Спільне засідання ректорату та Вченої ради від 06.04.2021: MoPED, стан оплати за наданні освітні послуги, протиепідемічні заходи на території університету

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Спільне засідання ректорату та Вченої ради від 06.04.2021: MoPED, стан оплати за наданні освітні послуги, протиепідемічні заходи на території університету

У вівторок, 6 квітня 2021 року о 10:00, у онлайн форматі за допомогою платформи Microsoft Teams відбулося спільне засідання ректорату та Вченої ради університету. На порядок денний було винесено питання щодо результатів реалізації та проходження моніторингу Міжнародного проєкту програми ЄС Erasmus + KA 2. No586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED»; стану оплати за наданні освітні послуги та дотримання протиепідемічних заходів у навчальних корпусах та гуртожитках університету.

Про результати реалізації та проходження моніторингу Міжнародного проєкту програми ЄС Erasmus + KA 2. No586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED» доповіли кандидат педагогічних наук, професор, декан факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва Наталія Ігнатенко та начальник відділу міжнародних зв’язків Валентина Крикун продемонструвавши мультимедійну презентацію. У результаті проведеного проекту було Модернізовано освітні програми у ЗВО України, що є учасниками проєкту,  використано сучасні практики та технології навчання із залученням ІКТ та сучасних методів дослідження шляхом уведення нових та модернізації діючих навчальних курсів.

У ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» факультетом педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва розроблено та впроваджено 4 освітніх курси:

  1. ОР «Бакалавр» – 2 курси:
  • Цифрові інструменти в освітній діяльності вчителя;
  • Інноваційні технології та інструменти в освітньому процесі.
  1. ОР «Магістр» – 2 курси:
  • Цифрові інструменти в освітній діяльності викладача;
  • Інноваційні технології та інструменти в організації та моніторингу якості дистанційної освіти.

Було досягнуто поставлених цілей проєкту:

1) у рамках проєкту розроблено й акредитовано на інституційному рівні та уведено до освітніх програм українських ЗВО-учасників проєкту – 18 нових навчальних дисциплін;

2) підготовлено викладацький склад українських ЗВО-учасників проєкту для впровадження та сталого розвитку підготовлених в рамках проєкту освітніх курсів, модернізації навчальних дисциплін, розробки й імплементації нових;

3) створено «Інноваційний клас» (ICR) на факультеті педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва із чотирма робочими зонами: проєктів, презентацій, лінгафонною та fab-lab;

4) на базі ICR започатковано Центр «Освіта для сталого розвитку – інтегральне лідерство», метою діяльності якого є забезпечення гармонійного розвитку і кар’єрного зростання, розширення індивідуальної траєкторії професійного розвитку у майбутній діяльності зацікавлених осіб;

5) розроблено посібник із формування цифрової компетентності фахівця із застосуванням інноваційного досвіду вищої освіти ЄС та України;

6) отримано нові знання та навички професорсько-викладацьким складом ЗВО-учасників проєкту та партнерських закладів, необхідних для формування профільних компетентностей майбутніх учителів;

7) забезпечено обмін знаннями, одержаними від партнерів ЄС – для майже 300 українських учителів шкіл та коледжів, 450 викладачів ЗВО із різних регіонів України, проведено 12 навчальних тренінгів;

8) виконано всі заплановані робочі пакети за проєктом:

  • проведено курс з професійної англійської для бажаючих викладачів ЗВО-учасників проєкту;
  • проведено навчання, спрямоване на підвищення рівня цифрової компетентності та опанування новими методами і технологіями для викладачів ЗВО та вчителів партнерських коледжів і шкіл;
  • розроблено та впроваджено концепцію ICR;
  • розроблено план сталого розвитку результатів та екосистему проєкту.

Попередні результати проведення дорадчого моніторингу отримали як схвальні відгуки так і слушні зауваження, а під час проведення моніторингових зустрічей було наголошено ще й на оцінці впливу проєкту на індивідуальному та інституційному рівнях.

Задля досягнення однієї з основних цілей – підвищення рівня цифрової компетентності – членами академічної групи було проведено 2 серії тренінгів і семінарів для НПП університету (15-19.04.2019 року та 10-12.06.2019 року).

Усі учасники отримали доступ до матеріалів, напрацьованих для реалізації зазначених у затверджених програмах активностей. До навчання долучилися 77 НПП університету.

В умовах реформування освіти України, активного провадження дистанційної форми навчання в період карантину, нагальним є питання використання інноваційного інструментарію та технологій викладання саме для забезпечення високого рівня якості надання освітніх послуг.

Проєкт MoPED став платформою для напрацювання інноваційного досвіду у цій сфері ще до введення карантинних обмежень. Доцільне використання напрацьованого консорціумом партнерів досвіду вирішило б низку питань організації дистанційної форми навчання у період карантину, на що хочемо звернути увагу усього науково-педагогічного колективу університету.

Комісія схвально відзначила створення в межах проєкту і функціонування Центру неперервної освіти «Освіта для сталого розвитку – інтегральне лідерство» на базі факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва. Проте, було зауважено на необхідності належного презентування і рекламування Центру на вебсайті університету та його просування; активізації діяльності науково-педагогічних працівників щодо розширення напрямів у наданні послуг науковим, педагогічним, науково-педагогічним та адміністративним працівникам. Це забезпечить:

– якісне поширення інноваційного досвіду проєкту Еразмус+ й одночасну популяризацію Центру неперервної освіти «Освіта для сталого розвитку – інтегральне лідерство» й університету в цілому;

– функціонування й модернізацію створеного Інноваційного класу (ICR);

– дисемінацію результатів проєкту і після його завершення.

Про стан оплати за наданні освітні послуги йшлося у доповіді головного бухгалтера університету Ольги Яременко. Наразі в університеті залишається чимала кількість студентів-боржників, проте нині прослідковується тенденція до її зменшення. Стан оплати за надані освітні послуги контролюється деканами факультетів, а також проводяться усі необхідні дії для своєчасної оплати здобувачами освітніх послуг.

Керівник соціально-гуманітарного відділу, кандидат педагогічних наук, доцент Андрій Іващенко розповідав про дотримання протиепідемічних заходів у навчальних корпусах та гуртожитках університету. Андрій Володимирович ознайомив присутніх з епідеміологічною ситуацією в країні та світі і відмітив певні карантинні тенденції, які мають місце в нашому місті. Також він нагадав про необхідність відслідковувати та повідомляти всіх відповідальних осіб про стан здоров’я, викладачів, співробітників та студентів університету і наголосив на важливості дотримання протиепідемічних заходів.

У блоці питань «Різне» завідувач кафедри документознавства та методики навчання, Вчений секретар університету, кандидат історичних наук, доцент Алла Зленко винесла на розгляд членів Вченої ради питання «Про обрання на п’ятирічний термін на посаду проректора з навчально-методичної роботи Різника В. В.», «Про обрання на п’ятирічний термін на посаду проректора з наукової роботи та інноваційної діяльності Дударя В. Л.» та «Про обрання на п’ятирічний термін на посаду проректора з міжнародних зв’язків та проектної діяльності Ковтун О. А.». Доктор історичних наук, професор, академік, ректор університету Віктор Коцур додав:

«Впродовж року проректори активно працювали, продемонстрували те, що вони на сучасному рівні відповідають тим вимогам, які стоять перед вищою школою, володіють іноземними мовами, активно сприймають інноваційні цифрові технології в управлінні навчальною, науковою і міжнародною діяльністю. Це сучасні люди, які володіють фахом і навичками управління, що є дуже важливим в сучасному цифровому світі. Тому пропоную проголосувати і підтримати дані кандидатури. Я задоволений їх роботою і сподіваюся, що надалі вони будуть нарощувати свій потенціал – організаційний, інтелектуальний і фаховий».

Членам Вченої ради було запропоновано онлайн-форми для голосування, по закінченню якого Віктор Петрович оголосив, що усі члени засідання одноголосно ухвалили пропозицію про затвердження цих питань. Вячеслав Володимирович підсумував «Від імені усіх проректорів дякую колективу і, зокрема, Віктору Петровичу за підтримку і всебічне сприяння у нашій роботі. Ми впевнені, що спільними зусиллями ми впораємося із тими сучасними викликами, які є сьогодні, і зможемо підтримати вірний вектор розвитку університету».

У свою чергу, голова науково-методичної ради університету доктор історичних наук, професор Надія Коцур вже традиційно винесла на порядок денний засідання Вченої ради університету питання про затвердження тем кандидатських дисертацій та затвердження наукової проблемної групи. Усі подані пропозиції було затверджено.

Працювати у дистанційному режимі не просто, проте у веремії сучасних викликів це важливо і відповідально. Нині ми всі вимушені констатувати, що хворих з кожним днем стає все більше. І хоча режим віддаленої роботи став справжнім викликом для кожного, проте завдяки активному використанню технологій дистанційного навчання, в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі ці виклики долають успішно. Аби швидше повернутися до звичного режиму роботи, обов’язково бережіть себе і своїх рідних!

Перейти до вмісту