У понеділок, 15 лютого 2021 року о 11:00, у конференц-залі імені Василя Сухомлинського відбулося засідання ректорату. Змішаний формат проведення передбачав як очну участь з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням соціальної дистанції, так і дистанційну участь за допомогою платформи Microsoft Teams. Порядок денний був означений розглядом питань щодо попередніх результатів акредитаційних експертиз та виконання графіку подачі акредитаційних матеріалів; проведення атестації співробітників університету в 2021 році; підсумків фінансово-економічної діяльності університету в 2020 році та основних завдань на 2021 рік і забезпечення участі у ІІ етапі Всеукраїнських студентських наукових робіт.
Розпочав засідання ректорату доктор історичних наук, професор, ректор університету Віктор Коцур, який від щирого серця привітав ювілярів: доктора філологічних наук, професора, заступника завідувача кафедри документознавства та методики навчання з наукової роботи Марину Навальну та фахівця ІІ категорії бухгалтерської служби університету Антоніну Гречку.
Про попередні результати акредитаційних експертиз та виконання графіку подачі акредитаційних матеріалів доповіла керівниця навчально-наукового центру забезпечення якості освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Олена Усик. У 2020-2021 навчальному році заплановано пройти акредитаційну експертизу 14 освітніх програм: 3 освітньо-професійні програми другого (магістерського) рівня, 3 освітньо-наукові програми другого (магістерського) рівня; 6 освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) рівня; 2 освітньо-наукові програми третього (освітньо-наукового) рівня.
Відповідно до графіку акредитації, наразі пройдено акредитаційну експертизу і отримано рішення НАЗЯВО «Акредитувати» освітньо-професійні програми другого (магістерського) рівня: «Професійна освіта (Товарознавство)» (гарант – завідувач кафедри професійної освіти, доктор педагогічних наук, професор Ірина Доброскок), «Педагогіка вищої школи» (гарант – голова навчально-методичної ради університету, голова спеціалізованої вченої ради Д 27.053.03, завідувач кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи, доктор педагогічних наук, професор Ольга Шапран), «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» (гарант – завідувач кафедри біології, методології і методики навчання, професор, доктор педагогічних наук Юрій Шапран). На підставі рекомендацій та зауважень експертної групи, галузевої експертної ради розроблено Плани заходів з удосконалення освітнього процесу в університеті та усуненню недоліків реалізації освітніх програм. Дані документи розміщено на сайті університету.
Також акредитаційну експертизу пройшли освітньо-наукові програми другого (магістерського) рівня: «Професійна освіта (Товарознавство)» (гарант – вчений секретар спеціалізованої вченої ради Д 27.053.03, заступник завідувача кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи з навчально-виховної роботи, доктор педагогічних наук, доцент Наталія Онищенко), «Професійна освіта (Сфера обслуговування)» (гарант – доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри української лінгвістики і методики навчання; доцент кафедри професійної освіти (за сумісництвом) Олена Кулик), «Професійна освіта (Документознавство)» (гарант – завідувач кафедри документознавства та методики навчання, Вчений секретар університету, кандидат історичних наук, доцент Алла Зленко); освітньо-професійна програма першого (бакалаврського) рівня «Германські мови та література (переклад включно), перша – англійська» (гарант – кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання Олеся Скляренко). Очікуються звіти експертних груп.
З 17-19 лютого 2021 року акредитаційну експертизу буде проходити освітньо-професійна програма першого (бакалаврського) рівня «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини») (гарант – заступник завідувача кафедри біології, методології та методики навчання з наукової роботи, кандидат біологічних наук, доцент Олена Дзюбенко). Всі супровідні матеріали готові і проведена попередня консультативна робота з гарантом і науково-педагогічними працівниками щодо проходження акредитації ОП.
З 1 по 4 березня 2021 року в університеті буде проходити акредитаційна експертиза відразу трьох освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) рівня: «Професійна освіта (Товарознавство)» (гарант – кандидат педагогічних наук, викладач кафедри професійної освіти Наталія Ржевська), «Професійна освіта (Сфера обслуговування)» (гарант – заступник завідувача кафедри професійної освіти з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри професійної освіти Любов Басюк), «Публічне управління та адміністрування» (гарант – доктор наук з державного управління, професор, завідувач кафедри публічного управління та адміністрування Оксана Пархоменко-Куцевіл).
Наразі готуються матеріали самоаналізу та супровідної документації для акредитації освітньо-професійна програма першого (бакалаврського) рівня «Професійна освіта (Документознавство)» (гарант – заступник завідувача з навчально-методичної роботи, кандидат історичних наук, доцент кафедри документознавства та методики навчання Олена Ісайкіна). Дедлайн подачі матеріалів – 26.02.2021 року.
На квітень готуються відомості самооцінювання двох освітньо-наукових програм третього (освітньо-наукового) рівня (підготовка здобувача ступеня доктора філософії): «Психологія» (гарант – голова спеціалізованої вченої ради Д 27.053.04, завідувач кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти, доктор психологічних наук, професор Лариса Калмикова), «Історія та археологія» (гарант – завідувач кафедри історії та культури України, доктор історичних наук, професор Валентина Молоткіна).
На даному етапі ведеться робота з розробки та затвердження нормативно-правової бази, узгодження навчальних планів, робочих програм з дисциплін, підготовки супровідних документів. Отже, відомості самооцінювання і заявки на акредитацію освітніх програм подаються вчасно, відповідно до графіку НАЗЯВО.
У рамках другого питання порядку денного, керівниця відділу кадрів університету Людмила Погребна розповіла про проведення атестації співробітників університету в 2021 році. Чергова атестація працівників відбудеться 10 і 11 березня 2021 року.
Наказом по університету затверджено список працівників, які підлягають атестації (22 особи); склади атестаційних комісій (працюватиме 3 комісії); графік проведення атестації. Працівник готує до атестації звіт про роботу, керівник підрозділу готує відгук-характеристику на працівника. Відділ кадрів провів всю підготовчу роботу і до проведення атестації працівників навчально-допоміжного та адміністративного персоналу готовий.
Про підсумки фінансово-економічної діяльності університету в 2020 році та основні завдання на 2021 рік йшлося у доповіді головного бухгалтера університету Ольги Яременко. У 2020 році навчальний заклад фінансувався по 3-х бюджетних програмах, а саме «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами ІІІ і ІV рівній акредитації та забезпечення їх баз практик», «Наукові дослідження, науково-технічні розробки» та «Академічна стипендія студентів». Завдяки зусиллям трудового колективу та ректорату програми і плани, що приймалися, були в основному виконані.
По формульному розподілу державного фінансування на 2021 рік ніякої інформації на сьогодні від МОН немає. У 2020 році навчальний заклад виплатив всім працівникам матеріальну допомогу в розмірі одного посадового окладу при виході у чергову відпустку.
Керівник навчально-наукового відділу університету, кандидат історичних наук, старший викладач Юрій Козубенко у своєму виступі, який стосувався забезпечення участі у ІІ етапі Всеукраїнських студентських наукових робіт, зазначив, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України №1457 від 24 листопада 2020 року «Про проведення Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей у 2020/2021 навчальному році», на факультетах нашого університету в листопаді 2020 року – січні 2021 року здійснено проведення першого туру Конкурсу, в результаті якого було відібрано кращі наукові роботи студентів. До участі в другому турі Конкурсу до базових закладів вищої освіти було направлено наступну кількість студентів: факультет гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій – 17 студентів із 8 галузей знань; факультет фінансово-економічної та професійної освіти – 16 студентів із 6 галузей знань; факультет історичної і соціально-психологічної освіти – 3 студентів із 3 галузей знань; факультет технологічної і математичної освіти – 3 студентів із 2 галузей знань; факультет педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва – 6 студентів із 4 галузей знань; факультет української та іноземної філології – 7 студентів із 3 галузей знань; факультет фізичної культури, спорту і здоров’я – 4 студентів із 1 галузі знань.
Загалом, цього року до участі в другому турі Конкурсу допущено 56 наукових робіт студентів з 27 галузей знань і спеціальностей. Для порівняння, минулого року було допущено 50 студентів із 22 галузей знань і спеціальностей.
ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» цьогоріч призначено базовим ЗВО для другого туру Конкурсу з галузі «Історія та археологія».
Слід зазначити, що підсумкові науково-практичні конференції другого туру Конкурсу в умовах пандемії відбудуться у режимі відеоконференції.
По закінченню засідання ректорату розпочалося засідання стипендіальної комісії, у ході якого декани факультетів доповіли про кількість студентів, які отримуватимуть додаткову стипендію у зв’язку із невикористаним лімітом 45%. Зважаючи на наявність ліміту стипендійного фонду і враховуючи високі показники успішності студентів, були розроблені додаткові подання і призначено ще кілька додаткових стипендій, які будуть виплачені студентам, щойно університет отримає бюджетний паспорт.
Навчальний процес у сковородинівському університеті починає набирати обертів. Нехай цей навчальний семестр відкриє для Вас нові горизонти знань, стане часом високих досягнень, яскравих успіхів і нових позитивних емоцій!