Ігнатенко Наталія Вікторівна

Ігнатенко

Ігнатенко
Наталія Вікторівна

кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти, декан факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

i.natalvik@gmail.com

Біографічні відомості. Народилася 28 жовтня 1962 р.

Навчання

У 1983 р. закінчила Чернігівський державний педагогічний університет імені Тараса Шевченка та отримала кваліфікацію вчитель початкових класів.

З 2001 р. кандидат педагогічних наук. У 2008 р. отримала вчене звання професора кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти.

Робота

В 1998 році очолила факультет підготовки вчителів початкової школи Переяслав-Хмельницького ДПУ імені Григорія Сковороди (нині факультет мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі).

Проведення експертизи електронних версій проектів підручників конкурсного відбору проектів підручників для 5 та 10 класів закладів загальної середньої освіти.

Член Науково-методичної ради/науково-методичних комісій (підкомісій) з вищої або фахової передвищої освіти МОН (НМК-07).

Проведення наукового консультування партнерської організації ТОВ «Колізей».

Коло наукових інтересів: інноваційні технології та інструменти в організації і моніторингу якості освіти; фандрейзингова стратегія; проєктна діяльність; стратегічний менеджмент.

Координатор та виконавець низки міжнародних проєктів:

  • Україно-корейський літній табір (2010);
  • Українсько-данська студентська літня школа (2015, 2016, 2017, 2018);
  • Україно-чеський проєкт «Передача досвіду у сфері шкільного менеджменту та міжнародної співпраці ПХДПУ» на базі педагогічного факультету університету (2015-2016)
  • Україно-чеський проєкт «На шляху до інклюзії» (2016-2019)
  • Програма академічного обміну № MU – ISOIS/83521/2016/403414/CZS спільно з університетом імені Т.Масарика (2016-2018)
  • Проєкт програми Erasmus+ KA2. №586098-EPP-1-2017-1-UAEPPKA2-CBHE-JP «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED» (2017-2021)
  • Україно-чеський проєкт «Прогресивне управління університетом» впроваджений університетом ім. Т.Масарика, Чеська Республіка, за підтримки Чеської агенції розвитку (2017-2018)
  • Україно-турецький проєкт «Посилення крос-культурних зв’язків, охоплення відмінностей» (2017)
  • Проєкт «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті» (2019-2021)
  • Україно-турецький проєкт програми Erasmus+ Youth №2018-2-TR01-KA105-060932 «Обмін культурною спадщиною» (2019)
  • Проєкт «Нова українська школа – новий вчитель», до якого залучені представники педагогічного факультету, розроблений Інститутом розвитку освіти за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» (2019-2022)
  • Проєкт програми Erasmus+ Youth № 2019-1-TR01-KA205-073529 «Посібник з адаптації до освітньої системи та соціального життя для іноземних студентів» (SOS) (2019-2021)
  • «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» – проєкт Ради міжнародних досліджень та обмінів (IREX), за підтримки посольств Великої Британії та США, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси (2019-2020)
  • Програма афілійованого диплому спільно із Swiss Montreux Business School, Швейцарія (Швейцарської Вищою Школою Бізнесу в Монтрe – SMBS) (з 2019)
  • Україно-китайська програма академічного обміну та подвійного диплому (з 2019)
  • Проєкт програми Erasmus+ Youth №2019-1-TR01-KA105-071065 «Інша країна – інше життя» (2020)
  • Проєкт програми Erasmus+ Youth № 2019-1-TR01-KA105-070217 «Єдність це сила» (2020)
  • Проєкт програми «Студентська Академічна Мобільність (САМ) Україна», реалізується Британською Радою спільно із Міністерством освіти і науки, є одним із компонентів програми ЄС «Дім Європи» (2020-2021)
  • Проєкт «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ) (з 2020);
  • Проєкт програми ЄС ERASMUS+ KA2: CBHE «Центри сертифікації викладачів: інноваційні підходи до досконалості викладання (UTTERLY) (з 2021)».
  • Всеукраїнський проєкт «Велична і могутня Україна».
  • Конкурсна програма «Свобода і мистецтво»: «Ідеали стійкості через призму мистецтва».
  • Модернізація підготовки вчителя початкової школи засобом інноваційних трендів, практик і технологій (проєкт фундаментального дослідження).
  • Навчально-науковий парк «Угсп+»: інноваційні підходи до оцінки ризиків і розробки антикризових стратегій в управлінні проєктами (проєкт фундаментального дослідження).

У 2024 р. пройшли міжнародне стажування: «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» Польща-Україна для педагогічних та науково педагогічних працівників, 180 академічних годин / 6 кредитів ЄКТС, 02.11-08.12.2024 р.

Основні наукові праці:

Має більше 180 наукових праць, серед них: 11 навчально-методичних посібників, монографії, публікації в періодичних фахових виданнях України та праці, включені до міжнародних науково-метричних баз, серед основних такі:

  1. Ігнатенко Н.В. Теоретичні та практичні аспекти організації процесу підготовки вчителя початкових класів / Т.В. Мартинюк, О.М. Ткаченко, Н.В.Ігнатенко // Регіональні культурні, мистецькі практики. – Мелітополь: Видавництво МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2015. С. 8-11.
  2. Муковіз О.П. Вибір системи управління дистанційним навчанням для педагогічного закладу вищої освіти / О.А. Ковтун, Н.В. Ігнатенко, О.П. Муковіз // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. Спецвипуск «НОВІ ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ В STEAM ОСВІТІ». 2019 р. С. 215-221
  3. Ігнатенко Н.В. Застосування методу STEM-проектів у процесі формування дослідницьких умінь майбутніх учителів початкової школи / Н. Ігнатенко, Л. Мельниченко // «Гірська школа Українських Карпат». 2018 р. С. 77-81.
  4. Ihnatenko N., Melnychenko L. Methodical provision of process formation of research skills of future teachers of primary school by stem-technologies / N.Ihnatenko, L. Melnychenko // Фундаментальні та прикладні дослідження: сучасні науково-практичні рішення і підходи. Міждисциплінарні перспективи. Том V. – Баку – Банська Бистриця – Ужгород – Херсон: Посвіт, 2019 р. С. 161-171.
  5. Ігнатенко Н.В. Міжкультурна комунікація як складова формування соціокультурної компетенції студента під час навчання іноземній мові в системі вищої освіти / Н.В. Ігнатенко, О.А. Ковтун, О.В. Ковтун // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. № 2’2019. С. 236-239.
  6. Педагонічна інноватика: термінологічний словник / авт. кол. за ред. О.І. Шапран. Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.): Домбровська Я.М., 2019. 384 с.
  7. Ігнатенко Н. Навчально-розвивальний потенціал інформаційно-комунікаційних технологій у науковій концепції А. Горемичкіна // Н. Ігнатенко, О. Ковтун / Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 28, том 2. – Дрогобич, 2020. С. 104-108.
  8. Ігнатенко Н.В. Технологія формування дидактичного забезпечення етапів розуміння навчальних текстів учнями початкової школи: Навч. посібн. – Тернопіль: Астон, 2015. – 160 с.
  9. Ігнатенко Н. В. Розвиток комунікативної толерантності майбутніх учителів початкової школи засобом іноземної мови: Навчально-методичний посібник / Н. В. Ігнатенко, О. А. Ковтун. Переяслав, (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2020. 306 c.
  10. Pankiv Liudmyla, Bodrova Tetiana, Borshchenko Nataliia, Chabaiovska Mariia, Ihnatenko Nataliia. Theoretical bases of professional culture of future specialists in accordance with global challenges of the information society. Revista Amazonia Investiga, 2023. С. 17-25. https://doi.org/10.34069/ai/2023.61.01.2
  11. Folomieieva Nataliia, Koycheva Tetyana, Ihnatenko Nataliia, VasiutynskaYelena, Petrykei Olha. The ways of development of soft skills, mets skills, and hard skills in students of higher education. Revista Amazonia Investiga. 2024. С. 56-66. https://doi.org/10.34069/ai/2024.75.03.5.
  12. Ihnatenko Nataliia, Myronenko Natalia, Yakymenko Svitlana, Abramova Oksana, Lisovskyi Volodymyr. Modern education: key factor in global innovation in higher education. Revista Amazonia Investiga. 2024. С. 273-283. https://doi.org/10.34069/ai/2024.73.01.23
  13. Tverezovska N., Kubitskyi S., Dlubovska A., Ihnatenko N., Bodnaruk I., Lisovyi V., & Kuchai T. (2022). Management of the Educational Process Using Information Technologies for HighQuality Training of Specialists in Higher Education Institutions. JCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. 2022. 22(9), Р. 561-568.
  14. 14. М.М. Стадник, Н.В. Ігнатенко, О.В. Бріт, Л.О. Майданевич Управлінські пріоритети сталого розвитку суспільства. Інвестиції: практика та досвід. Чорноморський національний університет імені Петра Могили, ТОВ ДКС Центр. 2021, Вип. 4, С. 86-92.
  15. НАТАЛІЯ ІГНАТЕНКО. СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ЗМІН ТА ЇХ ВПЛИВ НА МОДЕРНІЗАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В ОСВІТІ. Витоки педагогічної майстерності. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. 2021. Вип. 28. С. 70-75.
  16. Олександр Черняєв, Наталія Ігнатенко, Людмила Бурдонос. Аналіз потенціалу туристичної галузі в Україні. International Science Journal of Management, Economics & Finance. 2023. Вип. 2. С. 65-74.
  17. Людмила Бурдонос, Наталія Ігнатенко, Олександр Ковтун. Система управління ризиками підприємства в сучасних умовах. Наукові інновації та передові технології. 2022. Вип. 8 (10).
  18. Oleksandr Cherniaiev, Nataliia Ihnatenko, Oleksandr Kovtun. Strategy of directions, forms and tools of state influence on development processes of the regional business environment. Technology audit and production reserves. 2023. Том. 2, Вип. 4/70. С. 20-23.
  19. Олександр Сергійович Черняєв, Наталія Вікторівна Ігнатенко. ХАРАКТЕРНІ РИСИ ОСІБ, СХИЛЬНИХ ДО ВЧИНЕННЯ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ В СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ. The 6 th International scientific and practical conference “Eurasian scientific discussions”(July 3-5, 2022) Barca Academy Publishing, Barcelona, Spain. 2022. 267 p. Р.263-267.
  20. Олександр Сергійович Черняєв, Наталія Вікторівна Ігнатенко. КЛАСИФІКАЦІЯ ПРАВОПОРУШЕНЬ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ MODERN SCIENCE: INNOVATIONS AND PROSPECTS. 2022. С. 494-499.
  21. Natalia Ihnatenko. CARACTÉRISTIQUES DU SOUTIEN PSYCHOLOGIQUE ET PÉDAGOGIQUE DES ÉTUDIANTS HANDICAPÉS EN UKRAINE ET EN EUROPE. Questions d’actualité sur l’éducation générale et inclusive : Monographie. Éditorial général du professeur Oleg Mykhailichenko, compilé par le professeur associé Anatoliy Martynyuk. Beau Bassen / Allemagne : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2021. .P. 98-111.
  22. Kovtun Oksana, Ihnatenko Nataliia. Information and communication technologies in teacher training in the concept of A. Goremychkin. Topical issues of general and musical pedagogy: monograph edited by Prof. Oleh Mikhailychenko, сompiled by Doc. Anatolii Martyniuk. Beau Bassin / Germany: AV Akademikerverlag. 2020. 253 р. Р. 236-246.
  23. М. М. Стадник, Н. В. Ігнатенко, В. В. Редзюк. ГРОМАДСЬКА ДУМКА В ПУБЛІЧНО-УПРАВЛІНСЬКОМУ ВИМІРІ. Інвестиції: практика та досвід. 2022 р., № 23-24. С. 79-84.
  24. М. М. Стадник, Н. В. Ігнатенко, В. В. Редзюк. УПРАВЛІНСЬКІ ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРНОГО ТУРИЗМУ. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2022 р. № 11.

Організаційні навички:

– незалежна;
– спостережлива;
– активна;
– ініціативна;
– енергійна;
– вимоглива;
– стійка;
– самокритична;
– впевнена.

Комунікативні та міжособистісні навички:

– хороші комунікативні навички;
– вміння вести ділові переговори;
– уміння надати обґрунтований доказ особистої точки зору щодо спірних питань;
– здатність швидко пристосовуватися до різних умов праці;
– здатність до продуктивної праці в умовах ненормованого робочого часу.

Ігнатенко Наталія Вікторівна є науковим керівником:

  1. Когут Тетяна Михайлівна. Педагогічна та просвітницька діяльність Василя Сімовича (1880-1944). : Дис… канд. наук: 13.00.01 – 2007. Науковий керівник –кандидат педагогічних наук, професор Ігнатенко Наталія Вікторівна.
  2. Котломанітова Галина Олександрівна у 2007році захистила дисертацію з теми «Релігійне виховання в історії шкільної освіти України (60-ті роки ХІХ ст. –30-ті роки ХХ ст.)» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 –загальна педагогіка та історія педагогіки у спеціалізованій вченій раді К 20.051.01 Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника МОН України. Науковий керівник –кандидат педагогічних наук, професор Ігнатенко Наталія Вікторівна.
  3. Бурлакова, О. О. Відтворення вищої освіти України у Європейському освітньому просторі: дис. на здоб. наук. ступ. канд. філоc. наук : 09.00.10 – філософія освіти. Науковий керівник –кандидат педагогічних наук, професор Ігнатенко Наталія Вікторівна.
  4. Ратушинська Анастасія Сергіївна. Формування самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 2013 р.) Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, професор Ігнатенко Наталія Вікторівна.
  5. Міщенко Наталія Ігорівна Формування професійної креативності майбутніх учителів початкової школи в процесі вивчення фахових дисциплін: дис. канд. пед. наук : 13.00.04. Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, професор Ігнатенко Наталія Вікторівна.
  6. Ковтун Оксана Анатоліївна 30 жовтня 2013 року вступила до аспірантури ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Г. Сковороди» за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти, де під керівництвом кандидата педагогічних наук, професора Ігнатенко Наталії Вікторівни у 2016 року захистила кандидатську дисертацію на тему: «Формування комунікативної толерантності майбутніх учителів іноземної мови початкової школи».
  7. Гражевська Олександра Юріївна, старший викладач предметної комісії соціально-гуманітарних дисциплін Броварського коледжу вищого навчального закладу «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна». Кандидат педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Тема дисертації: «Формування умінь невербальної комунікації з молодшими школярами майбутнього вчителя початкової школи».
  8. Мельниченко Людмила Ігорівна, викладач кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі захистила дисертацію на здобуття ступеня доктора філософії зі спеціальність – 011 Освітні, педагогічні науки на тему: «Формування дослідницьких умінь майбутніх учителів початкової школи засобами STEM-технологій».

Навчальні дисципліни:

  • Інноваційні технології та інструменти в організації і моніторінгу якості дистанційної освіти
Перейти до вмісту