У МОН затвердили педагогічну інтернатуру: що це означає для сковородинівців?

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Анонси > У МОН затвердили педагогічну інтернатуру: що це означає для сковородинівців?

Міністерство освіти і науки затвердило положення про педагогічну інтернатуру. Воно визначає порядок проходження інтернатури українцям, які хочуть працювати вчителями у школах. Педагогічна інтернатура триватиме лише рік. Про це йдеться у наказі МОН, який було зареєстровано в Міністерстві юстиції 24 грудня 2021 року.

Слід додати, що за виконання обов’язків вчителя-наставника, який допомагатиме педагогу-інтерну, призначатиметься доплата у граничному розмірі 20% його ставки. Міністр освіти Сергій Шкарлет запевнив, що це важливе рішення і реальний крок до залучення молодих фахівців в українські школи, які сьогодні мають проблему з дефіцитом учительських кадрів.

Кому і для чого це треба? Проходження педагогічної інтернатури допоможе молодому фахівцеві, який має, наприклад, базову технічну або економічну освіту, опанувати педагогічну справу та швидко адаптуватися до умов навчального процесу. Він матиме куратора – досвідченого вчителя – і реальну практику викладання з першого дня проходження інтернатури, – заявив він.

Пройти педагогічну інтернатуру за бажанням можуть непедагогічні працівники школи, що дасть їм можливість здобути потрібні навички, формувати професіоналізм, після чого – продовжити вже педагогічну кар’єру.

Серед основних завдань педагогічної інтернатури: створення системи професійно-педагогічної адаптації інтерна до умов викладання, формування сприятливого мікроклімату та відчуття соціально-психологічного комфорту; набуття фахових компетентностей, педагогічної майстерності, формування професійної готовності інтерна до самостійної педагогічної діяльності; формування поваги до професії та сумлінного ставлення до трудової діяльності; формування інституту наставництва у закладах освіти, розвиток професійних спільнот педагогічних працівників.

Педагогічна інтернатура організовується відповідно до наказу керівника закладу освіти, що видається в день призначення інтерна на посаду педагога. Строк інтернатури становить один рік, що відраховується від дати видання наказу. Також до цього строку включається період тимчасової непрацездатності інтерна та час його перебування у відпустці.

Яка програма? Педагогічна інтернатура провадиться відповідно до програми, що затверджується керівником закладу освіти та має передбачати теоретичну та практичну допомогу інтерну, що спрямована на розвиток професійних компетентностей.

Основними заходами педагогічної інтернатури є: проведення індивідуальних консультацій, наставницьких бесід з інтерном; допомога у підборі відповідної літератури, підготовці навчальних занять, розробленні дидактичних матеріалів тощо; взаємовідвідування навчальних занять, відвідування уроків досвідчених педагогічних працівників; здійснення моніторингу результатів навчання учнів; участь у тренінгах, навчальних семінарах з методичних питань, творчих звітах педагогічних працівників; вивчення досвіду кращих педагогів шляхом аналізу їхніх вебсайтів, вебресурсів професійних спільнот; залучення інтерна до партнерської взаємодії з науковцями та педагогами, участі в професійних спільнотах педагогічних працівників; психологічний супровід інтерна.

Заходи педагогічної інтернатури можуть здійснюватися безпосередньо в закладі освіти, а також, за наявності технічних можливостей, дистанційно.

У межах проходження інтернатури інтерн: виконує обов’язки згідно з посадовою інструкцією та обов’язки, покладені на нього трудовим договором і правилами внутрішнього розпорядку; організовує освітній процес із урахуванням психолого-фізіологічних, вікових особливостей учнів, специфіки навчального предмета; працює над набуттям компетентностей зі спеціальності педагогіки, психології, необхідних для забезпечення процесу навчання, виховання і розвитку особистості, у тому числі осіб з особливими освітніми потребами; самостійно обирає форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації; бере участь у засіданнях професійних спільнот педагогічних працівників, семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо.

Науково-методичну підтримку організації педагогічної інтернатури можуть здійснювати заклади вищої та післядипломної педагогічної освіти, наукові, науково-методичні та методичні установи. Серед таких буде і Університет Григорія Сковороди в Переяславі – усі деталі щодо цього будуть повідомлені незабаром.

За матеріалами ЗМІ

Перейти до вмісту