Сучасні освітні виклики цифрової трансформації, особливості реалізації міждисциплінарного підходу у вирішенні проблем подолання освітніх втрат і надолуження освітніх розривів в умовах військового стану в Україні, роль педагогічних працівників, освітніх менеджерів, батьків обговорили учасники Всеукраїнської науково-практичної конференції «Педагогіка сучасності: виклики та перспективи цифрової доби». Вона вчетверте відбулася в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі на базі Центру інноваційного навчання і трансферу технологій у минулу п’ятницю, 17 січня 2025 року.
Зібрання стало традиційною платформою для зустрічі українських провідних експертів, освітніх лідерів і практиків для обговорення ключових питань розвитку освіти. Акцентом конференції у 2025 році стало залучення експертів з педагогіки, IT, соціології, психології, економіки до обговорення викликів цифровізації в освітній галузі та спільного пошуку шляхів їх вирішення в сучасних умовах.
За повідомленням організаторів, разом з науково-теоретичним осмисленням сучасних освітніх проблем й необхідністю розвитку педагогічних наук, реалізації наукових досліджень, особливу увагу учасників привернули презентації дієвих практичних кейсів використання цифрових технологій в освітньому середовищі для забезпечення стабільності освітнього процесу та якості освіти в Україні в умовах війни від представників освітньо-громадського середовища.
Керівниця регіонального осередку ГО «Інноваційний університет» Ірина Доброскок, акцентувала увагу учасників на стратегіях розвитку інноваційного освітнього простору закладів освіти, сучасних можливостях оновлення університетської освіти і забезпечення якості підготовки кадрів.
Директорка з партнерств та комунікацій Асоціації EdTech Ukraine, засновниця сервісу School Navigator Ірина Єцкало, поділилася своїм досвідом про вплив стартап-культури на трансформацію освітнього середовища, а менеджерка освітніх проєктів, здобувачка третього рівня вищої освіти Київського столичного університету ім. Бориса Грінченка Ярослава Мозгова представила напрацювання щодо подолання освітніх втрат.
Надалі учитель-методист вищої категорії української мови і літератури, зарубіжної літератури Ліцею №86 «Консул», м. Києва Ірина Забашта, тренер педагогів НУШ акцентувала увагу учасників на особливостях упровадження інноваційних стратегій для формування позитивно орієнтованого освітнього середовища при викладанні предметів мовно-літературної галузі.
Важливою і корисною стала практико-орієнтована презентація низки ресурсів інтелектуального збагачення, мінімізації наслідків освітніх розривів в умовах війни й розвитку стресостійкості для педагогічних працівників, освітніх менеджерів і батьків представлена методисткою ГО «Смарт освіта» Катериною Молодик.
Про діджитальне збереження культурного надбання як сучасний підхід у розвитку освіти, акцентуючи увагу на важливості інтеграції технологій у навчальні програми говорила докторка філософії, засновниця ГО «Цифровізація туризму та культури», в.о. начальника управління комерційно-інтеграційного розвитку проєктів в Комунальному підприємстві «Головний інформаційно-обчислювальний центр» ВО КМР (КМДА) м. Київ, кураторка проєкту цифровізацїї напрямків туризм та культура в м. Київ Олена Чернега. У виступі зроблений акцент на інтеграції цифровізації яка є ключовим фактором у побудові стійкої та сучасної системи освіти.
Ресурсному забезпеченню формування професійної компетентності у проєктній діяльності був присвячений виступ докторки педагогічних наук, професорки Запорізького університету Лариси Безкоровайної, яка представила актуальні можливості залучення здобувачів до проєктної діяльності, наголошуючи на важливості активної участі молоді у сучасних освітніх ініціативах. У майстерні педагога (EdHub) працювали над розробкою питань розвитку педагогічної етики та академічної доброчесності у цифрову епоху та формування соціально-емоційного інтелекту в умовах цифровізації.
Подія об’єднала представників різних галузей, закладів освіти України, які не лише здобули нові знання і досвід, а й стали частиною інноваційної освітянської спільноти Центру інноваційного навчання та трансферу технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
Резюмуючи, зазначили, що розвиток нової генерації покоління цифрової доби актуалізує забезпечення науково-інноваційно-дослідницького середовища закладів освіти, формування стартап – підприємницької культури, підтримки реалізації педагогічних, міждисциплінарних ініціатив у проєктній діяльності на основі людино центрованих цінностей європейського громадянського суспільства.
Учасники відзначили, що щорічна січнева конференція «Педагогіка сучасності: виклики та перспективи цифрової доби» в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі є дієвою комунікаційною платформою і яскравим прикладом розбудови партнерської взаємодії влади, громадських організацій, здобувачів освіти, освітян, новаторів, експертів галузі, сприяє розв’язанню нагальних освітніх проблем задля майбутнього української освіти.