На початку квітня 2024 року методист навчально-наукового центру забезпечення якості освіти Алла Дереча та заступниця голови Комісії з питань академічної доброчесності учасників освітнього процесу Університету Григорія Сковороди в Переяславі Любов Басюк взяли участь у воркшопі, організованому українським офісом StrikePlagiarism.com. Семінар проводили виконавчий директор компанії Plagiat.pl Алі Тахмазов та команда львівського офісу – Анна Чудак і Роксоляна Латик.
Повідомляється, що воркшоп був присвячений актуальній проблемі використання штучного інтелекту (надалі текстом ШІ – прим.авт.) в освіті та науці. Представники закладів вищої освіти обговорили ряд важливих питань, зокрема переваги й ризики використання ШІ в академічному процесі; зловживання інструментами ШІ; розпізнавання контенту ШІ в письмових роботах: проблеми при пошуку контенту ШІ, можливі індикатори його використання тощо.
Як стало відомо учасникам зібрання, компанією Plagiat.pl створено функціонал, що має ефективні інструменти протидії зловживанням, які можуть виникнути при використанні ChatGPT, Bard й інших інструментів ШІ. Також ними було розглянуто процедури використання модуля системи StrikePlagiarism.com пошуку контенту, згенерованого ШІ.
«Активна дискусія виникла при аналізі звіту наявності ШІ-контенту в письмових роботах та інтерпретації Коефіцієнту Ймовірності Штучного Інтелекту: Чи є використання інструментів ШІ порушенням норм і принципів академічної доброчесності? Чи дає алгоритм пошуку стовідсоткову гарантію виявлення контенту, згенерованого ШІ? Чи доцільно вводити порогові значення Коефіцієнту Ймовірності Штучного Інтелекту і які саме? Які політики і процедури варто розробити і ввести в дію закладам вищої освіти для унормування використання ШІ в академічному процесі?», – діляться враженнями Алла Анатоліївна та Любов Вікторівна.
Резюмуючи роботу воркшопу Алі Тахмазов запропонував закладам освіти долучитися до розробки нормативної бази, яка б на загальнодержавному рівні регулювала використання інструментів ШІ в освітньому та науковому процесах. Таким чином, заклад освіти зможе застерегти здобувачів від порушення принципів академічної доброчесності та захистити стандарти якості освіти, забезпечити успішне проходження акредитації та підвищити свій рейтинг в системі закладів вищої освіти.
Інформацію надано Навчально-науковим центром забезпечення якості освіти