У 2020 році виповнюється десять років Міжнародному проекту співпраці між кафедрою психології і педагогіки дошкільної освіти ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», дитячим садком №8 «Золотий ключик» м. Переяслав-Хмельницький (завідувач Марія Роман), та приватним дитячим садком «Ворота знань» м. Тампа-Лутц, штат Флорида, США (директор Сара Німон). Керівником проекту є кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» Олена Борисова, а координатором у м. Тампа-Лутц – Сергій Борисов, Ph.D., професор-асистент, Saint Leo University (США), перекладач Наталія Борисова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземної філології, перекладу і методики навчання ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».
Саме завдяки цій співпраці українські й американські дошкільнята та дорослі мають змогу ознайомитися із життям, культурою, традиціями, звичаями, уподобаннями одне одного. Особлива увага надається організаційним моментам, фізичному та мистецькому вихованню дітей, а також роботі з батьками.
Надзвичайно важливим є зв’язок практичної роботи учасників проекту у дитячих колективах й наукового керівництва цією дослідницькою діяльністю з боку викладачів Saint Leo University (м. Тампа, США) й ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».
Відтак, студенти Saint Leo University зацікавилися волонтерською діяльністю свого викладача-професора Сергія Борисова й виявили бажання брати участь у освітянському проекті, вивчаючи педагогічний досвід у навчально-виховному комплексі «Ворота знань». Відрадно, що вони вже встигли взяти участь у декількох виховних заходах дошкільного закладу і планують подальшу свою роботу як у дитсадку, так і в початкових класах школи цього НВК.
Крім того, паралельно, Сергій Борисов, інформує своїх студентів про спільне й відмінне в американських та українських педагогічних системах. Адміністрація також схвально відноситься і підтримує залучення своїх студентів до участі в цьому спільному міжнародному проекті «Україна – США».
У рамках співпраці одним із найвагоміших заходів був трансатлантичний телеміст «Ми – українці!», який, з метою формування у дітей та молоді патріотизму, сучасної національною ідентичності, національної гідності, любові до своєї країни і співвітчизників, відбувся 19 квітня 2015 року за ініціативи керівників і організаторів проекту Сергія Борисова і Олени Борисової та одночасно відбувався в актовій залі ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» та актовій залі Української церкви міста Сент-Пітерсбург, Флорида, США.
Даний проект був заснований з метою ознайомлення дітей та працівників закладів освіти з культурою, побутом і природою іншої країни, розвитку інтересу в дітей до міжнародної дружби та обміну педагогічного досвіду між працівниками.
Зауважимо, що на пропозицію взяти участь у такому телемості погодилась значна кількість учасників з обох сторін, що свідчить про зацікавленість у такому проекті. У програмі з обох сторін брали участь діти як американського дитсадка і школи «Ворота знань», так і вихованці Переяслав-Хмельницького дитячого садка «Золотий ключик». Американські діти чудово і завзято виконували у складі танцювального ансамблю «Калина» (художні керівники – Андрій і Ліна Сливки) українські танці, сповнені національним колоритом. Вихованці садочка і школи «Ворота знань» теж були його учасниками. Діти з радістю та гордістю готували виступи. Зустріч була цікавою, принесла багато задоволення не тільки дітям, а й дорослим.
Відтак, переглянувши програму телемосту української солідарності можна з впевненістю сказати, що українці в США все ж залишаються гідними своєї нації і, навіть перебуваючи за тисячі кілометрів від своєї історично-рідної землі, не забувають про свою Батьківщину. Вони зберігають родинні традиції і при змозі їх демонструють.
Крім того, з метою доцільного впровадження зарубіжного (американського) педагогічного досвіду у вітчизняний освітній простір за програмою проекту зі щорічною регулярністю відбуваються на базі дитячого садка «Золотий ключик» майстер-класи під девізом «Американський день в українському дитячому садку». Принагідно, до відкритого перегляду заходу запрошуються студенти зі спеціальності «Дошкільна освіта», викладачі кафедри психології та педагогіки дошкільної освіти, представники деканату факультету педагогіки і психології, діти старших груп дитсадка, вихователі та керівництво дошкільним закладом.
Не секрет, що на сучасному етапі розвитку суспільства особливе значення в його розбудові має дошкільна освіта як початкова ланка системи безперервної освіти. Основною проблемою сьогодення є підготовка життєво-компетентної дитини, а це значною мірою розв’язується за допомогою впровадження інноваційних технологій, у тому числі, зарубіжних.
Процеси інтеграції в міжнародний освітній простір окреслюють стратегічний напрям розвитку дошкільної освіти України, а також передбачають вивчення передового педагогічного досвіду зарубіжних країн, що є необхідним для переходу на новий, конкурентно-спроможний рівень дошкільної освіти. Це зумовлює необхідність дослідження сучасних новітніх освітніх концепцій навчання й виховання дітей дошкільного віку, вивчення не лише вітчизняних досягнень в організації дошкільної освіти, але й зарубіжного, що допомагає визначити нові підходи до організації дошкільної ланки як невід`ємного складника системи освіти України. У цьому контексті враховується досвід американських колег з організації дошкільної підготовки дітей, основні пріоритети якої спрямовані на активну участь дитини в навчально-виховному процесі, на збалансоване поєднання особистісного та діяльнісного підходів в організації навчально-виховного процесу в дошкільних установах.
Отже, відзначаючи десяту річницю означеного Міжнародного проекту співпраці ми говоримо про конкретний досвід і констатуємо, що цей міжнародний проект сприяє живому емоційному спілкуванню, ознайомленню з культурою наших країн, народною та сучасною музикою, казками, легендами, смаковими уподобаннями, дитячими забавами тощо, а найголовніше – сприяє вихованню в молодого покоління почуття гордості за свою країну та доброзичливості, поваги до інших народів.
At the present stage of development of society special importance in its development is given to preschool education as an initial part of a system of continuous education. Today’s main problem is the preparation of a life competent child, and this is largely solved through introduction of innovative technologies, including foreign ones.
The processes of integration into the international educational space outline a strategic direction of development of preschool education in Ukraine, as well as provide for study of advanced pedagogical experience of foreign countries, which is necessary for a transition to a new competitive level of pre-school education. This necessitates study of modern educational concepts of education and upbringing of preschool children, the study of not only national achievements in organization of preschool education, but also foreign, which helps to identify new approaches to organization of preschool education as an integral part of the educational system of Ukraine. In this context experience of American colleagues in organizing pre-school education for children, the main priorities of which are aimed at active participation of a child in the educational process, on the balanced combination of personal and activity approaches in the organization of educational process in preschool institutions is taken into account.
This year it is the 7th anniversary of the International project of cooperation between the Department of Psychology and Pedagogy of Preschool Education at Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University, Kindergarten No. 8 “Golden Key” in Pereiaslav-Khmelnytskyi (headed by M. H. Roman), and the ” Learning Gate” private kintergarten in Tampa-Lutz, Fl., USA (director Sarah Nimon). The project leader is a candidate of pedagogical sciences, associate professor O. O. Borysova, and coordinator in Tampa-Lutz – S.I. Borysov, Ph.D., professor assistant, Saint Leo University (USA), translator N. V. Borysova, Ph.D., associate professor of the department of foreign philology, translation and teaching methods of the Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University.
Thanking to this cooperation Ukrainian and American preschoolers and adults are able to get acquainted with life, culture, traditions, customs, and preferences of each other. Particular attention is paid to organizational issues, physical and artistic education of children, and work with parents.
We consider it necessary to emphasize a linkage of practical work of the project participants to children’s teams with scientific leadership of this research activity by lecturers from the Saint Leo University (Tampa, USA) and the Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University.
So, students of Saint Leo University became interested in volunteer activity of their professor Borysov S.I. and expressed their desire to participate in an educational project, studying pedagogical experience in the educational complex “Learning Gate”. They have already participated in several educational activities in a preschool institution and plan to continue their work both at kindergarten and in elementary schools of this institution.
At the same time Borysov S. informs his students about common and different in the American and Ukrainian pedagogical systems. The administration also approves and supports involvement of the students in participating in this joint international project “Ukraine – USA”.
The purpose of this work is to highlight results of the work of the International Education Project and to adopt American experience with its further application in domestic practice. Conclusions about the effectiveness of the project are valuable. Such modern methods of work are interesting and effective for the domestic educational and educational system.
Thus, the materials of this project the concrete experience and proves that the international project promotes live emotional communication, acquaintance with the culture of our countries, folk and modern music, tales, legends, taste preferences, children’s entertainments, etc. and the most important thing – promotes the upbringing of the young generation a sense of pride for their country and goodwill, respect for other peoples.
[/mpc_quote]