У минулу середу, 17 січня 2024 року, в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі відбулась ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогіка сучасності: виклики і перспективи цифрової доби». Пропонуємо вашій увазі нотатки розмови, яка творила візію розвитку педагогічної науки у часи війни.
Повідомляється, що організаторами конференції виступили Міністерство освіти і науки України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки НАПН України, Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.О. Сухомлинського, Рада молодих учених при МОН України, КОКПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді», ГО «Українська асоціація дослідників освіти», ГО Інноваційний університет, Мережа шкіл Educator, БО «Благодійний фонд Освітня фундація МрійДій», ГО «Освіта 360», Університет Григорія Сковороди в Переяславі й Центр інноваційного навчання та трансферу технологій.
«Конференція виступила об’єднуючим майданчиком для професійної комунікації провідних науковців, молодих дослідників, здобувачів освіти та практиків-освітян України задля розвитку педагогічної науки, поширення галузевих і міждисциплінарних знань, результатів наукових досліджень, теоретичних напрацювань і практичного досвіду їх упровадження», – підкреслюють організатори та додають, що особливістю цьогорічної конференції стало залучення освітян-практиків від мережі шкіл Educator, благодійного фонду «Освітня фундація МрійДій», ГО «Освіта 360» до проведення тренінгових сесій та обміну практичними кейсами, ефективними педагогічними технологіями, презентація інноваційних проєктів та освітніх можливостей в онлайн майстерні педагога (EdHub) Центру інноваційного навчання і трансферу технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
Принагідно варто відзначити дієву співпрацю та активність молодих дослідників, аспірантів, здобувачів вищої освіти, яка підтримується Радою молодих учених при МОН України та ГО «Інноваційний університет». Долучення молодих науковців є невід’ємною складовою для побудови системних зв’язків та посилення наукового потенціалу освіти в Україні.
Спікерами конференції стали: Артур Пройдаков, виконавчий директор Освітньої Фундації MriyDiy, вчитель української мови і літератури, лауреат ТОП-10 кращих педагогів планети конкурсу Global Teacher Prize; Катерина Гольцберг, дитяча та сімейна психологиня, президентка Професійної асоціації дитячих аналітичних психологів; Дарина Васильєва, координаторка проєкту Освіторії «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат»; Яніна Хіжінська, директорка Unique Hub, співзасновниця методичного центру Unique Method та навчального центру Unique Ed Academy, авторка курсу для дітей «Майстер нейромереж», методистка EdEra; Оксана Джус, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника; Ірина Скляр, к.е.н., начальник відділу якості освіти, доцент кафедри менеджменту Сумського національного аграрного університету; Олена Кірдан, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини; Микола Гарас, к.мед.н., доцент, Буковинський державний медичний університет.
Також ділилися результатами досліджень і молоді учені, аспіранти, здобувачі у ході роботи за секціями. Активно й цікаво відбулася тренінгова програма першої онлайн майстерні педагога EdHub, де досвідчені тренери активізували нагальні практичні теми. У рамках онлайн майстерні EdHub для учасників тренінги провели: вчителька української мови та літератури, керівниця наукового відділу ліцею “Educator”, аспірантка 3 року навчання Київського університету ім. Бориса Грінченка, авторка курсу «Зарубіжна література» (8 клас) у ВШО Оксана Олійник на тему: «Менеджменту інновацій в діяльності вчителя» (учасники тренінгу дізналися про структуру інновації, алгоритми її упровадження в межах діяльності власного уроку, навчального закладу, а також способи оцінки ефективності її реалізації)»; вчителька англійської мови у ліцеї «Educator», кандидатка педагогічних наук, сертифікований вчитель англійської мови (CELTA, IHCYLT) Людмила Макодзей на тему: «Безперервний професійний розвиток як важлива складова професійної компетентності вчителя» (учасники тренінгу дізналися про особливості навчання впродовж життя, про безперервний професійний розвиток як трудову функцію, її структуру та особливості формування)»; учитель історії, наставник учнівського парламенту та голова стипендіальної комісії ліцею Educator, аспірант 1-го курсу історичного факультету КНУ ім. Т. Шевченка Антон Столяров на тему: «Володимир Антонович – хрещений батько українського національного відродження» (учасники тренінгу обговорили питання «як зростити національну еліту, що буде рушієм докорінних змін у країні?» Проговорили про його місце в історії як педагога та наставника, подискутували щодо цього досвіду для сучасної української освіти).
Підсумовуючи слід сказати, що до зібрання долучилося більше 120 учасників з 11 областей України (Полтавської, Хмельницької, Кіровоградської, Київської, Житомирської, Чернівецької, Харківської, Тернопільської, Львівська, Одеська, Донецька). Спільно дійшли висновку про доцільність збереження формату конференції, необхідність популяризації практичних кейсів через майстерню EdHub на базі центру інноваційного навчання та трансферу технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі, розвивати спільноту задля збереження і сталого розвитку педагогічних надбань в Україні.
Пресцентр Центру інноваційного навчання і трансферу технологій