Сьогодні, 20 листопада 2020 року, у конференц-залі імені Василя Сухомлинського Університету Григорія Сковороди в Переяславі відбувся захист на здобуття ступеня доктора філософії (PhD).
До захисту було прийнято дисертацію на здобуття ступеня доктора філософії Юлії Андріївни Кобзєвої на тему: «Психологічні та психолінгвістичні особливості розвитку гумору як компонента ігрової компетентності» за спеціальністю – 053 Психологія. Робота була написана під науковим керівництвом доктора психологічних наук, професора, професора кафедри практичної психології ХНПУ імені Г. С. Сковороди Ії Володимирівни Гордієнко Митрофанової.
Переглянути дисертацію Ви зможете тут. До слова, її присвячено теоретичному аналізу, узагальненню та емпіричному дослідженню проблеми розвитку гумору як компонента ігрової компетентності.
Як вказано в анотації до дисертації, у роботі подано всебічний аналіз феномену гумору як компонента грайливості/ігрової компетентності в психолого-психолінгвістичному дискурсі: виявлено психологічну та психолінгвістичну структуру гумору молоді, визначено психологічні та психолінгвістичні особливості його розвитку, емпірично верифіковано авторську концептуальну модель розвитку гумору. Розширено уявлення щодо можливостей використання психолінгвістичного експерименту як засобу операціоналізації теоретичних конструктів узагалі та гумору як компонента ігрової компетентності зокрема.
У першому розділі – «Теоретико-методологічні засади проблеми розвитку гумору як компонента ігрової компетентності» – розглянуто психологічні та психолінгвістичні підходи до дослідження феноменів грайливості / ігрової компетентності та гумору як компонента ігрової компетентності; розкрито суттєві ознаки й визначено полюсні форми гумору; описано поведінковий патерн ігрової позиції «Справжній гуморист».
У другому розділі – «Емпіричне дослідження гумору як компонента ігрової компетентності» – виявлено психологічні та психолінгвістичні особливості гумору як компонента ігрової компетентності; побудовано концептуальну модель розвитку гумору; створено методику діагностики розвитку ігрової компетентності; подано поширену характеристику досліджуваних.
У третьому розділі – «Експериментальна програма реалізації концептуальної моделі розвитку гумору як компонента ігрової компетентності» – здійснено перевірку концептуальної моделі розвитку гумору як компонента ігрової компетентності за розробленою програмою її реалізації; визначено ефективність функціонування моделі, проаналізовано отримані результати дослідження.
Отримані результати експериментального дослідження дозволили деталізувати психолого-психолінгвістичну структуру гумору як компонента ігрової компетентності, визначити його окремі складові, які відповідають різним ступеням його розвитку та зробити висновок про те, що запропонована модель розвитку гумору є ефективною з погляду повноцінного формування її компонентів.
З відгуками і висновками про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації можна ознайомитися тут.
Дізнатись, як відбувався цей захист Ви зможете, переглянувши нижче відео та прослухавши аудіозапис: