Вайнтрауб
Марк Абрамович
академік АІН України, доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та методики професійної підготовки
Вайнтрауб
Марк Абрамович
академік АІН України, доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та методики професійної підготовки
ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:
кабінет № 321
(корпус школи № 4 поверх № 3)
КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:
+ 38 (04567) 5-45-42
kaf.tmppop16@ukr.net
Біографічні відомості. Народився 16 грудня 1955 р. в місті Києві у родині службовців.
Навчання. У 1973 році закінчив фізико-математичну школу № 38 м. Києва, а у 1979 році – Київський політехнічний інститут, отримавши кваліфікацію інженера-механіка.
Після навчання у Київському міжрегіональному інституті удосконалення вчителів у 1995 р. отримав кваліфікаційне посвідчення викладача з математики вищої категорії.
З 1993-1998 рр. навчався в Інституті педагогіки.
У 1998 році при Державному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова захистив кандидатську дисертацію на тему «Розвиток технічного мислення учнів» і отримав науковий ступінь кандидата педагогічних наук.
Звання викладача-методиста отримав у 1999 році.
Із 2010 по 2013 рр. навчався у докторантурі Інституту професійно-технічної освіти НАПН України зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. У 2014 році при ІПТО НАПН України захистив докторську дисертацію за темою «Теоретико-методичні засади професійної підготовки кваліфікованих робітників з металообробки в професійно-технічних навчальних закладах» і отримав науковий ступінь доктора педагогічних наук зі спеціальності «теорія і методика професійної освіти».
Рішенням президії Вищої атестаційної комісії України від 15.12.2015 року отримав вчене звання старшого наукового співробітника
У травні 2017 р. рішенням Академії інженерних наук присвоєне звання академіка.
Вчене звання професора кафедри теорії та методики професійної підготовки присвоєне рішенням вченої ради «Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди» і затверджено Міністерством освіти і науки 2 квітня 2018 року.
Робота. З 1979-1985 рр. працював у науково-виробничому об’єднанні військового спрямування інженером-технологом та інженером-конструктором, з 1985-1994 рр. – інженером-конструктором у науковому дослідницькому інституті «Украналіт», а за сумісництвом – викладачем школи інформатики на базі цього інституту.
Протягом 1994-2006 рр. працював викладачем у ліцеях природничо-технологічного та економічного напрямків.
У 1998-2000 рр. працював завідувачем секції розвивального навчання при НТУУ «КПІ», викладачем вищої категорії, викладачем-методистом.
З 1999-2010 рр. працював на посадах доцента кафедри загальноекономічних дисциплін економічного факультету Міжнародного економічного університету, доцента кафедри математики Департаменту Професійної Орієнтації.
З 2003-2005 рр. був керівником методичного об’єднання викладачів природничо-математичних дисциплін Подільського району. Викладав у системі професійно-технічної освіти.
У 2006-2016 рр. працював в Інституті професійно-технічної освіти НАПН України завідувачем лабораторії змісту професійної освіти і навчання, завідувачем лабораторії технологій професійного навчання.
З 19 вересня 2016 року – професор кафедри теорії та методики професійної підготовки Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
Суспільно-громадська діяльність. Вайнтрауб М.А. брав активну участь у роботі секцій по реформуванню освітою, розробці Закону «Про освіту», був членом науково-методичної комісії сектору вищої освіти Науково-методичної ради МОН України секції 015-2 Професійна освіта (інженерія). Брав активну участь у міжнародному грантовому проекті: «Європейський проект The innovative Metods and Texnologes of Teaching», в проведенні круглого столу «Навички для працевлаштування» в Україні, «Вектор успіху: якісне навчання – гідна робота» з обміну досвідом реалізації українсько-канадського проекту.
Крім того, Вайнтрауб М.А. взяв участь з пропозиціями щодо рішень проблем удосконалення підготовки кадрового потенціалу України у Верховній Раді України на парламентських слуханнях за напрямом: «Професійна освіта як складова забезпечення кваліфікованого кадрового потенціалу України: проблеми та шляхи вирішення». Вайнтрауб М.А. приймав участь в розробці рекомендацій, в обговоренні проблемних питань круглого столу на базі Федерації Роботодавців «Практика наставництва як ефективний механізм удосконалення якості трудових ресурсів» з питань використання проектного навчання при підготовці стажистів та багатьох інших заходах і розробках.
Коло наукових інтересів. Запровадження інноваційного підходу до професійної підготовки студентів; використання інноваційних технологій навчання.
До кола наукових інтересів Вайнтрауб М.А. належать актуальні проблеми університетської освіти в Україні, педагогіки, навчання і виховання студентської та учнівської молоді.
Вайнтрауб М.А. бере активну участь у Міжнародних та Всеукраїнських науково-практичних конференціях з актуальних проблем педагогічної науки з питань підвищення якості підготовки майбутніх фахівців інженерно-педагогічного спрямування.
Наукове керівництво. Вайнтрауб М.А. – член спеціалізованої ради із захисту кандидатських і докторських дисертацій; член редколегії наукових фахових видань Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
Основні наукові праці. Вайнтрауб Марк Абрамович – автор понад 170 наукових, науково-публіцистичних та навчально-методичних праць; розробник напряму в теорії та практиці інтегрованого розвивального навчання, міжпредметної методики інтегрованого розвивального навчання, педагогічної системи професійної підготовки кваліфікованих робітників з обробки металу в професійно-технічних навчальних закладах; один із розробників теорії винахідництва, теорії і практики розв’язання винахідницьких задач. Винахідник, автор понад 30 патентів України і авторських свідоцтв на винаходи.
Навчальні дисципліни: «Методика технічної творчості», «Основи інженерно-педагогічної творчості», «Метрологічний аналіз та атестація вимірювальної техніки», «Система контролю з охорони праці на підприємстві», «Охорона праці в галузі. Цивільний захист», «Профілактика нещасних випадків на виробництві й заходи їх запобігання», «Єдність вимірювання», «Системний аналіз з охорони праці», «Практика педагогічна у навчальних закладах вищої освіти», «Метрологія,стандартизація та сертифікація», «Енергозберігаючі технології», «Основи інклюзивної освіти в технологічній галузі».
Нагороджений почесними грамотами управління освіти за роботу з обдарованою молоддю, Міністерства освіти і науки, подяками та дипломами від районного відділу освіти, Малої академії наук, Інституту професійно-технічної освіти та Академії педагогічних наук з 1994 р. по 2016 р.