Ректорат від 05.11.2020: про роботу університету в умовах адаптивного карантину, результати акредитації освітніх програм, здобувачів, що потребують соціального захисту та оплату за надані освітні послуги

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Ректорат від 05.11.2020: про роботу університету в умовах адаптивного карантину, результати акредитації освітніх програм, здобувачів, що потребують соціального захисту та оплату за надані освітні послуги

У четвер, 5 листопада 2020 року о 10:00, у дистанційному форматі (онлайн) за допомогою платформи Microsoft Teams відбулося засідання ректорату. Обговорювали основні акценти щодо організації освітнього процесу та режиму роботи університету в умовах адаптивного карантину; попередні результати проведення акредитаційної експертизи освітніх програм; роботу зі здобувачами, що потребують соціального захисту та стан оплати за надані освітні послуги.

Перш ніж перейти до питань, що стояли на порядку денному засідання, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник від щирого серця привітав ювілярів: кандидата історичних наук, доцента кафедри загальної історії, правознавства і методик навчання Ганну Непорожню; фахівця експлуатаційно-технічного відділу університету Анатолія Москаленка та прибиральницю службових приміщень Валентину Лавріненко. Після того, як пролунали слова вітань, Вячеслав Володимирович перейшов до своєї доповіді, яка стосувалась основних акцентів щодо організації освітнього процесу та режиму роботи університету в умовах адаптивного карантину. Відповідно до рішення Комісії ТЕБ та НС, м. Переяслав потрапило до «червоної» зони з 02.11.2020 р. У зв’язку з цим Вячеслав Володимирович закцентував увагу на основних положеннях наказу по університету № 227 від 30.10.2020 р. «Про внесення змін до організації освітнього процесу» та наказу № 228 від 02.11.2020 р. «Про зміни у режимі роботи університету в умовах адаптивного карантину», які регламентують діяльність нашого закладу вищої освіти на цей період:

Суть наказів полягає у доведенні до студентів інформації про розклад занять із зазначенням каналів зв’язку, платформ (програм); доступності викладача для здобувача вищої освіти та його присутності на робочому місці у встановлений розкладом час; постановці завдань, їх перевірці, опитуванні здобувачів, обліку успішності з фіксацією в журналі обліку роботи академічної групи; фіксації відпрацьованого робочого часу науково-педагогічним працівником із вказаними платформами і програмами, із подальшим зберіганням на кафедрах, та обліком у табелях виконаної роботи; можливості для здобувачів дистанційного проходження практик, атестації та роботи ЕК – виключно з використанням дистанційних технологій навчання.

З 2 листопада 2020 року в університеті запроваджено гнучкий режим робочого часу, який передбачає різні години початку і закінчення роботи для працівників до пом’якшення епідемічної небезпеки. При цьому керівниками структурних підрозділів має бути забезпечено достовірний облік робочого часу та передбачено моніторинг із відпрацюванням встановленої кількості робочих годин (40 годин на тиждень для працівників університету та 36 годин для науково-педагогічних працівників).

Завідувачам кафедр рекомендовано розробити заходи для часткового переведення НПП на роботу в дистанційному режимі та на виконання інших видів робіт (організаційно-педагогічна, методична, наукова тощо).

При дистанційному навчанні слід звернути увагу на такі важливі акценти:

  • Інтереси здобувачів мають бути максимально враховані про організації освітнього процесу з використанням дистанційних технологій навчання;
  • Під час дистанційного навчання зміст освіти реалізується в синхронному та асинхронному режимах (з урахуванням технічних можливостей для синхронної взаємодії та можливостей здобувачів);
  • Рекомендованим є проведення занять синхронно, тобто онлайн, з використанням відеоінструментів Microsoft Teams, Zoom з доповненням у асинхронному режимі (у Moodle, Google Classroom) або інших обраних платформах;
  • При цьому особливої уваги потребують питання організації дистанційного навчання для здобувачів з особливими освітніми потребами, а також здобувачів, які не мають доступу до Інтернету або технічних засобів навчання (для них слід використовувати усі доступні засоби комунікації);
  • Організація освітнього процесу з використанням дистанційних технологій навчання має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію суб’єктів дистанційного навчання на основі затвердженого розкладів занять.

Закликаємо усіх з розумінням віднестися до карантинних обмежень та суворо дотримуватися протиепідемічних заходів в навчальних корпусах та гуртожитках відповідно до попередніх наказів по університету:

У разі підозри, контакту чи хвороби на Covid-19 просимо терміново повідомляти про це уповноважену особу – начальника експлуатаційно-технічного відділу університету Олександра Столяренка та адміністрацію.

У свою чергу, керівник навчально-наукового центру забезпечення якості освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Олена Усик та декани факультетів доповіли про попередні результати проведення акредитаційної експертизи освітніх програм. Експерти цьогоріч були націлені на експертизу інтернаціоналізації, академічної мобільності, участі в міжнародних проєктах, публікації в збірниках наукових праць, які входять до Scopus і Web of Science. Усі 3 комісії ґрунтовно прослідковували процедуру внутрішнього забезпечення якості освіти. Також експертів цікавила позиція стейкхолдерів і роботодавців у реалізації освітньої програми. Ще однією наскрізною лінією усіх трьох акредитацій освітніх програм була процедура вирішення конфліктних ситуацій і механізм запобігання дискримінації в освітньому просторі.

Декан факультету фінансово-економічної і професійної освіти, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки Світлана Кучеренко відмітила, що задоволена ходом акредитації на факультеті, подякувала гаранту, робочій групі забезпечення, кураторам, студентам, які відізвалися, роботодавцям та представникам різних баз практики за допомогу. За такий короткий термін була проведена грандіозна робота. Звичайно, були деякі недоліки, які будуть враховуватись в подальших акредитаціях. Але, загалом, експерти не вказали на недоліки, а просто висловили свої думки у формі рекомендаційних побажань про те, що вони хотіли би бачити задля розвитку цієї програми. Експерти звернули увагу на те, що в університеті панує командний дух, всі один одного підтримують і це справляє дуже приємне враження на загальну роботу університету.

Декан факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій, кандидат політичних наук, доцент кафедри політології Віталій Коцур зауважив, що були допущені деякі помилки, але, в цілому, акредитаційна експертиза пройшла позитивно. Можливо, деяких прорахунків можна було б уникнути, але їх було вчасно виявлено і упереджено. За рахунок того, що колектив спрацював дуже дружно, все було своєчасно підготовлено. Було зроблено певні висновки і в подальшому будуть враховані всі проблемні моменти, які виникали цього разу.

Взяв участь у обговоренні цього питання і завідувач кафедри теорії та методики професійної підготовки, доктор педагогічних наук, професор кафедри біології і методики навчання Юрій Шапран, який висловив вдячність усім, хто долучився до роботи, та поділився деталями проведення акредитаційної експертизи освітніх програм як гарант освітньої програми.

Кандидат педагогічних наук, професор, декан факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва Наталія Ігнатенко також висловила свою думку щодо результатів проведення акредитаційної експертизи освітніх програм:

«Робота проводилась злагоджено, консолідовано, долучалися всі структурні підрозділи. Велика заслуга гаранта освітньої програми «Педагогіка вищої школи» Ольги Шапран, яка провела велику роботу не тільки під час акредитації, адже цьому передувала ще й клопітка підготовча робота. Але зрозуміло, що один гарант і одна кафедра – це лише гвинтик у загальному процесі. Звичайно, великий обсяг різних питань замкнув на собі саме проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник, тож йому окрема подяка. На зустрічі було зрозуміло, що Вячеслав Володимирович щиро вболіває за кожен факультет і кожну спеціальність. Експерти також відзначали своєчасну подачу інформації, що є заслугою соціально-гуманітарного відділу і відділу PR-технологій та зв’язків з громадськістю».

Керівник соціально-гуманітарного відділу, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри документознавства та методики навчання Андрій Іващенко наголосив на тому, що подякувати слід і студентському самоврядуванню, здобувачам, які долучилися до акредитації. Вони дуже старалися і нервували, адже для них це була перша акредитація, зробили все, що від них вимагалося.

Завідувач кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи, доктор педагогічних наук, професор Ольга Шапран, як гарант освітньої програми, теж поділилася своїми враженнями від акредитації:

«В цілому, я задоволена її проходженням. Дуже гарна акредитаційна комісія, коректні запитання, все проводилося чітко, всі документи, які вимагала акредитаційна комісія, було подано. Пролунало багато гарних слів щодо нашої програми, її технічного забезпечення, викладацького складу та студентів. Зауваження були загальними і стосувалися практичної підготовки, залучення роботодавців до навчального процесу та підвищення контингенту. Ми щиро вдячні усім за співпрацю».

Про роботу зі здобувачами, що потребують соціального захисту, йшлося у доповіді провідного фахівця соціально-гуманітарного відділу університету у сфері соціальної роботи зі студентами пільгових категорій Наталії Руденко. На початку навчального року відбулася зустріч із студентами з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Була проведена виховна бесіда, студенти були ознайомлені зі своїми правами щодо їхнього повного державного утримання згідно чинного законодавства, яке включає в себе компенсацію за харчування, одяг, взуття; допомогу у придбанні навчальної літератури; щорічну матеріальну допомогу, соціальну стипендію, а також виплати випускникам ОР «Бакалавр» та ОР «Магістр» за умови працевлаштування.

Протягом кожного місяця проводиться прийом документів осіб, які мають право на пільги, на кожного студента формуються особові справи, які потім передаються в Управління соціального захисту населення Переяславської міської ради. Паралельно формується список студентів, яким призначена соціальна стипендія і щомісяця до 5 числа надсилається у Міністерство соціальної політики.

Станом на 5 листопада 2020 року, осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, всього в університеті нараховується 78 осіб денної державної форми навчання, але готується справа ще одного студента. Проте не всі сироти отримують соціальну допомогу, тому декани мають звернути на це увагу. Дітей-інвалідів та осіб з інвалідністю І-ІІІ групи в університеті 38 осіб, з яких 22 особи отримують соціальну стипендію; осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 5, з них 3 отримують соціальну стипендію; учасників бойових дій – 93 особи, 50 отримують стипендію; дітей учасників бойових дій – 51 особа, 32 отримують стипендію; внутрішньо-переміщених осіб – 36, з них 18 отримують стипендію; студентів, сім’ї яких отримують допомогу як малозабезпечені – 14, 4 з них отримують стипендію; студентів, які мають статус особи, батьки яких є шахтарями, що мають стаж підземної роботи не менше 15 років – 1 особа і вона отримує стипендію; осіб з інвалідністю внаслідок війни в університеті двоє, одна із них отримує соціальну стипендію; дітей батьків, один з яких загинув у районі проведення антитерористичної операції двоє, обоє отримують стипендію. Загалом в університеті на денній державній формі навчання 320 студентів пільгових категорій, з них 206 осіб отримують соціальну стипендію.

У ході розгляду четвертого питання порядку денного головний бухгалтер університету Ольга Яременко та декани факультетів прозвітували про стан оплати за надані освітні послуги. Стан оплати за надані освітні послуги контролюється деканами факультетів, а також проводяться усі необхідні дії для своєчасної оплати здобувачами освітніх послуг. Проте наразі університет має певну кількість здобувачів-боржників та, відповідно, чималу суму боргу, Декани факультетів, завідувачі кафедр, куратори академічних груп та науково-педагогічні працівники повинні, перш за все, звернути особливу увагу на здобувачів, які не здійснили жодної оплати, починаючи з 1 вересня 2020 року і з’ясувати причини несплати, тому що це перша категорія студентів, яких необхідно відрахувати.

Пам’ятайте – перешкоди роблять нас тільки сильнішими. Тож нехай ті труднощі, які випали Вам цьогоріч, лише ще більше загартують Ваші сили, зроблять Вас виваженими і обачливими. Нехай погода за вікном і обмеження, які принесла пандемія, не стануть на заваді Вашому гарному настрою.

Перейти до вмісту