У вівторок, 22 червня 2021 року, у конференц-залі імені В. О. Сухомлинського у очному форматі, з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням соціальної дистанції, відбулося останнє у цьому навчальному році спільне засідання ректорату та Вченої ради університету. Обговорювали формульний механізм розподілу ставок між кафедрами та науково-педагогічними працівниками університету, затвердження освітніх програм, обрання за конкурсом на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників кафедр, присвоєння вчених звань та погодження «Положення про порядок обрання представників із числа студентів, які мають право брати участь у виборах ректора…».
Розпочав засідання доктор історичних наук, професор, ректор університету Віктор Коцур, який із побажаннями міцного здоров’я, творчих і професійних успіхів, любові й поваги від оточуючих, привітав ювілярів: головного бібліографа інформаційно-бібліографічного відділу бібліотеки університету Аллу Яковенко, завідувача інформаційно-бібліографічного відділу бібліотеки університету Інну Корж; фахівця І категорії бухгалтерської служби університету Людмилу Яцину.
Першим було розглянуто питання про обрання за конкурсом на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників кафедр, у рамках якого керівниця відділу кадрів університету Людмила Погребна повідомила, що наказом по університету від 19.04.2021 р. №85 був оголошений конкурс на заміщення посад науково-педагогічних працівників (декани, завідувачі кафедр, професори, доценти, старші викладачі). Оголошення вийшло в газеті «Вісник Переяславщини» та на сайті університету 7 травня 2021 р. У місячний термін до конкурсної комісії надходили заяви від претендентів на ці посади. Після завершення терміну подачі заяв розпочалася робота по підготовці виборів деканів. З цією метою на факультетах були створені організаційні комітети по організації та проведенню виборів декана. У період з 9 по 11 червня 2021 р. претенденти на посади деканів факультетів провели зустрічі з виборцями, у ході яких виклали свою стратегію розвитку факультету. Голосування відбувалося на зборах трудового колективу факультету у період з 15 по 18 червня 2021 р.
У свою чергу, кандидатури претендентів на посади завідувачів кафедр розглядалися на засіданнях кафедр та Вчених радах факультетів. Предметом обговорення були їх звіти за попередній термін роботи та програми розвитку кафедр. Науково-педагогічні працівники кафедр (професори, доценти, старші викладачі) звітувалися на засіданнях кафедр. Вибори пройшли демократично та прозоро. У підсумку процедури голосування членів Вченої ради пропозиції кандидатур було підтримано більшістю голосів.
Засідання тривало, а завідувачка кафедри документознавства та методики навчання, Вчений секретар університету, кандидат історичних наук, доцент Алла Зленко доповіла про присвоєння вчених звань:
«На розгляд Вченої ради надійшла заява здобувача вченого звання професора, доктора історичних наук Інни Миколаївни Левченко по кафедрі теорії та методики професійної підготовки, а також заява здобувача вченого звання доцента, кандидата педагогічних наук Андрія Федоровича Литвина по кафедрі теорії та методики професійної підготовки».
Заяви були підтримані більшістю голосів членів Вченої ради університету.
Про формульний механізм розподілу ставок між кафедрами та науково-педагогічними працівниками університету доповів кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник. З метою реалізації ефективної системи кадрового добору пропонується дворівнева формульна система розподілу навчального навантаження та графік співбесід з планування навантаження у розрізі кафедр університету.
Задля уточнення штатного розпису кафедр, в межах обсягу доведеного фінансування, у серпні буде створено комісію, яка при розподілі керуватиметься методикою, пропонованою до затвердження вченій раді, враховуючи: дотримання кадрових вимог щодо провадження освітньої діяльності, відповідно до Ліцензійних умов, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. №1187 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. №365) (Додаток 1); формульний механізм для додаткового розподілу ставок між кафедрами у 2021/2022 навчальному році (Додаток 2); формульний механізм розподілу ставок між штатними науково-педагогічними працівниками у 2021/2022 навчальному році з урахуванням залучених здобувачів та рейтингових показників (Додатки 4, 5); нормативи чисельності здобувачів на одну штатну одиницю (Додаток 6) та результати анкетування здобувачів.
Лишається додати, що використання рейтингового, формульних підходів та врахування думки здобувачів дозволить прозоро розподілити навчальне навантаження.
Попередній розподіл ставок за кафедрами відбуватиметься з урахуванням наявного контингенту та прогнозованого набору здобувачів вищої освіти:
23.06.2021 р.
11:00 – 12:00 – факультет технологічної і математичної освіти
12:00 – 13:00 – факультет історичної і соціально-психологічної освіти
13:00 – 14:00 – факультет української та іноземної філології
24.06.2021 р.
11:00 – 12:00 – факультет фізичної культури, спорту і здоров’я
12:00 – 13:00 – факультет фінансово-економічної і професійної освіти
14:00 – 15:00 – факультет педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва
15:00 – 16:00 – факультет гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій
Завідувачам кафедр необхідно підготувати: пропозиції по складу науково-педагогічних працівників (у розрізі освітніх програм), які мають освітню та/або професійну кваліфікацію, відповідну освітній програмі (не менш як три особи), які мають науковий ступінь та/або вчене звання та працюють у закладі освіти за основним місцем роботи (група забезпечення), (відповідно до вимог п. 35 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. №365); інформацію про відповідність освітньої та/або професійної кваліфікації науково-педагогічних працівників освітньому компоненту (відповідно до вимог п. 37 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. №365) та інформацію про досягнення науково-педагогічних працівників у професійній діяльності, які зараховуються за останні п’ять років (не менше чотирьох досягнень відповідно до вимог п. 38 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. №365) (Додаток 1).
Засідання по уточненню планування навантаження у серпні 2021 року буде проведено за таким графіком:
26.08.2021 р.
11:00 – 12:00 – факультет технологічної і математичної освіти
12:00 – 13:00 – факультет історичної і соціально-психологічної освіти
13:00 – 14:00 – факультет української та іноземної філології
27.08.2021 р.
11:00 – 12:00 – факультет фізичної культури, спорту і здоров’я
12:00 – 13:00 – факультет фінансово-економічної і професійної освіти
14:00 – 15:00 – факультет педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва
15:00 – 16:00 – факультет гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій
Повідомляється, що до засідання комісії у серпні 2021 року необхідно надати не пізніше 25 серпня 2021 року наступну інформацію (без наявності вказаних матеріалів питання штатів кафедр не розглядатиметься):
Декан факультету до навчального відділу подає такі матеріали: уточнений контингент здобувачів вищої освіти; навчальні та робочі плани (за всіма наявними освітніми програмами); розклад для начитки лекційних курсів.
Завідуючі кафедрами до навчально-наукового центру забезпечення якості освіти подають такі матеріали: уточнений склад науково-педагогічних працівників (у розрізі освітніх програм), які мають освітню та/або професійну кваліфікацію, відповідну освітній програмі (не менш як три особи), які мають науковий ступінь та/або вчене звання та працюють у закладі освіти за основним місцем роботи (група забезпечення), (відповідно до вимог п. 35 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. №365); уточнену інформацію про відповідність освітньої та/або професійної кваліфікації науково-педагогічних працівників освітньому компоненту (відповідно до вимог п. 37 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. №365) та уточнену інформацію про досягнення науково-педагогічних працівників у професійній діяльності, які зараховуються за останні п’ять років (не менше чотирьох досягнень відповідно до вимог п. 38 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. №365) (Додаток 1).
Із графіком співбесід з планування навантаження науково-педагогічних працівників у розрізі кафедр університету на 2021/2022 н. р.; кадровими вимогами щодо провадження освітньої діяльності відповідно до Ліцензійних умов, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. №1187 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. №365); формульним механізмом для додаткового розподілу ставок між кафедрами університету у 2021/2022 навчальному році та іншою більш детальною інформацією Ви зможете ознайомитися тут.
У доповіді керівниці навчально-наукового центру забезпечення якості освіти університету, кандидата педагогічних наук, доцента Олени Усик йшлося про затвердження освітніх програм:
«На виконання наказу по університету від 19.02.2021 року №34 до навчально-наукового центру забезпечення якості освіти подано освітні програми на 2021-2022 навчальний рік: 29 освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) рівня; 27 освітньо-професійних програм другого (магістерського) рівня; 3 освітньо-наукові програми другого (магістерського) рівня: Професійна освіта (Документознавство), Середня освіта (Історія), Середня освіта (Образотворче мистецтво).
Усі освітні програми пройшли внутрішнє рецензування членами навчально-методичної ради. Результати рецензування було обговорено на засіданні навчально-методичної ради від 14.06.2021 р., протокол №9. Отже, на затвердження вченої ради виносяться наступні освітні програми, які відповідають вимогам і рекомендовані навчально-методичною радою: Перший (бакалаврський) рівень: Середня освіта (Фізична культура); Середня освіта (Музичне мистецтво); Публічне управління та адміністрування; Соціальна робота; Початкова освіта. Другий (магістерський) рівень: Середня освіта (Географія); Соціальна робота; Початкова освіта; Середня освіта (Фізична культура) та Педагогіка вищої школи.
Решта освітніх програм повернуто гарантам та робочим групам на доопрацювання з подальшим їх поданням до 25.08.2021 року в навчально-науковий центр забезпечення якості освіти».
У рамках п’ятого питання порядку денного голова студентської ради університету Вадим Домарецький виніс на погодження членами Вченої ради університету «Положення про порядок обрання представників із числа студентів, які мають право брати участь у виборах ректора…»:
«31 травня 2021 року о 14:00 на платформі Microsoft Teams була проведена онлайн конференція студентів університету, на яку було запрошено 290 делегатів. Участь в конференції взяли 210 осіб. Одним із питань порядку денного був розгляд та затвердження «Положення про порядок обрання представників студентів для участі у виборах ректора університету». У ньому прописано процедуру обрання представників з числа студентів, які мають право брати участь у виборах ректора. Положення було розроблено на основі типового положення Міністерства освіти та науки України. Положення було затверджене студентами університету».
Члени Вченої ради університету одноголосно погодили дане положення.
У блоці питань «Різне» голова науково-методичної ради університету доктор історичних наук, професор Надія Коцур вже традиційно і востаннє у цьому навчальному році винесла на порядок денний засідання Вченої ради університету питання щодо рекомендації до друку збірників наукових праць, наукових та навчально-методичних рекомендацій, монографій та затвердження тем кандидатських дисертацій. Також було подано на затвердження низку освітньо-професійних видань та серію навчальних і навчально-методичних посібників. Усі подані пропозиції було затверджено.
Надалі керівниця відділу міжнародних зв’язків, викладачка кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти Валентина Крикун повідомила про те, що під час зустрічі з представниками Посольства Республіки Польща в Києві було обговорено питання проведення на безоплатній основі онлайн-курсів польської мови для студентського та професорсько-викладацького складу нашого університету. За результатами проведеного загальноуніверситетського голосування, зацікавленими у вивченні мови є більше 80 осіб. Наразі ведуться перемовини щодо термінів проведення курсів польської мови».
Голова студентської ради університету Вадим Домарецький повідомив присутнім, що надійшов лист від МОН щодо проведення ХХІІІ Міжнародної програми «Студентська республіка» на тему «Інакша Україна-для Нового Світу». Метою програми є сприяння зміцненню громадянського суспільства через розвиток у молоді культури громадянської участі та демократичних цінностей. Під час проведення зібрання буде обрано Студентського мера та депутатів Студентського магістрату м. Києва (10 осіб) і визначено переможців різноманітних прогресивних молодіжних суб-фестивалів. Програма відбудеться в дотриманням усіх протиепідемічних та карантинних норм.
Незабаром ми поринемо в прекрасну пору літніх відпусток. Тож бажаємо Вам у цей чудовий період поповнити запас життєвої енергії, ентузіазму, гарних ідей і світлих думок. Вирішуйте останні питання, які стосуються роботи у цьому семестрі, і поспішайте назустріч відпочинку, новим враженням та незабутнім подорожам. Яскравого літа!