У вівторок, 29 грудня 2020 року о 11:00, у дистанційному онлайн-форматі за допомогою платформи Microsoft Teams відбулося спільне засідання ректорату та Вченої ради університету. Обговорювали затвердження Правил прийому до університету в 2021 році та звіт приймальної комісії за 2020 рік, видачу документів про вищу освіту здобувачам освітнього рівня магістр, підготовку гуртожитків до роботи у канікулярний період та режим роботи університету в період новорічно-різдвяних свят.
Про затвердження Правил прийому до університету в 2021 році та звіт приймальної комісії за 2020 рік йшлося у доповіді голови профспілкового комітету, відповідального секретаря приймальної комісії, завідувача кафедри спортивних дисциплін, ігор і туризму, кандидата педагогічних наук, доцента Сергія Закопайла:
«Шановні колеги! Хочеться подякувати керівництву університету, деканам факультетів, всім викладачам та працівникам, всім вам, хто проводив роботу з формування контингенту студентів нашого університету.
Приймальна комісія була створена за наказом ректора університету (№ 251 від 05.12.2019 р.). Приймальна комісія працювала на засадах демократичності, прозорості та відкритості відповідно до законодавства України, Умов прийому до закладів вищої освіти України, Правил прийому до університету в 2020 році, Статуту університету та Положення про приймальну комісію університету.
Слід зазначити, що цьогорічний вступ відбувався в умовах карантину у зв’язку з епідеміологічною ситуацію в країні і це було враховано, та дотримано всіх необхідних вимог в роботі приймальної комісії.
Відповідно до своїх обов’язків приймальна комісія:
- забезпечувала інформування вступників, їх батьків та громадськість з усіх питань щодо вступу до університету;
- організувала прийом заяв та документів, приймала рішення про допуск вступників до участі у конкурсі;
- координувала діяльність усіх підрозділів університету щодо підготовки та проведення конкурсного відбору;
- організувала та контролювала діяльність технічних, інформаційних і побутових служб щодо створення умов для проведення вступної кампанії;
- приймала рішення про зарахування вступників за формами навчання і джерелами фінансування.
У МОН України на підставі попередньої заявки було погоджено та затверджено максимальні та фіксовані обсяги державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою у 2020 році.
Були розроблені, затверджені та оприлюднені на сайті університету Правила прийому та всі матеріали, що стосувались прийому до університету.
Члени приймальної комісії брали участь в організації та проведенні освітніх виставок «Освіта і кар’єра», «Інноватика в освіті України», «Сучасні заклади освіти».
Приймальна комісія працювала з Єдиною державною електронною базою з питань освіти (ЄДЕБО) (уповноважена особа Світлана Гріненко), у якій відображався перебіг вступної кампанії: вносилися дані абітурієнтів (подані заяви на вступ, результати ЗНО, перелік та характер документів про освіту, результати фахових випробувань, рейтингові списки, рекомендації до зарахування та, власне, саме зарахування на навчання за усіма ступенями, формами навчання та джерелами фінансування). Перебіг вступної кампанії, згідно вимог, оперативно відображався у системі ЄДЕБО, при цьому не допускались відхилення від нормативних документів та графіку введення інформації.
Під час цьогорічної вступної кампанії усі вступники для здобуття ступеню бакалавра на основі повної загальної середньої освіти за виключенням деяких категорій осіб згідно вимог подавали заяви лише в електронній формі.
Для надання допомоги абітурієнтам, котрі не мали технічної можливості подати електронну заяву чи котрих у цьому процесі спіткали труднощі, було створено консультаційний центр при Приймальній комісії університету.
Досвід та злагоджена робота всіх членів приймальної комісії, предметних, фахових екзаменаційних комісій та технічного персоналу дозволили задовільно організувати увесь процес».
Окрім цього, Сергій Анатолійович зупинився на недоліках та проблемах вступної кампанії 2020 року, а на завершення відмітив:
«Складність та об’єм роботи працівників приймальної комісії має тенденцію до зростання. Це пов’язано зі специфікою вступної кампанії, коли надходить достатньо велика кількість заяв, зросла кількість категорій осіб зі спеціальними умовами. Ускладнилась система обліку, обробка даних зовнішнього незалежного оцінювання, котрі потрібно здійснювати у дуже стислі терміни, робота з персональними даними, обов’язкова взаємодія з ЄДЕБО та ін. Під час цьогорічної вступної кампанії змінювались Умови вступу, що потребувало відповідного корегування Правил прийому до університету. У цих реаліях приймальна комісія діяла чітко, злагоджено, не рахуючись з проблемами та часом, і у відведені терміни виконувала необхідний обсяг роботи».
У свою чергу керівник навчального відділу, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки Анатолій Брехунець розповідав про видачу документів про вищу освіту здобувачам освітнього рівня магістр. Відповідно до наказу по університету від 18.12.2020 р. № 280 «Про видачу документів про вищу освіту здобувачам освітнього рівня магістр» з метою забезпечення організації видачі документів про вищу освіту здобувачам освітнього рівня «Магістр», деканам факультетів, навчальному відділу та відділу кадрів слід організувати видачу документів про вищу освіту (дипломів) здобувачам вищої освіти ОР «Магістр» в період з 4 по 6 січня 2021 року включно з дотриманням протиепідемічних заходів та умов карантину.
Деканам факультетів, керівникам відділів необхідно передбачити в організації роботи структурних підрозділів заборону відвідування університету здобувачами вищої освіти в період з 8 по 24 січня 2021 року.
Декани факультетів повинні організувати централізоване оформлення обхідних листів здобувачів вищої освіти з метою дотримання та забезпечення протиепідемічних вимог та карантинних обмежень.
Про підготовку гуртожитків до роботи у канікулярний період доповів заступник голови профспілкового комітету, кандидат історичних наук, викладач кафедри професійної освіти Михайло Бойко. У зв’язку з епідеміологічною ситуацією в країні та запланованим загальнодержавним карантином, була проведена роз’яснювальна робота зі студентами щодо максимального виселення з гуртожитків. Так, станом на 29 грудня 2020 року, в гуртожитках залишаються 78 студентів, з них 65 осіб – у зв’язку з працевлаштуванням, 6 осіб – сироти, 2 особи – внутрішньопереміщені і 5 студентів, які залишаються у зв’язку з написанням магістерських робіт та навчанням на курсах іноземної мови.
У ході обговорення крайнього питання, яке постало на порядок денний, про режим роботи університету в період новорічно-різдвяних свят прозвітувала провідний фахівець загального відділу Вікторія Єзова:
«Наближаються новорічні та різдвяні свята. На цей період, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. «Про перенесення робочих днів на 2021 рік», підготовлено розпорядження № 149 по університету від 14.12.2020 року щодо графіку чергування відповідальних осіб та перенесення 8 січня 2021 року (п’ятниця) на 16 січня 2021 року (субота). Вихідними днями визначено 1,2, 3, 8,9,10,11 січня 2021 року; робочі дні: 4, 5, 6 січня 2021 року. Розпорядження роздане та розіслане на електронні пошти усіх структурних підрозділів. Всіх з Наступаючим Новим 2021 роком!».
У блоці питань «Різне» кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник нагадав про те, що під час проходження акредитації сковородинівський університет отримав пораду розробити положення щодо врегулювання конфліктних ситуацій. Наразі завдяки зусиллям консультанта психолого-медико-педагогічної консультації університету, старшого викладача кафедри менеджменту освіти і практичної психології Тетяни Шкурської, методиста І категорії навчально-наукового центру забезпечення якості освіти, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри менеджменту освіти і практичної психології Алевтини Опольської та керівниці навчально-наукового центру забезпечення якості освіти, кандидата педагогічних наук, доцента Олени Усик таке положення вже розроблене. У ньому враховані усі основні питання, які мають бути відображені, а також досвід інших університетів. Положення має назву «Щодо врегулювання конфліктних ситуацій у ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”». Основну увагу в положенні зосереджено на конфліктних ситуаціях, які можуть виникнути як серед науково-педагогічних працівників, так і серед здобувачів освіти та попередженні таких ситуацій. У ньому чітко прописано алгоритм дій у випадку вирішення конфліктних ситуацій, а також визначено комісію по роботі з такими ситуаціями, яку очолює ректор університету Віктор Коцур. Оскільки це положення дійсно є необхідністю і вимогою часу, усі члени засідання одноголосно ухвалили пропозицію про його затвердження.
На завершення засідання голова навчально-методичної ради університету, голова спеціалізованої вченої ради Д 27.053.03, завідувач кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи, доктор педагогічних наук, професор Ольга Шапран винесла на затвердження членами Вченої ради університету низку тем навчально-методичних посібників та підручників. Усі пропозиції було підтримано одноголосно.
Щиро вітаємо Вас з прийдешніми святами! Бажаємо міцного здоров’я, щастя, натхнення в роботі та успіхів у всіх добрих починаннях. Хай Новий рік принесе добробут та благополуччя у Ваші сім’ї, мир та затишок у Ваші домівки, достаток та радість у Ваші родини! Сподіваємось, що рік Білого Бика принесе сковородинівцям нові досягнення, перемоги та допоможе реалізувати те, що не вдалося здійснити у 2020 році.