Коронавірусна пандемія протягом чи не цілого року вносила свої корективи у навчальний процес Університету Григорія Сковороди в Переяславі. Студентам та викладачам довелося працювати дистанційно і ця ситуація виявилася стресовою для всіх учасників освітнього процесу. Проте, слід пам’ятати, що проблеми, які проявились за цей період, за розумного підходу, можуть перетворитися на можливості – зважив заслужений працівник освіти України, декан факультету фізичної культури, спорту і здоров’я, кандидат біологічних наук, доктор історичних наук, професор кафедри біології, методології і методики навчання Віктор Куйбіда, і ще від перед початком карантину почав проводити онлайн-лекції для усіх бажаючих.
Восени та взимку Віктор Віталійович в жодному разі не планував зраджувати своїм традиціям, а відтак 25 листопада та 2 грудня 2020 року Віктор Віталійович провів дві частини авторської онлайн-лекції «Алкоголь: перетворення, вплив, ефекти» на власній сторінці у Facebook.
Серед проблемних питань, які було розглянуто на першій частині лекції, до якої долучилися близько 7500 осіб: перетворення етанолу в організмі людини у різних дозуваннях та його класифікація; чому різні національності п’яніють по різному; чому алкоголь викликає спрагу, викликає набряки та «похмільні мішки» біля очей й «сушить», й врешті, алкоголь ‒ отрута чи звичайна речовина організму людини.
Під час другої частини лекції була продовжена тема «Алкоголь: перетворення, вплив, ефекти» у контексті наступних питань: чи можна вживати алкоголь перед змаганнями; чому в стані алкогольного сп’яніння притуплюється відчуття болю; що схожого у дії алкоголю та фізичного навантаження на стан кровоносних судин; алкоголь і відновлення працездатності; вплив тривало-високих доз алкоголю на організм людини; cтандартна доза алкоголю; ефекти помірного вживання алкоголю та як водію визначити ступінь сп’яніння самостійно.
Як зазначає Віктор Віталійович, набагато краще проводити лекції в аудиторіях і спілкуватися зі студентами наживо, проте слід іти в ногу з часом та поєднувати і on-line, і off-line формати проведення. Безсумнівно, онлайн-пари теж мають свої переваги. До прикладу, лекції в аудиторії можуть слухати 20-50 осіб, а прямі ефіри Віктора Віталійовича, в загальному, набрали близько 17 000 переглядів.
«Справа в тому, що в режимі онлайн ви зможете послухати як лекцію у виконанні свого викладача чи викладача з будь-якого куточку України чи світу. Так, мої лекції зібрали слухачів із Чернівців, Глухова, Полтави, Луцька, Києва та інших міст, звідки я отримав зворотній зв’язок. Себто, це цілком міжвузівський лекторій, де колеги можуть почути що розповідаю я, а їхні студенти порівняти виклад лекції у різних викладачів. Ще однією перевагою онлайн-навчання можна вважати те, що лекцію, яку викладач прочитав один раз, можна переслуховувати скільки завгодно, чого не скажеш про традиційні, звичні для нас пари. Дистанційне навчання можна проводити у будь-яких умовах, навіть під час поїздки, або ж коли хтось із учасників навчального процесу захворів. До слова, для учителів, тренерів, інструкторів мої лекції це ще й форма підвищення кваліфікації – кількість годин я зазначав у відео» – додає Віктор Віталійович.
Власне, свої переваги має як очна форма навчання, так і дистанційна – вибір за Вами. Проте якщо Ви вмієте працювати і oline, і offline, це точно буде Вашою перевагою і однозначно урізноманітнить навчальний процес.