23 травня 2024 року на базі молодіжного простору «ТВіСТ» за ініціативи соціально-гуманітарного відділу Університету Григорія Сковороди в Переяславі, відбувся авторський тренінг для студентів закладу під назвою «Соціальні мережі для активістів» від керівниці студентського бюро університету Вікторія Власюк. Студенти дізналися про важливість соціальних мереж та вміння ними користуватися.
Почали навчання з опитування глядачів щодо того, для чого їм соціальні мережі та для чого вони знаходяться там. Надалі розвіяли найпопулярніші міфи про SMM-менеджерів та контент-менеджерів.
У ході подальшої розмови говорили про «кити», на яких опирається успішний SMM: сфокусованість, систематичність і регулярність, візуальна впізнаваність, постійний аналіз, робота в умовах постійних змін. Також розібралися, яким чином читач споживає інформацію у соцмережах.
Потім Власюк підняла тему алгоритмів соціальних мереж, виділивши три найголовніших:
- «успіх кожної публікації та сторінки загалом залежить від взаємодій із нею користувачів;
- що більше коментарів, поширень і реакцій у постів – то більше ваш контент бачать люди;
- контент має співпадати з зацікавлення аудиторії, бо таким чином соцмережа «розуміє» чи ваш контент цікавий і чи показувати його широкому колу».
Поділившись секретами того, як досягнути переліченого вище, Вікторія розповіла про те, що може бути контентом для соцмереж на прикладі додатків Instagram, Facebook, Telegram та TikTok. «Якісний і неякісний контент» – наведена ключова інформація до якої увійшли такі теми як «цільова аудиторія», «інструменти, дописи», «часті помилки при веденні соцмереж».
Також тренерка розповіла про властивості і важливість цільової аудиторії, цінності та проблеми з якими можна зіткнутися коли ви працюєте та аналізуєте цільову аудиторію. До пункту «інструменти» увійшли додатки які найкраще підходять для роботи у соціальних мережах – фоторедактори, відеоредактори, програми для пошуку базових зображень та накладання тексту. Окремо проговорили про програму для створення шаблонів «Canva», адже це був найголовніший запит студентів. Присутні розібралися як правильно створювати афіші, які властивості має програма та всі функції даного додатку.
«У ході тренінгу ми навчилися коректно створювати публікації для соцмереж, обговорили всі плюси та мінуси публікацій. Також авчилися відрізняти нудні дописи від цікавих, та як правильно писати дописи та звіти в соціальних мережах. Також поговорили про найпоширеніші помилки в роботі невеликих команд чи організацій. Вікторія наголосила на тому, що дуже важливо вміти працювати в команді та правильно розподіляти обов’язки між менеджерами, навчила формувати контент-план та стратегічні підходи до роботи», – діляться враженнями учасники івенту.
Що варто запам’ятати?
- у соцмережах все стрімко і часто змінюється – слідкуйте за трендами і оновленнями;
- не було, немає і не буде єдиного правила для всіх – не судіть про свою цільову аудиторію по собі, досліджуйте;
- не відкидайте нові соцмережі, поки не спробуєте їх та не вивчите всі плюси та мінуси;
- лише ви самостійно визначаєте те, що і як робити – відповідно до ваших цілей, але не забувайте експериментувати.
По закінченню тренінгу учасники поділилися своїми враженнями, підсумували знання які вони набули. «Говоріть зі своєю аудиторією. Особливо в соцмережах. Вони вам потрібні більше ніж ви їм», – каже наостанок Вікторія Власюк.