Хищенко Олег Олександрович

Хищенко О.О.

Хищенко
Олег Олександрович 

заступник декана з навчальної роботи факультету технологічної і математичної освіти

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки

ГРАФІК ПРИЙОМУ:

понеділок 14:00-16:00
середа 14:00-16:00

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

четвер 14:00-16:00
кабінет № 312
(корпус №
4, поверх № 3)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

+ 38 (04567) 5-45-42
Lezik30@gmail.com

Біографічні відомості. Хищенко Олег Олександрович народився 5 жовтня 1986 року в місті Шпола, Черкаської області, українець.

Навчання. У 1993 році вступив до першого класу Шполянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1.

У 2003 році закінчив Шполянську ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 та вступив на перший курс ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

Має досвід роботи студентського декана, відзначався стипендією  Київської обласної державної адміністрації та був стипендіатом імені Григорія Сковороди.

У 2008 році закінчив педагогічно-індустріальний факультет ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» з відзнакою.

З 2008 по 2011 рік навчався в аспірантурі ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» за спеціальністю 13.00.01 Педагогіка.

У 2021 році захистив кандидатську дисертацію на тему: «Методика підготовки майбутніх учителів до проектно-технологічної діяльності старшокласників» за спеціальністю 13.00.02 теорія та методика навчання (технічні дисципліни).

Робота.  З 2007 по 2008 рік працював на посаді диспетчера деканату індустріального факультету.

З 2008 по 2015 рік працював викладачем кафедри загальнотехнічних дисциплін та методики викладання трудового навчання і креслення.

З 2015 по 2021 рік працював на посаді старшого викладача кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки.

З 2015 року по даний час член професійного об’єднання «Всеукраїнська Асоціація наукових і практичних працівників технологічної освіти».

З 2015 по 2016 рік виконував обов’язки заступника декана з виховної роботи та виробничої діяльності.

З 2016 року по 2020 рік займав посаду заступника декана з навчальної роботи природничо-технологічного факультету.

З 2020 року по даний час обіймає посаду заступника декана з навчальної роботи факультету технологічної і математичної освіти та заступника відповідального секретаря приймальної комісії Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

З 2021 року по даний час працює на посаді доцента кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки

Коло наукових інтересів. Забезпечує викладання навчальних дисциплін: «Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів», «Технічне та машинобудівне креслення», «Різання матеріалів верстати та інструменти».

Основні наукові праці. Науковим інтересом є підготовка майбутніх учителів до проектно-технологічної діяльності.

Підготував колективну монографію: Роль проектно-технологічної діяльності у підготовці сучасного вчителя технологій // Трансформація міжнародного середовища та його багатовимірність: колективна монографія: том 5 / за ред. Р.Кордонського, О.Кордонської, Д.Камілевич-Руцінської. – Львів, Ольштин: ЛНУ ім. І.Франка, 2017. – С. 343-353.

Підготував та надрукував більше 20 наукових праць, основним з яких є:

Вплив проектно-технологічної діяльності на розвиток творчих здібностей старшокласників // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка / Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка; гол. ред. Носко М.О. – Чернігів: ЧНПУ, 2014.–  Вип. 117.– С. 69 – 71.

Критерії та рівні сформованості проектно-технологічної діяльності майбутніх учителів технологій // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми [збірник наукових праць] / Київ – Вінниця, 2014. – Вип. 40. – C. 405-410.

Історія використання проектної діяльності у практиці роботи школи / // Молодь і ринок [щомісячний науково-педагогічний журнал] /  Дрогобич, 2014. – Вип. 8(115). – C. 127-131.

Особливості організації проектно-технологічної діяльності учнів на уроках технологій // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи : [збірник наукових праць] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 51. – C. 292-296.

Трансформація та генеза проектно-технологічної діяльності учнів на уроках технологій // Трудова підготовка в рідній школі : наук.-метод. журн. – 2015. – № 5. – С. 24-27.

Доцільність застосування проектно-технологічної діяльності на уроках технологій у старшій школі. Молодий вчений. 2017. № 5. С. 439-443.

Педагогічні аспекти підготовки майбутнього вчителя трудового навчання до проектно-технологічної діяльності. Молодий вчений. 2019. № 5. С. 164-170.

Особливості підготовки майбутніх учителів до інноваційної діяльності на уроках трудового навчання. Молодий вчений. 2020. № 5. С. 424-429.

Andrii Kononenko, Oleh Khyshchenko, Nataliia Susla, Viktor Nazarenko. Electronic Educational ResourceAs aMeans of Intensification of the Educational Process International Journal of Latest Research in Engineering and Management (IJLREM) ISSN: 2456-0766. Volume 04 Issue 11. November, 2020. PP. 36-41.

Олег Хищенко, Житомирська Тетяна, Андрій Геннадійович, Тарас Остапчук. Інтелектуальний капітал як складова технічної культури фахівця. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка . 2020, № 9 (103) С. 156-166.

Хищенко О., Юрженко В., Великдан Ю. Взаємозв’язок понятійних систем «техніка», «технологія», «культура» як проблема визначення змісту підготовки освітянина – вчителя технологій: методолого-семантичний аспект. АКТУАЛЬНI ПИТАННЯ ГУМАНIТАРНИХ НАУК: Мiжвузiвський збiрник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогiчного унiверситету iменi Iвана Франка. 2021. ВИПУСК 40. ТОМ 3. С. 291-299.

Bordiuk, O., Shpylovyi, Y., Tkachenko, L., Khyshchenko, O., Yushchenko, A., & Slaboshevska, T. (2022). Method of forming professional competencies future teacher for labor education. International Journal of Health Sciences6(1), 366–377. https://doi.org/10.53730/ijhs.v6n1.4488

Результати наукових пошуків апробовані у матеріалах міжнародних та всеукраїнських конференціях за проблематикою дослідження, основними з яких є: Сутність і зміст підготовки майбутнього вчителя до керівництва проектно-технологічною діяльністю учнів старшої школи / Материали за 7-а международна научна практична конференция, «Найновите постижения на европейската наука», /Олег Хищенко // – 2011. Том 16. Педагогически науки. София. «Бял ГРАД-БГ» ООД.

Ефективність застосування проектно-технологічної діяльності вчителем у навчальному процесі / Materialy miedzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji «Pedagogika. Priorytetowe obszary badawcze: od teorii do praktyki» / Олег Хищенко – Lublin – 30-31 травня 2016.

Особливості підготовки майбутніх учителів до проектно-технологічної діяльності учнів старших класів / Матеріали ІІІ Міжнародної Інтернет-конференції «Актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів технологій та педагогів професійного навчання у вищих навчальних закладах» / Олег Хищенко – Глухів – 14-15 листопада 2017 року.

Переваги використання проектно-технологічної діяльності вчителем технологій у навчально-виховному процесі старшокласників / Матеріали ІІ Всеукраїнської електронної науково-практичної конференції «Відкрита освіта та дистанційне навчання: від теорії до практики» / Олег Хищенко – Київ – 30 листопада 2017 року.

Використання онлайн додатків при змішаному навчанні. Всеукраїнська практична онлайн конференція «Цифрові технології в освітньому процесі закладів освіти». 29-30 травня 2021 року.

Інструменти сучасного вчителя для розвитку комунікаційних компетентностей у школяра. Всеукраїнська практична онлайн конференція «Дистанційна освіта: можливості, структура, засоби та інструменти». 5-6 червня 2021 року.

Формування безпечного та комфортного освітнього середовища: технологія ненасильницького спілкування у контексті НУШ. Всеукраїнська практична онлайн конференція «Педагогічні інновації та техніки для професійного розвитку. Інклюзія». 12-13 червня 2021 року.

Креативна педагогіка. Поєднання новацій зі звичним. НУШ. Всеукраїнська практична онлайн конференція «Сучасні ресурси для організації ефективного навчання». 19-20 червня 2021 року.

Умови інклюзивного навчання. Методи створення сприятливої атмосфери. Всеукраїнська наукова конференція «Сучасні ресурси для організації ефективного навчання». 19-20 червня 2021 року.

Сучасні підходи учнів з ООП. Інклюзія. Всеукраїнська практична онлайн конференція «Актуальні питання сучасної освіти: шукаємо відповіді разом». 25-26 червня 2021 року.

Всеукраїнський науково-практичний онлайн-семінар «Інклюзивна освіта для дітей з особливими освітніми потребами в Україні». 21 липня 2021 року.

Індивідуальна програма розвитку дитини. Інклюзія. Всеукраїнська практична онлайн конференція «Розвиток фахової компетентності педагогів в умовах змін». 20-21 серпня 2021 року.

Психологічна компетентність. Навички соціальних педагогів та практичних психологів. Всеукраїнська практична онлайн конференція «Міжособистісна взаємодія. Обмін досвідом». 10-11 квітня 2021 року.

Арт-терапія для учнів. Використння арт-терапевтичних вправ на уроках. Всеукраїнська наукова онлайн конференція «Педагогічна майстерність, як чинник професійного розвитку особистості вчителя». 9-10 травня 2021 року.

Інклюзія. Розвиток довіри до вчителя. Всеукраїнська наукова онлайн конференція «Інтерактивні інструменти, технології та методи в освіті». 11-12 вересня 2021 року.

Особливості підготовки майбутніх учителів трудового навчання під час вивчення технічних дисциплін Всеукраїнська науково-практична конференція «Актуальні проблеми професійної та технологічної освіти: досвід та перспективи». 14 квітня 2021 року.

Хищенко О. Формування техніко-технологічних знань учнів в умовах Нової української школи. Всеукраїнська науково-практична конференція «Актуальні проблеми професійної та технологічної освіти: досвід та перспективи». Умань, 14 квітня 2021 року.

Брав участь у міжнародному проекті “Quality in Higher Education” within the framework of project «Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI. century» The project was held online, the Czech Republic, from October 22 till December 15, 2020.

2008 р. – Почесна відзнака ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» – медаль «Г. С.Сковороди».

2008 р. – Грамота ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

2009 р. – Грамота ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

2013 р. – Подяка ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

2015 р. – Подяка ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

2016 р. – Подяка ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

2018 р. – Грамота ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

2021 р. – Грамота ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

2021 р. – Диплом Національної академії педагогічних наук України.

2022 р. – Подяка Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

Перейти до вмісту