обмінах.
- Факультет фінансово-економічної та професійної освіти: заступник декана з профорієнтаційної та виробничої діяльності Анатолій Овсієнко розповів про особливості підготовки фахівців економічного профілю, практичну спрямованість навчання, співпрацю з підприємствами та установами, а також можливості проходження виробничої практики.
- Факультет природничої освіти: свою діяльність представили кандидат педагогічних наук Людмила Довгопола, кандидат історичних наук Катерина Ковальська та Оксана Миздренко. Учні мали змогу спостерігати демонстраційні досліди з хімії, які провів лаборант кабінету біохімії Олександр Острадчук. Особливу увагу було приділено науковій та лабораторній базі факультету.
- Соціально-психологічний факультет: кандидати психологічних наук Світлана Герасіна та Діана Чижма представили напрями підготовки психологів, зосередили увагу на практичній складовій навчання та провели інтерактивну вправу з елементами самодіагностики.
- Факультет мистецтва, менеджменту, педагогіки та психології представила кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Калюжка. Вона показала сучасно облаштовані аудиторії, поділилась інформацією про інноваційні методики навчання та особливості підготовки майбутніх педагогів і менеджерів.
На завершення екскурсії старшокласники мали змогу зустрітися з ректором Університету Григорія Сковороди в Переяславі, доктором історичних наук, професором Віталієм Коцуром. Під час живої та щирої розмови ректор відповідав на запитання абітурієнтів, ділився баченням розвитку університету та закликав молодь бути активними, допитливими і цілеспрямованими:
«Ми завжди відкриті до молоді. Ваш вибір закладу вищої освіти – це важливий крок, і ми готові зробити все, щоб ваш шлях до знань був цікавим, комфортним та успішним. Університет відкритий до інновацій, прагне надати кожному студентові не лише знання, а й інструменти для реалізації в обраній галузі. Ви – майбутнє нашої країни. Усі можливості нашого університету – для вас. Тут ви знайдете підтримку, отримаєте якісну освіту і зможете реалізувати себе в тій сфері, яка вам близька серцю. Наші двері завжди відкриті для тих, хто прагне вчитися, розвиватися і змінювати світ на краще», – зазначив Віталій Вікторович.
Після насиченої програми учні залишилися під глибоким враженням. Вони неодноразово підкреслювали: цей візит надихнув, подарував нові мрії, надію і впевненість у власних силах.
Учасники Дня відкритих дверей отримали цінну інформацію, розширили уявлення про сучасну університетську освіту, а також сформували більш виважене уявлення щодо майбутнього вибору професії та закладу вищої освіти. Такий формат комунікації значно підвищує якість професійного орієнтування школярів та сприяє налагодженню ефективної взаємодії між закладами середньої та вищої освіти.