Засідання Вченої ради університету від 25.06.2020: «Про підсумки року та плани, нові структурні підрозділи, вдосконалення освітніх програм та кадрові зміни»

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Засідання Вченої ради університету від 25.06.2020: «Про підсумки року та плани, нові структурні підрозділи, вдосконалення освітніх програм та кадрові зміни»

У четвер, 25 червня 2020 року, востаннє у 2019/2020 навчальному році відбулося засідання Вченої ради університету, на якому були присутні усі члени Вченої ради. Зважаючи на важливість питань порядку денного, серед яких було підведення підсумків навчального року та окреслено низку завдань на новий 2020/2021 н.р., формування складу структурних підрозділів університету, вдосконалення освітніх програм та кадрові питання. Засідання відбулося у конференц-залі Василя Сухомлинського вирішили проводити у звичному докарантинному режимі. Проте, зважаючи на епідеміологічну ситуацію в країні, воно здійснювалося з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням фізичної дистанції.

Уже традиційно, початку розгляду порядку денного передував розгляд Вченою радою ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» 7 заяв від здобувачів вченого звання професора та доцента. Серед них: Демуз Інни Олександрівни – розгляд питання, щодо присвоєння їй вченого звання професора кафедри документознавства; Доцевич Таміли Іванівни – розгляд питання, щодо присвоєння їй вченого звання професора кафедри психології; Грукач Вікторії Олександрівни – розгляд питання, щодо присвоєння їй вченого звання доцента кафедри загальної історії, правознавства і методик навчання; Ковтун Оксани Анатоліївни – розглянуто питання, щодо присвоєння їй вченого звання доцента кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти; Мисан Інни Володимирівни – розглянуто питання, щодо присвоєння їй вченого звання доцента кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти; Слюсар Світлани Тимофіївни – розглянуто питання, щодо присвоєння їй вченого звання доцента кафедри фінансів, обліку і оподаткування й Черняєва Олександра Сергійовича, у контексті  розгляду питання, щодо присвоєння йому вченого звання доцента кафедри менеджменту освіти і практичної психології. Позаяк усі перераховані мають тривалий стаж науково-педагогічної роботи у закладі вищої освіти, необхідні вчені ступені, велику кількість публікацій, у т.ч. в періодичних виданнях включених до науково-метричних баз Web of Science та Scopus, ммають одноосібно видані та у співавторсті навчальні посібники, заяви було одноголосним рішенням прийнято до розгляду. Уже наприкінці засідання стали відомі результати таємного голосування членів Вченої ради, які підрахували члени лічильної комісії у складі доктора історичних наук, професора, декана факультету фізичного виховання Віктора Куйбіди, доктора історичних наук, професора, декана природничо-технологічного факультету Олексія Гончаренка та кандидата педагогічних наук, професора, завідувача відділу аспірантури та докторантури Антоніни Розсохи. Усі розглянуті заяви було підтримано більшістю голосів.

Повернувшись до розгляду питань порядку денного, доктор історичних наук, професор, дійсний член (академік) Національної академії педагогічних наук України, ректор університету Віктор Коцур доповів про підсумки 2019/2020 навчального року та завдання на новий навчальний рік. Насамперед Віктор Петрович відзначив, що цей навчальний рік був надзвичайно непростим як під кутом зору організації навчального процесу, так і організації наукової роботи та переформатування всіх сфер діяльності у зв’язку з пандемією. Проте, не дивлячись на всі складнощі, ректор констатував, що, в цілому, навчальний рік для університету завершено: проведено атестацію та випуск здобувачів вищої освіти, підготовлено відповідні звітні документи – фактично, більшість із цих процесів довелося завершувати дистанційно і дотримуючись в роботі усіх необхідно санітарно-гігієнічних та протиепідеміологічних норм. Великим обсягом різноманітних робіт відзначалися і підготовка до акредитації кількох освітніх програм, як нового явища, яке понесло за собою в т.ч. й створення та підбір штату для нового структурного підрозділу вишу (навчально-наукового центру забезпечення якості освіти). Водночас, на думку Віктора Коцура, проведення акредитацій подарувало нам змогу по новому подивитися на деякі аспекти діяльності, підігнати нормативно-правову базу та попрацювати над своїми недоліками й ще більше удосконалити наші переваги.

«Підбиваючи деякі підсумки навчального року, який в цілому стає історією, відзначу, що, в цілому, університет склав іспит на професійну та людиновимірну зрілість. Проте, ми вже знаходимося на порозі нових викликів, зокрема фінансових та адміністративних. Але звісно ж, ключовим з них є формування контингенту студентів, у разі скорочення якого ми втратимо в деяких індикаторах державного фінансування. Попереду літо, і боротьба за абітурієнтів ще не закінчена. Водночас, не забуваймо розвивати й нашу проектну держбюджетну діяльність» – підсумував академік.

У свою чергу, далі, перший проректор університету Валерій Хомич розповів про формування складу структурних підрозділів університету. Валерій Феодосійович нагадав, що на минулому засіданні Вченої ради в університеті було запропоновано переформатувати структурні підрозділи, і, відповідно до наказу №83 від 26.05.2020, їх затверджено. Відповідно до Закону України «Про вищу освіту» структурні підрозділи утворюються рішенням Вченої ради закладу вищої освіти у порядку, визначеному цим Законом і статутом ЗВО. Основними структурними підрозділами закладів вищої освіти (крім коледжів, які не здійснюють підготовку бакалаврів) є факультети, кафедри та бібліотека. Факультет є структурним підрозділом закладу вищої освіти, що об’єднує не менш як три кафедри та/або лабораторії, які у сукупності забезпечують підготовку не менше 200 здобувачів вищої освіти денної форми навчання. У свою чергу кафедра є базовим структурним підрозділом закладу вищої освіти, що провадить освітню, методичну та/або наукову діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією) чи міжгалузевою групою спеціальностей, й до складу якого входить не менше п’яти науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш як три з них мають науковий ступінь або вчене (почесне) звання.

Виходячи з цих вимог структурні підрозділи факультети й кафедри сформовано і, задля вашої зручності, їх нові назви та спеціальності ми розмістили у таблиці нижче:

Вчена рада схвалила формування факультетів, кафедр та спеціальностей одноголосно.

Засідання Вченої ради продовжилося розглядом питання щодо вдосконалення освітніх програм. Як зазначила керівниця навчально-наукового центру забезпечення якості освіти університету Олена Усик, у 2019/2020 навчальному році університет пройшов своєрідну трансформацію щодо підготовки і проведення акредитаційних експертиз освітніх програм відповідно до Критеріїв оцінювання якості освітньої програми. Відтак, колективом нашої альма-матер пройдено чотири (очні) акредитації освітніх програм другого (магістерського) рівня й проведено чотири акредитаційні експертизи (з використанням технічних засобів зв’язку) першого (бакалаврського) рівня.

На підставі аналізу процедури підготовки і проходження акредитаційних експертиз було окреслено низка засад, які є основоположними і впливають на результативність, а саме:

  1. Відповідальне ставлення кожного учасника освітнього процесу до якісного, вчасного виконання поставлених завдань та посадових обов’язків.
  2. Прояв активності, ініціативності, зацікавленості у представленні не лише особистих досягнень, а й результатів реалізації освітньої програми в цілому.
  3. Співпраця структурних підрозділів, науково-педагогічних працівників на всіх етапах реалізації освітньої програми (розробка, впровадження, оновлення/удосконалення.

Зважаючи на це, надалі на підставі висновків експертних груп, галузевих експертних ряд будуть розроблені Заходи та методичні рекомендації (за Критеріями)  щодо удосконалення освітньої діяльності та усунення недоліків, виявлених під час акредитацій  освітніх програм:  за другим (магістерським) рівнем – ОНП Середня освіта (Образотворче мистецтво), ОНП Середня освіта (Музичне мистецтво), ОНП Соціальна робота; за першим (бакалаврським) рівнем – ОПП Середня освіта (Географія), ОПП Середня освіта (Математика), ОПП Професійна освіта (Харчові технології), Професійна освіта (Видавничо-поліграфічна справа).

Зважаючи на тривалу відсутність фізичної змоги проголосувати за важливі для наукової спільноти університету рішення, надалі голова науково-методичної ради університету доктор історичних наук, професор Надія Коцур та голова навчально-методичної ради університету, доктор педагогічних наук, професор Ольга Шапран винесли на затвердження членами засідання низку тем дисертаційних досліджень, навчально-методичних посібників, підручників та колективних монографій й збірників наукових праць. Усі пропозиції було підтримано одноголосно.

Перед початком розгляду наступного питання порядку денного слово надали проректору з наукової роботи Сергій Рик, який як ніколи лаконічно підвів підсумки наукової роботи університету за навчальний рік, що минає, зазначивши, що левову частку його звіту можна було почути на минулому засіданні Вченої ради. А далі Сергій Миколайович виконав приємну місію й згідно наказу ректора провів церемонію нагородження та преміювання науково-педагогічних працівників та студентів вишу, які досягли певних результатів в конкурсах, відстоюючи честь університету. Зважаючи на епідеміологічну ситуацію, відзнаки було передано деканам, які проведуть одноосібні нагородження на факультетах.

Коли мова, згідно черговості порядку денного, зайшла про кадрові питання, слово взяв ректор університету Віктор Коцур й повідомив, що керівництво університету у складі самого ректора та команди проректорів, з якою він пропрацював від початку своєї першої каденції (1998 р. – прим.авт.) та пройшов «і легкі, і тернисті шляхи», прийняло рішення, враховуючі сучасні тенденції свідомо і зважено вирішили перезавантажити команду й дати дорогу молодим та енергійним, аби вони попрацювали. Відтак, це означає, що з початку нового навчального року нинішні проректори університету, а саме Валерій Хомич, Сергій Рик та Валерій Троценко, за своїм добровільним бажанням, очолять кафедри університету, а на їх місце прийде оновлена команда проректорів університету, а саме: напрямок навчальної роботи очолить Вячеслав Різник, напрямок наукової роботи – Василь Дудар, а напрям міжнародної наукової й проектної діяльності вже в якості проректорки очолить Оксана Ковтун. Водночас, проректори які полишають посади залишаються членами ректорату та Вченої ради, та виконуватимуть почесну місію радників та консультантів нової команди. Нині ж кожного з них було нагороджено однією з найпочесніших відзнак альма-матер під назвою «Володимир Мономах». Отримуючи нагороду, кожен з проректорів подякував колективу університету за довгі роки плідної співпраці, підсумував плоди своєї діяльності та пообіцяв в міру можливості передати свій досвід наступникам й надалі сприяти зростанню іміджу університету. У свою чергу, майбутнім проректорам, які почнуть роботу з початком осені, присутні побажали здоров’я, натхнення та невичерпної сили для реалізації усіх планів та задумів як в життєвій так і в професійній площині. Здається, університет відкриває нову сторінку свого поступу.

Наостанок, засідання члени Вченої ради обговорили декілька робочих питань, які слід завершити до того, коли університет остаточно завершить навчальний рік та зануриться в літо та вступну кампанію. Відтак, напередодні сезону відпусток ми зичимо, аби кожна хвилина літа була для вас особливою, легкою, свіжою та наповненою виключно яскравими фарбами. Попри все, цього літа нам слід добряче відпочити як душею так і тілом, адже попереду нас чекає довгий, нелегкий і тернистий, але успішний шлях. Усе лише починається!

[mpc_quote preset=”mpc_preset_24″ layout=”style_2″ background_color=”#ffffff” author_font_preset=”mpc_preset_38″ author_font_color=”#003366″ author_font_size=”20″ author_font_transform=”none” author_font_align=”left” author=”Максим Левченко” quote_font_preset=”mpc_preset_1″ quote_font_color=”#888888″ quote_font_size=”16″ quote_font_line_height=”1.2″ quote_font_align=”left” icon_type=”image” icon_image_size=”150×150″ icon_image=”15351″ icon_border_css=”border-radius:75px;” icon_padding_divider=”true” icon_padding_css=”padding-left:15px;” padding_divider=”true” padding_css=”padding-top:40px;padding-right:40px;padding-bottom:40px;padding-left:0px;” mpc_ribbon__preset=”mpc_preset_8″ mpc_ribbon__style=”corner” mpc_ribbon__alignment=”top-right” mpc_ribbon__corners_color=”#353535″ mpc_ribbon__font_color=”#ffffff” mpc_ribbon__font_size=”18″ mpc_ribbon__font_line_height=”1.7″ mpc_ribbon__font_transform=”uppercase” mpc_ribbon__font_align=”center” mpc_ribbon__text=”АВТОР” mpc_ribbon__background_color=”#003366″]

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на порталі, дозволяється за умови посилання на uhsp.edu.ua. При копіюванні матеріалів порталу для інтернет-видань обов’язковим є пряме та відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці на цитовану статтю або новину.

[/mpc_quote]

ФОТОГАЛЕРЕЯ

[mpc_quote preset=”mpc_preset_24″ layout=”style_2″ background_color=”#ffffff” author_font_preset=”mpc_preset_38″ author_font_color=”#003366″ author_font_size=”20″ author_font_transform=”none” author_font_align=”left” author=”Дронь Олександр” quote_font_preset=”mpc_preset_1″ quote_font_color=”#888888″ quote_font_size=”16″ quote_font_line_height=”1.2″ quote_font_align=”left” icon_type=”image” icon_image_size=”150×150″ icon_image=”15486″ icon_border_css=”border-radius:75px;” icon_padding_divider=”true” icon_padding_css=”padding-left:15px;” padding_divider=”true” padding_css=”padding-top:40px;padding-right:40px;padding-bottom:40px;padding-left:0px;” mpc_ribbon__preset=”mpc_preset_8″ mpc_ribbon__style=”corner” mpc_ribbon__alignment=”top-right” mpc_ribbon__corners_color=”#353535″ mpc_ribbon__font_color=”#ffffff” mpc_ribbon__font_size=”18″ mpc_ribbon__font_line_height=”1.7″ mpc_ribbon__font_transform=”uppercase” mpc_ribbon__font_align=”center” mpc_ribbon__text=”ФОТОГРАФ” mpc_ribbon__background_color=”#003366″]

Використання фотографій, розміщених на порталі, дозволяється за умови посилання на uhsp.edu.ua. При копіюванні фотографій з порталу для інтернет-видань обов’язковим є пряме та відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці на цитовану статтю або новину.

[/mpc_quote]

Перейти до вмісту