Засідання ректорату від 05.05.2021: про ліцензійні умови, міжнародні проєкти та програми, планування навантаження, фінанси та заходи на травень

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Засідання ректорату від 05.05.2021: про ліцензійні умови, міжнародні проєкти та програми, планування навантаження, фінанси та заходи на травень

У перший робочий день крайнього місяця весни, 5 травня 2021 року, відбулося традиційне засідання ректорату університету, яке, як і завжди протягом більш ніж року, було заплановане у онлайн форматі на платформі Microsoft Teams. Серед травневого післясвяття й серії вихідних днів говорили про ліцензійні умови провадження освітньої діяльності, участь університету в міжнародних проєктах та програмах, планування навчально-педагогічної роботи на 2021/2022н.р та стан оплати за надані освітні послуги, а також планували основні заходи на травень 2021 року.

Насамперед, доктор історичних наук, професор, академік, ректор університету Віктор Коцур привітав усіх з минулими та прийдешніми травневими святами, зазначивши, що поза тим виробнича діяльність університету вимагає забезпечити увагу до тих питань, які постали на порядок денний цього зібрання.

Під час розгляду першого питання порядку денного кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник закцентував увагу присутніх на основних аспектах ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, пов’язані зі змінами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187» від 24.03.2021р. за № 365. Було наголошено на оновленому принципі, щодо ліцензованого обсягу на рівнях вищої освіти (у випадку нашого університету – на першому (бакалаврському), другому (магістерському) та третьому (освітньо-науковому/освітньо-творчому). Вячеслав Володимирович зосередив увагу присутніх на ключових вимогах Ліцензійних умов: умовах розширення/звуження провадження освітньої діяльності; необхідності використання за календарний рік менше 50% ліцензованого обсягу за певним рівнем вищої освіти; процедурі переоформлення ліцензій; вимогах до провадження освітньої діяльності з підготовки іноземців; організаційних, спеціальних та технологічних вимогах щодо започаткування та провадження освітньої діяльності.

Велику увагу у доповіді проректора було приділено кадровим вимогам щодо започаткування та провадження освітньої діяльності за рівнем вищої освіти та освітніми програмами, що передбачають присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання.

Було відзначено, що частка науково-педагогічних (педагогічних) та/або наукових працівників, які мають науковий ступінь та/або вчене звання та працюють у здобувача ліцензії (ліцензіата) за основним місцем роботи, повинна становити не менше 50% на відповідному рівні вищої освіти або за освітньою програмою, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, на відповідному рівні вищої освіти, з них осіб, які мають науковий ступінь доктора наук та/або вчене звання професора, повинна становити: для другого (магістерського) рівня вищої освіти – не менше  10%; для третього (освітньо-наукового/освітньо-творчого) рівня вищої освіти – не менше двох докторів наук (для освітньо-творчих програм замість доктора наук може враховуватися доктор мистецтва) для здійснення керівництва науковою складовою кожної освітньо-наукової/освітньо-творчої програми.

«Склад науково-педагогічних, педагогічних та наукових працівників, які мають освітню та/або професійну кваліфікацію, відповідну освітній програмі, повинен бути не менш як три особи, які мають науковий ступінь та/або вчене звання та працюють у закладі освіти за основним місцем роботи.

Здобувач ліцензії (ліцензіат) повинен забезпечити кожний освітній компонент освітньої програми на відповідному рівні вищої освіти науково-педагогічними (педагогічними) та/або науковими працівниками з урахуванням відповідності їх освітньої та/або професійної кваліфікації. Науково-педагогічні, педагогічні та наукові працівники, які забезпечують освітній процес, повинні мати не менше чотирьох досягнень у професійній діяльності за останні п’ять років, визначених у пункті 38 цих Ліцензійних умов.

Відповідність освітньої та/або професійної кваліфікації науково-педагогічних, педагогічних та наукових працівників освітньому компоненту визначається на підставі документів встановленого зразка про вищу освіту; присудження наукового ступеня (однакова за змістом спеціальність (предметна спеціальність, спеціалізація); наявність досвіду професійної діяльності (заняття) за відповідним фахом (спеціальністю, спеціалізацією) не менше п’яти років (крім педагогічної, науково-педагогічної, наукової діяльності) чи керівництво (консультування) дисертації на здобуття наукового ступеня за спеціальністю, що була захищена в Україні або за кордоном та щонайменше п’ятьма публікаціями у наукових виданнях, які включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection, протягом останніх п’яти років» –  пояснив Вячеслав Різник.

 У контексті означеного питання було повідомлено, що досягнення у професійній діяльності зараховуються за останні п’ять років та включають 20 позицій, з яких мінімум 4 є обов’язковими до виконання. У ході доповіді було деталізовано та роз’яснено кожен з пунктів досягнень у професійній діяльності та зосереджено увагу на дискусійних моментах. Було відзначено, що відбулися навіть певні «послаблення» у вимогах. Загалом практично усі пункти, що раніше були у 18 активностях входять у оновлені 20 (за виключенням перебування на адміністративних посадах). Таким чином, В.В. Різник висловив сподівання, що усі науково-педагогічні працівники, які виконували попередні кадрові вимоги, нині  будуть виконувати і нові кадрові вимоги.

Вячеслав Різник відзначив, що вимога наявності досягнень у професійній діяльності не застосовується до науково-педагогічних (наукових) працівників із стажем науково-педагогічної роботи менше трьох років, працівників, що мають статус учасника бойових дій, а також до фахівців-практиків, які працюють на посадах науково-педагогічних (наукових) працівників на умовах сумісництва в обсязі 0,25 або менше, або 150 годин навчального навантаження на навчальний рік.

Також проректор акцентував увагу на особливостях підготовки фахівців за мистецькими спеціальностями галузі знань «02 Культура і мистецтво», спеціальностями «014 Середня освіта (Музичне мистецтво)», «014 Середня освіта (Образотворче мистецтво)».

На завершення доповіді Вячеслав Володимирович звернувся до усіх деканів та завідувачів кафедр з проханням врахувати в роботі та при плануванні навчального навантаження на новий навчальний рік оновлені ліцензійні вимоги, зокрема, в частині необхідності забезпечення кожного освітнього компоненту освітньої програми на відповідному рівні вищої освіти науково-педагогічними (педагогічними) та/або науковими працівниками з урахуванням відповідності їх освітньої та/або професійної кваліфікації відповідно до пунктів 37 та 38 Ліцензійних умов.

Резюмуючи виступ, ректор висловив пропозицію поетапно упроваджувати дані положення в університеті, а також підготувати наказ по університету та певні комплексні рішення, які б передбачали упровадження змін у ліцензійних умовах та розв’язували завдання, які постають перед закладом у зв’язку з цим процесом.

Про участь університету в міжнародних проєктах та програмах розповіла керівниця відділу міжнародних зв’язків університету Валентина Крикун, найперше, звернувши увагу присутніх на написання проєктних заявок освітньо-наукової програми Жан Моне в рамках Erasmus+, метою напряму якого є активізація євроінтеграційних дискурсів, сприяння досконалості євроінтеграційних студій, залучення закладів вищої освіти до дослідження євроінтеграційних процесів та поширення ідей об’єднаної Європи.

Валентина Сергіївна зазначила, що основними видами діяльності за напрямом є викладання й дослідження («Кафедри», «Модулі», «Центри досконалості»); дебати між представниками науково-педагогічних кіл та академічні обміни («Мережі» та «Проєкти»); підтримка діяльності асоціацій та надання операційних грантів. Напрямом діяльності є викладання та дослідження.

«Підтримка надається на «Модулі» – розроблення та викладання курсів, присвячених Європейському Союзу та євроінтеграційній тематиці, обсягом не менше 40 годин, із подальшим включенням до навчальних планів і програм, а також «Кафедри» – викладацькі ставки (обсягом не менше 90 академічних годин) для викладачів, науковців, що спеціалізуються на європейських студіях, розроблення нових та оновлення існуючих курсів євроінтеграційної тематики, наукові розвідки, керівництво дослідницькими проектами з євроінтеграційної тематики та «Центри досконалості» – заснування та підтримку діяльності ресурсних центрів, утворених на базі університетів, із залученням аналітичних центрів, асоціацій, мереж, фахових спільнот, з метою заохочення їх до проведення міждисциплінарних досліджень з питань європейської інтеграції та поширення результатів їх діяльності через медіа-ресурси та комунікативно-інформаційні заходи. Форми заявки на програму уже відкрито, дедлайн подачі за напрямком – 2 червня 2021 року» – зазначила доповідачка та нагадала, що на сайті структурного підрозділу, у вкладці «Все про Еразмус+», представлена уся необхідна інформація та розроблені презентаційні матеріали, які стануть в нагоді при написанні проєктної заявки.

У другій частині свого виступу, керівниця відділу міжнародних зв’язків сповістила про закінчення другого модулю «Інклюзія та інтернаціоналізація як складові вищої школи» Україно-чеського проєкту «Зміни педагогічних факультетів та університетів у ХХІ столітті». Стало відомо, що незабаром задіяні викладачі проведуть презентації щодо дисемінації результатів модуля проєкту, тож пропонуємо приєднатися до цих заходів представників структурних підрозділів – більш детальну інформацію щодо проведення активностей по дисемінації буде повідомлено найближчим часом.

Надалі Валентина Крикун надала інформацію щодо розвитку міжнародної співпраці із Гуандунським університетом нафтохімічних технологій, яка розпочалася минулоріч за напрямами розвитку стратегії спільної роботи на найближчі два роки, зокрема: реалізації онлайн-курсу з вивчення китайської мови для студентів, аспірантів та викладачів УГСП; організації онлайн-курсу з вивчення англійської мови для студентів, аспірантів та викладачів GDUPT; проведення циклу відкритих лекцій, круглих столів науковцями УГСП та GDUPT з метою розвитку міжкультурної комунікації та мовних навичок, а також спільного пошуку грантових програм для забезпечення наукової співпраці УГСП и GDUPT

«Наразі реалізується перше завдання – проведення онлайн курсів із китайської мови для студентів нашого університету. Структурними підрозділами було подано списки студентів, які виявили бажання взяти участь у курсі із вивчення китайської мови. Окрім цього, кожним студентом було заповнено Google-форма апліканта на участь в курсі, де було зазначено умови проходження курсів, в тому числі відповідальність щодо відвідування занять, виконання завдань протягом курсу та інші вимоги.

Другим етапом нашої україно-китайської співпраці буде залучення студентського складу університету до участі в онлайн лекціях в рамках нашої угоди із Гуандунським університетом нафтохімічних технологій. В період з 19 по 21 травня буде реалізовано «Весняну міжнародну студентську школу» – перший цикл занять для студентів трьох країн: нашого університету, Уманського університету імені Павла Тичини та Ізмаїльського гуманітарного університету (Україна), студентів Гуандунського університету нафтохімічних технологій та студентів (Китай), Харанського університету в місті Шанлі Урфа (Туреччина). Кожного дня у зазначений період проходитиме дві лекції для студентів: від наших викладачів (орієнтовно година), 10 хвилин перерва, від китайських викладачів (орієнтовно година). Серед орієнтовних тем лекцій: Китайська культура і провінція Гуандунг від китайських партнерів та зародження Русі: трикутник Переяслав-Чернігів-Київ від викладачів нашого університету; Друга лекція буде присвячена Григорію Сковороді від нашої сторони та видатній особистості Китаю від китайських партнерів; Третя лекція буде присвячена представленню китайської програми One belt one road («Один пояс, один шлях») від китайських партнерів та представленню європейських проектів із нашої сторони. Мова реалізації проєкту – англійська. По закінченню цієї весняної школи студенти матимуть змогу отримати відповідні сертифікати щодо участі у проекті за результатами складеного тесту (розроблена гугл форма із запитаннями, які будуть озвучені на лекціях).

Наразі відомо, що наступний цикл лекцій буде проведений для наших студентів нашими партнерами із Стамбульського фонду науки і культури професором Саїдом Юдже та Ільхамом Мірадж. Усі деталі теж будуть згодом.

Наостанок прошу усіх активізувати міжнародну та проєктну діяльність у структурних підрозділах, використовувати представлені на сайті університету та у відповідних розпорядженнях можливості щодо розвитку міжнародної та проектної діяльності (ввірений мені структурний підрозділ щотижнево проводить велику роботу щодо пошуку нових можливостей і представляє інформацію на сайті університету і відповідних вкладках), адже сьогодні це є невід’ємною  складовою освітнього процесу» підсумувала свій виступ Валентина Сергіївна та додала, що її структурний підрозділ завжди відкритий і готовий до співпраці.

Коло участі нашого закладу у міжнародних проєктах направду невпинно розширюється, тому вже незабаром слід чекати свіжих новин у цьому процесі.

Засідання тривало, а про планування навчально-педагогічної роботи на 2021/2022 навчальний рік доповів керівник навчального відділу, кандидат педагогічних наук, доцент Анатолій Брехунець, довівши до відома членів ректорату зміст традиційного, для цього процесу, наказу «Про планування педагогічного навантаження професорсько-викладацького складу на 2021/2022 навчальний рік», який передбачає організацію освітнього процесу та кадрове забезпечення реалізації освітньої програми відповідно до нових ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, затверджених вищезгаданою в цьому матеріалі Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року №365.

«При плануванні навантаження навчально-педагогічним працівникам необхідно керуватися відповідним наказом по університету та додатками до нього щодо видів методичної, наукової та організаційної роботи» вичерпно зазначив Анатолій Іванович та зупинився на окремих робочих деталях цього процесу.

Про стан оплати за надані освітні послуги доповідала головна бухгалтерка університету Ольга Яременко та декани факультетів. Попри те що протягом цього семестру університет розібрався із найзліснішими неплатниками Причиною присутності боргів у здобувачів, переважно, є різні способи й терміни оплати, зокрема посеместрова та помісячна. У цьому процесі є місце й для похибок бухгалтерської системи, які, у зв’язку з травневими вихідними, не «підтягнули» певні проплати здійснені тими, хто сплачував боргові зобов’язання протягом останнього тижня квітня, або не зарахували проплати батьків, які проплачували від імені своїх дітей-здобувачів не вказавши у реквізитах їхні імена. «Інформація про всі боржників відома, з ними ведеться робота, суми боргу мають тенденції до зменшення» сумарна відповідь деканів факультетів, яка прозвучала під час засідання. Так чи інакше, до питання знову повернуться на наступних засіданнях ректорату.

Керівник соціально-гуманітарного відділу, кандидат педагогічних наук, доцент Андрій Іващенко ознайомив усіх присутніх з планом основних заходів, які відбудуться в університеті у цьому місяці.  Крім усталено-традиційного, для структурних підрозділів, планування графіків чергування  на постах температурного скрінінгу та обліку захворюваності співробітників та студентів університету, соціально-гуманітарним відділом та рештою структурних підрозділів заплановано та запропоновано багато різнотематичних онлайн-атракцій (онлайн-зустрічей та вебінарів, онлайн-вікторин, інтелектуально-розважальних ігор та фотоконкурсів, розіграшів та конференцій – прим.авт.) та заходів, які, зважаючи на настання теплої пори роки, будуть проводитися на свіжому повітрі – показів кінострічок, спортивних подій, тощо.

У блоці обговорень «Різне» ректором було офіційно підведено підсумки, які стосуються розгляду акредитаційних справ Університету Григорія Сковороди в Переяславі, які мали місце на минулотижневому засіданні НАЗЯВО, про яке ми розповідали вам на нашому сайті. Крім того стало відомо, коли відбудуться скасовані у квітні освітні виставки, у яких візьме участь наш університет, а також було сповіщено коли стартує реєстрація на ЄВІ та ЄФВВ та оголошено про скасування «червоної» зони на Київщині, зроблено низку інших анонсів – про все це більш детально вже найближчим часом на нашому сайті. Залишайтесь з нами і будьте здорові!

Перейти до вмісту