20 лютого 2024 року у конференц-залі імені Василя Сухомлинського спеціалізованими разовими Вченими радами за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки (01 Освіта / Педагогіка) було прийнято до захисту дисертації на здобуття ступеня доктора філософії Азман Ханни на тему «Формування моральних цінностей в шкільній освіті Ізраїлю» та Костюкевич Ольги на тему «Тенденції вищої освіти країн світу, що розвиваються у ХХІ столітті».
Науковими керівниками робіт, відповідно, виступили кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри освітології та педагогічної інноватики Університету Григорія Сковороди в Переяславі Антоніна Розсоха й кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі Любов Лохвицька; доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри освітології та педагогічної інноватики Університету Григорія Сковороди в Переяславі Ольга Шапран.
У дисертації Ханни Азман вперше здійснено наукове узагальнення проблеми формування моральних цінностей в шкільній освіті Ізраїлю. Дослідження присвячене становленню особистісної і соціальної компетентності школярів у контексті формування морально спрямованої особистості, здатної до забезпечення повноцінної життєдіяльності в соціальному середовищі.
Як йдеться у анотації, мета дослідження передбачала теоретичний аналіз процесу формування моральних цінностей в шкільній освіті Ізраїлю та розроблення й обґрунтування моделі формування моральних цінностей шляхом використання досвіду Ізраїлю з упровадженням у закладах загальної середньої освіти України.
Натомість дисертаційне дослідження Ольги Костюкевич присвячено актуальній проблемі розвитку вищої освіти у світовому освітньому просторі, котрий орієнтований на відтворення кадрового потенціалу вищої школи, забезпечує якість підготовки майбутніх фахівців різних спеціальностей. На особливу увагу вітчизняних компаративістів заслуговують тенденції вищої освіти країн світу, що розвиваються у ХХІ столітті, оскільки ці держави мають значні економічні ресурси, подібні до України умови розвитку. Отже, потреба вивчення досвіду організації вищої освіти та тенденцій означених зарубіжних країн викликана необхідністю вдосконалення освітньої галузі й ґрунтовного вивчення перспективних ідей її модернізації.
Згідно анотації, тема дослідження полягає у системному науково-порівняльному аналізі тенденцій вищої освіти країн світу, що розвиваються у ХХІ столітті та визначенні можливостей використання прогресивних ідей досвіду цих держав у закладах вищої освіти України.
Шановні захищені, наукові керівники робіт!
З великою гордістю та радістю ми вітаємо вас з успішним захистом дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії. Ваші дослідження не лише розширюють наше розуміння педагогічних наук, а й сприяють подальшому розвитку освіти як суспільно-значущої сфери.
Сковородинівська наукова спільнота, відділ аспірантури та докторантури і факультет мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології бажають вам нових звершень у науковій та педагогічній діяльності!