Носаченко
Володимир Миколайович
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії, екології та методики навчання
Носаченко
Володимир Миколайович
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії, екології та методики навчання
ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:
понеділок: 1000-1200
кабінет № 305
(корпус № 1, поверх № 3)
КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:
volodymyr.nosachenko@gmail.com
OrcidID: 0000-0003-0266-5199
Народився 23 квітня 1990 року в м. Переяслав-Хмельницький Київської області у сім’ї лікаря Миколи Всеволодовича і педагога Тетяни Борисівни.
Навчання.
У 2007 році закінчив Загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №1 Переяслав-Хмельницької міської ради з відзнакою.
У 2011 році закінчив з відзнакою ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» і отримав базову вищу освіту за напрямом підготовки «Географія» та здобув кваліфікацію «Бакалавра. Вчителя географії». У 2012 році закінчив ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» і отримав повну вищу освіту за спеціальністю «Географія. Біологія» та здобув кваліфікацію «Географа. Вчителя географії, біології та економіки. Організатора краєзнавчо-туристичної діяльності». У тому ж році здобув повну вищу освіту у ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди» за спеціальністю «Географія» та здобув кваліфікацію «Географа. Викладача географії». З 2012 по 2015 рік навчався в аспірантурі.
Робота.
У 2015 р. почав працювати викладачем у ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» спочатку кафедри теорії і методики професійної підготовки, а невдовзі – кафедри географії, екології і методики навчання. У 2016 році у спеціалізованій вченій раді К 27.053.03 захистив дисертацію на тему «Формування картографічної компетентності майбутніх учителів географії в процесі фахової підготовки» і отримав науковий ступінь кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи Антоніна Павлівна Розсоха. У 2023 році отримав вчене звання доцента. Член робочої групи з оновлення освітніх програм «Середня освіта (Географія)» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти.
За сумісництвом з 2015 р. по 2019 р. працював провідним фахівцем навчально-наукового відділу, з 2019 р. по 2021 р. – методистом навчально-наукового центру забезпечення якості освіти університету.
З 2021 по 2023 рік навчався у докторантурі Університету Григорія Сковороди в Переяславі. Тема дослідження: «Система підготовки майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку». Науковий консультант – доктор педагогічних наук, професор, академік, віцепрезидент Національної академії педагогічних наук України, директор Інституту педагогіки НАПН Олег Михайлович Топузов.
З 2019 року – експерт з акредитації освітніх програм Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти України по спеціальностям: 011 – Освітні, педагогічні науки, 014 – Середня освіта (за предметними спеціальностями), 106 – Географія. Брав участь у роботі експертних груп з акредитацій ОП, у тому числі як керівник експертної групи. З 2020 року – член Галузевої експертної ради «01 Освіта» Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта.
Суспільно-громадська діяльність.
З 2013 року член Національної спілки краєзнавців України, з 2017 року – Українського товариства геодезії та картографії, з 2018 року – Всеукраїнської екологічної ліги, з 2019 року – ГО «Екоклуб», з 2020 року – ГО «Зелене партнерство», з 2023 року – ГО «Прогресильні».
Коло наукових інтересів.
До кола наукових інтересів належать: актуальні проблеми професійної підготовки бакалаврів і магістрів зі спеціальності «Середня освіта (Географія)»; формування картографічної компетентності майбутніх учителів географії; формування у здобувачів вищої освіти системи екологічних цінностей та екологічної свідомості; сучасне соціально-економічне, історико-культурне, суспільно-політичне життя регіонів світу.
Навчальні дисципліни.
Основні навчальні курси: «Картографія з основами топографії», «Ландшафтознавство», «Екологія».
Наукове керівництво.
Бере участь в атестації кадрів вищої кваліфікації в якості офіційного опонента; керує курсовими, кваліфікаційними роботами магістрів; здійснює рецензування монографій, навчально-методичних посібників, наукових робіт Всеукраїнського студентського конкурсу та науково-дослідних робіт Малої академії наук, здійснює наукове консультування наукових та освітніх установ.
Основні наукові праці.
Наукові дослідження виконуються в межах наукових тем кафедри географії, екології і методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі «Теоретико-методологічна сутність географії і дидактики географії у закладах вищої і загальної середньої освіти», «Дидактичні особливості екологічного навчання географії в закладах вищої і середньої освіти» та «Особливості краєзнавчо-туристичної роботи в системі освіти». Автор понад 70 наукових праць з підготовки майбутніх учителів географії та процесу удосконалення освіти в цілому, у тому числі монографій та наукових статей у закордонних виданнях та виданнях, що індексуються у міжнародних наукометричних базах даних. Автор монографій: «Професійна підготовка майбутніх учителів географії: картографічна складова» (2018); «Теоретико-методологічна і методична сутність географії» (2020), «Дидактичні особливості екологічного навчання географії майбутніх учителів» (2022); «Наукове обґрунтування створення регіонального ландшафтного парку «Студениківський»» (2024); «Європейська вища освіта в реаліях змін і досягнень» (2024), наукових статей: «Удосконалення картографічної компетентності майбутніх учителів географії в закладах вищої педагогічної освіти України» (2021), «Теоретичне обґрунтування педагогічної системи підготовки майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку» (2022), «Teacher Self-Education in a Pedagogical Context: Posthistory» (2022), «Показники, критерії та рівні готовності майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку» (2022), «Підготовка майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку засобами інноваційних технологій» (2022), «Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку» (2022), «Tourism Regional Studies in the Modern System of Education» (2023), «Methodological aspects of training future geography teachers for continuous professional development» (2023), «Державна політика у сфері екологічної безпеки» (2024), «Legislative regulation of online and remote learning in higher education institutions» (2024); та ін.
Учасник міжнародних і всеукраїнських науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, методологічних семінарів і вебінарів, онлайн-курсів тощо.
Член журі другого туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024» в номінації «Географія».
Член організаційного комітету ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Географія» та член журі І туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальностей «Географія», «Методика навчання природничо-математичних дисциплін (Географія)», «Екологія», «Економіка природокористування та охорона навколишнього середовища», «Раціональне природокористування та екологічна безпека». Член журі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук учнівської молоді відділу освіти Переяславської міської об’єднаної територіальної громади.
Розробник і виконавець проєктів госпдоговірних досліджень на тему: «Біологічне забруднення агроекосистем Центральної України: еколого-валеологічні аспекти (на прикладі ПП «Соснова»)» (2020-2021), «Створення регіонального ландшафтного парку «Студениківський» (2023).
Учасник міжнародних наукових проєктів «Ukrainian-Czech Workshop: Scholarship Opportunities» (2016), «European Project Culture (EuroPROC)» (586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP) (2019), «Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments (MoPED)» (586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP) (2019), Erasmus+ Jean Monnet Chair «EU Climate Leadership» 620031-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-CHAIR (2020), Jean Monnet 611679-EPP-1-2019-1-UA-EPPJMO-MODULE. «Трансфер технологій та інновацій: європейський та український досвід» (ExTech). Весняна школа (2021), 611625-EPP-1-2019-1-UA-EPPJMO-CoE «Поглиблений розвиток європейських студій в Україні: міждисциплінарних підхід» (2021), 597938-EPP-1-2018-1-UA-EPPJMO-MODULE. «Кращі європейські практики з безпеки водних ресурсів задля досягнення цілей сталого розвитку: виклики для України» (2021), 620627-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-CoE «Ефективний екоменеджмент для європейського майбутнього України». Зимова школа (2022), 620635-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-CHAIR «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій» (SCAES). Зимова школа (2023), «Сталий, інклюзивний та смарт розвиток в контексті децентралізації: досвід ЄС». Весняна школа Вернадського (2023), ERASMUS-JMO-2021_MODULE-SKILLS4JOB-101047867 «Компетенції для успішного працевлаштування в компаніях та організаціях ЄС». Літня школа проєкту Жана Моне (2023).
Учасник закордонних стажувань: «Особливі методи організації освітнього процесу для здобувачів освіти у галузі біології, екології, географії, геології та хімії», ISMA Вища школа менеджменту інформаційних систем (Рига, Латвія) (2021) та CDS Training «Transforming Higher Education through Collaborative Online International Learning (COIL) and (Community) Service Learning», Південно-Західний університет «Неофіт Рилскі» (Благоєвград, Болгарія) (2021).
Нагороди.
Грамоти й подяки Університету Григорія Сковороди в Переяславі (2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2023), подяка Посольства Канади в Україні (2016), почесна подяка Національної академії педагогічних наук України (2019), сертифікат номінанта Всеукраїнського щорічного конкурсу «Молодий вчений року» (2020, 2021, 2022), подяка Національної спілки краєзнавців України (2020), подяка Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (2021, 2023), почесна грамота Переяславського міського голови (2021), подяка Міністерства освіти і науки України (2022), грамота Міністерства освіти і науки України (2024), грамота Інституту модернізації змісту освіти МОН України (2024).