Засідання ректорату від 22.09.2020: про освітній процес у 2020-2021 н.р., акредитацію освітніх програм, профорієнтаційну роботу та Умови прийому до ЗВО України у 2021 році

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Засідання ректорату від 22.09.2020: про освітній процес у 2020-2021 н.р., акредитацію освітніх програм, профорієнтаційну роботу та Умови прийому до ЗВО України у 2021 році

У вівторок, 22 вересня 2020 року, о 10:00 у конференц-залі імені Василя Сухомлинського, з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням соціальної дистанції, відбулося засідання ректорату. Порядок денний був означений тематикою організації освітнього процесу в умовах карантину, організаційного та навчально-методичного забезпечення освітнього процесу у 2020-2021 н. р., проходження акредитації освітніх програм у 2020-2021 н. р., профорієнтаційної роботи, укладених договорів та стану виконання договірних зобов’язань здобувачами, обговорення проєкту Умов прийому до закладів вищої освіти України у 2021 році та профілактичного забезпечення функціонування університету і гуртожитків.

Традиційно, засідання відкрив доктор історичних наук, професор, академік, ректор університету Віктор Коцур, який із найтеплішими побажаннями привітав ювілярів, серед яких: заступник декана факультету фізичної культури, спорту і здоров’я з навчальної роботи, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри спортивних дисциплін, ігор і туризму Петро Коханець; кандидат історичних наук, доцент кафедри історії та культури України Оксана Висовень; концертмейстер кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Світлана Чорнобай; голова навчально-методичної ради університету, голова спеціалізованої вченої ради Д 27.053.03, завідувач кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи, доктор педагогічних наук, професор Ольга Шапран; старший лаборант кафедри української лінгвістики та методики навчання Лариса Македон; старший викладач кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Алла Захарченко; робітник високої кваліфікації Олександр Кунах; завідувач кафедри математики, інформатики та методики навчання, кандидат педагогічних наук, доцент Лариса Шевчук; старший викладач кафедри фінансів, обліку і оподаткування Микола Кучеренко; бібліограф II категорії Оксана Лазоренко; прибиральниця службових приміщень Людмила Мисан; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи та кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти Олена Хмельницька; керівник навчально-наукового центру забезпечення якості освіти, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи Олена Усик; завідувачка відділу інформаційних технологій та комп’ютерного забезпечення бібліотеки Ніна Обертій; сторож Павло Гордієнко; старший викладач кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання, заступник декана факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва Інна Рубан; провідний фахівець відділу кадрів Світлана Качан; двірник Зіновій Чеботар; доктор історичних наук, професор Олександр Лисенко.

Окрім цього, Віктор Петрович привітав кандидата педагогічних наук, доцента кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Ольгу Стрілець з перемогою у загальноміському конкурсі «Людина року 2020» в номінації «Митець року».

У ході обговорення першого питання порядку денного, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник доповів про організацію освітнього процесу в умовах карантину. Як відомо, місто Переяслав залишається у жовтій зоні, отже, поки що діяльність університету буде відбуватись у звичному режимі. Проте деканам факультетів, завідувачам кафедр та науково-педагогічним працівникам слід звернути увагу на те, що нещодавно змінилося зонування ряду регіонів України. До прикладу, Канів, Ніжин та багато інших міст відтепер в червоній зоні. Відповідно, університет має терміновий виклик – підготуватися до роботи зі здобувачами, які знаходяться в карантинних обмеженнях. Студенти мають отримувати належні освітні послуги, незважаючи на свою віддаленість, тож завдання кафедр – забезпечити їм дистанційне навчання.

Куратори груп та викладачі повинні проводити опитування перед початком кожного заняття стосовно самопочуття здобувачів. Вячеслав Володимирович звернувся до деканів та керівників структурних підрозділів з проханням щоденно надавати оперативну інформацію про кількість учасників освітнього процесу, які перебувають на самоізоляції, або які, на жаль, уже захворіли. А також щотижня (тому що зонування відбувається у ніч з неділі на понеділок – прим. авт.) надавати інформацію про здобувачів, які перебувають у карантинних зонах. Відповідно, буде створена окрема електронна скринька, а також буде розроблений відповідний формуляр, згідно з яким необхідно буде подавати інформацію.

Минув уже тиждень навчання здобувачів у змішаному режимі. Загалом, він пройшов успішно. На сьогоднішній день основною платформою, в якій працюють здобувачі, є Microsoft Teams. Станом на 21 вересня 2020 року, було зареєстровано 2359 студентів на цій платформі. Це величезний об’єм роботи, за що окрема подяка керівниці відділу PR-технологій та зв’язків з громадськістю Оксані Луцик та всім викладачам, які долучилися до цього процесу. Також використовуються платформи Zoom і Skype, але викладачам слід звернути увагу на те, що у системі Moodle повільно відбувається оновлення навчальних матеріалів.

Також були звернення до керівництва університету від деканів та окремих викладачів стосовно забезпечення можливості працювати в аудиторіях на лекційних заняттях із старшими курсами. Такі варіанти є можливими, але лише у вигляді виключення і у разі оформлення відповідного подання з обґрунтуванням того, що факультет має вільні аудиторії і можливість, з дотриманням норм дистанції, розмістити здобувачів. Як відомо, кожного тижня всі заклади вищої освіти України звітуються перед МОН стосовно ситуації із COVID-19. Тому сковородинівці повинні з розумінням відноситись до того, що необхідно щотижня подавати відповідну інформацію. Викладачі та завідувачі кафедр повинні забезпечити облік лекційних занять. А також необхідно підготувати навчально-методичні матеріали, які потрібні для переходу на дистанційну форму навчання.

Про організаційне та навчально-методичне забезпечення освітнього процесу у 2020-2021 н. р. і про проходження акредитації освітніх програм у 2020-2021 н. р. йшлося у доповіді керівника навчального відділу, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки Анатолія Брехунця. Організація навчального процесу у 2020-2021 н. р. проводиться відповідно до наказу № 156 від 03.09.2020 р. «Про організацію та проведення навчального процесу у 2020-2021 н. р.». Особлива увага звертається на дотримання протиепідемічних заходів, зокрема, розміщення здобувачів вищої освіти в аудиторіях із збереженням соціальної дистанції та використання індивідуальних засобів захисту.

Для студентів І курсу ОР «Бакалавр» та І року навчання ОР «Магістр» навчання проводиться очно, в аудиторіях, а для старших курсів введено змішану форму навчання: лекції для них проходять дистанційно, а практичні, семінарські та лабораторні заняття – в аудиторіях, із забезпеченням соціальної дистанції та з використанням індивідуальних засобів захисту. При неможливості забезпечити аудиторний фонд із відповідними протиепідемічними заходами, слід використовувати навчання в дві зміни, відповідно до наказу по університету. При забезпеченні дистанційної форми навчання, необхідно використовувати напрацьовані кафедрами і факультетами інструменти дистанційної освіти, але робити акценти на використання програмного забезпечення в Microsoft Teams. Це стосується, зокрема, здобувачів ІІ року навчання ОР «Магістр», які випускаються в грудні і студентів IV курсу ОР «Бакалавр», які будуть випускатись у червні 2021 року. Всі інші інструментарії, які використовуються в дистанційній освіті, повинні мати чітке відображення і підтвердження дій викладача та здобувачів, які зберігаються на кафедрах університету.

Що стосується організації та проведення практики, то, при можливості, варто використовувати бази практик, якщо вони не закриті на карантин. Якщо ж бази практик недоступні, значить організовується проведення практик у дистанційній формі і на базі університету або тих навчальних закладів, які діють на сьогоднішній день. При проведенні практики можна використовувати змішані форми: перша зміна – навчання; друга зміна – проведення, власне, практики. Для здобувачів заочної форми навчання, за можливості, організовувати проведення практики за місцем проживання або роботи студента та забезпечувати її як виїзну практику. Якщо ж такої можливості немає, проводити на базі тих практик, які є в місті Переяслав чи на базі університету, але під час заїзду студентів заочної форми навчання на саму сесію. У разі встановлення дистанційної форми навчання, проводити практику слід дистанційно з використанням бази як випускова кафедра тієї чи іншої спеціальності, відповідно до внесених змін до положення про організацію проведення практик, які зараз функціонують в університеті.

Слід згадати і про методичне забезпечення, яке необхідно привести у відповідність до вимог, стандартів і рекомендацій акредитаційних експертних комісій та згідно до тих нормативних документів і наказів, які були видані по університету, і забезпечити його своєчасну експертизу проходження через навчально-методичну раду. Механізм курсів підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників один: подання від деканату чи кафедри, або ж того структурного підрозділу, який здійснює дану діяльність; розробка випусковою кафедрою чи робочою групою програми; експертиза даної програми і проведення її через навчально-методичну раду; затвердження програми Вченою радою і видача наказу по університету про започаткування запровадження даної форми підвищення кваліфікації. Про профорієнтаційну роботу, укладені договори та стан виконання договірних зобов’язань здобувачами доповіли декани факультетів. Відомо, що вже є документи абітурієнтів, які будуть поступати в листопаді. Також декани подали детальну інформацію про те, скільки укладено договорів по денній та заочній формах навчання ОР «Бакалавр» та ОР «Магістр». Активно проводиться робота по набору, який буде відбуватися з 16 по 19 листопада 2020 року. А також уже готується інформація по наступному навчальному році про спеціальності та освітні програми, які готують спеціалістів у сковородинівському університеті. Ця інформація надсилається до коледжів, технікумів та шкіл України, успішно проводяться і інші види профорієнтаційної роботи.

Обговорення проєкту Умов прийому до закладів вищої освіти України у 2021 році відбулося у рамках наступного питання порядку денного. Кандидат історичних наук, доцент, керівник відділу інформаційних технологій Василь Якуба наголосив на тому, що на сайті Міністерства освіти і науки України було розміщено проєкт Умов прийому до закладів вищої освіти на 2021 рік для громадського обговорення.

Основні запропоновані зміни:

  • подавати заяви через електронні кабінети зможуть усі категорії вступників (у тому числі й на основі ОКР молодшого спеціаліста), які мають хоча б один сертифікат ЗНО та український документ про повну загальну середню освіту, виданий із застосуванням фотополімерних технологій їх виготовлення;
  • планується запровадити можливість виконання вимог до зарахування через електронний кабінет із використанням кваліфікованого електронного підпису вступника;
  • для підтримки регіональних закладів вищої освіти пропонується збільшити вагу регіонального коефіцієнта до 1,03 (1,05 відповідно для спеціальностей з особливою підтримкою);
  • введення вагових коефіцієнтів для вступу до магістратури – заклад зможе збільшити вагу бала за фахове випробування, залишивши на іспит з іноземної мови не менше 25%. Також планується надати право закладу у своїх правилах прийому встановлювати мінімальне значення вступних випробувань та конкурсного бала для вступу на ту чи іншу конкурсну пропозицію;
  • для зменшення плутанин та непорозумінь із наданням рекомендацій на контракт, заяви тих вступників, які зараховані на бюджет, пропонується автоматично виключати із конкурсу на всі інші конкурсні пропозиції за винятком випадків, коли вступник сам виявить бажання їх залишити (якщо планує навчатися більше ніж за однією освітньою програмою, більше як в одному закладі освіті тощо);
  • наступного року вперше ЗНО з української мови та літератури можливо буде скласти у двох рівнях: тільки з мови або з мови та літератури. Результати ЗНО з української мови будуть використовуватись для вступу на більшість спеціальностей, а для спеціальностей з підвищеними вимогами до гуманітарних знань (гуманітарних, філологічних тощо) – необхідно буде складати ЗНО з мови та літератури. Результати ЗНО з української мови та літератури 2018-2020 років можна використовувати для вступу на всі спеціальності як результати ЗНО з української мови та літератури або ЗНО з української мови;
  • для вступу на навчання для здобуття ступеня бакалавра на основі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, освітньо-професійного ступеня – фахового молодшого бакалавра, освітнього ступеня – молодшого бакалавра потрібно буде мати два сертифіката ЗНО.

Основний етап вступної кампанії пропонується провести у липні 2021 року. У свою чергу, начальник експлуатаційно-технічного відділу університету Олександр Столяренко доповів про профілактичне забезпечення функціонування університету та гуртожитків. В аудиторіях, які задіяні для занять, місцях присутності учасників навчального процесу та гуртожитках університету проводиться вологе прибирання з антисептиком. Додатково проведено дезінфекцію аудиторії № 221 та кабінетів навчального відділу. Тримається під постійним контролем використання автоматичних оприскувачів «Маячок», що знаходяться в навчальних корпусах та гуртожитках.

Щодо теоретичної сторони профілактичних заходів, то при проведенні інструктажів по техніці безпеки включаються питання про дотримання головних правил захисту від COVID-19.

У блоці питань «Різне» проректорка з міжнародних зв’язків та проектної діяльності, кандидат педагогічних наук, доцент Оксана Ковтун нагадала, що зараз в університеті вперше реалізується програма внутрішньої академічної мобільності, в якій задіяні 2 факультети Університету Григорія Сковороди в Переяславі: факультет історичної і соціально-психологічної освіти та факультет педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва. Вчора, 21 вересня, вже почались перші заняття. На першу половину дня заплановані заняття на відповідних спеціальностях, а на другу половину – різноманітні активності, екскурсійні програми, тренінги та майстер-класи, які проводяться в університеті в рамках міжнародних проектів. Ця програма розрахована на місяць – з 18 вересня по 21 жовтня 2020 року.

Кандидат філологічних наук, доцент, декан факультет української та іноземної філології Оксана Свириденко повідомила, що на факультеті зараз працює програма із зовнішньої мобільності, в рамках якої група студентів-філологів у кількості 10 осіб, а також 4 викладачі факультету зараз перебувають у Магдебурзькому університеті в Німеччині.

Окрім цього, кандидат історичних наук, керівник навчально-наукового Центру усної історії університету Тарас Нагайко оголосив, що у другій декаді жовтня в університеті вже вдев’яте відбудеться Всеукраїнський історико-культурологічний форум «Сікорські читання». У зв’язку із пандемією, усі деталі проведення форуму будуть опрацьовані ближче до дати його проведення.

Зичимо усім пережити цей непростий період у доброму гуморі і здоров’ї. Нехай вересень завершиться продуктивно і запам’ятається нам лише успіхами, перемогами та позитивними емоціями.

[mpc_quote preset=”mpc_preset_24″ layout=”style_2″ background_color=”#ffffff” author_font_preset=”mpc_preset_38″ author_font_color=”#003366″ author_font_size=”20″ author_font_transform=”none” author_font_align=”left” author=”Прес-служба університету” quote_font_preset=”mpc_preset_1″ quote_font_color=”#888888″ quote_font_size=”16″ quote_font_line_height=”1.2″ quote_font_align=”left” icon_type=”image” icon_image_size=”150×150″ icon_image=”15372″ icon_border_css=”border-radius:75px;” icon_padding_divider=”true” icon_padding_css=”padding-left:15px;” padding_divider=”true” padding_css=”padding-top:40px;padding-right:40px;padding-bottom:40px;padding-left:0px;” mpc_ribbon__preset=”mpc_preset_8″ mpc_ribbon__style=”corner” mpc_ribbon__alignment=”top-right” mpc_ribbon__corners_color=”#353535″ mpc_ribbon__font_color=”#ffffff” mpc_ribbon__font_size=”16″ mpc_ribbon__font_line_height=”1.7″ mpc_ribbon__font_transform=”uppercase” mpc_ribbon__font_align=”center” mpc_ribbon__text=”ОПУБЛІКОВАНО” mpc_ribbon__background_color=”#003366″]

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на порталі, дозволяється за умови посилання на uhsp.edu.ua. При копіюванні матеріалів порталу для інтернет-видань обов’язковим є пряме та відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці на цитовану статтю або новину.

[/mpc_quote]

Перейти до вмісту