Савчин
Олександр Михайлович
старший викладач, заступник завідувача кафедри психології та педагогіки дошкільної освіти з організаційної роботи
Савчин
Олександр Михайлович
старший викладач, заступник завідувача кафедри психології та педагогіки дошкільної освіти з організаційної роботи
ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:
(в будь-який зручний для студентів час робочого дня, за умов попередньої домовленості)
кабінет № 210
(корпус № 1, поверх № 2)
КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:
Тел.: + 38 (096) 678 06 26; + 38 (093) 603 01 01
E‒mail: sam111@ukr.net
Біографічні відомості. Народився 26 липня 1963 року в місті Київ, Україна.
Навчання. Від 1970 р. до 1980 р. отримав середню освіту у середній школі за № 152 Дніпровського району міста Києва.
Від 1983 р. до 1988 р. – навчання у «Київському державному педагогічному інституті імені О.М. Горького» за спеціальністю «Педагогіка та психологія (дошкільна). Отримав диплом викладача педагогіки та психології (дошкільної), методиста з дошкільного виховання.
Від 1992 р. до 1994 р. – навчання у «Київському інституті удосконалення кваліфікації вчителів імені Бориса Грінченка» за спеціальністю «Педагогіка та методика початкового навчання». Отримав диплом вчителя початкових класів.
Від 2005 р. до 2007 р. – навчання у «Київському інституті підготовки кадрів промисловості» за спеціальністю «Фінанси». Отримав диплом спеціаліста з фінансів.
Від 2014 р. до 2018 р. – навчання в аспірантурі ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», місто Переяслав-Хмельницький, Київської області (денна форма навчання), за спеціальністю 13.00.02 – «Теорія та методика навчання (українська мова)». За відмінне навчання був двічі премійований адміністрацією університету грошовою винагородою.
Від квітня до листопада 2018 року на базі центрального інституту післядипломної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук пройшов навчання та підвищив кваліфікацію за категорією: «Викладачі університетів, академій, інститутів, які викладають психолого-педагогічні дисципліни» (Свідоцтво про підвищення кваліфікації СП 35830447/2707-18). Випускну роботу виконав на тему: «Психолого-педагогічні умови розвитку умінь дітей дошкільного віку продукувати розповіді».
З 2016 року до теперішнього часу, під науковим керівництвом доктора психологічних наук, професора Калмикова Г.В., Савчин О.М. працює над дисертаційним дослідженням на тему: «Формування умінь будувати різного типу розповіді у дітей старшого дошкільного віку» за спеціальністю 13.00.08 – «Дошкільна педагогіка» (витяг з протоколу № 10 засідання вченої ради Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди від 29 червня 2016 року).
Професійна діяльність.
У 1984 році, ще під час навчання на другому курсі денної форми навчання у «Київському державному педагогічному інституті імені О.М. Горького» був запрошений керівництвом заводу «Арсенал» і відділом освіти Печерського району міста Києва на посаду методиста дошкільного навчального закладу за № 732 заводу «Арсенал» Печерського району міста Києва.
У 1986 році перейшов на заочну форму навчання «КДПІ імені О.М. Горького», через пропозицію відділу освіти Київської міського виконавчого комітету очолити дошкільний навчальний заклад за № 542 Радянського району міста Києва, де одночасно виконував обов’язки як завідуючого так і методиста закладу. За три роки роботи вивів колектив дитячого садка на передові позиції по всім показникам і закріпив статус успішного закладу дошкільної освіти.
Від 1989 до 1991 року, працюючи в керівних органах влади, очолював ідеологічну роботу освітньої групи Радянського району міста Києва, до якої входили два заклади вищої освіти (Київський державний педагогічний інститут, до складу якого входила філія у місті Переяслав-Хмельницький, а також Київський інститут народного господарства), два технікуми (Київський індустріально – педагогічний технікум і Київський топографічний технікум), три професійно-технічних училища (включно з педагогічним училищем за №1), сімнадцять середньо освітніх шкіл і тридцять два дошкільних заклади району.
Від 1992 до 1994 року працював районним методистом з дошкільного виховання у тридцяти двох дошкільних закладах всіх форм власності відділу освіти Радянського району міста Києва. З 1993 року, у зв’язку із реорганізацією відділу освіти в районне управління, разом з роботою районного методиста, виконував обов’язки щодо інспектування навчально-виховного процесу в зазначених вище закладах дошкільної освіти району.
Від 1994 до 1996 року керував роботою дошкільного закладу за № 731 Печерського району міста Києва. Домігся залучення та, на чолі колективу, взяв участь в експерименті Програми «Перші кроки» Міжнародного Фонду «Відродження» в Україні по впровадженню програми всебічного розвитку дитини, кінцевою метою якої було створення дошкільного закладу – школи на базі зазначеного дитсадка.
Від 1996 до 2014 року, працюючи на керівних посадах у бізнес – структурах, при патронаті Київського центру захисту інвалідів, організував «з нуля» роботу навчально – виробничого комбінату для киян з обмеженими можливостями (придбання будівлі, реконструкція та ремонт, пошук і навчання викладацького складу) щодо набуття інвалідами спеціальностей на потребу сучасного ринку праці, з подальшим працевлаштуванням та навчанням у закладі вищої освіти «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна».
Суспільно‒громадська діяльність.
Савчин О.М. входить до складу громадської наукової організації «Всеукраїнська асоціація психолінгвістів» (посвідчення за 44 від 18.04.2019 р.), а також є членом чисельних оргкомітетів щорічних конференцій державного та міжнародного рівнів.
З огляду на свій набутий багаторічний успішний практичний досвід, Савчину Олександру Михайловичу вдається цікаво, з практичним наповненням, викладати для майбутніх фахівців з дошкільної освіти наступні дисципліни:
Савчин О.М. є керівником низки наукових курсових проектів студенток і студентів денної та заочної форм навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі, головною оцінкою успішності яких є науково – практичне застосування їх досягнень у навчально–виховному процесі закладів дошкільної освіти міста, області, країни, Європи та Світу.
Під науково-організаційним керівництвом Олександра Михайловича працює постійно діючий студентський науковий гурток / проблемна група педагогічного спрямування «Статеве виховання дітей дошкільного віку», (активне посилання: https://savchsnaleksandrm.blogspot.com/), головною метою якого є подолання недоречної сором’язливості та надання майбутнім фахівцям в галузі виховання гармонійної особистості ХХІ сторіччя істинних наукових знань щодо сексуальної культури людства взагалі, та правильного статевого виховання дітей дошкільного віку, зокрема для комунікування з особистостями протилежної статі, враховуючи вікові особливості сприйняття даної проблематики вихованцями ЗДО.
Фаховий психологічний блог, під керівництвом Олександра Михайловича: «Я, ТИ, ВІН, ВОНА, РАЗОМ МИ – КРАЇНА!» (активне посилання: https://oleksandrsavchin.blogspot.com/) має на меті обговорення соціально важливих тем сьогодення й психологічне консультування я з будь–яких питань, що турбують підписників.
Власний тематичний блог виховного, профорієнтаційного спрямування «Дошкільна освіта ХХІ сторіччя, реалії та перспективи», (активне посилання: https://alexsavchin.blogspot.com/2020/12/) прагне обговорювати проблеми і виклики в галузі дошкілля й колективно напрацювати дієві варіанти рішення та перспективи розвитку дошкільної освіти ХХІ сторіччя.
Від 2016 року до теперішнього часу, Олександр Михайлович, враховуючи великий практичний досвід організаторсько-керівної та методичної роботи, є науково-практичним консультантом щодо організації й супроводу навчально-виховного процесу в ЗДО за № 9 «Сонечко» міста Переяслав Київської області.
Коло наукових інтересів.
Коло наукових інтересів Олександра Михайловича Савчина розповсюджується від історії вітчизняної дошкільної педагогіки до новітніх технологій в галузі організації, супроводу та контролю діяльності сучасних закладів дошкільної освіти ХХІ сторіччя будь-якої форми власності, від вивчення та врахування вікових фізично-фізіологічних особливостей дошкільників до психологічних, психолінгвістичних норм й індивідуальних особливостей, аж до психічних відхилень і розладів, в процесі комплексного гармонійного розвитку особистостей, в процесі їх зростання, навчання та виховання.
Значну увагу наукової діяльності Савчина О.М. привертає пошук дієвих технологій, методик щодо інтенсифікації розвитку мовлення дошкільників під час опанування ними, за допомогою дорослих, державної та рідної мов.
Олександр Михайлович в постійному пошуку новітніх методів і прийомів в процесі підготовки майбутніх спеціалістів в галузі дошкільного виховання України. Не може не викликати тривоги викривленість і вкрай низький рівень знань студентської молоді щодо сексуальної культури людства, тому в жалюгідному стані знаходиться статеве виховання дітей дошкільного віку, з урахуванням гендерного та вікового сприйняття даної проблематики вихованцями ЗДО. Ліквідація ханжеської сором’язливості, істинні / наукові знання, усвідомлення сексуальної культури, як важливої частини гармонійного розвитку особистості при комунікуванні з особистостями протилежної статі є предметом майбутніх наукових досліджень О.М. Савчина.
Ще одним важливим напрямом наукового дослідження Савчина О.М. є напрацювання дієвої технології соціально-психологічної адаптації особистостей обох статей дошкільного віку під час переходу до початкової школи.
Володіння іноземними мовами: англійська, польська, російська.
Подяки:
1989 р. – Грамота міського відділу освіти Київської міського виконавчого комітету «За успішні результати щодо організації та контролю діяльності Дошкільного закладу за № 542 Радянського району міста Києва».
1996 р. – Подяка директора Програми «Перші кроки» Міжнародного Фонду «Відродження» в Україні «За успішні результати в експерименті щодо впровадження програми всебічного розвитку дитини «Перші кроки» на базі дошкільного закладу за № 731 Печерського району міста Києва.
2009 р. – Подяка Управління у справах сім’ї, молоді та спорту виконавчого комітету Полтавської міської ради «За активне сприяння щодо організації реабілітації й фізичної культури для людей з ураженням опорно–рухового апарату та з вадами слуху».
Науково-дослідна робота за останні 3 роки:
В складі кафедри, Савчин О.М. працював над тематикою «Трансформаційні процеси в дошкільній освіті першої половини ХХІ століття», результатом чого стало видання у 2022 році колективної монографії з однойменною назвою, де надруковано розділ за авторства Олександра Михайловича під назвою «Різнотипові розповіді: передумови і умови створення та використання їх в практиці мовлення дітей старшого дошкільного віку».
Станом на зараз, старший викладач Савчин вносить посильний внесок у науково-дослідницьку роботу кафедри за темою «Дошкільна освіта ХХІ сторіччя, реалії та перспективи».
Основні наукові праці.
Наукометричні бази, рекомендовані МОН, зокрема Web of Science Core Collection; Scopus; Іndex Copernicus; РІНЦ; Google Scholar; InfoBase Index:
Монографії:
Савчин О.М. «Різнотипові розповіді: передумови і умови створення та використання їх в практиці мовлення дітей старшого дошкільного віку». «Трансформаційні процеси в дошкільній освіті першої половини ХХІ століття: колективна монографія / Науковий редактор Л. О. Калмикова. Переяслав (Київська обл..): Домбровська Я.М., 2020. Розділ 21, – с.613 – 637. Т 65, 706 с.
Наукові статті:
Тези конференцій:
Савчин Олександр Михайлович постійно, на регулярній основі, бере активну участь у різноманітних науково-теоретичних, науково–практичних заходах у вигляді конференцій, семінарів, вебінарів, як міського, обласного так і всеукраїнського та міжнародного рівнів, результатом чого є наявність науково-популярних, консультаційних / дорадчих та/або дискусійних доповідей і публікацій з наукової та професійної тематики: (Електронна книга).
Відзнаки виконавчих органів місцевого самоврядування:
1989 р. – Грамота міського відділу освіти Київської міського виконавчого комітету «За успішні результати щодо організації та контролю діяльності Дошкільного закладу за № 542 Радянського району міста Києва»;
2009 р. – Подяка Управління у справах сім’ї, молоді та спорту виконавчого комітету Полтавської міської ради «За активне сприяння щодо організації реабілітації й фізичної культури для людей з ураженням опорно–рухового апарату та з вадами слуху».
Відзнаки громадських організацій та неурядових організацій:
1996 р. – Подяка директора Програми «Перші кроки» Міжнародного Фонду «Відродження» в Україні «За успішні результати в експерименті щодо впровадження програми всебічного розвитку дитини «Перші кроки» на базі дошкільного закладу за № 731 Печерського району міста Києва.