Світ не стоїть на місці, з кожним днем з’являються сучасні технології, які змінюють ринок праці, професії. Сучасна людина, яка живе в ХХІ столітті, повинна вміти самоорганізовуватись, самонавчатись, володіти основами IT-технологій, знати іноземні мови. Досить швидко змінюються професії: одні відходять в минуле, на зміну старим з’являються нові і цей процес буде продовжуватись. Тому вчитись протягом життя, опановувати нові навички буде актуальним не одне десятиліття. Різкі зміни відбуваються і в освіті. Тому сьогоднішні діти не можуть навчатись по освітнім програмам минулого століття. Потрібні сучасні. І вони з кожним днем з’являються.
22 листопада 2018 року в ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» відбувся І Міжнародний науково-практичний семінар «Технології Sтем-Освіти на допомогу Новій Українській Школі».
STEM-освіта є одним із важливих трендів розвитку української освітньої системи. Вона дає можливість реалізувати інтегрований, міждисциплінарний і проектний підхід до навчання, формувати ключові компетентності у підростаючого покоління. Тобто STEM-освіта, це такий підхід до навчання дитини, коли за основу беруть не набуття знань, а вміння їх здобути, застосувати, не втрачаючи при цьому себе, як особистості. Отримати знання не окремими предметами, а за допомогою інтеграції чотирьох напрямів в єдине ціле. Все це для нас зовсім нове.
Stem-технологія – один із шляхів впровадження концепції «Нової української школи» в освітній процес у початкових класах. STEM (від англ. Science – природничі науки, Technology – технології, Engineering – інженерія, проектування, дизайн, Mathematics – математика).
В основі STEM-освіти лежать такі фактори: формування фахових і соціальних компетентностей (компетентність-комбінація знань, умінь, навичок, цінностей, яка є результатом навчання); формування наукового сприйняття світу; розвиток індивідуальності.
Організаторами науково-практичного семінару «Технології Sтем-Освіти на допомогу Новій Українській Школі» виступили педагогічний факультет Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», кафедра менеджменту освіти і практичної психології, навчально-наукова лабораторія арт-терапії та інноваційних технологій психологічного консультування за підтримки Переяслав-Хмельницької міської ради.
У семінарі взяли участь студенти магістранти, педагоги закладів вищої освіти та вчителі початкових класів, інформатики, біології, фізики, хімії, психологи, представники органів державної влади, місцевого самоврядування і громадських організацій.
Розпочався науковий захід із розгляду загальних науково-теоретичних питань про STEM-освіту, які озвучили начальник відділу STEM-освіти Олена Патрикеєва та завідувач сектору підготовки вчителів STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Ірина Василашко. Під час роботи фестивалю прозвучали різні доповіді про STEM-освіту відомих фахівців, а саме: «Освітні рішення LEGO Education як інструмент впровадження програми Нової української школи» (доповідач: Олена Табінська – менеджер з розвитку освітніх рішень LEGO Education в Україні); «Від пошукової активності до дослідницьких умінь та навичок: як формувати дослідницьку поведінку в початковій школі (предмет «Я досліджую світ»)» – доповідач: Ольга Коршунова – МВК сектору підготовки вчителів STEM-освіти головним ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Надзвичайно змістовною стала презентація роботи методичного центру Приватного загальноосвітнього навчального закладу «Школа Інвентор Скул» – «Педагогічні інструменти для розвитку інноваторського мислення», про яку розповіли представники цього навчального закладу: Лариса Скаба, Тетяна Гарачук, Марія Башлик.
Даний захід пройшов досить продуктивно, під час семінару активно обговорювали практичні питання, які виникали під час робочого процесу.
Галина Зінченко, Ольга Науменко