Початок грудня 2020 року видався насиченим і цікавим не лише для викладацького та студентського складу Університету Григорія Сковороди в Переяславі, а й для партнерських закладів нашої альма-матер. Відтак, в рамках міжнародного проєкту «Зміни педагогічних факультетів та університетів у ХХІ столітті», що реалізує Університет імені Масарика за підтримки Чеської агенції розвитку, викладачами університету, які стали учасниками проєкту, було проведено тижневу серію навчальних семінарів для колег-освітян.
Для партнерських закладів вищої освіти, коледжів та шкіл було запропоновано чимало цікавих й корисних навчальних семінарів та тренінгів. Зокрема, керівник проєкту в сковородинівському університеті, кандидат педагогічних наук, професор, декан факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва Наталія Ігнатенко на семінарському тижні розглянула актуальне питання інклюзії у шкільному середовищі.
Кандидатом педагогічних наук, доцентом, проректоркою з міжнародної та проектної діяльності, Оксаною Ковтун, було проведено навчальні тренінги на тему «Міжнародна і проєктна діяльність у закладах освіти». Навчання було спрямовано на розгляд основних аспектів та базового інструментарію з розробки, написання, аплікування та реалізації проектів.
На семінарах, представлених кандидатом історичних наук, доцентом, проректором із наукової та інноваційної діяльності Василем Дударем, було запропоновано семінар «Інноваційні технології та інструменти в освітній діяльності», на якому розглядалися питання досвіду та особливостей дистанційного і змішаного навчання в Україні й Чеській Республіці. Піднімалось також питання підбору найоптимальніших технологій для якісного проведення навчального процесу.
Кандидатом педагогічних наук, доцентом, проректором з навчально-методичної роботи Вячеславом Різником разом із кандидатом економічних наук, доцентом кафедри економіки, деканом факультету фінансово-економічної і професійної освіти Світланою Кучеренко було розглянуто проблему «Забезпечення якості освіти в університетському середовищі, інструменти оцінки та застосування їх на практиці (досвід чеських університетів). Під час семінару розглядалися кращі практики Університету імені Томаша Баті у Зліні (система забезпечення якості, підходи до оцінки академічних і наукових співробітників, принципи проведення досліджень серед потенційних абітурієнтів) та досвід із забезпечення якості Університету Масарика (основні принципи забезпечення якості, роль нових університетські органів у забезпечення якості, процедури пов’язані з освітніми програмами, особливості функціонування програмної ради).
Кандидатом економічних наук, доцентом кафедри економіки Тетяною Рибаковою на семінарі «Як навчати і привчати до якості у часи COVID-19, використання технологій і нових підходів. Досвід університету імені Масарика (м. Брно, Чехія)» було розглянуто проблему якості навчання в контексті використання передових технологій і нових підходів в умовах глобальних викликів, пов’язаних з пандеміями.
Викладач кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти, аспірантка, керівник відділу міжнародних зв’язків Валентина Крикун продемонструвала питання академічного профілю викладачів і аспірантів/докторантів, стратегії публікаційної діяльності, висвітлила питання категорій академічної діяльності на семінарі «Творча діяльність викладачів та докторантів – якість та перспектива».
Кандидатом історичних наук, доцентом кафедри математики, інформатики та методики навчання та кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти Олександром Васенком було реалізоване навчання стосовно використання технологій та підходів при організації дистанційної форми навчання та з можливостями цифрових інструментів для ефективної освітньої та наукової діяльності у межах семінару «Реалізація можливостей цифрових інструментів в організації дистанційної роботи та комунікації зі студентами».
Нагадаємо, що проєкт «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті» за підтримки Університету імені Г. Масарика та Чеської агенції розвитку, реалізується на факультеті педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва під керівництвом декана факультету, кандидата педагогічних наук, професора Наталії Ігнатенко.
Безумовно, можливість партнерських закладів освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі долучатися до дисемінації результатів міжнародних проєктів нашої альма-матер, є чудовою нагодою для професійного зростання, отримання міжнародного досвіду та можливостей для розвитку нових навичок та компетентностей, які є необхідними і важливими для педагогів ХХІ століття.
Інформація відділом міжнародних зв’язків