Дем’яненко Світлана Дмитрівна

Дем'яненко С.Д.

Дем’яненко
Світлана Дмитрівна 

кандидат педагогічних наук, доцент, член-кореспондент Міжнародної академії наук педагогічної освіти

ГРАФІК КОНСУЛЬТУВАННЯ:

 вівторок: 13.00 – 15.00

кабінет № 210

(корпус № 1, поверх № 2)

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

+ 38 (04567) 5-63-97

kafedra_phdpu@i.ua

Біографічні відомості. Народилася 27 березня 1970 р. в м. Переяслав-Хмельницькому Київської області.

Навчання. У 1993 році закінчила Переяслав-Хмельницький філіал Київського державного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова, здобула спеціальність педагогіка і психологія дошкільна, кваліфікацію – викладач дошкільної педагогіки і психології. Вихователь.

У 2006 році захистила кандидатську дисертацію на тему: «Пропедевтика мовних понять у дітей старшого дошкільного віку», присуджено науковий ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 теорія і методика навчання (українська мова).

Робота. З 1993 року – лаборант кафедри дошкільної педагогіки і психології.

З 1996 року – асистент кафедри дошкільної педагогіки і практичної психології.

З 1997 року – викладач кафедри дошкільної педагогіки і практичної психології.

З 1998 по 2003 роки – заступник декана факультету педагогіки і психології.

З 2002 року – старший викладач кафедри дошкільної педагогіки і психології.

З 2008 року – доцент кафедри дошкільної педагогіки і методики навчання

З 2016 року по сьогоднішній час – доцент кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти.

Наукові інтереси: мовно-мовленнєвий розвиток дітей дошкільного віку, метамовний розвиток та навчання грамоти дітей старших дошкільників, психолінгвістичний розвиток дітей.

Навчальні дисципліни:

  • психологія дошкільника,
  • педагогічна психологія,
  • психолінгвотерапія у закладі дошкільної освіти,
  • теорія і методика розвитку мовлення та навчання мови дітей дошкільного віку,
  • інтерактивне навчання грамоти дітей старшого дошкільного віку,
  • професійний імідж вихователя закладу дошкільної освіти.

 

Основні наукові праці. Автор має біля 100 наукових праць у галузі дошкільної освіти. Основні з них:

Дем’яненко С.Д. Одиниці вивчення мови старшими дошкільниками в розрізі лінгвістичних положень / Гуманізація навчально-виховного процесу. – Слов’янськ: ІЗМН – СДПУ, 2005. – Вип. 24. – С.118-123.

Дем’яненко С.Д. Психологічні передумови засвоєння мовних понять дітьми дошкільного віку / Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Науково-теоретичний збірник. – Переяслав-Хмельницький, 2006. – Вип. 9. – С. 67 – 70.

Дем’яненко С.Д. Аналіз сучасного стану чинних програм початкової та дошкільної ланок освіти з мовно-понятійної роботи / Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. – Ніжин, 2006. – С. 32 – 35.

Демьяненко С.Д. Дифференцирование старшими дошкольниками коммуникативных единиц языка как способ рефлексии над языком / Проблемы онтолингвистики – 2007. Материалы международной конференции (21-22 мая г. – Санкт-Петербург). – СПб.: Златоуст, 2007. – С. 53-57.

Демьяненко С.Д. Методы пропедевтики языковых понятий у детей старшего дошкольного возраста / Язык и мышление: Психологические и лингвистические аспекты. Материалы VІІ-ой Международной конференции (Ульяновск, 16-19 мая 2007г.) / Отв. ред. проф. А.В.Пузырёв. – М.; Ульяновск: Институт языкознания Ран; Ульяновский государственный университет, 2007. – С. 225-226.

Дем’яненко С.Д. Дидактичні та лінгвометодичні принципи пропедевтики мовних понять у дітей старшого дошкільного віку / Гуманізація навчально-виховного процесу: Збірник наукових праць. – Вип. ХХХІV / За заг. Ред. проф. В.І.Скрипченка. – Слов’янськ: Видавничий центр СДПУ, 2007. – С. 160 – 166.

Дем’яненко С.Д. Лінгвометодичні підходи до мовно-понятійної роботи в дошкільній освіті / Гуманізація навчально-виховного процесу: Збірник наукових праць. – Вип. ХХІХ / За заг. Ред. проф. В.І.Скрипченка. – Слов’янськ: Видавничий центр СДПУ, 2006. – С. 123 – 143.

Дем’яненко С.Д. Лінгвістична пропедевтика понять у зв’язку з розвитком комунікативно-мовленнєвих умінь дошкільників / Розвиток мовлення дітей старшого дошкільного віку: Монографія / Л.О.Калмикова, Н.В.Харченко, С.Д.Дем’яненко, Л.А.Порядченко; За заг. Ред. Л.О.Калмикової. К.: Вид-во «ПП Медвєдєв», 2007. – С. 233 – 267. (Під грифом МОН України).

Дем’яненко С.Д. Особливості оволодіння мовними поняттями дітей старшого дошкільного віку / Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Науково-теоретичний збірник. – Переяслав-Хмельницький, 2007. – Вип. 12. – С. 133 – 138.

Дем’яненко С.Д. Теоретичні положення експериментальної методики пропедевтики мовних понять у дітей старшого дошкільного віку / Актуальні проблеми психології: Етнічна психологія. Історична психологія. Психолінгвістика / За редакцією С.Д.Максименка. – К.: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2007. – Том ІХ, Частина 2. – С. 92 – 99.

Дем’яненко С.Д. Рефлексивні можливості старших дошкільників у роботі з мовними поняттями / Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Науково-теоретичний збірник. – Переяслав-Хмельницький, 2008. – Вип. 14. – С. 180 – 182.

Дем’яненко С.Д. Шляхи становлення мовних понять (висловлювання, речення, слово, звук) у дітей старшого дошкільного віку (теоретичний аспект) / Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Науково-теоретичний збірник. – Переяслав-Хмельницький, 2008. – Вип. 15. – С. 10 – 14.

Дем’яненко С.Д. Психолого-лінгвістичні механізми становлення мовних понять у старших дошкільників (теоретичний аспект) / Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Науково-теоретичний збірник. – Переяслав-Хмельницький, 2008. – Вип. 15. – С. 80 – 82.

Дем’яненко С.Д. Особливості становлення мовного поняття «звук» у дітей старшого дошкільного віку / Teorija praksei müsdienu sabidrїbas izglїtїbä. IV Starptautiskä zinätniskä conference (2008) Rїga: Tipogräfija «S&G», 424-428. – 1рр (англійською мовою).

Дем’яненко С.Д. Формування мовно-комунікативної компетентності майбутніх педагогів на матеріалі вивчення курсу «Дитяча риторика» / Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 51. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2009. – С. 244 – 250.

Дем’яненко С.Д. Діагностика мовних понять у дітей старшого дошкільного віку / Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (педагогічні науки) – Л.: Видавництво Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». 2009. – Ч. І. – С. 115-120.

Дем’яненко С.Д. Лінгвофілософські та психолінгвістичні  аспекти слова в спадщині Г.С.Сковороди / Психолінгвістика : [Зб.наук.праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»]. – Переяслав-Хмельницький: ПП «СКД», – Вип. 4. – С.27– 33.

Дем’яненко С.Д. Технології пропедевтики мовного поняття «звук» у старших дошкільників / Гуманізація навчально-виховного процесу : Збірник наукових праць. Спецвипуск 4 / [За заг.ред. проф. В.І.Скрипченка]. – Слов’янськ: СДПУ, 2010. Ч.1. – С.89-95.

Дем’яненко С.Д. Підготовка фахівців із дошкільного виховання в умовах кредитно-модульної системи навчання / Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Випуск 16. – Глухів: ГНПУ ім. О.Довженка, 2010. – С. 87 – 91.

Демьяненко С.Д. О пропедевтике языковых понятий у детей старшего дошкольного возраста / Филологическое образование детей дошкольного возраста: Сборник статей по итогам Всероссийской научно-практической конференции преподавателей, молодых ученых, педагогов-практиков. – Екатеринбург: 2010. – С.27 – 33.

Дем’яненко С.Д. Роль психологічних та психолінгвістичних поглядів О.О.Потебні про внутрішню форму слова в мовно-понятійній роботі зі старшими дошкільниками / Психолінгвістика : [Зб.наук.праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»]. – Переяслав-Хмельницький: ПП «СКД», 2011. – Вип. 7. – С.18– 25.

Дем’яненко С.Д. Ідеї С.Ф.Русової про навчання дітей рідної мови / Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки» ( Ніжинський  державний університет імені Миколи Гоголя ) / [За заг. ред. проф. Є.І.Коваленко]. – Ніжин: НДУ імені Миколи Гоголя, 2011, – № 8. С. 110 – 114.

Дем’яненко С.Д. Теоретичні засади дослідження метамовних проявів у дітей дошкільного віку / Психолінгвістика : [Зб.наук.праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»]. – Переяслав-Хмельницький: ФОП Лукашечив О.М., 2012. – Вип. 11. – С.17– 22.

Демьяненко С.Д. О металингвистических способностях старших дошкольников / Развитие детской речи и творчества: традиции и перспективы: Материалы международной научно-практической конференции 31 января – 2 февраля / Под ред. О.С.Ушаковой. – М.: НИИ школьных технологий, 2012. – С.50-53.

Дем’яненко С.Д. Деякі особливості імпліцитних знань дошкільників / Психолінгвістика : [Зб.наук.праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»]. – Переяслав-Хмельницький: ФОП Лукашевич О.М., 2013. – Вип. 13 – С. 17-26.

Дем’яненко С.Д. Оволодіння психолінгвістичними одиницями як основа метамовної компетенції старших дошкільників / Вісник Інституту розвитку дитини. Вип. 32. Серія: Філологія, педагогіка, психологія: Збірник наукових праць. – Київ: Видавництво національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, 2014. – С. 51-56.

Дем’яненко С.Д. Вивчення особливостей  та умов метамовного розвитку дітей старшого дошкільного віку / Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. – К. : «Срібна Хвиля», 2014. – Том ІV. Психологія розвитку дошкільника. – Випуск 10. – С. 31–41.

Дем’яненко С.Д. Ґенеза метамовних проявів у дітей дошкільного віку / Науковий журнал ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (Освітній простір України). – Івано-Франківськ, 2014. – Випуск 3. – С.97-102.

Дем’яненко С.Д. Конструювання дітьми дошкільного віку власної мовної системи (англ. мовою) / Психолінгвістика : [Зб.наук.праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет  імені Григорія Сковороди»]. – Переяслав-Хмельницький: ФОП Лукашевич О.М., 2015. – Вип. 17. – С.37– 46. (Web of Science Core Collection).

Демяненко С.Д. Аналіз формування метамови й металінгвальних засобів вербалізації суджень про мову: психолінгвістичний аспект // Науковий вісник Херсонського державного університету (збірник наукових праць). Психологічні науки. Випуск 2. Том 1.– Херсон, 2015. С.135-139.

Svitlana Demyanenko Features of meta-language displays in Ukrainian-speaking children of the 6-th year of life / Аcquisition of slavic languages Editor Hristo kyuchukov. – Munich: Lincom, 2015. – Р 82-108.

Дем’яненко С.Д. Навчання усвідомленого мовлення дітей старшого дошкільного віку // Virtus: Scientific Journal / Editor-in-Chief M.A. Zhurba-February#11. Изд-во: СPM «ASF» (Канада, Монреаль), 2017. – P. 90 – 94.

Демьяненко С. Д. Порождение метаязыка у детей дошкольного возраста / Дошкольное образование: опыт, проблемы, перспективы. Сборник материалов VIII Международного научно-практического семинара (Барановичи, 23-24 марта 2017 года). – Барановичи, БарГУ. – 2017. – C. 29-31.

Дем’яненко С.Д. Психолого-педагогічні аспекти засвоєння старшими дошкільниками висловлювання-тексту / Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки» Випуск 6. Том 2. – Херсон, 2017. С 23-28.

Дем’яненко С.Д. Метамовний розвиток дітей – природна схильність пізнання мови / Психологічна безпека особистості у змінному світі. Міжнародна колективна монографія. – Брест. Переяслав-Хмельницький, 2019 – С. 186-206. 1 д.а 24 ст.

Дем’яненко С.Д. Емпіричне дослідження мовленнєвого розвитку старших дошкільників у зв’язку з підготовкою до навчання грамоти / Науковий вісник Херсонського державного національного університету Серія «психологічні науки», Випуск 2. – Херсон: Херсонський державний університет, 2020. С. 119-125.

Дем’яненко С.Д. Інтеграція мовленнєвого та рухового розвитку дітей старшого дошкільного віку в ігровій діяльності / Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія» : зб. наук. пр. / Ред. кол. : Пазюра Н. В. (гол. ред.) та ін. – Мукачево : Вид-во МДУ, 2020. – Випуск 1 (11). – 290 с. С. 125-128.

Дем’яненко С.Д. Мовленнєвий розвиток старших дошкільників на шляху до об’єктивування звуків – одиниць мови / Трансформаційні процеси в дошкільній освіті першої половини ХХІ століття : колективна монографія / Науковий редактор Л.О. Калмикова. Переяслав (Київська область): Домбровська Я.М., 2020. С. 429-453.

Дем’яненко С.Д. Словосполучення у мовленні старших дошкільників / Вченні записки Таврійського національного Університету ім. В.І.Вернадського. Серія «Психологія», Том 32 (71) № 3 2021:  Видавничий дім «Гельветика», 2021. С. 111-117.

Дем’яненко С.Д., Мовленнєво-особистісний розвиток дітей шостого року життя (на матеріалі засвоєння опису). Габітус. Науковий журнал з соціології та психології. Випуск 35. 2022. С.117-121.

Дем’яненко С.Д., Мовленнєвий розвиток дітей п’ятого року життя у контексті ознайомлення з сучасними професіями дорослих. The ХХ International Scientific and Practical Conference «Problems of science and practice, tasks and ways to solve them», May 24 – 27, 2022, Warsaw, Poland. Р. 481-484.

Має більше двадцяти відзнак обласного, регіонального та університетського рівнів.

Перейти до вмісту