Засідання ректорату від 10.03.2021: про реалізацію пропозицій експертних груп НАЗЯВО; університетський репозитарій; предметні, екзаменаційні та відбіркові комісії у 2021 році, та дотримання протиепідемічних заходів

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Засідання ректорату від 10.03.2021: про реалізацію пропозицій експертних груп НАЗЯВО; університетський репозитарій; предметні, екзаменаційні та відбіркові комісії у 2021 році, та дотримання протиепідемічних заходів

У середу, 10 березня 2021 року о 09:00, у конференц-залі імені Василя Сухомлинського відбулося засідання ректорату. Змішаний формат проведення передбачав як очну участь з використанням засобів індивідуального захисту та дотриманням соціальної дистанції, так і дистанційну участь за допомогою платформи Microsoft Teams. У ході засідання обговорювали першочергові заходи з реалізації пропозицій і зауважень експертних груп НАЗЯВО; формування предметних, екзаменаційних та відбіркових комісій; вдосконалення функціонування університетського репозитарію; формування екзаменаційних комісій у 2021 році та дотримання протиепідемічних заходів у навчальних корпусах та гуртожитках університету.

Насамперед, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник та керівниця навчально-наукового центру забезпечення якості освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Олена Усик доповіли про першочергові заходи з реалізації пропозицій і зауважень експертних груп НАЗЯВО. Початок 2021 року став насиченим щодо проходження акредитації освітніх програм. Вячеслав Володимирович зосередив увагу присутніх на основних питаннях і пропозиціях, які університет отримав від експертів під час проходження акредитацій. Перш за все, освітні програми повинні відповідати вимогам стандарту вищої освіти та враховувати вимоги професійного стандарту, якщо такі наявні. Звучало побажання від експертних груп про чітке визначення унікальності освітньої програми і прив’язку до регіонального аспекту, активізації співпраці з регіональними установами, школами, підприємствами та організаціями. Поставало питання по механізму вибірковості дисциплін і про те, що необхідно активізувати роз’яснювальну роботу зі здобувачами вищої освіти, щодо важливості вибору та можливості обирати освітні компоненти індивідуально в межах університету. Поставало питання про посилення академічної мобільності, про підвищення кваліфікації, професійне зростання НПП та про відповідність викладачів закріпленим дисциплінам. Окрім цього, слід звернути увагу на викладання іноземною мовою окремих освітніх компонентів, зокрема, на магістерських програмах. Потребує активізації робота по наповненню інституційного репозитарію власними розробками науково-педагогічних працівників; залученню роботодавців до розробки та перегляду освітніх програм, екзаменаційних комісій, проведення аудиторних занять; створенню ради стейкхолдерів.

Варто звернути увагу на посилення публікаційної активності наших студентів, активізацію їх участі у всеукраїнських конкурсах та олімпіадах; проведення заходів з підвищення кваліфікації та професійного зростання для викладачів, розвиток їх цифрових навичок (особливо це актуально наразі, в період пандемії); систематичноме удосконалення робочих програм навчальних дисциплін. Потребує активізації робота з проведення аналізу закордонних аналогічних освітніх програм та врахування їх досвіду; часткового посилення педагогічної складової освітніх програм педагогічного спрямування. Особлива увага має бути приділена практичній підготовці здобувачів, визначенню місця практик, посад та функцій здобувачів вищої освіти під час проходження практик.

У свою чергу, Олена Федорівна відмітила, що, станом на 10.03.2021 року, пройдено акредитаційну експертизу:

– 3-х ОНП другого (магістерського) рівня: «Професійна освіта (Сфера обслуговування)», «Професійна освіта (Товарознавство)», «Професійна освіта (Документознавство)»;

– 5-ти ОПП першого (бакалаврського) рівня: «Германські мови та література (переклад включно), перша – англійська мова)», «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)», «Професійна освіта (Сфера обслуговування)», «Професійна освіта (Товарознавство)», «Публічне управління та адміністрування».

Експерти під час зустрічей і у висновках окреслили зауваження, які потребують ретельного вивчення і швидкого реагування, а саме:

1) Систематично оновлювати інформацію на сайті університету, оприлюднювати результати діяльності і досягнення.

2) Чітко окреслити процедуру і оновити програми вступних випробувань для абітурієнтів, які вступають на базі освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст», освітнього ступеня «молодший бакалавр».

3) Чітко окреслити мету освітньої програми відповідно до Концепції розвитку університету, з урахуванням регіонального аспекту.

4) Упорядкувати Матриці відповідності компетентностей і ПРН з освітніми компонентами.

5) Посилити роботи із систематичного залучення стейкхолдерів до розробки і обговорення освітніх програм.

6) Упорядкувати навчальні плани.

7) Посилити моніторинг за кадровим потенціалом ОП відповідно до Ліцензійних та Акредитаційних вимог і відповідністю викладача навчальним дисциплінам, які він забезпечує.

8) Посилити практичну складову освітніх програм.

9) Активізувати роботу з оприлюднення на сайті чи в репозитарії наукові роботи здобувачів та науково-педагогічних працівників.

10) Посилити роботу із залучення здобувачів до розробки/оновлення (удосконалення) освітніх програм і внесення своїх рекомендацій та пропозицій.

11)  Активізувати участь здобувачів в опитуванні та удосконалити процес обговорення результатів анкетування.

12) Посилити роботу щодо удосконалення і осучаснення змісту робочих навчальних програм.

13) Активізувати роботу з оновлення і розширення матеріально-технічної бази.

14) При розробці (оновленні) освітніх програм зі спеціальності Середня освіта (за спеціалізаціями) враховувати специфіку шкільних курсів.

15)  Упорядкувати в освітніх програмах розділ «Придатність до працевлаштування».

16) Професійну кваліфікацію прописувати відповідно до нормативних документів і змісту освітньої програми.

Про формування предметних, екзаменаційних та відбіркових комісій йшлося у доповіді кандидата історичних наук, доцента, фахівця навчально-наукового центру забезпечення якості освіти Василя Якуби. Головам предметних екзаменаційних та фахових атестаційних комісій, до 19.03.2021 року, подати на затвердження голові Приймальної комісії програми вступних випробувань, співбесід та тестових завдань з предметів, з яких у ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» проводяться вступні випробування під час вступної кампанії.

У ході обговорення наступного питання порядку денного директорка бібліотеки університету Ольга Шкира доповіла про вдосконалення функціонування університетського репозитарію. Виходячи із пропозицій акредитаційних комісій, рекомендовано вдосконалити роботу Інституційного репозитарію щодо оприлюднення та збереження кваліфікаційних випускових робіт здобувачів вищої освіти. У «Положенні про кваліфікаційні (випускні) роботи ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», затвердженого Вченою Радою університету (Протокол №1 від 31 серпня 2020 р.) прописано у пункті 6.8 наступне: «Кваліфікаційні роботи зберігаються на кафедрах закладу вищої освіти протягом 5-ти років. Після закінчення термінів зберігання зазначені роботи знищуються, про що складається відповідний документ (акт). Кращі кваліфікаційні роботи за рішенням кафедри передаються до фондів бібліотеки університету. Кваліфікаційна робота і наукові публікації здобувача освітнього ступеня розміщуються в Інституційному репозитарії університету». Відповідно до даного Положення необхідно унормувати відповідні документи, відпрацювати механізм передачі наукових документів до електронного архіву та додати у перелік основних фондів репозитарію рубрику «кваліфікаційні випускові роботи».

Про формування екзаменаційних комісій у 2021 році йшлося у доповіді керівника навчального відділу, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки Анатолія Брехунця. Екзаменаційна комісія (ЕК) для атестації здобувачів вищої освіти формується щороку і діє протягом календарного року. Кількісний склад ЕК не повинен перевищувати 5 осіб.

Голова комісії для освітнього рівня «Магістр» пропонується деканатом для затвердження ректором з науковим ступенем доктора наук та/або вченим званням професора, відповідно до спеціальності. Для освітнього рівня «Бакалавр» – кандидат наук, доцент за спеціальністю.

Секретар комісії не входить до складу ЕК і, як правило, призначається з числа науково-педагогічних працівників.

Голова ЕК має право працювати не більше трьох років підряд, член ЕК НПП, кваліфікація якого відповідає спеціальності, а стаж науково-педагогічної діяльності становить не менше п’яти років. До складу ЕК обов’язково пропонується представник від роботодавців.

Проєкти складу ЕК необхідно подати до навчального відділу до 18.03.2021 року. Наказ про склад ЕК розміщується на сайті університету.

Начальник експлуатаційно-технічного відділу університету Олександр Столяренко та керівник соціально-гуманітарного відділу, заступник завідувача кафедри документознавства та методики навчання з організаційно-виховної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Андрій Іващенко повідомили про дотримання протиепідемічних заходів у навчальних корпусах та гуртожитках університету, ознайомивши присутніх з загальною епідеміологічною ситуацією в країні, місті, та детальніше зупинившись на реаліях пандемії в нашій альма-матер. Окрім цього, вони нагадали про необхідність відслідковувати та повідомляти всіх відповідальних осіб про стан здоров’я, викладачів, співробітників та студентів університету і про те, що усі повинні підтримувати позицію університету і обов’язково дотримуватись карантинних норм.

За вікном надзвичайно приємна і довгоочікувана пора, коли природа навколо нас починає оживати, але не варто забувати про те, що наш імунітет напружено працював цілу зиму, отже напередодні нового періоду не менш серйозних випробувань варто його підкріпити. Тож радимо берегти своє здоров’я і обов’язково дбати про імунітет!

Перейти до вмісту