Доцевич Тамілія Іванівна

Доцевич Т.І.

Доцевич
Тамілія Іванівна 

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

Вівторок: 15.00-17.00

(корпус №1; поверх №2)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

Телефон +380(95) 460-08-78

E-mail tamiliia.dotsevych@gmail.com

Біографічні відомості. Народилася 11 липня 1958 року, м. Ашхабад, Туркменістан.

Навчання. У 1975 році закінчила середню школу №10. М. Слов’янська Донецької області.

У 1980 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут по спеціальності «Олігофренопедагогіка та логопедія».

2019р. Центр управлінського консалтингу «Софія». Школа професійної підготовки менеджерів з персоналу. М. Харків.

У 1997 році у спеціалізованій вченій раді  К.02.26.02 у Харківському державному педагогічному університеті ім. Г.С. Сковороди захистила кандидатську дисертацію на тему: «Корекція комунікативної діяльності у дезадаптованих молодших школярів».

З 2012р. до 2015р. навчалась в докторантурі ХНДПУ імені Г.С. Сковороди (м. Харків), на кафедрі практичної психології за спеціальності 19.00.07 педагогічна та вікова психологія (денна форма). У 2016 році у спеціалізованій вченій раді Д. 26.453.02 в Інституті психології імені Г.С. Сковороди НАПН України захистила докторську дисертації з психології на тему: «Метакогнітивна компетентність суб’єкта педагогічної діяльності у вищий школі».

Науковий ступінь: доктор психологічних наук

Вчене звання: професор

Робота.

1978 р. – Вихователь дитячого садочка №57 м. Норильск, Красноярський край.

1979 р.  –  Вчитель допоміжної школи м. Норильск, Красноярський край.

1984 р.  – Логопед міськвно м. Норильск, Красноярського край.

  1985 р. – Логопед дитячого садочку №8.м. Слов’янськ, Донецької області.

1989 р. – заступник директора з навчальної роботи Миколаївської школи-інтернату  для дітей-сиріт, Донецька область.

!993 р. – старший викладач кафедри педагогіки Слов’янський державний педагогічний інститут.(СГПІ).

1998 р. – доцент кафедри психології СГПІ.

!998 р – Призначена завідувачем відділення «Психологія» СГПІ.

2002 р.– Завідувач кафедри прикладної психології Слов’янського державного педагогічного університету.

З 2002 р. по 2004р. Вчений секретар Слов’янського державного педагогічного університету.

З 1999по2006рр. – Відповідальний секретар вступних іспитів до СДПУ.

З 1999по 2005рр. Голова державних екзаменів СГПУ

З 2007р-2012рр. – Доцент Донецького державного університету управління.

З 2012-2015рр. Докторант кафедри практичної психології Харківського національного університету імені Г.С. Сковороди (ХНПУ).

З 2015-2019рр. Професор кафедри практичної психології ХНПУ імені Г.С. Сковороди.

З 2019-2022р.р. Професор кафедри психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

З вересня 2022р. – Професор кафедри  психології і педагогіки дошкільної освіти

Суспільно-громадська діяльність:

З 1996р. – член Товариства психологів України.

З 2008р. – член Товариства психологів Донбасу.

З 2019.З 2019р. – академік ГО Національної академії вищої освіти України.

З 2019 р. надаю консультативні послуги, з питань психології, аспірантам Харківської медичної академії післядипломної освіти (ХМАПО) при підготовці та проведенні психологічних досліджень, що входять до комплексу їх наукових робіт.

Постійне психологічне консультування студентів та випускників кафедри  дошкільної психології і педагогіки Університету Григорія Сковороди в Переяславі з питань професійного становлення та адаптації до умов навчання в університеті, особистісного розвитку, вирішенні особистих проблем; вирішенні конфліктів та інших психологічних питань.

 Надаю послуги медіатора при вирішенні  конфліктів.  Сертифікат про навчання в рамках навчально-практичної програми «Базові навички медіатора в місцевій громаді. Забезпечення участі активних громадян у вирішенні конфліктів і миро будуванні», який було організовано ГО  «Центру розвитку місцевих громад» за підтримки Програми ООН із відновлення та розбудови миру. 2020 р.

Спеціалізовані вчені ради:

З 2016.-2019р.р. – член постійної спеціалізованої вченої ради К.64.053.08 Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.

З 2019р. – член спеціалізованої вченої ради Д.27.053.04 Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

Член одноразових рад по захисту дисертацій  докторів філософії ( PhD) в галузі 053 «Психологія».

Експерт, опонент кандидатських, докторських дисертацій з психології (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія).

Членство в редколегіях журналів

З квітня 2022р. член редакційної колегії наукового видання « Innovations in the Scientific Texnical and social Ecosystem», France.

Зарубіжні стажування:  Institute for International Cooperation Development:   «Management: Theory, Practice and Cases»  Poznan, Poland, 2019 (108 hours).(відповідно до програми підвищення кваліфікації з Психології управління).

Наукове стажування in the internship program for the professors of higher educational establishments entitled «Modern University in the systems of European education: methods teaching, scientific-pedagogical development, distance education and internationalization of the educational progress» organized by Rzeszow university of technology. The training consisted of the lectures and workshops. The participants were provided with the opportunity of the practice how to conduct training session (total 180 hours), Rzeszow, 2019.

Подяки:

2002р. – Почесний диплом від Донецької обласної ради, Донецької обласної ради, Ради ректорів вузів Донецької області « Кращий викладач Слов’янського державного педагогічного інституту, за вагомий внесок у створення «Золотого інтелектуального фонду  Донбасу».

2004р. – Почесна грамота Міністерства освіти і науки України

2011р. – Грамота від Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; Донецького державного університету управління.

2012р – Подяка від Донецької обласної державної адміністрації, Донецького обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних установ, організацій.

2012р. –  Грамота Донецького державного університету управління.

Основні наукові праці.

Scopus, web of science articles:

  1. Шамне А., Доцевич Т.І., Якимова А. Психосемантичні особливості сприйняття рекламних відеороликів. Psycholinguistics. Психолінгвістика. 2019. Випуск 25 (1). С.384-409.
  2. Доцевич Т.І. Роль метакогнітивних стратегій читання в розвитку читацької компетентності. Psycholinguistics. Психолінгвістика. 2019. Випуск 26 (І). С. 105-125.
  3. Slabouz V., Mozhovyi L., Butko Yu., Dotsevych T. The Anti-Representational Paradigm Regarding the Concept «Language». Postmodern Openings, 2021. Vol. 12, Iss.4.p. 226-240.

Монографії, наукові статті, тези конференцій:

  1. Доцевич Т.І. Компетентність суб’єкта педагогічної діяльності у вищій школі: мета когнітивний аспект          монографія Харків: видавництво «Діса плюс», 2015. 346 с.
  2. Доцевич Т.І. Розвиток метакогнітивних структур у дітей старшого дошкільного віку Трансформаційні процеси в дошкільній освіті першої половини ХХІ століття: колективна монографія/ Науковий редактор Л.О. Калмикові. Переяслав (Київська область) Домбровська Я.М., 2020. 706 с. С.532-555
  3. Доцевич Т.І. Роль діагностики в підготовці майбутнього вчителя початкових класів до корекційно-педагогічної роботи в школі. Проблеми та перспективи розвитку психології в Україні: Матеріали науково-практичної конференції. Київ: Інститут післядипломної освіти Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка, 1996. С.57-63.
  4. Доцевич Т.І. Діагностика як один із шляхів формування професійного мислення майбутніх учителів. Проблеми та перспективи роз-витку психології в Україні: Матеріали науково-практичної конференції. Київ: Інститут післядипломної освіти Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка, 1996. С.194.
  5. Доцевич Т.І. До питання корекційної роботи з дезадаптованими молодшими школярами. Гуманізація навчально-виховного процесу: Науково-методичний збірник.  Вип. І. Слов’янськ: СДПІ, 1996.  С.87-90.
  6. Доцевич Т.І. Карта наблюдений как эффективный метод изучения личности. Новые экономические отношения и кадровое обеспечение производства: Матеріали науково-практичної конференції.  Краматорськ: КМГА, 1996. С.37-41.
  7. Доцевич Т.І. До питання про особливості самооцінки вчителя. Науково-методичний журнал «Педагогічна скарбниця Донеччини». 1996.   №2.  С.43-44.
  8. Доцевич Т.І. Корекційно-педагогічна робота в школі – важливий елемент навчально-виховного процесу. Система неперервної освіти: здобутки, пошуки, проблеми: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції.  Чернівці: Чернівецький державний університет ім. Ю. Федьковича, 1996. С.289-291.
  9. Доцевич Т.І. Необхідні умови проведення корекційних робот з молодшими школярами стаття (фахове видання) Гуманізація навчально-виховного процесу:  Слов’янськ: СДПІ, 1997. С.72-77.
  10. Доцевич Т.І. Вплив гри на корекцію комунікативної діяльності учнів молодших класів. Гуманізація навчально-виховного процесу: Науково-методичний збірник. Випуск ІІ. Слов’янськ: СДПІ, 1997. С.114-117.
  11. Доцевич Т.І. До питання про генезису спілкування. Гуманізація навчально-виховного процесу у вищій школі. Науково-методичний збірник. Випуск ІІІ.  Слов’янськ: СДПІ, 1998. С.94-98.
  12. Доцевич Т.І. Проблема діагностики і корекції дезадаптованих дітей. Гуманізація навчально-виховного процесу: Науково-методичний збірник., Випуск. V. Слов’янськ: ІЗМН-СДПІ, 1998. С.174-177.
  13. Доцевич Т.І. Вплив гри на корекцію комунікативної діяльності учнів молодших класів. Гуманізація навчально-виховного процесу у вищій школі: Наукові праці міжнародної науково-практичної конференції. Слов’янськ: СДПІ, 1999. С.73-75.
  14. Доцевич Т.І. Спілкування як найважливіша умова психічного розвитку дітей. Гуманізація навчально-виховного процесу: Науково-методичний збірник., Випуск ІV. Слов’янськ: ІЗМН-СДПІ, 1998. С.192-196.
  15. Доцевич Т.І. Формування у студентів педагогічних інститутів прогностичних умінь у виховній роботі. Гуманізація навчально-виховного процесу: Науково-методичний збірник., Вип. VІ. Слов’янськ: ІЗМН-СДПІ, 1999. С.60-63.
  16. Доцевич Т.І. До питання про методи корекції психічного розвитку дітей з відставанням у навчанні і відхиленнями у поведінці. Гуманізація навчально-виховного процесу: Науково-методичний збірник., Вип. VІІ. Слов’янськ: МО України-СДПІ, 2000. С.115-118.
  17. Доцевич Т.І. Мотиваційна сфера у дітей з відхиленнями у поведінці. Гуманізація навчально-виховного процесу: Науково-методичний збірник., Випуск VІІІ. Слов’янськ: МО України-СДПІ, 2000 С.84-88.
  18. Доцевич Т.І. Внутрішнє відношення до зовнішніх умов у дітей з девіантною поведінкою. Проблеми девіантної поведінки: історія, теорія, практика // матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. 25-27 листопада 2002. К.: Міленіум, 2002. С.201-205.
  19. Доцевич Т.І. Спілкування як соціально – психологічна категорія. Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Психологія. Випуск № 550. Частина 2. С.65-69.
  20. Доцевич Т.І. Особливості психокорекційного процесу за методом активного соціально-психологічного навчання (АСПН). Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць ін-ту психології ім. Г.С. Костюка. Т. 6. Вип. 4.  Київ, 2004. С.100-106.
  21. Доцевич Т.І. Феномен суб’єкт-об’єктних відношень у контексті глибинного дослідження психіки. Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник Наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України. К., 2004. Т. 6.  С. 97-105.
  22. Доцевич Т.І. Психокорекційний процес активного соціально-психологічного навчання (АСПН). Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми практичної психології». Херсон. 2004. С. 347-349.
  23. Доцевич Т.І. Сутність феномену суб’єкт-об’єктних відношень у контексті професіоналізму психолога-практика. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Наука і освіта-2004» Психологія. Дніпропетровськ, 2004. Т. 28. С. 79-81.
  24. Доцевич Т.І. Рефлексія як предмет загально-психологічного дослідження і як новоутворення молодшого шкільного віку. Вісник ХНПУ ім. Г.С. Сковороди. Психологія. Харків, ХНПУ, 2005. Вип. 14. С.54 -65.
  25. Доцевич Т.І. Інтерактивні методи і технології в умовах навчального процесу сучасної вищої школи. Збірник наукових праць «Методи удосконалення фундаментального навчання у вузах». Севастополь: СЕНАТУ, 2008. С. 38-42.
  26. Доцевич Т.І. Роль психологічного консультування в підготовці майбутніх управлінців. Збірник наукових праць ДонДУУ «Філософські та психолого-педагогічні засади управління» Т. IХ. Вип. 4 Серія «Філософія, психологія, педагогіка». Донецьк: ДонДУУ, 2008. С.74-81.
  27. Доцевич Т.І. Формування психологічної готовності у майбутніх управлінців до соціальної взаємодії у професійній діяльності. Наука. Релігія. Суспільство. Донецьк. 2008. № 4. С. 176-180.
  28. Доцевич Т.І. Психологічний аналіз психічних станів безробітних та працюючих жінок. Філософські та психолого-педагогічні засади управління» збірник наукових праць Донецького державного університету управління. Т. Х. Вип.125 Серія «Державне управління». Донецьк: ДонДУУ, «ВІК», 2009. С.169-177.
  29. Доцевич Т.І. Психологічні механізми партнерського взаєморозуміння в управлінській діяльності стаття «Філософські та психолого-педагогічні засади управління». Донецького державного університету управління. Т. Х. Вип. 125.  Серія «Державне управління».  Донецьк: ДонДУУ, «ВІК», 2009. С.131-141.
  30. Доцевич Т.І. Взаємозалежність між креативністю управлінця та інноваціями в організаціях. «Менеджмент ХХІ століття: еволюційне та революційне» збірник матеріалів VІ студентської науково-практичної конференції (18-19 травня 2010 р., ДонДУУ): тези доповідей. Том ІІ. Донецьк: Цифрова типографія, 2010. С. 129-131.
  31. Доцевич Т.І. Професійна діяльність викладача вищої школи як психологічна компетентність. «Менеджмент ХХІ століття: еволюційне та революційне» збірник матеріалів VІ студентської науково-практичної конференції (18-19 травня 2010 р., ДонДУУ): Том ІІ. Донецьк: Цифрова типографія, 2010. С. 45-49.
  32. Доцевич Т.І. Розвиток мотиваційної саморегуляції елітного менеджера. «Менеджмент ХХІ століття: еволюційне та революційне» збірник матеріалів VІ студентської науково-практичної конференції (18-19 травня 2010 р., ДонДУУ): Том ІІ. Донецьк: Цифрова типографія, 2010. С. 241.
  33. Доцевич Т.І. Професійна діяльність викладача вищої школи як психологічна компетентність. «Професіоналізм педагога в контексті Європейського вибору України» збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції (23-25 травня 2010 р., м. Ялта): РВВ КГУ, 2010. Ч.3. 284 с.
  34. Доцевич Т.І. Рівні та етапи професійної само актуалізації сучасного менеджера. VІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Менеджмент –освіта в контексті трансформаційних перетворень в суспільстві», Т.ІІ, тези конференції, Донецьк, 2011. С.87-90.
  35. Доцевич Т.І. Педагогічний артистизм як компонент професіограми сучасного викладача. Вісник Прикарпатського університету. Педагогіка. Випуск . Частина 3. Івано-Франківськ 2011. С.72-76.
  36. Доцевич Т.І. Феноменологія становлення мета- когнітивної компетентності суб’єкта педагогічної діяльності у вищій школі. Вісник харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди. Психологія. Випуск 3. 2012. С.70-80.
  37. Доцевич Т.І. Формування рольової компетентності як провідне завдання безперервної освіти держслужбовців. Зб. наукових праць Донецького державного університету управління Том Серія «Державне управління» «Філософські та психолого-педагогічні засади управління» Донецьк ДонДУУ 2012. С.428-436.
  38. Доцевич Т.І. Метакогнітивна компетентність у структурі рефлексивної саморегуляції педагога вищої школи. Міжнародної науково-практичної конференції «Харківська школа психології: спадщина і сучасна наука» Харків, 2012, С.87.
  39. Доцевич Т.І. Феноменологія становлення мета когнітивної компетентності суб’єкта педагогічної діяльності у вищій школі. Вісник ХНПУ ім. Г.С. Сковороди. Психологія. Харків: ХНПУ, 2012. Вип.43. Част.2. С. 70-80.
  40. Доцевич Т.І. Методологія метакогнітивних досліджень в освітньому просторі. Матеріали міжнародної конференції «Когнітивні та емоційно-поведінкові фактори повноцінного функціонування людини: культурно-історичний підхід, 18-19 жовтня 2013 р. Харків, 2013. С. 48-49.
  41. Доцевич Т.І. Психологічні особливості педагогічної діяльності викладача вищої школи. Науковий вісник Миколаївського державного університету ім. В.О. Сухомлинського: Т.2. Вип. 11 (99). Миколаїв: МНУ імені В.О. Сухомлинського, 2013. С. 85 – 92.
  42. Доцевич Т.І. Шляхи та засоби діагностики мета- когнітивної компетентності викладачів. Вісник ХНПУ ім. Г.С. Сковороди. Психологія, Вип.46, Частина ІІ. Х.: ХНПУ, 2013. С.62-75.
  43. Доцевич Т.І. Методологія мета -когнітивних досліджень в освітньому просторі. Матеріали конференції: «Когнітивні та емоційно – поведінкові фактори повноцінного функціонування людини: культурно – історичний підхід», 18-19 жовтня 2013 року. Харків. 2013. С.48-49.
  44. Доцевич Т.І. Абнотивність у характеристиці мета когнітивної компетентності особистості викладача вищої школи. Вісник Одеського Національного університету ім. І.І. Мечникова, Серія: Психологія, Том 18. Випуск 4 (30). 2013. С. 69 – 79.
  45. Доцевич Т.І. Рефлективність як компонент мета пізнання особистості. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, 2013. С.64 -69.
  46. Доцевич Т.І. Компетентнісний підхід до педагогічної діяльності викладача вищої школи. Ресурсне забезпечення якості освіти: Матеріали Всеукраїнської науково – практичної конференції; Х.: ТОВ «Щедра садиба плюс», 2014. С.166-174.
  47. Доцевич Т.І. Стратегии чтения как средство развития мета когнитивной компетентности преподавателя высшей школы. Science and Education a New Dimension Pedagogy and Psychology, ІІ (9), Issue: 19, 2014. Budapest, 2014. С.139 – 144.
  48. Доцевич Т.І. Метакогнітивна компетентність майбутніх викладачів вищої школи. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія, Вип. 48. Х.: ХНПУ, 2014. С. 78 –84.
  49. Доцевич Т.І. Організаторські здібності у структурі мета когнітивної компетентності викладача вищої школи. Вісник Національного університету оборони України 1(38) . 2014. Київ, 2014. С. 208 – 215.
  50. Доцевич Т.І. Розроблення й апробація опитувальника педагогічної рефлективності викладача вищої школи. Психологічні перспективи. Випуск 23. Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2014. С. 99 – 112.
  51. Доцевич Т.І. Особливості педагогічної саморегуляції та мета когнітивної компетентності викладача вишу. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Сер. «психологія і педагогіка» Острог: Вид. «Національний університет «Острозька академія», 2014. Випуск 30. 146 с. С. 59-63
  52. Доцевич Т.І. Педагогічна рефлективність як детермінанта розвитку мета пам’яті викладача вищої школи. Збірник наук. Праць Кам’янець-Подільського університету ім. Івана Огієнка, Інституту психології ім.. Г. Костюка НАПН України. Випуск. 26. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2014. 708 с. С. 595-606.
  53. Доцевич Т.І. Особливості педагогічного мислення та мета- когнітивної сфери викладача вищої школи. Вісник Харківського національного університету ім.. В.Н. Каразіна. – №1095. 2015. Серія «Психологія. С. 65-71.
  54. Доцевич Т.І. Мета пам’ять як детермінанта розвитку мета когнітивної компетентності особистості викладача. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Діяльнісно-поведінкові фактори життєздатності людини» 28-29 листопада 2014. Харків. С. 44-45.
  55. Доцевич Т.І. Розвиток мета когнітивної компетентності викладача вищої школи. Збірник наук. праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. К.: Вид. «Фенікс», 2014. Т. ХІІ. Психологія творчості. Випуск. 19. 408 с. С. 8-18.
  56. Доцевич Т.І. Абнотивність як здатність до творчої діяльності викладача вищої школи. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія «Педагогіка і психологія». Збірник. статей. Ялта: РВВКГУ, 2014. Випуск. 46. Ч. 3. 212 с. С. 159-167.
  57. Доцевич Т.І. Розробка та апробація опитувальника педагогічної саморегуляції викладача вищої школи. Наук. журнал «Психологія і особистість», №2(6), Київ – Полтава, 2014. С. 163-174.
  58. Доцевич Т.І. Метамнемические особенности личности преподавателя высшей школы. Журнал научных публикаций аспирантов и докторантов. №9 (99), сентябрь 2014, Курск. С. 63 – 68.
  59. Доцевич Т.І. Темпоральні особливості мета когнітивної компетентності викладачів вищої школи. Наук. журнал «Науковий огляд», №5(6), Київ, 2014. С. 176-184.
  60. Доцевич Т.І. Мета пам’ять: наукові підходи та експериментально – інтроспективна методика дослідження. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія.-Харків: ХНПУ, 2014. Випуск. 49. Х.: ХНПУ, 2014. 223 с. С. 193-212.
  61. Доцевич Т.І. Психолого-педагогічні умови розвитку мета когнітивної компетентності викладача вишу. Наук. журнал «Науковий огляд» №1(11). м. Київ, 2015. С. 108-116.
  62. Доцевич Т.І. Мета лінгвістичні здібності викладача вищої школи. Проблеми сучасної психології. Збірник. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка, Інститут психології Г.С. Костюка НАПН України. Випуск. 27. 2015. С. 151-160.
  63. Доцевич Т.І. Структура мета когнітивної компетентності викладачів вищої школи. Вісник ХНПУ ім. Г.С. Сковороди. «Психологія». Випуск. 50. Х.: ХНПУ, 2015. 357 с. С.60-69.
  64. Доцевич Т.І. Метакогнітивна компетентність викладача вишу. Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Когнітивні та емоційно-поведінкові фактори повноцінного функціонування людини: культурно-історичний підхід» 23-24 жовтня м. Харків. 2015. С.195.
  65. Доцевич Т.І. Компетентнісний підхід до педагогічної діяльності викладача вишу. Актуальні проблеми психології. Збірник. наук. праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України / за наук. ред. С.Д. Максименка, М.О. Євдокимової. Миколаїв: Іліон,. Екологічна психологія. Випуск. 38.  Том VII. 2015. С. 154-167
  66. Яценко Т.С., Чобітько М.Ф., Доцевич Т.І. Малюнок у психо корекційній роботі психолога – практика (на мате-ріалі психоаналізу комплексу тематичних малюнків). Навчальний посібник з грифом Міністерства освіти і науки України Навчальний посібник. Черкаси: «БРАМА», видавець Вовчок О.Ю. 2003. 216 с.
  • Психологія. Навчально.-методичний. посібник для студентів. спец. «Менеджмент організації». Донецьк: ДонДУУ, 2011. 143с.
  1. Доцевич Т.І. Ділове спілкування. Навчально-методичний посібник для студентів. спец. «Менеджмент організацій» / Т.І. Доцевич. Донецьк: ДонДУУ, 2012. 175 с.
  2. Доцевич Т.І. Методика діагностики педагогічної саморегуляції викладача вищої школи. Матеріали науково-практичної конференції (Каталог психотехнологія, «Харківський осінній марафон психотехнологія», 28 жовтня 2017 р., С.41.
  3. Доцевич Т.І. Опитувальник педагогічної рефлективності викладача вишу. Матеріали науково-практичної конференції (Каталог психа технологій, тези доповідей) «Харківський осінній марафон психа технологій», 28 жовтня 2017 р., С.41.
  4. Доцевич Т.І. Організаційні аспекти підвищення кваліфікації державних службовців. Журнал «Державне управління: удосконалення та розвиток», №8. 2018р. (електрона версія) URL:http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/8_2018/4.pdf
  5. Доцевич Т.І. Шляхи розвитку мета когнітивної компетентності у майбутніх викладачів вищої школи. Матеріали Всеукраїнської науково.-практичної. конференції до 25-річчя каф. педагогіки та психології підготовка педагогів професійного навчання та психологів у закладах вищої освіти : зб. (м. Київ, 6–7 груд. 2018 р.) / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київський національний. економічний ун-т ім. В. Гетьмана». Електрон. текст. дані. Київ : КНЕУ, 2018. С. 47–53.URL: http://ir.kneu.edu.ua/bitstream/2010/26560/1/PPP_2018_8.pdf
  6. Доцевич Т.І. The management of interpersonal interaction in the “superior-subordinate” system as a means of prevention of emotional burnout in the organs of state authority. Науково-практичний журнал: «Інвестиції: практика та досвід» №22. 2018., С.131-136.
  7. Доцевич Т.І. Роль мета когнітивного досвіду та регулятивне-стильових характеристик в становленні мета когнітивної компетентності у майбутніх викладачів вищої школи. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». Випуск 5/2018. С.89-94.
  8. Доцевич Т.І. Концептуальна модель мета когнітивної компетентності суб’єкта педагогічної діяльності. Педагогіка та психологія: виклики і сьогодення: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, Україна, 3-4 травня 2019 року). Ч.2. С. 69-72.
  9. Доцевич Т.І. Інформаційно-педагогічна компетентність вихователя закладів дошкільної освіти. Інноваційні технології в дошкільній освіті: збірник наук. статей за матеріалами ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції м. Переяслав-Хмельницький, 28-29 березня, 2019. С.54
  10. Доцевич Т.І. Психологические особенности пролонгирования социально-когнитивных функций людей в период старости. «Теоретично і прикладні проблеми психології» Збірник наукових праць № 1 (5) 2020. С.210-223. м. Сєвєродонецьк Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  11. Доцевич Т.І. Використання медіації як засіб вирішення конфліктів в трудовому колективі. Міжнародна науково-практична конференція «Наукова дискусія: питання педагогіки та психології», 6-7 грудня 2019 р. м. Київ. С.95-99.
  12. Доцевич Т.І. Рефлексивна компетентність в професійній діяльності викладачів. Міжнародна науково-практична конференція «Психологія і педагогіка як науки становлення і розвитку сучасної особистості» 27–28 грудня 2019 року, м. Влоцлавек, Республіка Польща
  13. Доцевич Т.І. Вплив різних методів анестезії на якість життя пацієнток в післяопераційному періоді вишкрібання порожнини матки. Науковий журнал «Science Rise: Medical Science» №2(29), 2019. С.27-36.
  14. Доцевич Т.І. Рефлексія в дошкільному віці: теоретичні аспекти. V Міжнародна науково-практична конференція «Topical issues of the development of modern science» 15-17 січня, 2020 г. Софія, Болгарія
  15. Доцевич Т.І. Вплив стильових особливостей саморегуляції на професійну діяльність педагогів. Scientific achievements of modern society 5-7 лютого 2020 року, в г. Ліверпуль, Великобританія, С.611-620.
  16. Доцевич Т.І. Burnout syndrome in psychologists providing emergency and long-term psychology cal assistance. East European Scientific Journal, (Warsaw, Poland), №1 (53), 2020. part 8, p.41-44.
  17. Доцевич Т.І. Метакогнітивна саморегуляція як компонент мета пізнання у дітей старшого дошкільного віку. Науковий журнал «Психологічний часопис», № 2(34), Том 6, С.66-74. 2020.
  18. Доцевич Т.І. Психологічні особливості формування здатності до організації часу у студентів. Збірник матеріалів Звітної науково-практичної конференції Луганського національного аграрного університету 26 лютого 2020 року, С. 149-153.
  19. Доцевич Т.І. Роль психологічних факторів в управлінні персоналом. II Міжнародна науково-практична конференція «Modern science: problems and innovations» 3-5 травня 2020 року м. Стокгольм, Швеція. С. 569-576.
  20. Доцевич Т.І. Особливості використання методів вирішення конфліктів в організаціях. X Международная научно-практическая конференция «Perspectives of world science and education» 17-19 июня 2020 г. Осака, Япония
  21. Доцевич Т.І. Вплив акмеологічних здібностей на саморозвиток особистості професіонала. Психологічний журнал «Психологічний часопис», Том 6. № 4 (2020). С. 84-92.
  22. Доцевич Т.І. Регуляторні функції дошкільників у контексті нормативної ситуації. Психологічний журнал «Психологічний часопис», Том 6. № 5 (2020). С. 80-90.
  23. Доцевич Т.І. Phenomenon of «communicative act». A Рsycholinquistics Perspective. Humanities and Social Sciences HSS,  ХХI V,27 (3/2020) р.33-51
  24. Доцевич Т.І. Лексичні показники розвитку мовлення в дітей дошкільного віку. Науковий журнал «Психологічний часопис», №10 (42) 2020, с.66-75
  25. Доцевич Т.І. Засоби розвитку акмеологічної компетентності педагога. WORLD SCIENCE: PROBLEMS, PROSPECTS AND INNOVATIONS Abstracts of III International Scientific and Practical Conference Toronto, Canada 25-27 November 2020, р.462-468
  26. Доцевич Т.І. Менеджмент організації навчання педагогів як ресурс забезпечення якості освіти. IV Міжнародна науково-практична конференція “PRIORITY DIRECTIONS OF SCIENCE AND TECHNOLOGY DEVELOPMENT”, 20-22 грудня, 2020 р., Київ, Україна, p.
  27. Доцевич Т.І. Диференціальні аспекти структурної організації метакогнітивних якостей студентів закладів вищої освіти. II Міжнародна науково-практична конференція «Results of modern scientific research and development» 2-4 травня 2021 р. Мадрид, Іспанія, с.381-384
  28. Доцевич Т.І., Слабо уз В.В. Philosophy of education in the context of globalization. Збірник матеріалів конференцій ЛНАУ «Аграрна галузь сучасної України: проблеми та перспективи розвитку», 14 травня 2021 року, с.395-397 м. Слов’янськ.
  29. Доцевич Т.І. Лексичні показники розвитку мовлення в дітей дошкільного віку з різним рівнем саморегуляції. Психологічний журнал «Психологічний часопис», Т.6, №10, 2021р.,с. 66-74.
  30. Доцевич Т.І. Емоційна компетентність викладача закладів вищої освіти як складова його професійної компетентності. Матеріали 4 науково- практичної конференції «Scientific Community Interdisciplinary Research held in May 18-19, 2021 in Hamburg, Germany, c.250-254
  31. Доцевич Т.І. Стилі ділового спілкування менеджера. Proceeding of Х international scientific and practical conference June 13-15 2021. С.569-574.
  32. Доцевич Т.І. Локус контролю як мета когнітивний процес професійної діяльності суб’єкта. Матеріали конференції :Proceeding of Х International scientific and practical conference, july11-13. 2021, м. Київ,468-474.
  33. Доцевич Т.І. Нервово-психічна стійкість студентів у виборі стратегій поведінки у важких життєвих ситуаціях. Матеріали VI Всеукраїнської науково-практичної конференції «Особистісні та ситуативні детермінанти здоров’я»,18листопада 2021р., м. Київ, С.51-54.
  34. Доцевич Т.І. Особливості потребнісно-мотиваційної сфери студентів на різних курсах навчання в Луганському національному університеті. Матеріали  1 міжнародної науково-практичної конференції «Аграрна освіта: минуле, сучасне, майбутнє», 15-16 листопада 2921р.,м. Слов’янськ. С.37-45
  35. Доцевич Т.І. Менеджмент організаційного навчання педагогів як ресурс забезпечення якості освіти. Матеріали ХVI Міжнародної науково-практичної конференції «Innovative trends of science and practice, tasks and ways to them», 26-29 квітня, м Афіни, Греція, С.634-637.
  36. Доцевич Т.І. Цілеспрямований розвиток когнітивного компонента мета лінгвістичної компетенції студентів-лінгвістів. Scientific journal Innovations  scientific, technical and social ecosystems, Issue 2, с.35-70.
  37. Доцевич Т.І. Когнітивне-комунікативний підхід до оволодіння усвідомленим читанням учнями із затримкою психічного розвитку. Матеріали ХХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Theoretical and science bases of actual tasks»,14-17 червня, Лісабон, Португалія. с.541-544.
Перейти до вмісту