21 жовтня 2024 року, у конференц-залі Василя Сухомлинського о 13:00 в змішаному форматі методист Алла Дереча провела для здобувачів Університету Григорія Сковороди науково-практичний семінар на тему «Академічна доброчесність: від теорії до практики». Захід був організований Науковим товариством студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Університету Григорія Сковороди в Переяславі спільно з Навчально-наукового центру забезпечення якості освіти, за підтримки Відділу інформаційних технологій та зв’язків з громадськістю.
Під час семінару Алла Анатоліївна ознайомила учасників із визначенням «академічна доброчесність» та її основними складовими, акцентувала на важливості цього поняття для України, зазначивши:
«Академічна доброчесність – це нове поняття для України. Воно до 2015 року майже жодного разу не вживалося в публічному просторі. Академічна доброчесність існує саме для того, щоб повернути довіру до результатів навчання».
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
За її словами, дотримання принципів академічної доброчесності не лише сприяє успіху в навчанні, але й формує особистість. Саме тому Дереча приділила особливу увагу проблемі плагіату, пояснюючи його різновиди.
«Прагнемо створити середовище, в якому кожен студент може розвиватися та досягати своїх академічних цілей на основі принципів чесності та сумлінності».
Університет Григорія Сковороди в Переяславі створив систему, яка допомагає кожному студенту зрозуміти та дотримуватись правил академічної чесності; отримати доступ до необхідної інформації та ресурсів; розвивати навички академічного письма та дослідження; уникнути негативних наслідків порушення академічних норм.
Як зауважила Алла Анатоліївна, систематичне опитування студентів це важливий інструмент для зворотного зв’язку при формуванні якісного освітнього середовища, адже відгуки допомагають зрозуміти над чим ще потрібно працювати. Пропозиції сприяють розвитку університету та допомагають вдосконалювати навчальні програми, методи викладання та загальну атмосферу в університеті.
Обговорюючи роль штучного інтелекту, Алла Дереча зазначила, що, хоча ChatGPT не є плагіатом у класичному розумінні, він може створювати тексти, схожі на існуючі. Багато закладів вищої освіти заборонили використання ШІ для написання наукових робіт через ризик плагіату та недостовірної інформації. Однак, вона вказала на потенціал ШІ у пошуку та аналізі інформації: «Користуватися ШІ можна, головне, правильно атрибувати інструмент штучного інтелекту і створювати унікальний контент».
На завершення семінару Алла Дереча підсумувала, що академічна доброчесність повинна стати нормою для всіх учасників освітньої та наукової діяльності. Розуміння та прийняття принципів академічної доброчесності є запорукою довіри і поваги в науковій спільноті, а також основою для професійного успіху та кар’єрного росту.