На початку останнього тижня зими, 22 лютого 2021 року, у конференц-залі імені Василя Сухомлинського відбулося засідання ректорату. Позаяк пандемія й досі вперто не хоче полишити кордони України, зібрання звично відбувалося у змішаному форматі та передбачало як очну участь з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням соціальної дистанції, так і дистанційну участь за допомогою платформи Microsoft Teams. Говорили про стан підготовки до акредитації освітніх програм, стан ведення сайтів структурними підрозділами університету, забезпечення участі університету у Міжнародних освітянських виставках та підготовку до проведення ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Історія та археологія».
Позаяк ректор університету нині перебував у відрядженні, зібрання модерував кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник та запросив до слова керівницю навчально-наукового центру забезпечення якості освіти університету, кандидата педагогічних наук, доцента Олену Усик, яка відкрила блок виступів приурочений розгляду першому питанню порядку денного, який стосувався стану підготовки до акредитації освітніх програм. Відповідно до графіку наступного тижня в університеті буде відбуватися акредитаційна експертиза трьох освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) рівня, а саме: з 1 по 3 березня, в дистанційному режимі, працюватиме експертна група з акредитації ОПП «Публічне управління та адміністрування» (гарант – доктор наук з державного управління, професор, завідувач кафедри публічного управління та адміністрування Оксана Пархоменко-Куцевіл) у склад якої входять представники ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Херсонського національного технічного університету, Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського; з 1 по 3 березня експертна група з представників ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди, Національного транспортного університету буде здійснювати експертизу ОПП «Професійна освіта (Товарознавство)» (гарант – кандидат педагогічних наук, викладач кафедри професійної освіти Наталія Ржевська) та, з 2 по 4 березня, експертна група, до складу якої входять представники Придунайської філії Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна академія управління персоналом», Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ, Криворізького державного педагогічного університету, буде проводити акредитаційну експертизу ОПП «Професійна освіта (Сфера обслуговування)» (гарант – заступник завідувача кафедри професійної освіти з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри професійної освіти Любов Басюк).
«Програми візитів експертних груп із використанням технічних засобів зв’язку узгоджені і погоджені з Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти. Наразі уточнюються всі засади процедури проходження акредитації освітніх програм, проводяться збори–консультації з усіма учасниками освітнього процесу, систематизується супровідна документація» – зазначила Олена Федорівна.
Доктор історичних наук, професор, декан факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій Віталій Коцур додав х приводу означеного питання те, що за період підготовки до акредитацій ОП «Публічне управління та адміністрування» та «Професійна освіта (Документознавство)» завідувачами кафедр, гарантами та науково-педагогічними працівниками відповідних кафедр було зроблено цілий ряд кроків, зокрема: оновлено і розглянуто робочі програми та навчально-методичні комплекси дисциплін, які забезпечуються науково-педагогічними працівниками кафедр; оновлено навчально-методичні комплекси на платформі Moodle; підготовлено всю супровідну документацію, що дозволяє більш повно розкрити переваги освітніх програм, тощо.
«Надалі продовжується підготовка до проходження акредитацій в онлайн форматі – заплановано проведення пробних зустрічей на платформі Zoom згідно Програми візиту експертної групи з НПП кафедри, стейкхолдерами, здобувачами вищої освіти та керівниками структурних підрозділів запрошених експертами та підготовка супровідної документації за запитами експертних груп» – поділився напрацюваннями Віталій Вікторович.
Кандидат економічних наук, доцент, декан факультету фінансово-економічної і професійної освіти Світлана Кучеренко, у свою чергу, доповіла про стан підготовки до акредитації ОП «Професійна освіта (Товарознавство)» та «Професійна освіта (Сфера обслуговування)» першого (бакалаврського) рівня. Світлана Юріївна наголосила, що на даному етапі завершено роботу з формування відомостей самоаналізу освітніх програм та повністю завантажені матеріали в систему Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Наразі узгоджується програма зустрічей та перелік тих документів, з якими будуть ознайомлюватись експерти.
«Ми на порозі трьох акредитацій, і такий виклик є дещо новим для нашого університету. Попрошу всі структурні підрозділи університету максимально сприяти успішному проходженню акредитацій» – підсумував виступи колег проректор Вячеслав Різник.
Про забезпечення участі університету у Міжнародних освітянських виставках йшлося у виступі кандидата історичних наук, доцента, фахівця навчально-наукового центру забезпечення якості освіти Василя Якубу.
«На це півріччя у нас заплановано участь у двох виставках. Карантинні обмеження і досі вносять свої корективи у наші плани, а відтак лише одна з виставок, «Сучасні заклади освіти в Україні», яка відбудеться з 31 березня по 2 квітня 2021 року, буде очною. Ми вже підготували до неї матеріали і передали до оргкомітету виставки. Мова йде про проведення нами круглого столу та майстер-класу, а також претендентство на дві номінації. Інша виставка під назвою «Освіта та кар’єра» відбудеться 9-10 квітня 2021 року в дистанційному форматі на платформі «Oсвіта.ua» – її традиційно проводить Товариство «Знання» спільно з Міністерством освіти і науки України та Національною академією педагогічних наук НАН України. Матеріали для участі в конкурсі можна подавати до 20 березня 2021 року – усі супровідні матеріали стосовно номінацій ми вже розіслали на електронні скриньки кафедр. Запрошуємо до участі всіх охочих – певен, ми маємо що показати!» – доповів Василь Володимирович.
Про стан ведення сайтів структурними підрозділами університету розповіла керівниця відділу PR-технологій та зв’язків з громадськістю Оксана Луцик. Оксана Олександрівна прокоментувала стан інформаційного наповнення структурних підрозділів, які проходять акредитацію в період з 1 по 4 березня 2021 року – не секрет, що на наповненість сайтів університету, факультету та сторінки кафедри найперше звертають увагу експерти.
«У питаннях публічного висвітлення сайтів факультетів та кафедр, а також відеоролику огляду матеріально-технічних баз освітніх програм, дана робота виконана. Водночас, варто звернути увагу на системний підхід щодо постійної комунікації з Відділом PR-технологій та зв’яків з громадськістю, публікації про життєдіяльність кожного невід’ємного академічного компоненту та виокремлення унікальності й популяризації, оновлення документів нормативного характеру та структури» – підсумувала Оксана Луцик, зосередивши увагу присутніх на тому, що сайт університету, факультетів, сторінки кафедр, відділів, центрів у соціальних мережах – це наше медійне обличчя на ринку освітніх послуг, а відтак задля ефективної роботи усім нам потрібно докласти спільних зусиль.
Про підготовку до проведення ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Історія та археологія» доповів декан факультету історичної і соціально-психологічної освіти, доктор політичних наук, професор, заступник голови галузевої конкурсної комісії Борис Дем’яненко.
«Згідно з наказом МОН України від 24.11.2020 р. № 1457 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузей і спеціальностей у 2020/2021 навчальному році», ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» визначений базовим для проведення другого туру Всеукраїнського конкурсу наукових студентських робіт зі сп. «Історія і археологія».
Наказом № 248 від 01.12.2020 р. по Університету «Про проведення ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у 2020/2021 н. р. зі спеціальності «Історія і археологія»» сформовано оргкомітет, галузеву конкурсну комісію та апеляційну комісію Всеукраїнського конкурсу. До складу галузевої конкурсної комісії запрошено 17 осіб (7 докторів наук/професорів, 1 кандидат наук/доцент (усього 47% від складу галузевої конкурсної комісії) НПП ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди»); 7 докторів наук/професорів, 2 кандидати наук/доценти (усього 53% від складу галузевої конкурсної комісії) НПП, представники Сумського державного університету, Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький), Інституту історії України НАН України, Київського національного університету культури і мистецтв, ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая», Національної наукової сільськогосподарської бібліотеки, Національного історико-етнографічного заповідника «Переяслав».
На імплементацію Наказу № 248 від 01.12.2021 р. по Університету «Про проведення ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у 2020/2021 н. р. зі спеціальності «Історія і археологія»» сформовано Розпорядження по університету № 1 від 05.01.2021 р. «Про проведення ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у 2020/2021 н. р. зі спеціальності «Історія і археологія»».
Проведення підсумкової науково-практичної конференції Конкурсу в онлайн-форматі (на платформі Microsoft Teams) заплановано на 14 квітня 2021 р.. Станом на 22.02.2021 р. зареєстровано 86 студентських робіт, які представляють 42 ЗВО України (із них, 30 профільних ЗВО, 12 непрофільних). У своїй роботі члени галузевої конкурсної комісії керуються Наказом МОН України № 605 від 18.04.2017 р. «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей»» – вичерпно повідомив Борис Леонідович.
У блоці обговорення «Різне» проректор Вячеслав Різник звернув увагу присутніх на поточні питання життєдіяльності університету та нормативно-правові акти загальнонаціонального та внутрішньо-університетького значення, які стосуються карантинних обмежень в Україні та, зокрема, Київській області. Наразі відомо, що сковородинівці поки що вчитимуться у змішаному форматі – очно в аудиторіях та дистанційно, за допомогою платформ Microsoft Teams та Zoom.
З надією на очне навчання бажаємо вам здоров’я – бережіть себе, та всіх, хто поруч з Вами!