УГСП дає можливості та відкриває кордони: студентка Дарина Галенко розповіла про свою поїздку до Університету імені Адама Міцкевича

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Можливості > УГСП дає можливості та відкриває кордони: студентка Дарина Галенко розповіла про свою поїздку до Університету імені Адама Міцкевича

За підтримки ректора Університету Григорія Сковороди в Переяславі Віталія Коцура, проректора з навчально-методичної роботи Вячеслава Різника, проректорки з міжнародних зв’язків та проектної діяльності Оксани Ковтун і начальниці відділу міжнародних зв’язків Валентини Крикун, студентка IV курсу факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій Дарина Галенко отримала можливість стати однією з учасниць Міжнародної літньої школи від Університету імені Адама Міцкевича в Познані.

Як пройшло навчання і що найбільше сподобалося Дарині, дівчина розповідає у цій публікації.

Це був неймовірно насичений тиждень. 1 липня 2023 року для мене стартувала поїздка в рамках міжнародної літньої школи за тематикою «Inspiration and manipulation of public opinion as algorithms for gaining and maintaining political power in Europe», організована Університетом імені Адама Міцкевича в Познані.

Спершу ми зустрілися в Києві із координатором «Summer School» Лілією Волковою і вирушили в дорогу. Учасники були чи не з усіх куточків України: Львів, Луцьк, Житомир, Київ, Суми, Херсон, Харків, Донецьк, Умань, Запоріжжя. Всі вони – студенти українських ЗВО, які є партнерами Університету імені Адама Міцкевича. Загалом нас було 33 і ми всі з нетерпінням чекали на цю поїздку.

Першою нашою локацією був неймовірний  «Park Wilsona в Poznań» та навчально-виставковий ботанічний комплекс «Palmiarnia Poznanska».

Далі ми вирушили до «Pałac w Dębinie», де разом з іншими учасниками навчалися, проживали та відпочивали. Це надзвичайно мальовниче місце назавжди залишиться у моїй пам’яті – палац з багатовіковою історією, ставок, біля якого ми проводили захід сонця і спілкувались, SPA центр та простора, цікава, красива, доглянута територія.

Як розповідали нам організатори, цей проєкт був створений не лише для того, щоб розширити знання та поділитись міжнародним досвідом, а й щоб відволікти українських студентів, дати їм змогу відпочити та переключитись від наших непростих реалій . Також варто зазначити, що всі лектори уникали теми війни та представників країни-агресорки, щоб зайвий раз не нагадувати нам про них.

3 липня почалось безпосередньо навчання. У перший день міжнародної школи головним лектором був доктор Костянтин Мазур, який розповів учасникам про структуру та місію Університету імені Адама Міцкевича, напрями міжнародного співробітництва і про власний досвід.

У цей день учасники отримали символічні подарунки: шопер із символікою Університету імені Адама Міцкевича, чашку, ручку та записник. Після лекції різноманітності та активності додало заняття зі скандинавської ходьби, яке проводила власниця палацу. А після вечері ми мали змогу відпочити та краще познайомитись одне з одним.

Наступний академічний день розпочався з лекцій  професора Krzysztof Przybyszewski. Він піднімав важливі для українців теми, такі як: свобода слова, свобода слова і свобода думки, свобода слова і свобода вираження, свобода слова та ринок ідей, свобода самовираження, мова ненависті, проблеми свободи слова, надійність інформації та плюралізм ЗМІ, інтросфера, комунікація в системі демократизму, публічна думка, варштат.

Також ми розігрували сценку, в якій грали ролі Зеленського, Коломойського, Тимошенко, українського народу та інших персон. Учасники в ролях журналістів і кореспондентів намагалися переконати «народ» голосувати за вступ в НАТО або ЄС. Лекція була польською мовою. А в якості активності після лекції нам провели захоплюючий майстер-клас із сальси.

Третій день був присвячений антології та гіпернормалізації, також обговорювали трейдери страху, сумнівів і невпевненості. Лектором був Prof. Andrzej W. Nowak. Перед проведенням лекції він запитав, якою мовою проводити нашу зустріч. Ми обрали англійську, оскільки більшість учасників її добре знали.

Також ми вирішили влаштувати вечір української кухні, таким чином висловивши вдячність польським партнерам за їх підтримку та солідарність. Частували їх борщем із пампушками, варениками та млинцями. Розповідали їм про історію та походження страв, ворожили і співали пісень. На завершення дня у нас були посиденьки біля вогнища за теплими розмовами.

Наступного дня стажування продовжили практичні заняття з лектором Mgr. Filip Leszczynski. Говорили про:

  • Типові публічні дискусії – дебати в ЗМІ.
  • Невербальні елементи дебатів і як відвернути складні питання?
  • Як розширити наші аргументи?

Лекцію також було проведено англійською мовою.

Останній день нашої поїздки видався продуктивним та цікавим. Спочатку нам вручили сертифікати учасників міжнародної  «Summer School».

Після цього ми відвідали один із корпусів університету імені Адама Міцкевича в Познані. Побачили філософський факультет та приймальний кабінет ректора, який нас вразив своєю історією, красою та могутністю. У кабінеті висіли портрети всіх ректорів, написані художниками. Кожен ректор мав особливу червону мантію, намисто із символікою та атрибут, схожий на булаву. Але два ректори були в класичних костюмах. Нам пояснили, що то було в часи окупації, коли університет працював таємно.

Були також два цікавих портрети. На одному з них зображений незаконно обраний ректор – вирізнявся темними барвами та суворим виразом обличчя. Інший – написаний у дзеркальному відображенні, де ректор сидить на кріслі, опустивши булаву. Це символізувало тяжкі часи в історії Польщі та університету. Кабінет був наче просякнутий історією.

Організатори створили дружню атмосферу, провели екскурсії по визначних місцях Познані, а також запропонували цікаве й активне дозвілля. Ми побачили безліч визначних місць, дізналися багато нового про історію міста. Цікаво також те, що в місті два аеропорта: цивільний та військовий. Бачити і чути літаки низько над головою було досить незвично для українців.

 

Пресцентр факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій

Перейти до вмісту