У вівторок, 24 листопада 2020 року о 10:00, у дистанційному онлайн-форматі за допомогою платформи Microsoft Teams відбулося спільне засідання ректорату та Вченої ради унівеhситету. Говорили про результати І етапу конкурсного відбору проєктів наукових досліджень і розробок та попередні результати звіту з наукової роботи, нормативно-правове забезпечення атестації здобувачів та підготовку до роботи екзаменаційних комісій в умовах карантину й хід підсумкового тестового контролю та підготовку до підсумкової атестації випускних курсів, цікавилися станом оплати за надані освітні послуги.
Насамперед, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник ознайомив усіх присутніх з порядком денним засідання та привітав з нагоди ювілейних дат науково-педагогічних працівників університету, які відзначали їх останнім часом: головного бухгалтера університету Ольгу Яременко; заступницю декана з роботи зі студентами заочної форми навчання, кандидат економічних наук, старшу викладачку кафедри фінансів, обліку і оподаткування факультету фінансово-економічної і професійної освіти Оксану Перчук; кандидата історичних наук, доцента кафедри медико-біологічних дисциплін і валеології факультету фізичної культури, спорту і здоров’я Ольгу Палієнко та старшу викладачку кафедри української і зарубіжної літератури та методики навчання факультету української та іноземної філології Катерину Хому. Ювілярам побажали міцного здоров’я, щастя, благополуччя, добробуту, подальших успіхів у житті та роботі, наснаги та оптимізму.
Порядок денний відкрив розгляд питання щодо результатів І етапу конкурсного відбору проєктів наукових досліджень і розробок та попередні результати звіту з наукової роботи, про які доповів кандидат історичних наук, доцент, проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Василь Дудар. Зазначимо, що питання було піднято відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України №1362 від 03.11.2020 р. «Про проведення конкурсного відбору проєктів наукових досліджень і розробок». Василь Леонідович зазначив, що виконання цих проєктів розпочнеться у 2021 році за рахунок коштів державного бюджету за відповідною програмою. На розгляд Вченої ради університету у цей день було подано чотири проєкти таких досліджень: один до секції «Соціально-історичні науки» та три – до секції «Педагогіка, психологія, проблеми молоді та спорту». Протягом засідання кожен з членів Вченої ради міг підтримати його шляхом таємного голосування у онлайн-формі, посилання на яку було розміщено для доступу в чаті онлайн-зібрання.
Надалі проректор підвів підсумки наукової звітності в університеті, яка відбувалася протягом останнього місяця і стосувалася роботи структурних підрозділів університету починаючи з листопада 2019 року і закінчуючи листопадом поточного року. Нині університет бере курс на автоматизованість звітності, відтак цю анкету (форму) заповнювали в онлайн-форматі. На даний час фахівці навчально-наукового відділу вже розпочали перевірку інформації, поданої в звітах. Василь Дудар підвів проміжні підсумки цієї роботи, та зазначив, що предметніший звіт з означеної ділянки роботи структурних підрозділів та науково-педагогічних працівників буде підведено вже найближчим часом.
Принагідно, завідувач відділу аспірантури та докторантури університету, кандидат педагогічних наук, професор Антоніна Розсоха висловила певні побажання і пропозиції щодо критеріїв звітності про наукову роботу, зокрема підходу до публікації навчально-методичних посібників та підготовки кандидатів наук й докторів філософії.
Про нормативно-правове забезпечення атестації здобувачів та підготовку до роботи екзаменаційних комісій в умовах карантину йшлося у доповіді керівника навчального відділу, кандидата педагогічних наук, доцента Анатолія Брехунця. У розрізі даного питання він зупинився на певних акцентах нормативно-правового забезпечення спільної діяльності структурних підрозділів університету та прокоментував деякі питання, які виникають у ході цієї роботи. Анатолій Іванович звернув увагу присутніх на наказ №232 від 02.11.2020 року «Про нормативно-правове забезпечення заліково-екзаменаційної сесії та підсумкової атестації освітнього рівня магістр 2020-2021 н.р.» та інші документи, які традиційно щорічно видаються напередодні початку заліково-екзаменаційних сесій. Усі ці документи є на сайті університету у розділі «Навчання та нормативна база». Слідкуйте за оновленням публікацій на нашому сайті та новинною стрічкою на сторінках альма-матер у соцмережах – про всі терміни особливості та зміни ми повідомлятимемо завчасно та вичерпно.
Щодо ходу підсумкового тестового контролю та підготовку до підсумкової атестації випускових курсів доповіли кандидат історичних наук, доцент, фахівець навчально-наукового центру забезпечення якості освіти Василь Якуба та керівниця відділу PR-технологій та зв’язків з громадськістю Оксана Луцик. Василь Володимирович зазначив, що наразі всі розклади атестацій випускних курсів подано, подача тестових завдань на електронну скриньку Центру от-от підійде до завершення, і, загалом, проблем у роботі структурного підрозділу не виникає.
У свою чергу, Оксана Олександрівна зазначила, що файли зі списками академічних груп та складом екзаменаційних комісій іменовані «командами у Microsoft Teams» передано для реєстрації Відділом PR-технологій та зв’язків з громадськістю. Усіх користувачів вже зареєстровано, команди вже на завершальному етапі формування. Крім того, у п’ятницю, 27 листопада, для всіх секретарів та членів екзаменаційних комісій буде проведено онлайн-інструктаж щодо алгоритму їх роботи у програмному середовищі, а також визначено графік зустрічей зі здобувачами вищої освіти з приводу аналогічних інструктажів. Поміж тим, готові до проведення підсумкової атестації випускових курсів й на факультеті педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва, який працює з допомогою платформи Zoom.
У ході обговорення крайнього питання, яке постало на порядок денний, керівниця планово-фінансового відділу університету Людмила Лесик та декани факультетів прозвітували щодо стану оплати за надані освітні послуги. Станом на 10 листопада в університеті мала місце справді чимала сума боргу за надані освітні послуги, проте, нині, прослідковується тенденція до його зменшення, позаяк до цієї суми, на момент обрахунку, не було враховано студентів-пільговиків, яких наказом по університету нещодавно було переведено на державну форму навчання. Відтак, до питання повернуться на найближчому засіданні ректорату.
У блоці питань «Різне» голова науково-методичної ради, доктор історичних наук, професор Надія Коцур внесла на розгляд членів Вченої ради кілька питань – щодо затвердження нового положення науково-методичної ради, тем кваліфікаційних робіт магістрів, кандидатських та докторських дисертаційних досліджень та рекомендацій до друку збірників наукових праць; завідувачка відділу аспірантури та докторантури університету, кандидат педагогічних наук, професор Антоніна Розсоха винесла на розгляд питання щодо призначення наукових керівників аспірантам, змінами у освітньо-наукових програмках у зв’язку з хворобами та стажуваннями викладачів, які читають ці дисципліни; декан факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва, кандидат педагогічних наук, професор Наталія Ігнатенко винесла питання затвердження змін до положення про Центр підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників у зв’язку з певними змінами, які мали місце напередодні. Усі означенні питання були схвалені Вченою радою університету.
А тим часом до Нового року лишається трішки більше місяця, а тому ми від щирого серця бажаємо вам гарно та легко закінчити цей навчальний семестр та календарний рік, і з відчутною полегкістю увійти в період свят, канікул та міні-відпусток. Не забувайте про здоров’я – бережіть себе та рідний Університет Григорія Сковороди в Переяславі!