Химич Нінель Євгенівна

Химич Н.Є.

Химич
Нінель Євгенівна 

Кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

четвер: 15:00-16:00

кабінет № 210

(корпус № 1, поверх № 2)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

Телефон:         +380662555246

E‒mail:            neonila_himich@ukr.net

Біографічні відомості. Народилася 15 червня 1963 року, м. Переяслав, Україна.

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук.

Вчене звання: доцент.

Навчання. Робота.

Химич Нінель Євгенівна після закінчення Переяслав-Хмельницького педагогічного училища у 1983 році та Київського державного педагогічного інституту імені О.М. Горького у 1988 році має спеціальність за базовою освітою «Педагогіка і психологія (дошкільна)» та педагогічний стаж роботи у ЗДО – 7 років, у ЗВО – 32 роки.

З 1990 року по 1993 рік працювала в Переяслав-Хмельницькому ДПУ імені Григорія Сковороди на посаді старшого викладача кафедри педагогіки та методики початкового навчання.

З 1993року по 1996 рік навчалась у цільовій аспірантурі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. У 1996 році успішно захистила кандидатську дисертацію за темою: «Формування гуманних взаємовідносин у дітей шостого року життя в іграх-драматизаціях».

Після захисту кандидатської дисертації працювала на кафедрі дошкільної педагогіки та психології на посаді старшого викладача, а з 2000 року на посаді доцента цієї кафедри, потім кафедри педагогіки та методики дошкільної освіти. Нині працює на посаді доцента кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти.

У 2015 році пройшла стажування у Київському Національному педагогічному університеті імені Бориса Грінченка.

У 2020 році пройшла стажування у Національному педагогічному університеті імені  Михайла  Драгоманова.

За період роботи у вузі має більше 80 публікацій у провідних виданнях: «Рідна школа», «Дошкільне виховання», «Дитячий садок», «Дошкільна освіта», наукових збірниках.

Серед публікацій останніх років заслуговують на увагу методичні посібники «Основи християнської культури – дошкільникам», «Християнські цінності у вихованні дошкільників» та колективна наукова монографія «Трансформаційні процеси в дошкільній освіті першої половини ХХІ століття», де вміщено доробок автора з дослідження проблеми духовно-морального виховання дітей дошкільного віку.

Нінель Химич постійно бере участь у Всеукраїнських та Міжнародних наукових, науково-практичних конференціях, форумах, з’їздах, семінарах, круглих столах, диспутах тощо. Є активним організатором численних наукових заходів у своєму вузі. Серед них круглі столи: «Особливості духовно-морального становлення молоді в сучасному суспільстві», «Християнська мораль у полікультурному просторі: реалії та перспективи», «Духовний світ Тараса Шевченка», «Духовні засади українського патріотизму», науково-практичні семінари: «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку: теорія, традиції, практика», «Виховання духовної культури особистості в дошкільному дитинстві», «Гендер і стать: міфи та реальність», конференції: «Духовно-моральне виховання дітей і молоді в сучасному освітньому просторі: теорія, практика» тощо.

Нінель Євгенівна здійснює наукове керівництво студентськими науковими роботами (бакалаврів, спеціалістів, магістрів), керує проблемною  групою студентів. Займається підготовкою студентів до Всеукраїнських студентських олімпіад та конкурсів наукових робіт. Її учні неодноразово завоювали призові місця на конкурсах наукових робіт та олімпіадах.

Химич Н.Є. забезпечує викладання таких дисциплін: «Дошкільна педагогіка», «Педагогіка сімейного виховання», «Вступ до спеціальності», «Основи ігрової діяльності дітей дошкільного віку», «Інноваційні педагогічні технології навчання і виховання дошкільників», «Виховання особистості на засадах християнської моралі», «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку в освітньому просторі ЗДО». Розробила навчально-методичні комплекси з вищеназваних дисциплін, які підвищують ефективність їх викладання в умовах кредитно-модульної системи.

Має досвід керівництва педагогічною практикою студентів. У даний час керує педпрактикою студентів 1, 2, 3, 4 курсів за відповідно розробленими програмами та методичними рекомендаціями. Розробила програму та методичні рекомендації до проведення педагогічної практики студентів 1 курсу.

Студенти, яких Нінель Євгенівна навчила мистецтву виховання малих дітей, працюють зараз в Україні та за її межами, успішно втілюючи в життя свою педагогічну майстерність.

Суспільно‒громадська діяльність.

Химич Нінель Євгенівна очолює на громадських засадах лабораторію духовного розвитку особистості, яка існує в університеті з 2005 року і досягла значних успіхів у своїй діяльності. Лабораторія консолідує зусилля науковців, практиків, студентської молоді на підвищення якості освіти й виховання підростаючого покоління, впровадження оригінальних ідей в систему роботи з дітьми. Серед успішних досягнень лабораторії – експериментальна апробація та впровадження в освітній процес ЗДО інноваційного напрямку роботи з духовно-морального виховання дітей дошкільного віку, випуск посібників, наукове консультування, проведення щорічних благодійних акцій, організація науково-практичних семінарів, конференцій з проблем духовного розвитку особистості, організація диспутів, проблемних кіл, скайп-зустрічей, вечорів, екскурсій  до духовних святинь тощо.

Лабораторія співпрацює з Національним університетом «Острозька академія», Навчально-науковим інститутом менеджменту і психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Черкаським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників, дитячим естетико-натуралістичним Центром «Камелія» м. Бровари та ін. освітніми установами. В цілому налагоджено  співпрацю з педагогами Київської, Черкаської, Одеської, Донецької, Рівненської, Львівської, Івано-Франківської  областей, а також із Всеукраїнським фондом сприяння розвитку освіти і культури «Добро».

Діяльність лабораторії висвітлюється на сторінках педагогічних видань та на сайті  університету.  Ведеться активний пошук нових, оригінальних шляхів роботи у напрямку вдосконалення  її діяльності.

Н. Є. Химич – активний член громадської організації «Всеукраїнська асоціація педагогів і психологів із духовно-морального виховання».

Коло наукових інтересів Нінель Євгенівни – духовно-моральне виховання особистості. Пріоритетними у своїй роботі вона вважає аксіологічні аспекти становлення особистісного потенціалу дітей дошкільного віку та їхніх наставників.

Науково-дослідна робота за останні 3 роки: експериментальне дослідження із 2016 по 2020 роки в ЗДО «Любавонька» м. Переяслава за темою: «Виховання духовної культури у дітей старшого дошкільного віку шляхом створення музейного простору в ЗДО».

Основні наукові праці останніх років (посібники, статті, монографії):

  1. Християнські цінності у вихованні дошкільників. Київ: Шкільний світ, 2012. 128 с.
  2. Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія і практика. Навчальний посібник / За ред.. С. О. Нікітчиної. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2014. 368 с.
  3. Духовно-моральне виховання старших дошкільників на християнських цінностях. Трансформаційні процеси в дошкільній освіті першої половини ХХІ століття: колективна монографія/ Науковий редактор Л.О.Калмикова. Переяслав, 2020. 706 с.
  4. Духовні засади професійної діяльності педагога: ел. зб. наук. праць. Запоріжжя, 2015. Вип. 2(20). С. 150-158.
  5. Підготовка студентів спеціальності «Дошкільна освіта» до духовно-морального виховання дітей дошкільного віку // Молодий вчений, 2017. № 6 (46).  С. 311-314.
  6. Виховання духовної культури у дітей старшого дошкільного віку засобом створення музейного простору у ДНЗ // Молодий вчений, 2016. № 9 (936).  С. 299-303.
  7. Підвищення ефективності розумового виховання старших дошкільників шляхом використання дидактичних ігор у освітньому процесі ДНЗ // Гуманітаріум. Переяслав-Хм., 2018. Т. 40, Вип. 2: Педагогіка. С. 107-113.
  8. Виховання духовного потенціалу майбутніх педагогів у процесі викладання курсів духовно-морального спрямування: зб. абстрактів. Переяслав, 2018. С. 206-207.
  9. Використання музейного простору ЗДО у вихованні духовної культури старших дошкільників: зб. наук. статей. Переяслав, 2019. Вип. 2. С. 164-169.
  10. Збереження духовного здоров’я педагога в процесі педагогічної діяльності: ел. зб. наук. статей. – Переяслав. 2020. С. 164-170.
  11. Плекаймо духовність // Вічне слово. № 1-2, 2020. С. 24-25.
  12. Духовно-моральні цінності в професійній діяльності педагога: ел. зб. наук. статей. Переяслав.   С. 269-274.
  13. Виховання духовного потенціалу студентської молоді на християнських моральних цінностях // Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка»). Київ, 2021. № 3(3). С. 120-129.
  14. Виховання особистості на засадах християнської моралі// Вічне слово. № 3-4, 2021.  С. 4-5.
Перейти до вмісту