Хоч у 2023 році у Всесвітній день космонавтики, 12 квітня, в університеті й не відбувалося якихось тематичних заходів з цього приводу, втім без «космічних» тем у дещо іншому вимірі тут таки не обійшлося. Мова про тематичний івент випускового редактора нашого сайту, журналіста з 10-річним стажем, одного з провідних авторів інтернет-видання Proslav, фахівця відділу інформаційних технологій та зв’язків з громадськістю університету Максима Левченка, який, на запрошення соціально-гуманітарного відділу університету, в межах проєкту #МолодьТУТ програми USAID «Мріємо та діємо», IREX Ukraine й ГО «Молодіжна платформа» провів майже півторагодинний тренінг, що стосувався космічних можливостей в журналістиці. Розповідаємо, як це було.
Зібравшись у залі інформаційних ресурсів «Чумацький шлях» усі хто віддавна мріяв навчитись гарно оформляти статті чи публікації в соціальних мережах, новинних або інших текстів мали нагоду дізнатися про стандарти і тонкощі написання таких текстів, лайфхаки яким користуються в провідних українських та світових редакціях. Поза тим журналіст відверто розповідав студентам про свій шлях перемог і невдач, мрій і жорсткої реальності яка спіткала його в житті в професійному плані, сучасний стан медійної індустрії України, давав чесні відповіді щодо того як працюють сучасні українські ЗМІ та як перевіряти їх інформацію на достовірність, радив кому довіряти і від якої інформації точно слід відмежовуватися. Також слухачі дізналися де черпати теми для публікацій, які заголовки є найвдалішими, з чого розпочати текст аби його хотілося дочитати до кінця та багато іншого.
«Починаючи десь з 2016 року, коли я вже точно зрозумів що не схиблю зі шляху журналістики, я почав систематично, наскільки дозволяв робочий графік, відвідувати різноманітні тренінги і школи журналістики в усіх куточках України. Моїми вчителями були провідні медійники України та зарубіжжя, практики яких ви точно знаєте і чиї матеріали читаєте і переглядаєте. Як один вони кажуть, що аби гарно писати, знімати, розповідати свої історії зовсім не потрібно якоїсь особливої журналістської освіти – навіть навпаки, потрібна саме освіта умовного політолога чи економіста, яку й здобуває переважна більшість наших здобувачів. У той же час потрібно невпинно працювати над собою, відточувати свої матеріали, слідкувати за трендами, ну і, звісно ж, дотримуватися, певних загальносвітових практик і правил. Усі їх поради які за ці роки виписував і адаптував, свої спостереження і, який не який, професійний досвід і зібрав у цей тренінг. Він був першим в моєму житті, а відтак хвилюючим. Хочу вірити, все вдалося. Намагався бути чесним і надихаючим, і, зважаючи на відсутність трансляції чи запису розповідав багато закулісних деталей – суто професійний крафт, і, навіть, трішки «off the records». Дякую за запрошення і підтримку й радий, що сковородинівцям сподобалося. Здається, ніхто не вийшов розчарованим. Неодмінно якось продовжимо, бо говорити на тему медіа можна довго. І завжди буде цікаво», – розповідає спікер.
Зважаючи на те, що у певних студентських чатах поширилося повідомлення про те, що ті, хто не прийшов на цей тренінг загубили можливість отримати нові знання, зрозуміти як писати гарні тексти, вміти не опускати руки і прагнути своєї мети, видається, все вдалося. А отже історія триватиме.