Спільне засідання ректорату та Вченої ради від 15.09.2020: про наукову атестацію, платні послуги, Microsoft Teams, контингент студентів, підсумки поселення, карантинні заходи та плани на майбутнє

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Спільне засідання ректорату та Вченої ради від 15.09.2020: про наукову атестацію, платні послуги, Microsoft Teams, контингент студентів, підсумки поселення, карантинні заходи та плани на майбутнє

На екваторі першого місяця осені, 15 вересня о 10:00 в конференц-залі імені Василя Сухомлинського відбулося спільне очне засідання ректорату та Вченої ради університету з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням соціальної дистанції. Говорили про порядок проходження наукової атестації університету, стан укладення договорів про надання платної освітньої послуги та порядок організації додаткового прийому здобувачів, модернізацію освітнього середовища на основі використання платформи Microsoft Teams, уточнений контингент здобувачів і стан виконання договірних зобов’язань студентами контрактниками. Не обійшлося й без підведення підсумків поселення у гуртожитки університету, обговорення профілактичного забезпечення функціонування освітнього процесу в університеті. Крім того, планували основні місяці на поточний місяць.

На початку засідання доктор історичних наук, професор, академік, ректор університету Віктор Коцур привітав усіх присутніх в залі, наголосивши на дотриманні продиепідеміологічних заходів при участі в засіданнях, а також привітав низку колег – викладачів та співробітників сковородинівського вишу, які у ці перші осінні дні відзначають вікопомоно-ювілейні дати у своєму житті, та нагородив їх відзнаками університету, квітами та вітальними листівками. Серед ювілярів доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки факультету технологічної і математичної освіти член спеціалізованих Вчених рад із захисту дисертацій за спецільністю  3.00.02 – теорія та методика навчання технологій, відмінник освіти України Володимир Юрженко (нагороджений медаллю «Григорій Сковорода» прим.авт.), кандидат історичних наук, доцент кафедри документознавства та методики навчання факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій Олена Ісайкіна, методист I категорії з організації та забезпечення навчального процесу студентів заочної форми навчання навчального відділу університету Оксана Гром, кандидат педагогічних наук, доцент та заступник завідувача кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту з навчально-виховної роботи факультету фізичної культури, спорту і здоров’я Тетяна Троценко, незмінний та незамінний водій сковородинівської родини Олександр Сіропол, заступник декана факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва з наукової роботи, заступник завідувача кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Форостюк, провідний фахівець планово-фінансового відділу бухгалтерської служби університету Надія Денисюк, помічниця ректора Лариса Бутович, завідувач кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту факультету фізичної культури, спорту і здоров’я, доктор наук з фізичного виховання та спорту, професор Наталія Пангелова, фахівець команди чистоти університету Софія Мисан, кандидат історичних наук, доцент кафедри загальної історії, правознавства і методик навчання факультету історичної і соціально-психологічної освіти Тетяна Соловйова, кандидат педагогічних наук, викладач кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти факультету історичної і соціально-психологічної освіти Олена Литвишко та кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва Наталія Опанасенко.

Після приємних вітальних митей роботу спільного засідання було розпочато, а кандидат історичних наук, доцент, проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Василь Дудар розповів присутнім про порядок проходження наукової атестації університету. Наказом Міністерства освіти і науки України №1012 від 18.07.2019 р. «Про проведення державної атестації закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності, які знаходяться у сфері управління Міністерства освіти і науки України» було оголошено проведення державної атестації за період 2014-2018 рр., однак через низку причин, зокрема включення до складу експертних рад іноземців, її проведення було відтерміновано на рік, і цього річ наш університет проходить її за 2015-2019 рр.. Василь Леонідович зупинився на деяких викликах, які нині стоять перед нами у цьому ключі, детальніше зупинившись на деяких наших недоліках, а також навівши приклади університетів, які вже пройшли подібну перевірку та вийшли з неї як успішно так і не надто.

«Усе буде перевірятися, тому проректор закликав зважено підійти до всіх підготовки та оформлення усіх документів та даних, нічого не приховуючи та не дублюючи, інакше заклад вищої освіти підлягає зняттю з атестації. Суспільні та гуманітарні науки, а також мистецтво є пріоритетними для нашого університету, а тому це стосується переважної більшості спеціальностей освітні послуги за якими надає наш університет. Хто може той неодмінно повинен займатися госпдоговірними тематиками – це дає великі плюси для кожного університету, зокрема фінансові. Кожна кафедр обов’яково  повинна мати здобутки, позаяк вони діляться на здобутки всього університету. Працюймо злагоджено, продуктивно та результативно – від цього залежать наші подальші успіхи, зокрема в контексті перевірок»  зазначив проректор. Подача всіх документів для перевірки запланована на 18 вересня – далі свою роботу починають експерти.

Наостанок Василь Леонідович порадив звернути увагу на фахові збірники, та нагадав, що з березня цього року всі збірники які рахувалися фаховими і впливали на здобуття ступенів доктора філософії та доктора наук є не дійсними – дійсні фахові збірники в усіх категоріях та галузях, затверджені МОН, і які можна знайти на його сайті. Нині в нашому університеті є лише п’ять таких збірників.

Про стан укладення договорів про надання платної освітньої послуги та порядок організації додаткового прийому здобувачів йшлося у доповіді кандидата педагогічних наук, доцента, голови профспілкового комітету, відповідального секретаря приймальної комісії університету Сергія Закопайла. Завершився основний етап вступної кампанії – 14 вересня видано останні накази на вступ на контрактну форму: 809 осіб зараховано на контракт (159 пільговиків чекають у черзі на переведення на державну форму навчання у зв’язку з пільгами – прим.авт.), 652 особи будуть навчатися за кошти державного бюджету. Звісно, це дещо відрізняється від цифри, яку ми мали минулоріч, в менший бік. Проте цьогоріч заключається два договори – про надання освітніх послуг та надання платних освітніх послуг. Перший заключають вступники обох форм навчання, другий – контрактники та перехресники. Не обійшлося й без очікуваних негараздів, позаяк не всі вступники встигли їх заключити й знайти потрібну аудиторію – відтак, віднині обидвоє відповідальних осіб будуть знаходитися у 103 аудиторії задля уникнення зайвої плутанини і зручності вступників. Також, наголошено на тому, що особа має підписувати такі договори у персональному особистому порядку, а про надання платних послуг – не менше ніж на півроку (варіант помісячної оплати віднині розглядатиметься у особистому порядку ректором на підставі обєктивних причин для такого варіанту, і такі випадки будуть радше виключенням – прим.авт.). Нагадаємо, що з 16 листопада 2020 року стартує триденний набір на заочну форму навчання, проте документи вступникам можна збирати й подавати вже зараз.

Про модернізацію освітнього середовища на основі використання платформи Microsoft Teams доповіла очільниця відділу PR-технологій та зв’язків з громадськістю Оксана Луцик, нагадавши, що навесні 2020 року компанією Microsoft університету було безкоштовно надано ліцензію у форматі А1 для використання Office 365, що включає 22 ліцензовані онлайн-програми для вільного користування сковородинівців, зокрема й в сегменті дистанційного навчання. Йдеться і про платформу Microsoft Teams – центр для командної роботи, який інтегрує користувачів, вміст і засоби, необхідні команді для ефективнішої роботи. Застосунок об’єднує все в спільному робочому середовищі, яке містить чат для нарад, файлообмінник та корпоративні програми. Розроблений він для смартфонів, що працюють на платформах Android, iOS, Windows Phone та комп’ютерів з операційною системою Windows 10 S, Windows 7+ або Mac OS X 10.10+. Інструментарій, який надає платформа, є набагато більшим ніж в Google Class та Zoom. Зазначимо, що в минулому семестрі під час проходження випускниками державних іспитів, які відбувалися вже на цій платформі, члени екзаменаційних комісій та секретарі були ознайомлені з даною платформою та належно оцінили її переваги. Відтак, 10 та 11 вересня 2020 року спільно з кандидатом педагогічних наук, доцентом, проректор з навчально-методичної роботи Вячеславом Різником Оксаною Олександрівною було проведено навчання, де Вячеслав Володимирович в предметній площині зорієнтував професорсько-викладацький склад щодо змішаного навчання в поточному семестрі, а доповідачка продемонструвала технічно-візуальні моменти користування цією платформою, а також, попередньо, записала відеоінструкцію щодо поетапного використання, наданих університету в користування, застосунків у предметній площині їх використання у навчальному процесі, що є особливо актуальним в умовах викликів часу та пандемії. Згідно до розпорядження, на деканати та кафедри надіслано exel-документи, які їм слід заповнити, і згідно яких фахівцями відділу PR-технологій та зв’язків з громадськістю буде створено відповідні команди (складаються з студентських груп) та канали-предмети (до яких буде долучено кожну групу та її викладача), у яких відбуватимуться деякі форми навчального процесу.

Станом на сьогодні командою відділу зареєстровано близько двох тисяч користувачів (викладачів та студентів університету – прим.авт.), а до кінця тижня планується завершити усі роботи на платформі – кожен деканат та кафедра проінформовані про те, яку інформацію їм слід нині надати фахівцям відповідного відділу. Крім того, Оксана Луцик зорієнтувала присутніх на те, що вже зараз професорсько-викладацькому складу університету та керівникам задіяних структурних підрозділів слід думати про зимову сесію та державні атестації магістрів та бакалаврів які випускатимуться в червні, та подавати їх списки для якнайскорішої реєстрації на платформі, де вірогідно й відбудуться іспити.

Виступ резюмували та окреслили алгоритм подальших дій у контексті означеного питання доктор історичних наук, професор, академік, ректор університету Віктор Коцур та керівник навчального відділу, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки Анатолій Брехунець, підтримавши механізм етапності запропонований Оксаною Олександрівною.

Про уточнений контингент здобувачів і стан виконання договірних зобов’язань студентами контрактниками у контексті наступного питання порядку денного розповідали декани факультетів. Загалом, на більшості факультетів, усі накази вже опрацьовано, а кількість студентів, що вступили на денну та заочну форму навчання за державним замовленням та на контрактній основі відомо. Нині здобувачі активно заключають договори, проте деякі проблеми виникають з заочниками, які, подекуди, й досі не доїхали до альма-матер задля підписання договорів. Врешті, чи не на всіх факультетах існує індивідуальний підхід до кожного з вступників, відтак процес цей має тенденцію до пришвидшення вже в найближчі дні. Принагідно, до питання обіцяють повертатися на наступних ректоратах.

Підсумки поселення у гуртожитки університету підвів кандидат історичних наук, викладач кафедри професійної освіти, заступник голови профспілкового комітету Михайло Бойко. Станом на понеділок, 14 вересня, було поселено 399 студентів – у порівнянні з даними попереднього тижня їх кількість збільшилася на 117 осіб. За даними деканатів прогнозується поселення ще 39 осіб, які подали заявку та проплатили проживання, відтак ще й досі, з певних особистих причин, не поселилися. Процес поселення продовжується протягом цього тижня: гуртожиток №2 заселено повністю, а в гуртожитку №1 лишається кілька десятків вільних місць з розрахунком 4 студенти/1 кімната. Якщо хтось із читачів цього матеріалу має бажання навчатися чи працювати проживаючи біля університету – зголошуйтеся, гуртожиток чекає на своїх нових мешканців.

Про профілактичне забезпечення функціонування освітнього процесу в університеті розповідав кандидат педагогічних наук, керівник соціально-гуманітарного відділу університету Андрій Іващенко. Андрій Володимирович зазначив, що все відбувається в штатному режимі, а колектив став відповідальніше ставитися до покладених на кожного з його членів додаткових соціальних обов’язків. Масковий режим та дистанція теж дотримується. Керівник соціально-гуманітарного відділу окреслив деякі перестороги у зв’язку з погіршенням епідеміологічної ситуації в місті та регіоні та спрогнозував деякі виклики, які вже найближчим часом можуть спіткати наш університет. Відтак, ми настійливо радимо дотримуватися інструкції сковородинівця в умовах карантину, про яку ми розповідали вам на початку навчального року. Себто в умовах пандемії ми уникаємо скупчення людей, тримаємося на відстані щонайменше 1,5 м один від одного, вітаємося безконтактно, носимо маски, дотримуємося респіраторної гігієни, регулярно миємо руки з милом та обробляємо їх антисептиком, провітрюємо приміщення, звертаємося до лікаря/лікарки телефоном у разі появи небезпечних симптомів. Неодмінно залишаємося вдома, коли хворіємо. У разі підозри, контакту чи хвороби на COVID-19 сковородинівці повинні повідомляти про це уповноважену особу та адміністрацію.

Також Андрій Володимирович ознайомив присутніх з планом основних заходів структурних підрозділів університету на поточний місяць. Слід зазначити, що попри пандемію університет не стоїть на місці, і пристосовуючись до вимог часу втілює нові підходи до організації заходів – щось переходить у онлайн-формат, щось відбувається на свіжому повітрі, щось відбувається з обмеженням аудиторії й дотриманням протиепідеміологічних заходів, себто соціальним дистанціюванням, масковим режимом, обробкою поверхонь та рук антисептичними масками, застосуванням рукавичом. Загалом, протягом вересня на сковородинівців чекають дні інформування в бібліотеці, покази фільмів та зустрічі в існуючих університетських форматах на свіжому повітрі, установчі збори по гуртожитках та знайомства з першокурсниками – неодмінно долучайтеся до сторінок альма-матер та її структурних підрозділів в соцмережах, частіше заходьте на цей сайт – гарантуємо, що ви будете в курсі усіх заходів та новин як в університеті так і довкола нього.

У блоці обговорення питань «Різне» проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Василь Дудар подав на затвердження Вченої ради університету кандидатуру претендентки на здобуття стипендії Кабінету міністрів України доцента кафедри політології, кандидата історичних наук Лесі Коцур – рішення було підтримано одноголосно, адже охочих кандидатур на здобуття цієї стипендії окрім кандидатки подано не було. У свою чергу, кандидат педагогічних наук, професор,  завідувач відділу аспірантури та докторантури Антоніна Розсоха проінформували присутніх про цьогорічну вступну кампанію до аспірантури, проінформувала про атестацію здобувачів і результативність їх звітів за попередній навчальний рік (відбулася напередодні – прим.авт.), а також подала на розгляд Вченої ради заяви здобувачів ступенів докторів філософії, які закінчують 4 курс і планують захищатися у нових разових спеціалізованих Вчених радах, про дозвіл на проведення попередніх експертиз їх дисертацій та отримання висновку на предмет їх наукової новизни, теоретичного та практичного значення здобутих результатів. Заяви було задоволено.

Університет Григорія Сковороди в Переяславі наполегливо закликає вас дотримуватися правил карантину, пильно слідкувати за власною гігієною, тримати дистанцію і не наражати на небезпеку себе та оточуючих.

Будьте відповідальними! Бережіть себе, своїх близьких, друзів та всю сковородинівську родину, і будьте здорові!

 

[mpc_quote preset=”mpc_preset_24″ layout=”style_2″ background_color=”#ffffff” author_font_preset=”mpc_preset_38″ author_font_color=”#003366″ author_font_size=”20″ author_font_transform=”none” author_font_align=”left” author=”Максим Левченко” quote_font_preset=”mpc_preset_1″ quote_font_color=”#888888″ quote_font_size=”16″ quote_font_line_height=”1.2″ quote_font_align=”left” icon_type=”image” icon_image_size=”150×150″ icon_image=”23843″ icon_border_css=”border-radius:75px;” icon_padding_divider=”true” icon_padding_css=”padding-left:15px;” padding_divider=”true” padding_css=”padding-top:40px;padding-right:40px;padding-bottom:40px;padding-left:0px;” mpc_ribbon__preset=”mpc_preset_8″ mpc_ribbon__style=”corner” mpc_ribbon__alignment=”top-right” mpc_ribbon__corners_color=”#353535″ mpc_ribbon__font_color=”#ffffff” mpc_ribbon__font_size=”16″ mpc_ribbon__font_line_height=”1.7″ mpc_ribbon__font_transform=”uppercase” mpc_ribbon__font_align=”center” mpc_ribbon__text=”АВТОР” mpc_ribbon__background_color=”#003366″]

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на порталі, дозволяється за умови посилання на uhsp.edu.ua. При копіюванні матеріалів порталу для інтернет-видань обов’язковим є пряме та відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці на цитовану статтю або новину.

[/mpc_quote]

Перейти до вмісту