У понеділок, 15 березня 2021 року, відбулося чергове засідання ректорату. Зважаючи на епідеміологічну ситуацію, воно вже звично відбувалося у змішаному форматі та передбачало як очну участь з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням соціальної дистанції, так і дистанційну участь – за допомогою платформи Microsoft Teams з такими ж вимогами. На екваторі першого місяця весни обговорювали підсумки слухань в Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій «Рік акредитації освітніх програм за новою процедурою: підсумки, проблеми, перспективи», виконання плану заходів за результатами проведених виробничих нарад на факультетах, підготовку до акредитації освітньо-наукових програм PhD та дотримання чинних карантинних обмежень та рекомендацій щодо протиепідемічних заходів у навчальних корпусах та гуртожитках.
Засідання відкрив кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник, та, перед тим як перейти до обговорення питань порядку денного, від імені всього професорсько-викладацького та студентського колективів привітав сковородинівців, ювілейні дати яких передували проведенню зібрання – старшого викладача кафедри спортивних дисциплін, ігор і туризму факультету фізичної культури, спорту і здоров’я Олександра Тонконога (слід додати, що біографічною довідкою та щирими вітаннями для ювіляра церемонію доповнив декан факультету Віктор Куйбіда – прим.авт), доктора психологічних наук, професорку кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти факультету історичної і соціально-психологічної освіти Ірину Волженцеву та старшу викладачку кафедри географії, екології і методики навчання факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій Римму Бондаренко. Але на цьому приємні моменти не завершилися, адже на адресу університету, відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2021 № 157 «Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства щодо присвоєння вчених звань від 09 лютого 2021 року» надійшли довгоочікувані атестати «доцентів» та «професорів» для кандидата історичних наук Світлані Горденко, якій присвоєно вчене звання доцента кафедри медико-біологічних дисциплін і валеології факультету фізичної культури, спорту і здоров’я; старшій викладачці кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти факультету історичної і соціально-психологічної освіти Вірі Помилуйко, якій присвоєно вчене звання «доцента» її кафедри та доктору психологічних наук, доценту кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Наталії Харченко, якій присвоєно вчене звання професора відповідної кафедри. Нагадаємо, що в середині грудня 2020 року на розгляд членів Вченої ради університету надійшли заяви здобувачок з проханнями розглянути на засіданні питання щодо присвоєння їм вчених звань «доцента» та «професора». Серед інших ці заяви було підтримано переважною більшістю голосів. Зазначимо, ще кілька атестатів чекають на вручення сковородинівцям на наступному ректораті, а поки ще раз вітаємо наших колег та бажаємо їм подальших успіхів!
Далі вищезгаданий Вячеслав Володимирович доповів про слухання «Рік акредитації освітніх програм за новою процедурою: підсумки, проблеми, перспективи», які у змішаному форматі відбулися у четвер 11 березня 2021 року в Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, де обговорювалися функціонування та шляхи подальшого розвитку системи забезпечення якості вищої освіти в Україні. Серед ключових питань, які було піднято в ході слухань, було визначення сильних, слабких сторін та шляхів вдосконалення системи акредитації; місце та роль зовнішнього забезпечення якості вищої освіти, а також законодавчі зміни щодо діяльності НАЗЯВО та урегулювання економічної складової процедури акредитації.
«Піднімалися питання місця та ролі акредитації, необхідності забезпечення конкуренції на ринку акредитаційних послуг, удосконаленні процедури відбору експертів, оплати праці та унормування робочого часу експертів, можливості проведення комплексної акредитації галузей, збільшення термінів зразкової акредитації, рекомендації експертів від первинних колективів ЗВО, запровадження інституційної акредитації, професіоналізму ЕК та ГЕР, необхідності перегляду вимог до акредитації PhD, специфіки регульованих спеціальностей, питання статусу НАЗЯВО, міждисциплінарних програм, врахування рейтингів у процесі акредитації, необхідності запровадження спеціальної бюджетної програми та ін. На окрему увагу заслуговувала дискусія за результатами слухань. Повний відеозапис розміщено на порталі Верховної Ради та у соціальних мережах, отож усі охочі можуть його переглянути» – коротко резюмував плин слухань проректор.
Надалі своїми думками щодо почутого поділилася кандидат педагогічних наук, професор, декан факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва Наталія Ігнатенко та керівник навчального відділу, кандидат педагогічних наук, доцент Анатолій Брехунець.
Про виконання плану заходів за результатами проведених виробничих нарад на факультетах розповідали декани. Керівники факультетів не лише охарактеризували проведену роботу та проблеми підняті на виробничих нарадах, а й поділилися планами на майбутнє. Відрадно, що до початку зібрання кожен з факультетів представив усі програми й плани заходів, складені після проведення нарад. Попри те, що деякі структурні підрозділи таки виявили дрібні проблеми у них вже є дорожня карта щодо того, як їх вирішити. У кожному з випадків йдеться про посилення формування контингенту здобувачів кожної зі спеціальностей, залучення іноземних студентів, оновлення профорієнтаційної продукції та представництва факультетів у мережі інтернет, їх міжнародне (освітнє та наукове) співробітництво, кадрове оновлення та використання інноваційних інструментів викладання, підготовку до акредитацій та відкриття нових спеціальностей, поновлення ряду фахових наукових видань та заснування нових, активізацію роботи у системі Moodle, тощо.
Загалом, кожен з факультетів обіцяє звертати більшу увагу освітньо-науковій, науково-дослідній, навчально-методичній, науково-організаційній, науково-інтегративній, навчально-інформаційній та іншим видам роботи, які спрямовані на виконання завдань, які покладаються на структурні підрозділи в парадигмі викликів часу для університету, міста, регіону, України та світу. Усі сподіваються, що результат виправдає усім зусилля, які докладаються факультетами.
Про підготовку до акредитації освітньо-наукових програм PhD йшлося у розповіді завідувачки відділу аспірантури та докторантури університету, кандидата педагогічних наук, професорки Антоніни Розсохи. Було повідомлено, що першочерговим документом, що встановив нові правила підготовки здобувачів ступеня доктора філософії з вересня 2016 року є Постанова № 261 від 23.03.2016 року «Порядок підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії і доктора наук», якою регулюється зміст і форма нових структурованих освітньо-наукових програм підготовки в аспірантурі докторів філософії.
«Підготовка до акредитації освітньо-наукової програми (Phd) активно проходить з січня 2021 року відповідно до вимог законодавчої і нормативної бази. Особливу увагу приділено удосконаленню веб-сторінка Відділу. Гаранти та робочі групи спеціальностей 032 Історія та археологія, 053 Психологія готують самоаналіз.
На сьогодні потребує активізації робота окремих аспірантів та наукових керівників, проходження звітів по окремих кафедрах, затвердження тем дисертаційних досліджень, відповідальності структурних підрозділів за підготовку до акредитації ОНП (Phd), участь у міжнародних конференціях, програмах та проєктах» – зазначила Антоніна Павлівна. Після жвавого обговорення та пропозицій від членів ректорату до питання пообіцяли повертатися на наступних засіданнях.
Про дотримання чинних карантинних обмежень та рекомендацій щодо протиепідемічних заходів у навчальних корпусах та гуртожитках йшлося у крайньому в цей день блоці питань засідання. Наразі заклад працює згідно з Постановою Кабміну №104 від 17 лютого 2021 року, у якій вказані обмеження за карантинними зонами. Нині в університеті дотримуються всіх зазначених у Постанові вимог: зокрема, не більше 50% здобувачів в аудиторіях, заходи за участі не більше однієї навчальної групи, соціальна дистанція тощо. Наразі в альма-матер діє змішана форма навчання, себто студент може самостійно обирати, як йому навчатися: дистанційно чи очно.
Керівник соціально-гуманітарного відділу, заступник завідувача кафедри документознавства та методики навчання з організаційно-виховної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Андрій Іващенко ознайомив присутніх з епідеміологічною ситуацією в країні та світі та відмітив певні карантинні тенденції, які мають місце в нашому місті та можуть вплинути на роботу університету. Станом на ранок 16 березня в переяславській лікарні перебуває 82 пацієнти з COVID-19, з них – 34 жителі Переяславської громади.
Зазначимо, що в університеті здійснюється своєчасне прибирання, обробка аудиторій та всіх приміщень й поверхонь після проведення занять чи інших видів діяльності. Як в корпусах так і в гуртожитках здійснюється температурний скрінінг стану здоров’я викладачів, співробітників та здобувачів університету, на постах присутні антисептичні засоби для обробки рух, діє жорсткий масковий режим.
– Ми постійно моніторимо ситуацію із захворюванням в університеті, – зазначив проректор Вячеслав Різник – Як тільки ми побачимо негативну динаміку, збиратимемо термінове засідання комісії й повністю переходитимемо на дистанційну форму навчання.
Бережіть себе – збережемо університет!