Сьогодні, 20 грудня 2024 року, у конференц-залі імені Василя Сухомлинського, у змішаному форматі – наживо та на платформі «Zoom» спеціалізованою вченою радою Університету Григорія Сковороди в Переяславі було прийнято до захисту дисертаційне дослідження Олександра Набочука на тему «Психологія становлення професійної творчості керівника освітньої установи», представлене на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
Науковим консультантом дисертації стала, доктор психологічних наук, професор, завідувачка кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти соціально-психологічного факультету Університету Григорія Сковороди в Переяславі Калмикова Лариса Олександрівна.
Офіційними опонентами дисертаційної роботи стали доктор психологічних наук, професор, завідувачка кафедри психології розвитку та консультування Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Радчук Галина Кіндратівна; доктор психологічних наук, доцент, завідувачка кафедри загальної та соціальної психології Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара Гальцева Тетяна Олексіївна й доктор психологічних наук, професор, заступник декана філософського факультету з наукової роботи Львівського національного університету імені Івана Франка Жигайло Наталія Ігорівна.
Мета дослідження, згідно реферату роботи, полягала в тому, щоб створити концепцію вивчення професійної творчості керівників освітніх установ у процесі їх професійної діяльності, а також виділити типи професійної творчості керівників педагогічного профілю.
Відповідно до мети були поставлені такі завдання дослідження:
- Обґрунтувати загальні теоретико-методологічні основи дослідження професійної творчості, описати теорії професійної творчості, визначити її особливості та типи.’
- Побудувати теоретичну модель професійної творчості керівників освітніх установ; визначити її структурні елементи, які ампліфікують процес здійснення творчої діяльності.
- Виокремити форми та стадії презентації професійної творчості керівника освітньої установи.
- Розробити концептуальний апарат дослідження професійної творчості керівника освітньої установи; уточнити психологічні функції його професійної творчості; виокремити критерії, показники і рівні її становлення у керівника освітньої установи.
- На основі результатів емпіричного дослідження визначити психологічні
- чинники, які обумовлюють здатність керівника до професійної творчості; виокремити психологічні аспекти прояву керівником освітньої установи творчої позиції; з’ясувати психологічні механізми становлення його професійної творчості.
- З’ясувати психологічні умови, особливості та закономірності становлення професійної творчості керівників освітніх установ у процесі їх професійної підготовки та перепідготовки.
- З урахуванням результатів експериментального дослідження побудувати структурно-функціональну модель фасилітації становлення професійної творчості керівників освітніх установ у процесі їх професійної підготовки та перепідготовки.
Шановний Олександре Юрійовичу!
Щиро вітаємо Вас із вагомим досягненням – здобуттям наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
Ця подія є результатом Вашої багаторічної наполегливої праці, наукової відданості та глибокого дослідницького пошуку. Ваша робота вносить неоціненний вклад у розвиток психологічної науки, розкриває важливі аспекти педагогічної та вікової психології й має значну практичну цінність для сучасної освіти й суспільства загалом.
Бажаємо Вам подальшого натхнення у наукових пошуках, нових ідей та досягнень, а також визнання не лише в Україні, а й на міжнародній арені. Нехай Ваші дослідження й надалі відкривають нові горизонти та слугують міцним підґрунтям для появи майбутніх поколінь науковців, які підуть за вашим слідом!