Ректор УГСП Віталій Коцур зустрівся з переяславськими випускниками, які склали НМТ на 200 балів: говорили про секрети успіху та плани на майбутнє

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Вступ-2023 > Ректор УГСП Віталій Коцур зустрівся з переяславськими випускниками, які склали НМТ на 200 балів: говорили про секрети успіху та плани на майбутнє

У 2023 році троє випускників Переяславського академічного ліцею імені Івана Мазепи пройшли Національне мультипредметне тестування з максимальною кількістю балів. Серед них Максим Шеляга, який склав національне мультипредметне тестування на 200 балів з двох предметів: фізики та математики й Ігор Лось, який отримав такі довгоочікувані 200 балів з математики й біології.

У п’ятницю, 14 липня, ректор Університету Григорія Сковороди в Переяславі Віталій Коцур вирішив зустрітися з цими учнями, щоб особисто подякувати їм за відмінні результати та поцікавитися секретами їхньої мотивації, поділившись власними спогадами й досвідом та, звісно ж, запросивши навчатися до альма-матер.

На прикрість одна з запрошених випускниць, зважаючи на особисті обставини, не змогла завітати до сковородинівського університету. З учнями ж, які прийшли на зустріч, спілкувалася й пресслужба УГСП. У чому секрет таких високих результатів, які емоції переповнювали випускників, коли вони дізналися про свої бали, і хто допомагав їм у підготовці – читайте в нашій публікації.

Хлопці, зізнавайтесь – які були емоції коли побачили результат на власні очі?

Максим: Спершу ж у системі нам показували лише правильні відповіді. І от коли я побачив що все вірно, то подумав що це, мабуть, якийсь збій. Потім, побачивши кінцеві результати, здивувався, хоч знав що з фізики і математики вони будуть високим. Найбільше здивувала українська мова – склав її на 190 балів.

Ігор: Подібно було і в мене. Результату з математики я зрадів, з української мови розраховував на трішки вищий бал, хоч і отримав 190 балів – ставив на цей предмет певний пріоритет, як і на біологію.

Як вдалося досягнути таких високих результатів попри карантин і війну?

Ігор: Я приїхав до Переяслава наприкінці квітня – на початку травня. Аби тримати себе «в тонусі» записувався на онлайн-курси. Це було два заняття в день, три рази на тиждень. Хоч і без домашніх завдань, але це давало змогу повторювати вивчений матеріал. Це, можна сказати, такий лайфхак. Уже з вересня вчився дистанційно, дуже хотів навчатися очно, побачити нових однокласників і познайомитися з ними. Вдячний, що на якийсь час таку змогу нам надав Університет Григорія Сковороди в Переяславі де кілька тижнів проходили наші заняття.

А як оціните завдання НМТ, чи складно було здавати, чи все здавалося легким? Які поради дасте тим, хто здаватиме такий чи подібний іспит у наступному році?

Ігор: Завдання з математики для мене видалися не надто складними, просто над чимось треба було подумати більшу кількість часу. Щодо української мови то скажу, що варто вивчати наголоси, бо іноді можна розгубитися. Повторювати, знати правила, розвязувати завдання, дивитися різні тематичні відео. З біології видалося забагато інформації, яка не знадобилася на НМТ. Тем багато, а беруть лише частину. Ти готуєшся, прагнеш запамятати, а воно тобі не знадобилося. Тому, як на мене, слід не заглиблюватися у щось одне, а. найперше, вивчати усі ключові поняття з тем.

Максим: Додам щодо фізики. Треба навмисне готуватися до найскладніших завдань, тоді простіші видадуться легкими. Головне знати формули.

«Справа у системному підході й базових знаннях, закріплення результатів шляхом участі в олімпіадах і конкурсах. Два роки підготовки не можуть дати такого результату – то вже систематизація. Відтак слід починати готуватися до таких іспитів сумлінно навчаючись десь з 7 класу, а останні роки вже все систематизувати, проходячи підготовчі курси чи з репетитором. Таким чином ти не забуваєш, і коли треба робити контрольну – ти сідаєш, бо тобі треба. Ігорю взагалі було складно – йому довелося не лише вчитися дистанційно, а й наприкінці десятого класу змінити школу переїхавши з Мелітополя», – ділиться секретами успіху своїх вихованців вчителька фізики Переяславського академічного ліцею імені Івана Мазепи, їх репетитор Оксана Дідик.

Чому обираєте освіту в Україні попри війну?

Ігор: Мали з родиною певні варіанти, певні плани. Але дякую Богу, що я в Переяславі – тут мої дідусь і бабуся. Хоч і приїздив сюди щоліта, тільки зараз цілком осягнув що тут і де, навіть університет. Щодо освіти в Україні то в мене все просто – з 24 лютого 2022 року у мене ніби тумблер перемкнувся. Почав цікавитися історією України, хочу прочитати багато книжок і монографій з цього приводу. Ми ж держава, а не просто собі територія, і якщо виїхати, то залишиться лише територія. Тому де, якщо не тут?

Максим: Я теж мав родичів закордоном і змогу виїхати, вони дуже агітували. Але я хочу навчатися в Україні. Та й… за що воюють наші воїни? Аби ми тут жили й розвивалися, до чогось йшли. Залишати країну… То для чого тоді воювати за неї, якщо її залишати?… 

«Я не знаю, хлопці, як ви плануєте надалі свою освітню траєкторію, але хочу сказати, що Університет Григорія Сковороди в Переяславі дуже зацікавлений в талановитій молоді. Я зацікавлений, як наймолодший ректор України. Кажу це не просто так і маю з чим порівняти, зокрема з провідними українськими закладами вищої освіти, бо вчився в них, або співпрацював. Хочу сказати, що вони не завжди можуть дати ті можливості які може дати УГСП.

Насамперед мова про очне навчання – у нас відносно спокійно, і це неспівмірно з тими викликами, які долають великі міста у безпековому плані. Там більш небезпечно. Деякі заклади дистанційно працюють вже три роки, і так буде й цьогоріч. Також мова про якісне наповнення освітніх програм, яке в нас подекуди куди вище. А ще кожен талановитий студент у нас має можливість поїхати за кордон за програмами академічної мобільності. Постійно розширюємо мережу наших партнерських закладів, нині ведемо перемовини з колегами з США. Цього вам не дасть більшість інших закладів, мені здається. Бодай фізично не дасть, бо там куди більше студентів. Тут є 3D принтер – можете друкувати на ньому усе від статуеток до запчастин для «Байрактарів». Навіть в КПІ такого немає, якщо не помиляюсь.

Крім того, найталановитіших студентів, особливо якщо вони знають англійську мову, вже з першого курсу ми беремо на роботу. Або даємо змогу поєднувати навчання з роботою, вибудовуємо кожному індивідуальний графік навчального процесу. Умовно, якщо хтось з вас хоче йти на лікаря, то поза цим аби зайняти в медзакладі адміністративну посаду вам знадобиться освіта управлінця – її ж можна здобувати паралельно вже зараз, якщо є фінансова спроможність.

Врешті, й Президент далеко не в кожен університет приїздить, і не в кожному університеті ця зустріч відбувається саме зі студентами. Не кажучи вже про відомих українців, які, навіть в умовах війни, бувають тут на постійній основі в рамках форматів «Відкритий університет» та «Платформа можливостей». Сюди приїздять як живі класики, так і лідери думок, тут ви можете зустріти кого завгодно і кого тільки захочете. Себто, Університет Григорія Сковороди в Переяславі більш ніж вартий уваги», – зазначив у ході зустрічі ректор Віталій Коцур, та додав, що як би не склалася доля хлопців вони завжди можуть розраховувати на допомогу і підтримку, або можуть вступити сюди паралельно – на заочну форму навчання.

Наостанок зустрічі хлопці отримали пам’ятні подарунки від УГСП, неформально спілкувалися з командою університету з приводу майбутнього України. І якщо те, що хлопці оберуть для навчання наш заклад поки залишається лише ймовірністю, то те, що з них виростуть гідні, інтелектуальні й талановиті громадяни України – вже 100% факт.

АВТОР: МАКСИМ ЛЕВЧЕНКО

Відділ інформаційних технологій та зв’язків з громадськістю

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на порталі, дозволяється за умови посилання на uhsp.edu.ua. При копіюванні матеріалів порталу для інтернет-видань обов’язковим є пряме та відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці на цитовану статтю або новину.

Перейти до вмісту