«Інновації в освіті: імплементація знань у підготовку майбутніх педагогів»: сковородинівці долучилися до міжнародного стажування (хронограф участі)

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > «Інновації в освіті: імплементація знань у підготовку майбутніх педагогів»: сковородинівці долучилися до міжнародного стажування (хронограф участі)

З 10 по 12 червня 2024 року, в рамках проєкту «Посилення можливостей українських академічних працівників в інноваційній педагогічно-психологічній освіті та дослідженнях», який реалізує Університет імені Масарика у співпраці з українськими партнерами за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у межах співпраці з розвитку, було реалізовано наукову поїздку представників Університету Григорія Сковороди в Переяславі до Трускавця задля участі у міжнародному стажуванні на тему «Інновації в освіті: імплементація знань у підготовку майбутніх педагогів».

Кожен з українських закладів партнерів, зокрема Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет», Українську інженерно-педагогічну академію, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка й Запорізький національний університет представляла команда у складі п’яти осіб, які були залучені до участі в очних заняттях та семінарах з питань специфіки педагогічної роботи з дітьми в складних ситуаціях. Наш університет представляла делегація у складі проректора з навчально-методичної роботи Вячеслава Різника, заступників декана факультету технологічної і математичної освіти Олега Хищенка, Ірини Каменської, Олени  Бокшиц завідувача кафедри  цифрових технологій навчання Олександра Васенка. Пропонуємо вашій увазі хронограф їхньої участі у стажуванні:

10 червня 2024 року

Заходи розпочалися з привітання учасників, яке провела докторка філософії Ленка Ґулова з педагогічного факультету Університету Масарика (далі текстом – УМ). У своєму вступному слові вона наголосила на важливості курсу та окреслила основні завдання, які стоять перед учасниками.

З 10:00 до 12:00 доктор філософії Алоіс Данєк з вищої школи AMBIS прочитав лекцію на тему проблемної поведінки, пов’язаної із залежностями, включаючи нові види залежностей. Учасники отримали можливість обговорити сучасні підходи до розуміння та лікування залежностей.

«З приходом нових технологій та зміною соціальних норм виникають нові форми залежностей і наркотиків. Ця лекція спрямована на огляд нових речовин, які нині привертають увагу громадськості та фахівців, та залежностей, пов’язаних із цифровим світом. Сьогодні ви отримаєте огляд нових синтетичних наркотиків, що з’являються на ринку, та ризиків, пов’язаних з їхнім вживанням. Буде обговорення й інших форм залежностей, як-от залежність від інтернету, соціальних мереж, азартних ігор онлайн і віртуальної реальності, що є викликами сучасної освітньої реальності. Будуть згадані й профілактичні стратегії та способи лікування нових залежностей, які можуть надати дієві інструменти для роботи з особами, що мають такі проблеми. Основна увага буде зосереджена на можливості профілактики та потребу освітньої роботи», – анонсував лектор.

Слід акцентувати, що Данєк працює на кафедрі педагогіки вищої школи AMBIS. Тут він ділиться зі студентами досвідом із практики, який спирається на його роботу в дитячому будинку, де він працює вихователем і методистом превенції. Серед його основних сфер зацікавлення – профілактика ризикованої поведінки, проблематика інституційного виховання та можливості музики та музичних заходів для цілісного розвитку кожного з нас.

По обіді, з 14:00 до 16:00 доктор філософії Міхал Черний, асистент філософського факультету УМ, провів лекцію на тему духовної грамотності та її ролі у побудові витривалості суспільства. Лекція викликала жваве обговорення серед учасників.

«Духовна грамотність є відносно новим феноменом, пов’язаним із систематичним освітньо-формованим розвитком умінь, що пов’язані зі здатністю до вдячності, наповненості, ідентифікацією суті речей чи встановленням життєвих цілей. Духовна грамотність зосереджується на ставленні та цінності, що дають людині можливість тривалий час долати складнощі і працювати з вищою мірою стійкості. Вона пов’язана також зі стійкістю до дезінформації та конспірації та є частиною критичної рефлексії екологічних тем», – наголосив у ході свого спічу Міхал Черний.

Цікаво, що Міхал Черний є заступником завідувача кафедри інформаційних технологій та бібліотекознавства УМ. Його інтереси стосуються цілої низки сфер; від соціології, через філософію, використання штучного інтелекту, цифрових технологій в освіті тощо. Лектор бере участь у низці дослідницьких проєктів та багато публікується.

З 16:30 до 17:30 учасники під керівництвом Ленки Ґулової працювали в командах та обговорювали силабуси. Це дало можливість глибше зануритися у навчальні матеріали та поділитися своїм досвідом і знаннями.

11 червня 2024 року

З 9:00 до 11:30 доктор філософії Міхал Черний презентував методологію та результати якісних дослідницьких методів. Презентація включала обговорення різних підходів та їхнього застосування в дослідженнях.

«Мета семінару – описати деякі інструменти, методи та концепції специфічної презентації результатів дослідження так, щоб результат для рецензентів і читачів був цікавим і зрозумілим. Якісні дослідження часто дуже розлогі, мало структуровані, тому над їхнім заключним представленням потрібно добре замислитися. Ми також зосередимося на тому, як добре описати дослідницьку процедуру та презентувати її у дослідницькому тексті. Все будемо показувати на практичних прикладах не дуже звичайних дослідницьких методологій якісного характеру», – анонсував промовець на початку.

З 11:30 до 12:30 докторка філософії Ленка Ґулова та магістр Зденка Ваґнерова провели дискусію щодо дослідження, обговорюючи з учасниками різні аспекти та виклики, з якими вони стикаються, а вже з 13:30 до 16:00 доктор філософії Алоіс Данєк провів лекцію з профілактики синдрому вигорання, де представив стратегії та інструменти, які допомагають педагогам залишатися ефективними та стійкими у своїй професії.

12 червня 2024 року

З 9:00 до 11:30 докторка філософії Ленка Ґулова та Зденка Ваґнерова модерували презентації українських команд, які представляли свої силабуси предметів. Учасники отримали зворотний зв’язок та обговорили можливі покращення. З 11:45 до 13:00 учасники фіналізовували роботу над створенням силабусу пропонованого освітнього компоненту, вносячи фінальні корективи.

По обіді, у ході заключної частини заходу відбулася з 14:00 до 16:00, проводилась оцінка роботи учасників і вручення сертифікатів. Отримавши сертифікати про завершення курсу учасники подякували організаторам за насичену та корисну програму.

«Академічна група Університету Григорія Сковороди в Переяславі висловлює щиру вдячність чеським партнерам, зокрема Зденці Вагнеровій та Ленці Гуловій, за постійну підтримку та співпрацю й надану можливість пройти навчання,  бездоганну організацію та інформаційну підтримку. Окрема подяка висловлюється ректору Віталію Коцуру, проректорці з  міжнародної та проєктної діяльності Оксані Ковтун, керівниці міжнародного відділу Валентині Крикун, усім спікерам та учасникам за професіоналізм, сприяння та співпрацю», – додають учасники поїздки у коментарі для пресслужби університету.

Нагадуємо, що навчальну поїздку було реалізовано в рамках проєкту «Посилення можливостей українських академічних працівників в інноваційній педагогічно-психологічній освіті та дослідженнях», який Університет імені Масарика реалізує у співпраці з українськими партнерами за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у межах співпраці з розвитку.

ОПУБЛІКОВАНО

Пресслужба Університету Григорія Сковороди в Переяславі 

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на порталі, дозволяється за умови посилання на uhsp.edu.ua. При копіюванні матеріалів порталу для інтернет-видань обов’язковим є пряме та відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці на цитовану статтю або новину.

Перейти до вмісту