У минулий четвер, 14 березня 2024 року, на базі Центру інноваційного навчання та трансферу технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі відбулася ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Різноманітність та інклюзія в освіті». Згуртували академічну спільноту, представників бізнесу та громадянського суспільства з метою синхронізації векторів формування механізмів підтримки різноманітності та інклюзії як в освіті, так і суспільстві зокрема.
Повідомляється, що у 2024 році тематика конференції охоплювала питання: інклюзивності сучасної освітньої екосистеми задля сталого розвитку, забезпечення психологічної та соціальної резильєнтності учасників освітнього процесу для ефективної системної співпраці щодо надолуження освітніх втрат і розривів, рівність можливостей і усунення бар’єрів в освіті, інклюзивне освітнє середовище: проблеми, здобутки, перспективи, забезпечення різноманітності та інклюзії в освіті: міжнародний досвід.
Спікери конференції у своїх доповідях актуалізували виклики та перспективи формування інклюзивного суспільства в Україні в період війни та поствоєнної відбудови, визначали можливості забезпечення рівного доступу до освіти на деокупованих територіях, формували візію розбудови інклюзивного суспільства на основі світового досвіду міжнародних колег.
Особливе зацікавлення викликали доповіді: Paddy McGrath (Education Technology Strategist, keynote Speaker & Change Maker); Myles Pilling (specialist ICT-AT SEND Consultant & Assistive Technologist); Gaia Guadagnoli (security Lead in Ericsson); Оксани Джус (докторки педагогічних наук, професорки, завідувачки кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника); Ярослави Мозгової (освітньої менеджерки, Education Project Manager в FCA Finn Church Aid), Олени Вєдєрнікової (засновниці мережі закладів освіти, засновниці благодійного фонду).
Також до активного обговорення актуалізованих у ході конференції проблем інклюзивності сучасної освітньої екосистеми, пошуку шляхів їх вирішення долучилися здобувачі освіти. Слід зауважити, що майбутні бакалаври і магістри освітніх програм «Професійна освіта (Товарознавство)», «Професійна освіта (Сфера обслуговування), «Туризм та рекреація» продовжили дискусію в контексті удосконалення освітніх програм та внесли пропозиції щодо розширення змісту освітніх компонентів, обговорених в ході конференції.
Нагадаємо про те, що у «Онлайн-майстерні педагога» від «edHUB» триває цикл гостьових лекцій у 2023-2024 навчальному році.