Ткаченко Лариса Василівна

tkachenko-1-250x250

Ткаченко
Лариса Василівна

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри освітології та педагогічної інноватики та кафедри соціальних комунікацій, документознавства та інформаційної діяльності

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ (для професорсько-викладацького складу):

понеділок: 1000-1200

кабінет № 206
(корпус № 1, поверх № 2)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

larisa_tkachenko_80@ukr.net
larisatkachenko80@gmail.com

Біографічні відомості. Народилася 30 листопада 1980 р. в селі Покутинці Віньковецького району, що на Хмельниччині у родині робітників. Маю сина.

Навчання. У 1998 році закінчила загальноосвітню школу №7 міста Хмельницького. У 1998 р. вступила на філологічний факультет Переяслав-Хмельницького педагогічного інституту імені Григорія Сковороди.

У 2003 році закінчила ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова та література» та здобула кваліфікацію вчителя української мови і літератури, зарубіжної літератури, методиста з виховної роботи.

Із 2003 по 2007 рр. навчалася в аспірантурі, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», де під керівництвом – доктора педагогічних наук, кандидата філологічних наук, професора Ганни Леонідівни Токмань захистила кандидатську дисертацію з української літератури на тему: «Виховні концепти й особливості поетики української дитячої пезії початку ХХ ст. (на матеріалі творчості Марійки Підгірянки, Олександра Олеся, Миколи Вороного)».

Кандидат філологічних наук з 2009 року. Дисертацію захистила у спеціалізованій вченій раді К 67.053.02 Херсонського державного університету.

У 2016 році отримала вчене звання доцента кафедри педагогіки.

У 2018 році вступила у ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» на педагогічний факультет та у 2019 році здобула ступінь вищої освіти магістр зі спеціальності 013 «Початкова освіта».

Робота. З 01.10.2009 по 31.08.2010 – викладач кафедри загальної і соціальної педагогіки ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

         З 01.09.2010 по 31.08.2012 – викладач кафедри педагогіки ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

         З 03.09.2012 по 31.08.2014 – старший викладач кафедри педагогіки ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

З 01.09.2014 р. – прийнята на посаду доцента кафедри педагогіки ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

З 01.09.2016 р. – і дотепер – доцент, доцент кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

З вересня 2022 р. за сумісництвом доцент кафедри соціальних комунікацій, документознавства та інформаційної діяльності.

Педагогічний стаж 24 роки, науково-педагогічний – 13 років.

Суспільно-громадська діяльність. 2010-2014 рр. – депутат Переяслав-Хмельницької міської ради VI скликання.

Коло наукових інтересів. З березня 2015 року і дотепер – заступник завідувача кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи з наукової роботи на громадських засадах.

Учасник наукового держбюджетного проєкту «Формування готовності майбутніх учителів до професійної діяльності в умовах університетських регіональних комплексів» державний реєстраційний номер 0112U001111.

Учасник міжнародного проекту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», який виконується Радою міжнародних досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольства США та Великої Британії (жовтень, листопад 2019 та січень 2020 року).

До кола наукових інтересів належать проблеми соціалізації підлітків та молоді; національно-патріотичне виховання студентської молоді; формування комунікативної компетентності майбутніх учителів, актуальні проблеми педагогіки, навчання і виховання студентської та учнівської молоді.

Основні наукові праці. Ткаченко Лариса Василівна – автор понад 70 наукових та науково-публіцистичних праць. У своїй педагогічній діяльності Л.В. Ткаченко вміло застосовує матеріали власних наукових досліджень та забезпечує освітній процес навчально-методичними  посібниками: «Соціальна педагогіка», «Моделювання освітньої та професійної підготовки фахівця», словниками: «Словник термінів з професійної освіти», «Сучасний психолого-педагогічний словник», «Педагогічна інноватика: термінологічний словник».

Є співавтором сучасних монографічних видань: «Діалогічне прочитання української літератури»; «Реформування і модернізація освітніх систем країн світу ХХІ століття»; «Вища освіта різних країн світу»; «Мотивація як важливий чинник безперервного професійного розвитку педагогічних працівників», «Освіта дорослих: світові тенденції, українські реалії та перспективи», «Актуальные вопросы общего и инклюзивного образования».

Приймає активну участь у науково-практичних конференціях: «Безпека життєдіяльності і охорона здоров’я дітей і молоді ХХІ сторіччя: сучасний стан, проблеми та перспективи», «Розвиток ключових компетентностей майбутніх учителів у процесі професійної підготовки», «Формування професіоналізму фахівця в системі безперервної освіти», «Сучасна українська освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих», «Передові технології реалізації освітніх ініціатив», «Підготовка педагога ХХІ століття крізь призму ідеї Василя Сухомлинського», VIII Українсько-польському / Польсько-українському форумі «Освіта для миру», «Педагогіка і психологія в сучасному світі: мистецтво навчати і навчатися», «Початкова освіта сьогодення: проблеми та перспективи вирішення» та ін.

З 2021 р. дійсний член наукової організації «Центр українсько-європейського наукового співробітництва».

Лариса Василівна постійно підвищує свій професійний рівень через проходження підвищення кваліфікації та шляхом самоосвіти:

  1. Інститут проблем виховання НАПН України (довідка № 01-11/188 від 22.04.2014 р.) з 22.04. по 22.05.2014 р.
  2. 01.2019 р. по 21.02.2019 р. – підвищення кваліфікації (стажування) на кафедрі педагогіки і психології вищої школи Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (довідка № 25 від 22.02.2019 р.).
  3. Міжнародне підвищенні кваліфікації (вебінар «THE CLOUD STORAGE SERVICE FOR THE ONLINE STUDYING ON THE EXAMPLE OF THE ZOOM PLATFORM») – 1,5 ECTS credits 45 hours (31.08.-07.08.2020) (Lublin, Republic of Poland).
  4. Міжнародне підвищення кваліфікації (вебінар «Онлайн навчання як нетрадиційна форма сучасної освіти на прикладі платформи MOODLE» – 1,5 ECTS credits 45 hours (9.11-16.11.2020) (Lublin, Republic of Poland).
  5. Міжнародне підвищення кваліфікації (вебінар «USING THE OPPORTUNITIES OF CLOUD SERVICES ON THE EXAMPLE OF GOOGLE MEET? GOOGLE CLASSROOM PLATFORMS IN THE MODERN ONLINE EDUCATION» » – 1,5 ECTS credits 45 hours (14.12-21.12.2020) (Lublin, Republic of Poland).
  6. Вебінар «Оценка научных публикаций: современные инструменты и их корректное применение» (18.09.2020).
  7. Вебінар «Web of Science Сore Collection для наукової роботи» (09.09.2020).
  8. Вебінар «Публікаційна стратегія науковця» (10.09.2020).
  9. Вебінар «Можливості аналітичного інструменту InCites» (11.09.2020).
  10. Онлайн-курс «Про дистанційний та змішаний формати навчання» для педагогів та керівників шкіл (50 год.) 24.01.2021 р.
  11. Цикл навчальних вебінарів з наукометрії «Головні метрики сучасної науки. Scopus та Web of Science» (сертифікат № АА1800/02.04.2021)
  12. Онлайн-курс за дистанційною формою навчання «STEM-школа». Професійні компетентності: професійно-педагогічна; інформаційно-цифрова (0,5 кредиту), сертифікат № 1709/2021-08 виданий 05.03.2021р.
  13. Цикл навчальних вебінарів з наукометрії «International experience in the field of publishing/ Successful publications in Scopus and Web of Science» 30 год.=1 кредит, (сертифікат № АА2429/17.09.2021).
  14. Онлайн-курс за дистанційною формою навчання «STEM-школа». Професійні компетентності: професійно-педагогічна; інформаційно-цифрова (0,5 кредиту), сертифікат № 6086/2022-10 виданий 05.06.2022р.
  15. ТОВ «Академія цифрового розвитку». Цифрові інструменти Google для освіти. (30 годин / 1 кредит) Сертифікат №GDTfE-06-Б-04090.

Л.В. Ткаченко має ряд наукових праць, одними із останніх є наступні:

  1. Ткаченко Л.В. Розвиток інклюзії в Україні та деяких країнах Європейського Союзу (Австрії, Італії, Швеції). Теоретична і дидактична філологія: збірник наукових праць. Серія «Педагогіка». Переяслав-Хмельницький: «ФОП Домбровська Я.М.», 2018. Випуск 27. С. 198-209.
  2. Ткаченко Л.В. Формування комунікативної культури молодших школярів. Соціум. Документ. Комунікація: збірник наукових статей. Вип.5. Серія «Філологічні науки»/[ред.колегія: Коцур В.П. (голова ред.) та ін.]. Переяслав-Хмельницький, 2018. 148 с. С. 85-95.
  3. Хмельницька О.С., Ткаченко Л.В. Впровадження педагогічних ідей В.О. Сухомлинського у роботу з дітьми з особливими освітніми потребами. Гуманітаріум: Збірник наукових праць. Серія: Педагогіка. Випуск 41. Переяслав-Хмельницький, 2018. С.129-135.
  4. Ткаченко Л.В. Теоретичні засади підготовки магістрів до педагогічної діяльності у вищій школі. Теоретична і дидактична філологія: зб. наук. праць. Серія «Педагогіка». Переяслав-Хмельницький (Київ. обл..): Домбровська Я.М., 2019. Вип. 29. С. 173-181.
  5. Хмельницька О.С., Ткаченко Л.В. Технологізація навчально-виховного процесу у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Humanitarium: Збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2019. Випуск 44. C.136-143.
  6. Хмельницька О.С. Професійна підготовка педагога до практичної реалізації ідеї Нової української школи. Професійна освіта: методологія, теорія та технології. Збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2019. Випуск 9. С.211-225.
  7. Ткаченко Л.В., Новак О.М. Formation of subject-matter competencies of Masters in Philology through the studysng of discipline «Pedagogy jf higher education». Теоретична і дидактична філологія: зб. наук. праць. Серія «Педагогіка». Переяслав: «ФОП Домбровська Я.М.», 2020. Вип. 31. С. 40-55.
  8. Хмельницька О.С., Ткаченко Л.В. Шляхи вдосконалення цифрової компетентності майбутніх педагогів під час організації освітнього процесу у закладі вищої освіти. Вісник Черкаського Національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія Педагогічні науки. Черкаси: Гордієнко Є.І. 2021. №1. С.89-94.
  9. Ткаченко Л.В., Хмельницька О.С. Особливості впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр./ [редкол.: А.В. Сущенко (голов.ред.) та ін.]. Запоріжжя: КПУ, 2021. Вип. 75. С.91-96.
  10. Khmelnytska O., Bahno Y., Serhiichuk O., Tkachenko L., Tanana S. Practice in the system of training the future educator opportunities and advantages. Linguistics and Culture Review, 5(S4), 2021. 311-326 (Scopus). https://doi.org/10.21744/lingcure.v5nS1583
  11. Bahno Y.M., Serhiychuk O.M., Tanana S.M., Tkachenko L.V., Khmelnytska O.S. Inclusive Education as a Condition for Innovative Activities at Higher Education Institutions // Journal of Intellectual disability – Diagnosis and Treatment, 2021, 9, 432-441. (Scopus). https://doi.org/10.6000/2292-2598.2021.09.05.2
  12. Хмельницька О.С., Ткаченко Л.В. Проблеми та перспективи впровадження старшої профільної школи в Україні. Вісник Черкаського Національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія Педагогічні науки. Черкаси: Гордієнко Є.І. 2022. №3. С.45-51.
  13. Сергійчук О.М., Ткаченко Л.В. Інноваційні підходи до формування професійних компетентностей у здобувачів вищої освіти в умовах євроінтеграційних процесі. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Педагогічні науки». Випуск №3. Черкаси, 2023р. 168 с. С. 5-10.
  14. Сергійчук О., Ткаченко Л., Хмельницька О. Теоретико-методологічні засади практичної підготовки майбутніх фахівців професійної освіти в умовах євроінтеграції. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Серія «Педагогіка». Вип. 65, том 3. Дрогобич, 2023. С. 274-282.

Навчальні дисципліни: «Моделювання освітньої та професійної підготовки фахівця», «Педагогіка вищої школи», «Педагогіка профільної школи», «Соціальна педагогіка», «Педагогіка позашкільної освіти», «Теорія та практика виховної роботи», «Комунікативні процеси в педагогічній діяльності».

2012 р. – Почесна грамота міського голови міста Переяслава-Хмельницького;

2013 р. – Подяка ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди»;

2018 р. – Почесна грамота міського голови міста Переяслава-Хмельницького;

2019 р. – Грамота ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди».

2022 р. ­ – Подяка міського голови міста Переяслава.

Перейти до вмісту