15 грудня 2025 року у конференц-залі імені Василя Сухомлинського спеціалізованою разовою Вченою радою за спеціальністю за спеціальністю 053 Психологія було прийнято до захисту дисертацію на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки Чернишова Володимира Олександровича на тему:«Психологічні особливості формування здоров’язбережувальної компетентності у курсантів автошкіл».
Науковими керівниками роботи виступила кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології соціально-психологічного факультету Університету Григорія Сковороди в Переяславі Руденко Оксана Володимирівна.

Повідомляється, що представлено комплексне теоретико-емпіричне дослідження проблеми психологічних особливостей формування здоров’язбережувальної компетентності у курсантів автошкіл. На основі системного порівняльного аналізу наукових джерел здійснено концептуалізацію поняття «здоров’язбережувальна компетентність курсантів автошкіл», яке номінується як інтегративна професійно-особистісна якість майбутнього водія, котра відображає його здатність до усвідомленого, відповідального й ефективного збереження власного життя і здоров’я, а також життя і здоров’я інших учасників дорожнього руху; спроможність діяти безпечно для себе та інших, підтримуючи оптимальний рівень здоров’я, працездатності й емоційної рівноваги під час дорожньої діяльності..
Як йдеться у анотації до роботи, практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що: а) розроблено критерії і показники діагностики стану сформованості здоров’язбережувальної компетентності у курсантів автошкіл; б) створено й використано релевантні методики, у тому числі авторська анкета, для психодіагностування особливостей сформованості здоров’язбережувальної компетентності майбутніх водіїв відповідно до кожного критеріального показника; в) створено й апробовано програму психологічного супроводу професійного становлення майбутніх водіїв; г) запропоновано психодидактичний інструментарій (форми, методи, психотехніки, засоби), що забезпечують ефективне формування здоров’язбережувальну компетентність у курсантів автошкіл; д) розроблено психолого-педагогічні рекомендації з формування здоров’язбережувальної компетентності у курсантів автошкіл.
Наукова спільнота високо оцінила актуальність дисертаційної роботи та її важливе теоретичне і практичне значення в аспекті розвитку здоров’язбережувальної компетентності.
Шановний Володимире Олександровичу!
Від усього серця вітаємо Вас із успішним захистом дисертації – це не лише особиста перемога, а й цінний внесок у скарбницю наукових знань нашої альма-матер та розвиток психологічної науки в Україні.
Ваша дослідницька робота, присвячена психологічним аспектам розвитку особистості та підготовки майбутніх фахівців, є яскравим прикладом глибинного аналізу, наукової сумлінності та справжньої відданості обраній справі. Вона надихає молодих дослідників і слугуватиме орієнтиром для тих, хто тільки розпочинає свій шлях у науці.
Бажаємо Вам натхнення для нових ідей, незламної енергії для втілення амбітних проєктів, міцного здоров’я та підтримки близьких людей. Нехай Ваші подальші дослідження відкривають нові горизонти знань і приносять реальні зміни у практику психологічної допомоги та освіти.













