Ректор Університету Григорія Сковороди в Переяславі Віталій Коцур долучився до презентації: «Освіта під час війни: результати дослідження», яка відбулася близько опівдня 19 квітня 2023 року в «UNIT.Сity». Очільник УГСП взяв участь в обговоренні результатів дослідження, у тому числі питань, пов’язаних з освітніми втратами та компенсаторними механізмами для учасників освітнього процесу.
У ході панельних дискусій до учасників звернувся міністр освіти і науки України Оксен Лісовий. Він наголосив, що зараз в Україні прогнозують дефіцит у кілька мільйонів людей. І ця проблема потребуватиме вирішення.
«Навіть за умови, що освіта зробить усе можливе для того, щоб повернути наших людей із-за кордону, для того, щоб повернути наших людей, які тривалий час перебувають в окупації на тимчасово окупованих територіях, в український світ. Це ще один із викликів. Це виклик саме для освіти, більше ніхто з цим викликом не впорається», – акцентував міністр.
Глава МОН назвав й термінові зміни української освіти:
- Перш за все в Україні дбатимуть про безпеку учнів та вчителів під час освітнього процесу;
- Не менш важливим завданням на сьогодні є і повернення до очного навчання.
- Ще одне важливе завдання, яке ставить для реалізації МОН, – організація якісного онлайн-навчання. Це для школярів за кордоном та тих, хто через безпекову ситуацію в Україні змушений вчитися дистанційно.
- Серед інших важливих завдань для втілення – тотальна цифровізація та оптимізація доступу до освіти через створення індивідуальних кабінетів.
- Ще одним пріоритетом МОН є модернізація та трансформація системи професійної освіти.
Надалі Голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак та його заступник Іван Юрійчук презентували результати дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022/2023 навчальних роках. Відомо, що воно було проведене у грудні 2022 – січні 2023 року Державною службою якості освіти України за підтримки ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти», що впроваджується проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується кампанією Alinea International та фінансується Урядом Канади. Консультування щодо формування вибірки та відбору інструментів дослідження здійснювалося соціологічною агенцією Vox Populi. Участь у дослідженні взяли 150 шкіл з усіх областей України. У онлайн-анкетуванні взяли участь директори, вчителі, учні та батьки учнів цих шкіл.
«Під час Другої світової війни, на пропозицію скоротити бюджетні видатки на освіту і культуру, Прем’єр-міністр Великобританії Вінстон Черчилль відповів: «Так за що ж ми тоді, воюємо?». Сьогодні Збройні Сили України дають гідну відсіч агресору, але це потребує значного ресурсу. Водночас, ми не повинні забувати про розвиток освіти, адже при її ефективному реформуванні зможемо якнайшвидше відбудувати Україну. Саме тому дослідження, яке нам презентували сьогодні є актуальним в умовах сьогодення, адже його результати дають змогу зрозуміти динаміку освітнього процесу у школах, сучасні потреби та проблеми середньої освіти під час війни. У досліджені відображені зміни в контингенті учнів/учениць та педагогів, трансформація форм здобуття освіти, доступ школярів різних категорій до освітнього процесу, втрати в навчальному часі, перешкоди і компенсація, а також матеріально-технічне забезпечення учнів та вчителів тощо», – додає Віталій Вікторович у коментарі пресслужбі університету.
З результатами розвідки можна познайомитися в презентації нижче:
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Також Віталій Коцур взяв участь в обговоренні під час панельній дискусії, де представники влади, освітніх закладів та громадськості обговорювали кейс подолання освітніх втрат і продовження реформи шкільної освіти, а також виклики на рівні громади і школи – як забезпечити якісний освітній процес.
Увесь публічний перебіг форуму можна відстежити у відеотрансляції нижче: